'Omgekomen scooterbestuurders reden te hard'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

'Omgekomen scooterbestuurders reden te hard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 12:54

Citaat:
ZEEWOLDE -
Een botsing tussen twee scooters heeft in Zeewolde in de nacht van zaterdag op zondag drie jongens het leven gekost. Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd.


Het ongeval gebeurde omstreeks 0.30 uur op het fietspad van de Zeewolderdijk. Twee jongens uit Harderwijk van 15 en 16 jaar op een scooter kwamen frontaal in botsing met een tegenligger die van de andere kant kwam. Deze scooter werd bestuurd door een 17-jarige jongen uit Zeewolde. De drie slachtoffers overleden ter plaatse.

De politie weet nog niets over de oorzaak van het ongeval. Het fietspad is breed, heeft een onderbroken middenstreep en er is geen begroeiing. Beide bromfietsen voerden verlichting en de weg is recht en goed te overzien. De drie droegen allen een helm.

Bron: Dagblad de Limburger


Citaat:
ZEEWOLDE - De politie vermoedt dat de twee scooterbestuurders, die in de nacht van zaterdag op zondag omkwamen bij een frontale botsing in Zeewolde, veel te hard hebben gereden. Dat maakte een politiewoordvoerder maandag bekend. Ook een passagier overleed bij het ongeval.

Omdat er geen remsporen zijn gevonden op het wegdek, kan de politie het vermoeden niet hard maken. ,,Met remsporen kunnen we berekenen hoe hard de scooters hebben gereden, maar die hebben we hier niet aangetroffen op het wegdek. Het moet hard zijn gegaan, harder dan de toegestane 45 kilometer per uur. Anders waren de jongens niet overleden.''

Over de oorzaak van het ongeval op het fietspad van de Zeewolderdijk tast de politie nog in het duister. Technisch onderzoek leverde niets op. Twee jongens (15 en 16 jaar) uit Harderwijk en een 17-jarige jongen uit Zeewolde kwamen om het leven. Alle slachtoffers droegen een helm, de bromfietsen voerden verlichting en de weg is breed, recht, overzichtelijk en heeft geen begroeiing. Niemand zag het ongeluk gebeuren.

De politie onderzoekt niet of de twee scooterbestuurders mogelijk te veel drank op hadden en kijkt ook niet of de scooters echt waren opgevoerd. Volgens de politiewoordvoerder is dat niet meer van belang omdat alle slachtoffers zijn overleden. ,,Het heeft geen zin om de nabestaanden te belasten met zulke informatie.'' Bovendien stelt de politie alleen een onderzoek in wanneer de schuldvraag nog aan de orde is en er nog iemand kan worden bestraft.

Bron: Dagblad de Limburger


Logica ten top... De politie is van mening dat die jongens te hard gereden hebben maar weigert een onderzoek in te stellen. Lekker voor hun ouders... Een dergelijke beschuldiging zonder bewijs.

Ik krijg hier best nare gedachtes bij... Ze voerden verlichting, het was een lang, recht en breed fietspad dat goed te overzien was en bovendien: geen remsporen... Klinkt mij eerder als een uit de hand gelopen spelletje of ruzie... Ik kan me moeilijk voorstellen dat, ook al waren ze dronken, niemand geremd zou hebben als dit per ongeluk of toevallig was geweest...

Ben ik nou echt de enige die zo ver doordenkt?

Ik vind het iig enorm triest voor de ouders van deze jongens, mijn oprechte deelneming voor hen...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:55

Betreffende dat uit de hand gelopen spelletje of ruzie... dat kwam ook als eerst in mij op en dat vermoeden heb ik nog steeds.
Heel erg triest voor de nabestaanden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:56

Die laatste alinea slaat idd nergens op. Het lijkt me toch sowieso interessant om te weten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:57

Nee hoor, zoiets dacht ik ook. Anders is het toch wel heel vreemd?

Volgens mij zijn er zowat geen jongens met scooters die niet enorm (levensgevaarlijk) zijn opgevoerd. Hier in de omgeving althans niet. Dan ben je als scooterrijder idd erg kwetsbaar.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:58

Zou het niet zo kunnen zijn dat de een op een stilstaande scooter geknald is?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:59

Schandalig dat er geen nader onderzoek word ingesteld, als het mijn kind was geweest had ik dit zeker willen weten.

Ik vermoed dat ze idd veel te hard hebben gereden, ook hun tegenligger hebben gezien, maar de situatie verkeerd hebben ingeschat. Als jij op je scooter rijd netjes aan de rechterkant en je tegenligger ook, dan kan je zo langselkaar heen, mss met hun knieeen ofzo in elkaar blijven hangen? Ze hebben mss wel gedacht, oh die tegenligger gaat wel aan de kant, waardoor ingrijpen te laat was..poeh.

Veel sterkte voor de nabestaanden.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:02

Maar stel dat ze niet opgevoerd waren en beide 45 reden. Dan komen ze met 90 km/h tegen elkaar aan, dat kan op zich toch ook al dodelijk zijn?

Vind het een heel raar verhaal, erg raar dat ze alle drie zijn overleden. Het eerste wat ik dacht was eigenlijk, ze moeten wel onder invloed van drank/drugs geweest zijn of te hard hebben gereden, anders had de politie wel gezegd dat dat niet het geval was. Nu blijven ze vaag door te zeggen dat ze daar geen mededelingen over doen...

