Ik ben sterker op links->paard wordt dat dus ook

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Ik ben sterker op links->paard wordt dat dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 15:12

Ik ben dus wat sterker in mn linkerhand met het rijden en hou ik hem onbewust toch meer druk op dan op mn rechterhand.
Met het gevolg dus dat Nimro voor die linkerdruk 'weg' wil en dus ook sterker wordt op links en dus af en toe zn nek er wat uitdrukt door rechts.
Ik probeer er constant aan te denken dat ik dus eerst zelf mn linkerhand smakelijk moet houden voordat hij smakelijk kan worden op links.
Maar da's best lastig Frusty

Iemand tips & trucs om mezelf dat af te leren??
Of hoe ik daar mee om kan gaan?
Wie herkent dit?


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Ik ben sterker op links->paard wordt dat dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:14

carlijn83 schreef:
Ik ben dus wat sterker in mn linkerhand met het rijden en hou ik hem onbewust toch meer druk op dan op mn rechterhand.
Met het gevolg dus dat Nimro voor die linkerdruk 'weg' wil en dus ook sterker wordt op links en dus af en toe zn nek er wat uitdrukt door rechts.
Ik probeer er constant aan te denken dat ik dus eerst zelf mn linkerhand smakelijk moet houden voordat hij smakelijk kan worden op links.
Maar da's best lastig Frusty

Iemand tips & trucs om mezelf dat af te leren??
Of hoe ik daar mee om kan gaan?
Wie herkent dit?


ik weet ook niet! ik heb het met mijn rechterhand! ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:21

Hoi,

Dit is een erg bekend probleem, iedereen heeft altijd wel een kant waar ze iets sterker of lichter op zijn.
Maar vergeet een ding niet ,het is niet alleen een probleem vanuit de hand, het probleem is dat hij aan de lichte kant vaak slecht voor je been is, en geen lengtebuiging wil aan nemen ( tja doet z'n hoofd wel naar binnen, maar je hebt geen aanleuning op deze kant) dus eigenlijk is dit ook een probleem kant, dus meer op de kant gaan rijden waarop hij aan de binnenkant licht is, vervolgens veel schouder binnenwaarts gaan rijden, en dan wordt steeds rechter, let op dat je je paard op de buitenkant waar hij ( jij) vastpakt laat nageven en weer veel toestaat.
Ook op de kant waarop hij vast pakt, voltes rijden, veel voor je binnenbeen opzij zetten, weer rechtrichten, en weer voltes. Een goede instructeur zal je er zeker mee kunnen helpen, vooral iedere pas er zelf ook aan denken dat je durft los te laten.

Succes ermee.


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 15:25

Ik ben er idd met mn instructeur mee bezig om hem extra aan mn linkerbeen te maken door voltes en zijgangen te rijden. En het wordt al wat minder dus we gaan de goede kant op.

Dus ik kan hem als ik op de rechterhand rij ook extra door rechts heen rijden zodat ie smakelijker op links word??

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:26

Ik heb precies hetzelfde met links. Ik ben rechtshandig en ben dus meteen met de linkerhand veel beroerder met de motoriek (in vergelijking met rechts dan he!! En nee, ik heb geen rare handjes Haha! )

Ik hield ook veel te veel vast op links en dan presteer ik zo goed, dat ik het doe ook al rij ik op de rechterhand.

Ik heb van mijn instructrice geleerd echt overdreven los te laten en flink met je binnenbeen te drijven. Bij Gamble werkt het super. Het was nml op een gegeven moment zo erg dat hij bijan in contra-stelling ging lopen. Nu laat ik links (als ik op de kinkerhand rij) gewoon heel los, hoe contact op rechts, vraag hem daarop ook nageeflijk en drijf goed met mijn rechterbeen. Gamble laat dan na verloop van tijd ook netjes links los en pakt toch netjes stelling. En ik..........ik leer mijn linkerhand eens wat meer te ontspannen.

Betrap mezelf erop dat ik toch snel vastpakt, maar doordat ik op de linkerhand, links echt veel losser laat gaat het echt veel beter.
oefening baart kunst!!! En uiteraard lekker voorwaarts rijden!!! Haha! Scheelt al de helft!!!

Succes! Cool

Op zoek naar de zon!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:27

Juist de lichte kant aan de binnenkant, want daar zit je probleem je paard wil zich niet lang maken aan die kant, dus steeds schouderbinnenwaarts, voltes rijden, waarin je de achterhand naar buiten rijd, zodat je meer druk op links gaat rijden, als dat lukt is ie vanzelf minder sterk op rechts.

Het probleem is namelijk dat ie links niet aan neemt, niet dat ie rechts vastpakt.
carlijn83 schreef:
Ik ben er idd met mn instructeur mee bezig om hem extra aan mn linkerbeen te maken door voltes en zijgangen te rijden. En het wordt al wat minder dus we gaan de goede kant op.

Dus ik kan hem als ik op de rechterhand rij ook extra door rechts heen rijden zodat ie smakelijker op links word??

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:37

oh ja, nog een uitspraak van mijn instructrice:"lichter maken op de zware kant, maar ook zwaarder op de lichte kant". een goed evenwicht dus.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 11:49

Nou, ik ben nu weer ongeveer een goede week verder en het gaat steeds een stukje beter.
Ik let er erg op dat ik smakelijk blijf in mijn linkerhand zodat hij dat ook makkelijker kan worden.
En extra van mn binnenbeen naar mn buitenteugel rijden.
En dat gaat ook beter. Hij laat zich nu netjes met niet al te veel druk goed begrensen via mn buitenteugel (+been)
Dus thnx voor jullie reacties

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:54

dat je je ervan bewust bent is al de eerste stap, ik hang vak naar rechts, ik weet het, dus kan ik het corrigeren, je moet het kunnen voelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers

cron