Marjo Goes Kiwi

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Marjo Goes Kiwi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:10

Op 28 Oktober vlieg ik om 12.00 uur weg van Schiphol om dan op de 30e rond het middag uur te landen op de luchthaven van Auckland. Waar ik dan precies heen ga is nog niet helemaal bekend, stiekem hoop ik tegen die tijd via een vriendin werk te hebben gevonden om vanaf daaruit Nieuw Zeeland te verkennen. Ik blijf 5 maanden en ik hoop dat ik dan genoeg tijd heb om alle mooie plekken te kunnen bewonderen. Ik heb er enorm veel zin in, lekker overwinteren daar, ff helemaal weg van dit kikkerlandje en er eens achter komen wat ik nu eigenlijk wil met mn leven.
Alle tips en mooie plekjes zijn van harte welkom (ik weet dat er een paar NZ-gangers op bokt ronddwalen, Ka, Maarten???) De LP is iig al binnen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:16

Dat klinkt wel heel erg gaaf! Wens je alvast heel veel plezier daar toe.
Lijkt me iig heerlijk overwinteren!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:18

Heel veel plezier! Mijn zusje is er ook geweest en heeft het enorm naar haar zin gehad. Geniet!!!

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:22

AM -> BI

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:24

wat geweldig, heel veel plezier , geniet er maar van
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:25

Ik hoop dat je het er naar je zin krijgt, kun je daar ook bokken Schijnheilig ?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:26

HEEEEEEEEEY Ik dacht dat je mij mee zou nemen!!! *Jaloers * Haha!

Maarre zodra ik de tijd heb ben ik ook naar NZ vertrokken, vakantie is goed, enkele reis nog beter Knipoog

Maarre, alles goed onthouden he, want ik kan ook wel wat tips en adviezen gebruiken als het zover is.. Haha!


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:31

*hele grote huil*
ik ga je ontzettend missen hoor, vind het erg ongezellig dat je echt gaat....

Maar ik hoop ook dat je het hartstikke leuk gaat krijgen daar, leuke ervaringen opdoet en vooral geniet

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:44

Ik heb je topic weer teruggezet naar Algemeen.
We dachten dat het om een vakantie ging, sorry daarvoor.

Alvast een hele goede reis !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:53

Jeetje,wat spannend..ik wens je alvast een prettig verblijf toe,en een goede reis!

Ik kna 354 woodren per minuit typen!!!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:55

RIGHT!!! Haha! na subtiel door Marjolein via pb gewezen te zijn op dit topic even het volgende Haha!

zorg dat je een auto koopt, kosten werkelijk geen drol, geen wegenbelasting, de verzekering is 5 euro per maand en benzine kost 45 eurocent per liter. Dat is IMO de goedkoopste manier om rond te reizen Lachen Zorg er wel voor dat je een kilometer op 100 uit de buurt ben van Auckland, want dat scheelt je een paar honderd dollar op de aanschafprijs van die tweedehands bak Knipoog

Things to see and do:

Number one: Milford sound. Een prachtige Fjord in het zuiden van het zuidereiland. Probeer een overnachting te regelen op een boot om vervolgens in alle kalmte 's morgens de zeehonden te bewonderen zonder al die toeristen om je heen.

Ga lekker poedelen in je eigen 'hot spa' op hot water beach in de Corromandel. Lekker graven op het strand waarna er heet water opborreld en je lekker kunt relaxen. Wear suntan lotion Knipoog

Tongariro-crossing: een geweldige wandeltocht van 1 dag langs de vulkanen van het noorder-eiland. Zelfs voor de ongeoefende wandelaar is deze 8 uur durende tocht prima te doen

blijf lekker slapen in een leuke backpacker. Het schijnt dat de ultieme belevenis van een relaxte backpacker in de buurt van Picton ligt (zuidereiland. In dit dorp komt de boot aan). In één van de fjorden aldaar schijnt een eiland te liggen waar je alleen maar met de boot kunt komen maar waar een geweldige backpacker ligt. check de LP voor het telefoonnummer Knipoog

Ga lekker een avondje stappen in Rotorua. Er zijn daar een aantal leuke kroegen en de sfeer is heerlijk!

Wil je een paar dagen afgesloten zijn van de buitenwereld, ga dan naar Stewart Island. Een eiland ten zuiden van het zuidereiland. Er is daar 1 dorpje met ongeveer 250 inwoners en kilometers lange wandelpaden waar je geen mens tegenkomt. Zorg ervoor dat je er niet gaat wandelen als het er naar uitziet dat het de dagen daarop slecht weer wordt, want de kans dat de boot of het vliegtuig niet vertrekt is groot Haha! het enige wat er dan te doen is is je klem zuipen in de enige kroeg die er is. probeer de gemberbier met whisky eens en zorg dat je asperine hebt Knipoog

Tja... ik raak er niet over uit gepraat... je merkt het.... geniet er enorm van. Ik ben jaloers! Haha! Ach... mijn tijd komt wel weer dat ik daar weer naar toe ga Lachen

Have fun! Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 22:22

iedereen onder de 20 kg mag van mij mee in mn koffer (moet je alleen ff regelen dat mijn kleertjes in NZ aankomen).

