Ot en ik in Vasse!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Ot en ik in Vasse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 19:27

Jullie krijgen van mij dit keer een fotoverslag, hoef ik niet twee topics te openen Schijnheilig

Otje en ik gingen gistermorgen inclusief groomteam naar Vasse om maar weer eens een cross te gaan rijden.

Met losrijden voor de dressuur was hij wel een beetje spooky(er waren nogal wat tegenliggers), maar na een minuut of 20 liep hij super. Eerste helft van de proef ging ook superfijn. Totdat er halverwege een vrouw met vier kleine kinderen in de hoek ging staan...ENG!!! (ik had ze niet eens gezien totdat Otje ineens heel erg maf begon te draaien in de volte in galop Clown ) Toen die kinderen ook nog met stokjes op de hekjes begonnen te tikken, was het hek helemaal van de dam...Verdrietig
De eerste helft van mijn proef heb ik gemiddeld een 6,8, de tweede helft gemiddeld nog niet eens een vijf Clown (kreeg nog wel een 9 voor verzorging van dat vriendelijke jurylid)
Maar goed, ik hou me maar gewoon voor dat dit zonder kids in de hoek weleens een 170-punten proef had kunnen zijn, want hij liep superfijn Lovers

Dit is het eerste deel van de proef:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is nadat die mensen in de hoek gingen staan:

Afbeelding

Had zwaar de pest in en heb die mensen gevraagd of ze een volgende keer wat meer afstand wilden houden van de ring en iets stiller wilden zijn(wat ze bij de volgende ruiter ook netjes deden trouwens Knipoog )

Daarna afgezadeld en op Reddytobias gewacht om de cross te gaan lopen. Was erg gezellig

Afbeelding

Afbeelding

Daarna een hele tijd rondgehangen en langzaam zelfs een beetje zenuwachtig geworden. Ik ben al een heel lang niet zenuwachtig geweest voor de cross, maar ik vond deze toch aardig pittig voor het B en Otje is op dit gebied toch nog best wel groen...
Uiteindelijk maar op gaan zadelen, terwijl ik steeds meer mensen hoorde dat het niet lekker ging en dat het tegenviel. Maar snel richting springring gegaan om alle verhalen verder maar te ontlopen. Toen ik daar aankwam lag de cross en het springen stil vanwege een val in de cross. (Omdat de ambulance vlak langs de springring stond werd het springen ook stilgelegd) Achteraf leek het gelukkig mee te vallen

Otje was weer een beetje spooky, want er gebeurde wel heel veel op en rondom het losrijterrein, maar ik ken hem inmiddels aardig en voel het meestal wel aankomen. Hij draaide een paar keer om na een sprongetje en gaf eens wat stuiters, maar niet extreem
Totdat ik linksaf naar een oxertje wilde galloperen en Ot ineens ruim 180 graden omging naar rechts Clown Ik bleef eerst nog zitten, maar toen maakte hij nog een soort van luchtsprong(Ot vindt het een beetje eng als ik scheefzit Knipoog ) en toen lag ik. Ik hield eerst nog vast, maar hij begon zo achteruit te rennen dat ik wel los moest laten...
Ik had die mafkees vrij snel weer gevangen, maar daarna was hij helemaal bloednerveus en bleef hij wegdraaien. Ben maar gaan stappen tot ik de ring in moest. Springen ging foutloos, maar hij was heel erg gespannen en heel bang om iets fout te doen(blijf alsjeblieft zitten baas, anders schrik ik weer zo Clown )

Afbeelding

Afbeelding
(waarom zeurt iedereen altijd zo dat die paarden vlak worden in dat lage werk Verward )

Afbeelding

Daarna naar de veearts gegaan en daar was alles goed Hartslag van 60 en temperatuur heb ik ze maar niet op laten nemen, zou er zelf als hij zo zenuwachtig is ook niet graag achter/naast gaan staan met een thermometer

Hindernis 1 van de cross:

Afbeelding

Naar de waterbak toe(beetje donker), wat moeten al die mensen hier toch Verward
Afbeelding

En de waterbak weer uit. Altijd lief lachen naar de fotograaf Knipoog
Afbeelding

Ik had in de cross een weigering op de eerste boom van de coffin. Die in het B dus wel mag als je de laatste hindernis facultatief maakt, maakt blijkbaar niet uit dat je helemaal niet om die laatste hindernis heen kunt Schijnheilig
Daarna rustig opnieuw aangereden(na even naar het gat gestapt te zijn, je mag na een weigering tenslotte achter de hindernis langsstappen) en toen ging het super
De rest van de cross liep hij eigenlijk ook superfijn en hij ging ook vrij vlot het water in. Heb wel even stilgestaan, omdat hij het poortje langs de afsprong zo eng smal vond, maar toen hij daar een keer door was liep hij ook zo het water in
Bij de veearts was ook alles weer goed met Ot. Hij had nu zelfs een hartslag van 52.

