Toch een nieuw hoofdstuk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Toch een nieuw hoofdstuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:36

Zoals jullie hebben kunnen lezen in het topic `Oh mijn god, paard is dodelijk verongelukt`(weet zo gauw niet hoe ik die link in moet voegen) was ik helemaal kapot van `t feit dat Rosanne (de Friese merrie die ik al jaren reed bij een particulier en vanaf veulen kende) dodelijk verongelukte.

Ik zei toen al dat de eigenaar al vrij snel een nieuw paard wilde kopen en eigenlijk niet zonder paard kon. Hij ging met z`n vrouw al vrij snel een weekje naar Sicilie en sinds de vakantie had ik `m nog niet gezien. Toevallig hoorde ik zaterdag ineens via de eigenaar waar Rosannes henstveulen (inmiddels 3 jaar) staat dat Hans (eigenaar) een nieuw paard van `m had gekocht. Ik was eigenlijk gelijk in tranen... deels omdat ik door het dolle heen was dat hij een nieuw paard had (heb `t vreselijk gemist), aan de andere kant omdat je toch een hoofdstuk afsluit wat je niet af wil sluiten.

Eigenaar gebeld, en idd. Hij had me zowiezo wel geinformeerd, maar had t zelf ook nog moeilijk met `t verwerken en het een plaatsje geven. Dus maandagavond kon ik langskomen. Had `r zondag al in een flits vanuit de auto zien staan en verrekte bijna m`n nek. Clown Maar vanavond was het dan eindelijk zo ver...

Ik ging er op van de zenuwen heen, zag er stiekem ook wel tegenop. Liep ook echt met tranen in m`n ogen naar haar box toe. Het was echt net of ik Rosanne zag staan. Maar wat een kanjer zeg !!! Knipoog Iris is een stuk groter dan Rosanne, het is een wat luxere merrie (hele goeie afstamming), met minder behang en met een heel lief karakter. Ze wordt in februari 3 en komt eigenlijk net van de wei af. Er is dus nog niks mee gedaan, ideaal om zelf voorzichtig mee aan de gang te gaan dus Haha!

Eigenaar is uiteraard super zuinig op z`n kostbare paardje, vooral ook door wat er is gebeurd (zie bovenstaand topic). Maar wat was het een heerlijk gevoel om weer even een paardje zo lekker dicht bij je te hebben. Kon ook geen moment van dr afblijven... alleen maar zitten knuffelen, aaien en tegen haar zitten praten. `t Was ook een super gezicht om Hans (eigenaar) zo stralend met een brede glimlach naar z`n paardje te zien kijken. Gun het hem van harte dat hij alles een beetje uit z`n hoofd kan zetten.

Merk alleen dat ik hele avond al steeds op zoek ben naar foto`s en dingen van Rosanne... puur omdat ik `r nog niet uit m`n hoofd wil zetten.
Even een moment van: owja, dat was mijn meisje Bloos Maar echt, Iris krijgt van mij een 100% schone lei en een nieuwe kans zonder vooroordelen. Ik ga ervoor!

However, wilde ook m`n positieve belevenissen met jullie delen Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:22

Hier even de link naar je vorige topic Knipoog
[VvdD] Oh mijn god, paard is dodelijk verongelukt!

Ik ben echt ontzettend blij voor je dat er toch weer een 'nieuwe start' lijkt te komen.
Vanzelfsprekend zal het verlies van Rosanne nog een plaatsje moeten krijgen, je hebt toch heel wat meegemaakt Verdrietig
Het heeft tijd nodig om zo'n nare gebeurtenis te verwerken.....
En je zult vast nog weleens (vaak Knipoog) achterom kijken naar het verleden, maar ondertussen heb je gelukkig ook iets om je op te richten voor de toekomst.
Ik wens jullie alvast heel veel geluk en plezier samen Ach gut

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:20

veel plezier samen, en dat terug kijken (rosanne niet willen vergeten) dat ken ik hen ik ook nog steeds na ruim 2,5 jaar...... ik had ook best snel een nieuw paard.... maar vergeet mn vorige paardje (saffier) nooit.... nou inelkgeval veel plezier samen, en succes met alles xxx

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:33

Wat gaaf! lk hoop dat je het ontzettend naar je zin gaat hebben, en veel plezier saamppes!!! kuZzzz