1e autorijles... ervaringen gevraagd!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

1e autorijles... ervaringen gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 17:33

Hoe was jullie 1e autorijles... ik heb me net ingeschreven, maar ben benieuwd wat jullie moesten doen (wat wel en neit mocht!) en heo je je eigen er doorheen gesleept heb! Haha!

....


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:47

ik was doodzenuewachtig voor mijn eerste rijles
ik hoefde in het begin alleen maar te sturen en gas te geven...
daarna ook de rem erbij jaja...
de tweede les ben ik pas begonnen met schakelen
maar het is echt niet moeilijk hoor...
in het begin is het wel iets lastig maar echt niet moeilijk
veel succes met je 1ste les

Love the life that you live, live the life that you love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 18:02

hahaha, ik kreeg een les voor mijn verjaardag, maar wilde ook een intake doen voor zo'n verkorte cursus. Dus bij de intake had ik al wat geschakeld etc. Wij rijden over een heel groot verlate parkeerterrein, ergens op een industrieterrein, rondjes om een of andere loods. Eerst optrekken in 1, toen een rondje in 2, volgende rondje in 3... Ik ga de bocht weer om en die man zegt niets, dus ik trek lekker op naar 65 en schakel naar 4 }> begint die man te roepen: "niet zo hard!"
"Ach doe toch rustig, je lijkt m'n moeder wel!!" Schijnheilig

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 18:40

Ik vond het heel leuk. Gewoon vragen als je iets niet weet en ik vond het altijd heel prettig als er bij werd verteld waarom je zus en zo moest doen.
Mijn eerste les heb ik gedaan in een woonwijk in bussum. Ik vondt het best leuk. Het was eigenlijk een beoordelingsles om te kijken hoeveel lessen in nodig zou hebben voor het examen.

En ik ben dus vandaag (na 30 lessen) in een keer geslaagd!!

17 mensen vinden dit leuk


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 19:30

GEFELICITEERD!!!!! Lachen ik vind het wel spannend hoor... ik hoef pas in augustus te beginnen maar als je je heb ingeschreven komt het wel opeens gruwelijk dichtbij en dan ben ik altijd benieuwd naar ervaringen van anderen... over 2 weken ben ik het alweer een beetje vergeten dan is eht niet nieuw meer! Haha!

....

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:37

Een tip, trek gypmies aan, dat is het makkelijkst om met de koppeling en het gas om te leren gaan. De eerste keer dat ik ging rijden hard ik dr. martens aan en dat Haha! werkt niet echt
Laatst bijgewerkt door Siempie op 24-04-02 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 19:39

Siempie schreef:
Een tip, trek gypmies aan, dat is het makkelijkst om met de koppeling en het gas om te leren gaan. De eerste dat ik ging rijden hard ik dr. martens aan en dat Haha! werkt niet echt


oh daar loop ik het liefst op... dus bedankt voor de tip! Haha!

....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 23:23

Hehe, heb ik mijn eerste les zelfs nog voor jou grin. Haha! Maar ik houd je ook op de hoogte hoor hehe. Schijnheilig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 15:17

Jurga schreef:
Hehe, heb ik mijn eerste les zelfs nog voor jou grin. Haha! Maar ik houd je ook op de hoogte hoor hehe. Schijnheilig


haha.. nou es kijken wie hem eerder heb! wanneer moet jij dan beginnen? ik kijk al uit naar je tips, reacties en adviezen Haha!

....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:52

Ik heb 17 juni mijn eerste les, maar uitspraken over wie hem eerder heeft doe ik lekkker niet hehe, dat weet ik toch al.... (JIJ)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:55

brrr ik heb 31 mei intest, ben erg benieuwd hoe t zal gaan. Ga voor die tijd nog wel met paps wat oefenen zodat ik al wel een beetje weet hoe t moet. Maar geen tips ofzo dus Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 16:07

Jurga schreef:
Ik heb 17 juni mijn eerste les, maar uitspraken over wie hem eerder heeft doe ik lekkker niet hehe, dat weet ik toch al.... (JIJ)


Haha... we zullen zien... maa rje weet zodra ik hem heb weet je waar ik ben he??? Knipoog we zullen ook wel zien wie de eerste ongelukken heb (IKKE!!!!!!) ik weet dat ik lekker ga doorgassen, dat doe ik nou eenmaal ggraag!! Bloos Lips are sealed Schijnheilig

....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:32

Ik was van teveoren helemaal Hyper Haha! het pakket wat ik had gekozen bestond uit eerst 2 keer een zaterdag op een parcour rijden in Almere, echt helemaal te gek!!!! In 2 dagen tijd zoveel geleerd en zelfs een minislipcursus gehad. Wat ik onwijs eng vond was de allereerste keer op de snelweg Clown doodeng, alles ging veel te hard en ik was blij toen ik weer eenmaal op de "normale"weg reed. Nu heb ik al 4 jaar mijn rijbewijs en is autorijden de gewoonste zaak van de wereld geworden, ik vindt het nog wel hartstikke leuk en kan er geen genoeg van krijgen!

Heel veel plezier en succes met je eerste rijles Knipoog

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:19

Ik heb morgen m'n eerste les, dus binnenblijven iedereen!! Haha!
Ik benm benieuwd, zal hier morgen m'n ervaringen wel opschrijven (als ik nog leef Sigaar )

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 08:59

succes Rieja! kben benieuwd! Lachen

....

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 10:42

Nou, ik ben d'r nog! (en ik heb gewoon met Dr Martens gereden......no problemo)
Het ging best goed, we zijn door Beilen geweest (woonwijk, dat was een test geloof ik ) en zelf een stukje Assen.
Het viel me niet tegen, tsja, de eerste keer ben je bezig met sturen, schakelen en remmen/gasgeven, daarnaast nog een béétje op de rest van het verhkeer letten, maar dan heb je het druk genoeg.
Een groot deel is volgens mij routine ontwikkelen, dus ik moet m'n paps maar leif aankijken of ik af en toe eens extra mag oefenen in zijn auto. De auto waarin ik les is een diesel, dat scheelt geloof ik wel (met wegrijden enzo).

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:01

Nou, mijn eerste les moes ik rijden remmen en later ook schakelen. dacht ik dat het hartstikke goed ging. Ik dacht..oh meer als 10 lessen heb ik niet nodig...bleek de volgnede les dat die man alle ongeveer nog deed hihi.. Haha!
en een paar lessen later zat ik zo ongeveer tegen een andere auto op...
dus bij mij zal mijn examen nog wel ff (paar jaar?!?) hihi duren!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chinnie, fohadie, fotolijstje, GrapeshotBot, HappyBuddha, Laibadji, luuntje, RoronaZorro, VosjeN, Youri123, Zil en 167 bezoekers