vraag over de PIL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

vraag over de PIL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 18:25

als je die achter elkaar blijft in nemen zodat je *het* niet word....krijg je dan buikpijn en pas na hoeveel tijd mag je dat doen en mag je zoiets veel doen?

Kisss sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(



Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 18:30

Ik zal je wat vertellen.

Maandag ben ik dus in het ziekenhuis geweest omdat ik heel erge buikpijn heb met de menstruatie.
Daar vertelden zij mij dat ik gewoon eens moet kijken hoe het gaat als ik de pil een lange tijd doorslak (±3 mnd) tot dat ik bloedverlies heb. Zodra ik dat heb moet ik die strip afmaken e dan even een week je een stopweek inlassen. De dokter zei dat het helemaal niet slecht is om de pil door te slikken. Het heeft geen effect op je lichaam zei ze (genacoloog) ook nog. Maar het zal er aan liggen of JIJ buikpijn krijgt... Het ligt bij iedereen anders...

Ik geloof dat je hem gewoon gelijk kan doorslikken ook. Want het is eigenlijk helemaal niet nodig om ongesteld te zijn zei de trouwens ook. Het zou aleen zijn als een gerusstelling dat de meisjes/vrouwen niet zwanger waren.

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 18:35

bedankt want in de zomervakantie wil ik het dus niet zijn...maar ik wil het deze keer al een keer gaan proberen wat ik krijg enzo maar ik moest er eerst wat zekerder van zijn.... Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:34

sunshine schreef:
bedankt want in de zomervakantie wil ik het dus niet zijn...maar ik wil het deze keer al een keer gaan proberen wat ik krijg enzo maar ik moest er eerst wat zekerder van zijn.... Haha!


jah me 2...

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:20

Ik slik de pil ook altijd een maand of 3/4 door (totdat ik "last" krijg van doorbraakbloedinkjes). Ik moet er niet aan denken dat ik weer elke maand 2 dagen beroerd ben Scheve mond

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:44

er zijn veel mensen altijd ziek als ze ongesteld moeten worden, maar ik helemaal niet. en ik wil ook het liefste zo lang mogelijk wachten met de pil slikken want ik hoef liever geen troep in mijn lijf als het niet echt nodig is. en wat die vakantie betreft, daar hebben ze tampons voor uitgevonden. oke ik kan me ook wel wat leukers voorstellen dan op vakantie ongesteld zijn maarja, liever ongesteld dan troep in mijn lijf.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:51

Bij mijn weten word je in de stopweek niet 'ongesteld', maar heb je gewoon een bloeding. De hormonen in de pil voorkomen de making en de rijping van een eitje. Ongesteld zijn is niks anders dan afvloeiing van het niet bevruchtte eitje en als er geen eitje is kan het ook niet afvloeien.

Ik heb heel onregelmatig mijn stopweek, omdat ik vaak vergeet die krengen in te nemen en dan maar weer een stopweek inlas. Het is trouwens beter om geen stopweek, maar 5 dagen in te lassen, schijnt beter te zijn. Heb ik laatst ergens gelezen.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:51

ik slik em ook altijd door, heerlijk Clown

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:56

Buitenzorg schreef:
Ik heb heel onregelmatig mijn stopweek, omdat ik vaak vergeet die krengen in te nemen en dan maar weer een stopweek inlas. Het is trouwens beter om geen stopweek, maar 5 dagen in te lassen, schijnt beter te zijn. Heb ik laatst ergens gelezen.


ik ben als ik stop met de pil 4 dagen ongested, de 5e dag slik ik hem alweer... ik heb zo een veiliger gevoel, dat ik dus beter beschermd ben.
langer dan 7 dagen moet je niet stoppen want dat ben je niet veilig meer...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:28

Ik heb geen zin om met koninginnedag ongesteld te zijn, dus ik slik hem door. Er is hier laatst ook al een topic over geweest, daar kwam ook al uit naar voren dat je de pil gewoon door kan slikken... De enige reden waarom ik hem niet doorslik, is als ik een doorbraakbloeding krijg, of als ik hem een keer vergeten ben, zodat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben...!! Knipoog En vooral deze tijd (koninginnedag, hemelvaart(=groot feest op het voetbalveld...!), zomervakantie, festivals, feesten) wil ik liever niet ongesteld worden...