En Maarten, de mods waren zo aan t schuiven met mn topic (dankjullie wel dat ie weer hier staat) dat je hij voor de niet BI-er onvindbaar was Haha!
dan moet ik de bokt-kiwiganger wel via pb op de hoogte stellen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:28

Bokt-Kiwi heeft dit topic inmiddels op eigen kracht gevonden. Tja, wat wil je met 'Kiwi' in de titel. Tong uitsteken

Mijn zusje zit momenteel in Australië (zie de link in mijn onderschrift) en vertrekt 10 december voor 6 weken naar NZ, misschien komen jullie elkaar nog tegen. Knipoog

NZ is echt schitterend, een roteind vliegen maar dan heb je ook wat! Maarten heeft je al een boel leuke tips gegeven, ik zal mijn fotoalbum er een dezer dagen even bij pakken om je nog wat inspirerende plekjes mee te geven. 't Is trouwens een ideaal land om paard te rijden, er wordt sowieso veel aan rennen, eventing en endurance gedaan (wat wil je ook met al die volbloedjes en zulke ideale landschappen).

Enne... ga je ook parachutespringen? Cool

BTW één tip alvast: the Bay of Islands, ten noorden van Auckland. Dat ga jij vast heel mooi vinden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:34

Ik ga je missen....

Zul je denken aan ons?

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:00

Marjolein schreef:
iedereen onder de 20 kg mag van mij mee in mn koffer.


Tja, dan moet ik wel heel dramatisch veel gaan afvallen.. Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Enne, in NZ hebben ze ook wel internet dus je bent wel verplicht om ons op de hoogte te houden Cheese!

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:27

Gaaaaaf man!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:14

Neeeee, alweer iemand die gaat. Hier wordt ik zo jaloers van...
Ik was vooral heel erg onder de indruk van de zeezoogdieren en -vogels. Heb walvissen, dolfijnen, zeehonden, zeeleeuwen en pinguins gezien (o.a. in Kaikoura, Milford Sound, oostkust van het zuidereiland), meeste op aanraakafstand.
Verder is het erg gaaf om NZ hobby 1 te beoefenen, trampen. Men neme uw benen, uw kampeeruitrusting en men gaat wandelen. Ik heb de Routeburn track gelopen, echt een geweldige ervaring, er zijn meerdere `great walks` die erg mooi zijn (de hutten e.d. moeten ook helaas errug op tijd gereserveerd worden, 3 maanden van te voren minimaal). Kijk eens op de website van het NZ Department of Conservation (DOC) voor meer info.

Veel plezier in ieder geval!

Groetjes Marije

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:09

Marjolein heel veel plezier, we gaan je missen. Geniet ervan!!!

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:33

En ga duiken Marjo!!!!
Haal lekker je brevet, en ga er van genieten. Oww wat zal ik dan jaloers zijn...

ps. Is je plekje in de show nu voor mij?

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:27

d
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:29

Oei ben toch wel even een beetje jaloers hoor.
Ga er maar lekker van genieten.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 08:49

Ik heb gelukkig al werk gevonden, ze willen alleen dat ik eerder naar NZ kom omdat ze nu al iemand nodig hebben, ze willen zelfs de onkosten die ik maak om mn vlucht te verzetten vergoeden. Aan de ene kant natuurlijke rg leuk maar t gaat me nu allemaal ietsje te snel. Schrok me gister avond wild toen ik telefoon kreeg uit NZ.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:22

jeetje Marjo wat gaaf dat je het echt gaat doen!.
Ik zou dit ook zo graag willen maar mijn paarden zolang achterlaten durf ik niet aan daarnaast denk ik dat vriend lief het ook geen strakplan vind.

wie weet ooit als mijn net begonnen stal goed genoeg loopt om het zonder mij te stellen.
wat doe je met ailin?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:58

Mijn moeder rijd ailin de laatste tijd steeds meer en die gaat dat deze winter ook doen, komt misschien ngo een meisje bij voor de regelmaat (en omdat ailin ook nog af en toe moet werken Haha!)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:18

Vergeet de 28e, ik vlieg al de 15e. Krijg de onkosten vergoed, dus waarom niet gewoon 2 weekjes langer in een fantastisch land. Vanmiddag zat ik ngo wel in dubio maar ach ik ga toch dus dan maar paar weekjes eerder. Ben benieuwd wat t gaat worden Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes