Groot trailer probleem !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Groot trailer probleem !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 11:04

hoi !
ik weet niet of dit hier past ...
Maar ik heb een probleem met Fyfel,mijn 8jarige merrie.
Vroeger ging ze altijd supergoed in de trailer maar het verslechterde steeds...Dan bleef ze op de laadklep staan en dan met veel geduld (en veeel voer) kregen we ze dan eindelijk erop,als ze erop stond werd ze ook goed beloond met snoepjes enz.
Maar nu krijgen we haar helemaal niet meer erop,ze blijf gewoon op de laadklep staan...Als je een beetje trekt loopt ze terug naar achter.
Als je ze een mepje op haar kont geeft loopt ze naar achter...
Ppff... we weten echt niet meer wat we nog kunnen doen...
Weten jullie nog iets
groettjes

Precious Pyra


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:22

Annebel gaat soms lastiger de trailer in al het buiten donker is (ook al is de verlichting in de trailer en op het terrein gewoon aan).
Soms kan het ook aan de rijstijl van de bestuurder liggen dat het paard op den duur lastiger de trailer ingaat.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:34

veel geduld hebben helpt ook wel eens.
toen beauty terug naar huis gebracht moest worden,hebben we een haolf uur staan te wachten eer melut op de vrachtwagen wou!

Ik ben enorm gestoord.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:43

Als je trekt moet je niet constant blijven trekken, maar steeds een rukje, dan even loslaten, dan weer even trekken, laten vieren enz. Dan merkt ze dat er niet de hele tijd spanning op het touw staat, en komt ze misschien wel makkelijker. Anders kan je ook proberen om eerst een ander paard naar binnen te laten lopen, en dan jouw paard. Als je een 2persoons-trailer hebt natuurlijk. Succes ermee! Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:03

mijn pony is een keer gevallen in de trailer en toen wou ze dus ook apsoluut niet. nu hebben we een andere trailer met antislipvloer en met veel gedult lukte het. maar later begon ze zonder aanleiding weer te pielen. nu doen we een longeer lijn achter haar kont en dan trekken we haar zo de klep op. soms loopt ze er zo in spoms niet, maar zogauw ze de longeer lijn ziet loopt ze alsof ze nooit anders doet, zo de trailer in Haha!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:26

wij doen het ook met de longeerlijn..en zeten de trailer aan 1 kant langs een hek zodat ze er die kant niet langskan.

de longeerlijn maken wa aan de trailer vast en zo sluiten we haar eigelijk in..
in het begin lopen ze er dan beetje onwennig op maar nu hoeft ze de longeerlijn maar langs de kant te zien of ze loopt erop..

En het kan best een geintje van je paard zijn want de mijne liep er vanaf veulen zo op en ineens niet meer..en ons pap rijd zo ontzettend rustig dus daar kon het niet aan liggen..

Nu is er nix meer aan de hand en loopt ze er zo op..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:21

Om weer vertrouwen te krijgen in de trailer kun je, je paard gaan voeren op de trailer dus niet in zijn stal als je dit een week vol houd dan gaat het meestal wel weer goed.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:25

paarden gaan vaak slaan of achterwaarts op een zweep, maar voorwaarts op een bezem....
Het proberen waard?.... Heeft veel mensen al geholpen.

succes OK dan!

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:30

Het idee van Pietra vind ik wel heel goed!
Wat denk ik dan ook belangrijk is, dat het ook met regelmaat wordt gedaan. Bijvoorbeeld daarna eens in de week in de trailer voeren.

Hoe komt het dat ze moeilijker laadbaar is? Heeft ze er slechte ervaringen mee: bijvoorbeeld een keer gevallen of alleen maar naar de kliniek toe? Als het laatste het geval is, kan je misschien ook een keer de trailer pakken voor een lekker buitenritje

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:50

Met Anouar had ik precies hetzelfde. Toen hebben we de trailer in de bak gezet en Anouar los gelaten. En zijn wij in de trailer gaan zitten. Tot mijn verbazing kwam hij meteen de klep op. Na een paar keer ging hij helemaal de trailer in, maar nog wel los. Nu kan ik hem ook aan een touwtje er in zetten. Het gaat nog steeds niet helemaal goed, maar we zijn op de goede weg. Laat het je paard eens zelf uitzoeken, dan zou hij snel zien dat het niet eng is, desnoods met een vriendje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:53

Hoe is de rijstijl van bestuurder?
Veel laadproblemen komen nl. daar vandaan.
Ga zelf eens in de trailer staan zonder je vast te houden en laat de bestuurder dan nog eens rijden, werkt soms heel verhelderend Knipoog

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:59

ik denk dat trailer laden veel vertouwen van je paard nodig heeft. als je natural horsemanship kent. doe dan even wat grondwerk met hem. probeer dan heel langzaam het trailer laden op te bouwen. en laat hem iets leuks doen als hij braaf is (een stapje naar voren zit ofzo) zoals rust geven en op stal zetten of wat lekker geven. je kan op de websites van paardenflluisteraars hier veel over vinden.
ik heb monty roberts het in 20 min zien doen!

wat wel eens wil helpen bij kleine paarden of ponys is om met zijn tween ieder aan een zijkant bij de achterhand van het paard te gaan staabn. dan steek je allebei je hand tussen de achterbenen door en geef je elkaar onder zijn buik (bij de tepels dus) een hand. dan druk je met je elleboog in de binnenkant van het achterbeen en probeer je zo je paard de trailer op de duwen eigelijk!

ook het is het belangrijk dat de bestuurder goed en voorzichtig kan rijden!

onze jachtpaarden springen zelf de trailer op omdat ze weten dat ze dan iets heel leuks mogen gaan doen. niet op de trailer willen verschilt per paard. je krijgt een paard ook niet makkelijk in een andere kleine ruimte: instinct!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:03

Ilindra schreef:
Hoe is de rijstijl van bestuurder?
Veel laadproblemen komen nl. daar vandaan.
Ga zelf eens in de trailer staan zonder je vast te houden en laat de bestuurder dan nog eens rijden, werkt soms heel verhelderend Knipoog

Jij zegt de tip die ik wilde geven Haha!
Makkelijk voor mij Lachen
Want bijna lle laad problemen bij paarden die het eerst wel goed deden en daarna niet meer, komen daar vandaan.

En je schrikt idd als jezelf er een keer in gaat staan

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:19

Hee bekend probleem!! De mijne komt ook nog omhoog met haar kop tegen het dak Boos! Ik heb er een mooi systeem voor nu. Maar ja het is ook net wat je wil. Ik heb het eerst op de paardenfluitser manier gedaan. Dat hielp tot ze het doorhad en daarna ook niet meer. Ik heb nu een hele stellage van longeerlijnen mee. Ze kan zich niet meer bezeren nu, maar ook absoluut neit meer in de remmen of omhoog. Als je wil maak ik een keer foto's dan kan je zien wat ik bedoel.

Stuur me maar een pb dan Lachen

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:20

Ik ken dat Masja van die longeerlijnen totdat je paard zich volledig in de touwen gooit en begint te meppen. Nee voor mij geen longeerlijnen meer. Toen ging hij onderuit en had 2 plekken op zijn benen. Neee noooit meer.

Maar 2 mensen met zweep iedere een kant en net zo lang blijven tikken tot dat die geen keuze meer heeft. Of de trailer tussen 2 deuren of langs een muur zetten. Die van mij springt namelijk omhoog naast de trailer. Hij weet precies hoe hij eronderuit moet. Op deze manier staat hij er altijd snel op maar we moeten wel consequent en duidelijk zijn soms wat harder.

Idd een slechte chauff. is vaak het probleem bij paarden die er niet op willen. Nu heb ik altijd goede chauffs gehad dus daar geen problemen. Sommige en denk wel veel maken er echt een spelletje van *baasje plagen*.

Heb je het probleem op de heen of terugweg?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:44

Prisca schreef:
Ik ken dat Masja van die longeerlijnen totdat je paard zich volledig in de touwen gooit en begint te meppen. Nee voor mij geen longeerlijnen meer. Toen ging hij onderuit en had 2 plekken op zijn benen. Neee noooit meer.


Gek, want de manier zoals ik het doe kan je paard door meppen niet in de touwen komen, want er zit niets om of bij zijn achterbenen.... Verward

Meeste paarden krijg je 1 of 2 keer in de trailer door slaan en geweld. Daarna ook niet meer. Mijn paard wordt levensgevaarlijk als je niet eerlijk bent. En de trailer inslaan ziet zij als niet eerlijk, dus gaat ze terug slaan.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:54

Regelmatig oefenen. En naast de tip om naar de rijstijl van de bestuurder te kijken, ga (als je je paard er eenmaal in hebt) korte ritjes maken en zorg dat je dan iets leuks met hem gaat doen. Dan koppelt hij/zij de trailer aan leuke dingen. Bij ons heeft het super geholpen.

*******

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:15

Is het een groot paard? Veel paarden vinden het eng als ze met hun oren o hoofd tegen het zeiltje aan lopen. Al sze dit heeft kan je haar een hoofdstel aandoen en een longeersingel en alleen voor het erin lopen vast zettten met een touwtje zodat hij zijn hoofd niet omhoog kan doen.
En de tip met de bezem werkt ook heel goed, veel oefenen dus. Succes

MSFC gediplomeerd zadeladviseur
Orun instructrice
www.loeszadelmakerij.nl

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:13

Kijk even bij het topic van bolletje.. daar zie je mijn manier

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:08

Die van mij loopt soms gewoon te klieren dat ze geen zin heeft, dan heeft het meestal succes om de stem van haar inmiddels overleden eigenaar na te doen, en te schreeuwen dat ze moest gaan, Ze heeft namelijk een oneindig respect voor die man. Als dat niet lukt, dan pakken we de longeerlijn en "trekken" we haar de laadklep gewoon op..en dat gaat wel goed. Maar et problees is bij die van mij is denk ik, dat als ze eruit loopt, ze haar hoofd 3km in de lucht steekt, en met de oorpuntjes net het zeiltje raakt Tong uitsteken. Succes Lachen

AL_A
Berichten: 520
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:14

Wij hadden zo'n probleem ook eens. En je raad nooit wat we hebben gedaan.. We hadden 2 a-pony's (twee dikke maatjes)en een daarvan draaiden we die ene om in de trailer. Zo kon die met zijn kleine neusje over de klep kijken.. en je zou het niet gelofen, maar het hielp echt!

Om het snelste Miljonair te worden
Kun je het beste miljardair zijn

Loesje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:29

masja schreef:
Gek, want de manier zoals ik het doe kan je paard door meppen niet in de touwen komen, want er zit niets om of bij zijn achterbenen.... Verward

Meeste paarden krijg je 1 of 2 keer in de trailer door slaan en geweld. Daarna ook niet meer. Mijn paard wordt levensgevaarlijk als je niet eerlijk bent. En de trailer inslaan ziet zij als niet eerlijk, dus gaat ze terug slaan.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.


Hij gooide zijn hele gewicht tegen de touwen dat hou je even maar erna niet meer. Als hij nu touwen ziet begint hij gelijk te slaan en raakte toen die keer gelijk vertrikt in de touwen doordat die persoon begon te trekken zat het touw om het been en viel hij bijna.

Gelukkig meerdere wegen. Je kent je paard het beste dat scheelt de ene moet je het afdwingen en eissen de andere vriendelijk vragen. Ik kijk altijd naar de ogen hoe die staan en dan onderneem ik actie.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 57 bezoekers