Even een ander vraagje: is er hier iemand die last heeft van PMS?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:40

Lang Lang Leve de Pil die je kan doorslikken Haha! Haha! Haha!


Ik zou niet weten wat ik er zonder zou moeten, geen pijn, zelf bepalen wanneer en hoelang, echt ideaal Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 14:58

doorslikken die hap, moet je toch niet aan denken als ik op het turkse/griekse strand in een mini-bikini lig met een touwtje tussen m'n benen ahahhahahaaa Haha!
werkt fantastisch, gewoon doen!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:13

Maar waarom zeggen sommige dan dat het rotzooi is?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:26

MirageGidran schreef:
doorslikken die hap, moet je toch niet aan denken als ik op het turkse/griekse strand in een mini-bikini lig met een touwtje tussen m'n benen ahahhahahaaa Haha!
werkt fantastisch, gewoon doen!


*LOL* *LOL* hahahaha kreeg een heel levendig fantasie beeld bij deze opmerking *LOL* *LOL* Dan moet je vooral ook niet een witte mini-bikini aantrekken Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 17:32

pff ik ben niet aan de pil maar als het ff kan ga ik volgende week naar de dok.
De Pil dus halen.
Ik ben het nu wel zat die buikpijnen enzo. En zoals het er nu naar uitziet ben ik ook nog ongesteld op vak Misselijk Lekker op een 9 daagse trektocht in the middle of nowhere op ijsland en dat je misschien 1 of 2 dagen niet kan douchen. GATVER Misselijk Misselijk Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:45

Clautje schreef:
Maar waarom zeggen sommige dan dat het rotzooi is?


Veel mensen weten niet wat de pil doet. Bij deze een kleine uitleg (van een chemie studente):
Bij veel merken bevat de pil het hormoon progesteron. Dit hormoon staat ook bekend als zwangerschapshormoon.
Bij vrouwen die de pil niet slikken komt dit hormoon vrij na de eisprong. Het hormoon zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies (scrabble *LOL* ) wordt aangemaakt waarin een evt bevrucht eitje zich kan nestelen. Als het eitje echter niet wordt bevrucht, wordt het slijmvlies weer afgestoten en ben je ongesteld.

Het hormoon zorgt er echter ook voor dat er geen eitjes (meer) kunnen rijpen om tot de eisprong te komen. Het lichaam voorkomt op die manier dubbele zwangerschappen. En als je de pil slikt voorkom je dat je zwanger wordt.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 23:32

Clautje schreef:
Maar waarom zeggen sommige dan dat het rotzooi is?


Je kunt kiezen, of om te accepteren datje als vrouw eenmaalpermaand ongesteld wordt regelmatig of wat minder ,of je wilt alles geregeld hebben dmv een pilletje .....
Het is een chemisch produkt ,niet per definitie rotzooi.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:55

Een anticonceptiepil mag dan technisch gezien niet veel effect hebben, maar het doet wel degelijk iets met je. De hormonen doen iets meer met je dan regelen of je wel of niet zwanger wordt.
Vroeger slikt ik een pil waarvan ik op een haar na depressief werd, de naam ben ik ff kwijt.
Later had ik een andere en dat ging wel beter, maar ook van die werd ik niet vrolijk. Bovendien vond ik dat ik een beetje vlak werd, minder bewogen.

Inmiddels ben ik wederom even niet aan de pil en ik kan zeggen dat ik weer redelijk mezelf ben. Ik kan het niet precies uitleggen, maar het is mijn beleving.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 09:57

Ik slik een 3 fasen pil! Mij is verteld door de dokter dat je deze beter niet door kan slikken! Ik doe dat trouwens ook niet want als ik de pil een maand doorslik krijg ik tusendoor doorbraakbloedingen en dat is vervelender dan een paar daagjes ongesteld zijn vind ik.....