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:09

T eerste wat in me opkwam doordat er geen remsporen waren dat ze een een of ander spelletje gedaan hebben, of flink gedronken hebben, als je opslag dood wil gaan moet t echt een flinke klap geweest zijn. En dat was t volgens mij ook al je die brommers zag Scheve mond

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:10

Ik snap het ook niet. Het lijkt mij dat je in een reflex aan de rem trekt als je iemand op je af ziet komen. Dat lukt je echt niet zonder te remmen. Mijn conclusie(s):
- Of de reflexen waren behoorlijk verslapt (wellicht door alcohol of drugs)
- Of ze hebben elkaar niet zien aankomen (Waar hebben ze dan naar gekeken?)
- Of het is idd een spelletje geweest.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:20

Kimberley77 schreef:
Als jij op je scooter rijd netjes aan de rechterkant en je tegenligger ook, dan kan je zo langselkaar heen, mss met hun knieeen ofzo in elkaar blijven hangen? Ze hebben mss wel gedacht, oh die tegenligger gaat wel aan de kant, waardoor ingrijpen te laat was..poeh.


Dat kan dus niet... Ze zijn frontaal op elkaar ingereden, die theorie van die knieën valt imo dus weg - alhoewel het wel een logische oorzaak had kunnen zijn.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:29

Het was gisteravond op tv, maar zo geweldig was dat fietspad niet.

Er was totaal geen straatverlichting. Nou dan hoeft er maar ééntje zonder licht te hebben gereden en te laat door gehad dat er tegenliggers aan kwamen en dan heb je wat er nu gebeurd is..

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:30

blijf het ook vaag en ontzettend erg vinden...

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:31

Lame schreef:
Het was gisteravond op tv, maar zo geweldig was dat fietspad niet.

Er was totaal geen straatverlichting. Nou dan hoeft er maar ééntje zonder licht te hebben gereden en te laat door gehad dat er tegenliggers aan kwamen en dan heb je wat er nu gebeurd is..


Het was een breed fietspad met (onderbroken) middenstreep en ze hadden allebei hun verlichting aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:35

Sylvia schreef:
Dat kan dus niet... Ze zijn frontaal op elkaar ingereden, die theorie van die knieën valt imo dus weg - alhoewel het wel een logische oorzaak had kunnen zijn.

Spelletje: wie heeft het meeste lef en wie is de chicken, en wijkt uit. Waarschijnlijk stoned of bezopen, of gewoon goed stom, want ze weken allebei niet uit. Is voor mij de meest logische reden. Hmm... lees net dat het 2 tegenover 1 was. Zou kunnen dat er eentje dan toch geen verlichting voerde. Als er geen getuigen waren, kan de politie dit ook niet zeker weten. Ik ben zelf ook wel eens gevallen, en toen was mijn licht ook aangegaan (knop verschoven) terwijl het daarvoor dus niet aan was.

Wel sneu. T is voor de jongens te hopen dat ze op slag dood waren...

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:35

Er gaan ook al geruchten dat ze het "Chicken" spel speelden, ik ben er niet bij geweest en heb geen idee of er iets van waar is, maar dit zou wel kunnen verklaren waarom ze frontaal op elkaar gebotst zijn, zonder dat er remsporen waren Scheve mond

Edit: Maya was me net voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:40

Ik was ook zo slecht om zoiets te denken. Bloos!
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een gewoon ongeval was, omdat beide verlichting voerde.
Maar wel "leuk"voor de nabastaande, als het een dom spelletje was.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:45

Maya schreef:
want ze weken allebei niet uit.


Of gingen allebei dezelfde kant op, dan zit je alsnog op elkaar....

Bij normaal rijgedrag was dit zeker niet gebeurd, er moet iets mis gegaan zijn en goed ook, wat een rotklap moet dat geweest zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:47

Ik vraag me trouwens af, hoe er dan twee op 1 kunnen botsen... Zou het dan toch niet iets met die verlichting te maken kunnen hebben?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 15:15

Ik volg je niet helemaal Maya... Het ging om 2 scooters, 1 van die scooters had 2 personen erop.

Margreet, iemand die frontaal op een ander botst kan nooit dezelfde richting uit zijn gegaan...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:16

Richting dezelfde kant van de weg uitwijken Sylvia...
Wel eens iemand die je tegemoet komt proberen te ontwijken in een drukke winkelstraat om er vervolgens alsnog op te botsen? Dat idee.

Dat je als je achter elkaar aanrijdt niet frontaal kunt botsen snap ik ook nog wel Blond
Laatst bijgewerkt door Margreet op 05-10-04 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 15:17

Pardon, dat heb ik niets gezegt Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:21

Randy01 schreef:
Betreffende dat uit de hand gelopen spelletje of ruzie... dat kwam ook als eerst in mij op en dat vermoeden heb ik nog steeds.
Heel erg triest voor de nabestaanden!


ja idd... de 1 zal vast niet opeens voor de ander ervoor zijn gereden ofzo

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:09

Gek verhaal... ook vreemd dat de politie geen verder onderzoek doet. Ik denk persoonlijk dat hier sprake is geweest van "chicken" dat was hier in de buurt ook een tijdje helemaal leuk om te doen geloof ik Scheve mond
Gekke mensen en afschuwelijk dat er 3 tegelijk gaan

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:21

Het blijft een hele,vreemde zaak Scheve mond

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:07

Tja... wát dan ook de reden is geweest...

Feit is dat er wel twee jonge mensen zijn overleden en dat gun je niemand. Of het nu een kwestie is van "eigen schuld, dikke bult" of niet. En wat naar voor de nabestaanden. Verdrietig