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:59

Ik ga met Lovely mee!

Mijn gevoelens vlakten ook af, minder zin in sex en noem maar op (wat een jankbuien en onzekerheid zeg, echt een drama af en toe Verward )

Nu heb ik een springeding (zoals ik mijn spiraaltje noem) die geen hormonen afgeeft! Erg fijn, ik voel wat ik voel en zit heerlijk in mijn velletje! Haha!

Op zoek naar de zon!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:41

*Grijns* ik heb ook zo´n "springeding" (hoe kom je erop Cool !), maar dan die nieuwe, de "Mirena" , deze geeft nog extra hormonen af (per maand de hoeveeleid die in één pil zit!). Een gewoon "springeding" *LOL* wilde ik niet, ik ken 3 "spiralen" kinderen }> ! Het voordeel van de Mirena is dat je niet tot nauwelijks bloedingen hebt. Hij/zij kan 5 jaar blijven zitten en heb de mijne nu 3 jaar. Sinds die tijd ben ik helemaal niet meer ongesteld geweest, ídeaal Pling ! Ik geloof alleen dat zo´n springeding *ggg* nog niets voor meisjes/vrouwen is, die nog geen kind hebben gehad Verward . ik ben er iig eeeerg blij mee! (Was die "pillenvreterij" na 20 jaar Misselijk -zat!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:46

Maar dat Mirena ding is toch in NL nog niet goedgekeurd (althans, wordt nog niet vergoed door de verzekering) dus ik weet niet of hij dat al geplaatst kan worden door de huisartsen. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat dat ding minder waterdicht is dan de reguliere anticonceptie methodes....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:55

Roos schreef:
Maar dat Mirena ding is toch in NL nog niet goedgekeurd (althans, wordt nog niet vergoed door de verzekering) dus ik weet niet of hij dat al geplaatst kan worden door de huisartsen. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat dat ding minder waterdicht is dan de reguliere anticonceptie methodes....


Bij ons moet je ALLE anti-conceptie zelf betalen, uitgezonderd: minderjarige meisjes, die krijgen het vergoed. Ik zou het niet weten of je de Mirena al in Ned. kan krijgen (ik woon er al zo´n 14 jaar niet meer Knipoog !) Mijn Gyneacologe raadde me dat ding van harte aan... het verenigd zo´n beetje de voordelen van het spiraal en die van de pil, maar dan zonder de bijwerking van beide methodes. Ik ben er tot nu toe erg happy mee!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:43

3 kinderen door zo'n springeding heen?? Oeps, dan ga ik zo maar snel een familiepak condooms kopen Haha!

Ik moet zeggen dat ik nog geen kinderen heb gehad en het springeding toch heel goed bevalt. De eerste dag heb ik letterlijk krom gelegen van de pijn, maar nu heb ik nergens geen last mee van! Knipoog

Die kinderen komen er dan wel in de loop van de tijd, maar voolopig oefenen we maar even met droogzwemmen Haha! Haha!

Op zoek naar de zon!!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 19:32

Universe schreef:
Ik slik een 3 fasen pil! Mij is verteld door de dokter dat je deze beter niet door kan slikken! Ik doe dat trouwens ook niet want als ik de pil een maand doorslik krijg ik tusendoor doorbraakbloedingen en dat is vervelender dan een paar daagjes ongesteld zijn vind ik.....


Komt er dan ineens bloed uit en ga je het merken? Scheve mond
Ik ben hem nu door aan het slikken kep nog geen buikpijn gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, anne7, Anoukjuuuhh, ComscoreBot, criollo_yess, Danseresje, Donderwolk55, Eliana, ferropaard, GoogleAdsense, Googlebot, Lalladidoo, mala26, MDWStables, ryukapple, Sewri, XxMariellexX, YandexBot, ynskek en 222 bezoekers