Nog even gewacht op de uitslagen en toen bleek ik ineens gediskwalificeerd Verward Ik naar het wedstrijdsecretariaat toe, had ik volgens hen twee weigeringen op 14a en 1 op 14b(de coffin) Verward
Heel apart Clown Ik netjes mijn verhaal gedaan bij de federatievertegenwoordiger, want ik heb nl geen zin in weer een brief van de KNHS dat je na uitsluiting niet door mag rijden Clown Ik geloof dat die man erg blij met me was, maar dan had hij maar geen federatievertegenwoordiger moeten worden Tong uitsteken
Na een half uur kwam hij naar me toe dat ik gelijk had, mijn verhaal klopte precies met dat van de poster, maar die had het iets anders geïnterpreteerd Cool Dat kun je idd wel zeggen ja Clown
Maar goed, dit keer ben ik er iig uitgekomen itt Gorssel

Stijlbriefjes mochten we jammer genoeg niet meenemen, die moesten rechtstreeks naar de KNHS Verward Terwijl ik toch wel heel benieuwd was naar mijn stijlpunten, die waren namelijk vergeleken met andere crossen nogal laag.

Nadat alles opgelost was en ik nog een mooie foto had gekocht zijn we maar weer eens richting Noord-Holland gegaan Knipoog
Nog even flink trainen
Ik heb best fijn gereden en we gaan er over twee weken in Nijeberkoop nog even flink tegenaan!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:33

leuke foto's...alleen mijn kont...zeg je zusje ff dat ze voortaan fotos van voor moet maken...
jammer van die stijlpunten, ik was ook wel benieuwd, ben je er nog achter gekomen waar ze zaten?

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:35

Wow, zie m gespannen zijn bij het springparcours! *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:01

Ik heb ook geen idee waar de stijljury's zaten reddytobias Verward
(mijn zusje liep nu eenmaal achter ons want wij gingen harder Lachen )

Ben benieuwd wanneer de uitslagen op de site komen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:24

Gomir, die dressuur ziet er fijn uit! Gewoon lekker doorwerken zo, komt het vanzelf goed met je vliegende paard Haha! En gelukkig dat je er nu wel uitgekomen bent met de federatievertegenwoordiger, twee keer zo'n pech zou wel heel erg zuur zijn geweest. Ik kom niet naaar Nijeberkoop Knipoog, indoor Wanroy dan maar?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:50

Misschien wel, weet jij toevallig al welk weekend dat is Verward
Ik heb inmiddels al van zoveel mensen slaapplek aangeboden gekregen dat ik toch maar eens in Wanroy moet rijden Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:54

ik denk 8 en 9 januari, 1 en 2 januari lijkt me wat onwaarschijnlijk *LOL*

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:57

Zo, Ot ziet er super uit zeg ! En jammer dat je gevallen was (zie de vlekken op je witte rijbroek Bloos ), maar gelukkig ging alles daarna weer lekker.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:25

Zie ik daar een dressuurpaard in de dop? *LOL*
Die eerste 2 foto's zien er echt keurig uit! OK dan!

Misschien toch maar de overstap maken? En schrikken van die kinderen, dat is typisch dressuurpaarden gedrag Schijnheilig

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:44

Gaaf! Dat ziet er erg spectacu uit!
Ik denk dat ik Nic wel warm kan krijgen voor zo'n crosje Haha! (beetje oefenen kan dan geen kwaad he? Bloos )

Erg super!

Maar wat een terrein joh! Waarop je moest dressuren. De bollen waren de dag ervoor van het veld gejasd? Tong uitsteken

Cooooooooooool die springfoto's. Je ziet wel wat spanning, maar wel onwijs gaaf!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:27

De stijljury's zaten op hindernis 4 en 5 (V-sprong en landhek) en op hindernis 17 en 18ab (stro en greppel smalle boom combinatie).

Die dressuurproef, wat ziet dat er onwijs gaaf uit op de eerste foto's! Grr die stomme kinders ook...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:31

bij 17 dacht ik het al ja, dat ging allemaal super
5 was de V en 6 het hek, dat ging niet top haha....maja dat ding vloog er dan ook af!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:35

leuke foto's hoor!!
vind dat die echt mooi springt

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:47

Met dressuur loopt hij echt super fijn op de eerste foto's, moet je toch niet langzaam aan een dressuurcarriere gaan denken *LOL*

leuke foto's hoor OK dan!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:54

Ach ja ik bedoel ook hindernis 5 en 6..... ben niet helemaal meer wakker... Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:07

De dressuur ziet er prima uit OK dan! . Wel lastig op zo'n zandveld. Had je die kids niet onder de proef even kunnen afsnauwen?

Springen ziet er ook goed uit!

Als de vertegenwoordiger nou zorgt dat hij het reglement goed kent dan hoeft hij een stuk minder ruzie te maken.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 10:39

Dat zandveld was prima te rijden hoor. Baalde wel van die kinderen, maar volgende keer beter. En voor de mensen die me graag in de dressuurring tegen willen komen, zoals je ziet ben ik al aan het oefenen met vlechten Tong uitsteken Ik wil binnenkort weleens een rondje proberen(L1), maar ik moet nog proberen of ik ergens tussen kan Clown (anders wordt het wsl wel februari ofzo)

Die kids afsnauwen ging niet Scum, kon niet zo in de buurt komen en had heel erg mijn handen vol aan een ik-wil-hier-heel-snel-weg-paard Bloos

Als de stijljury's daar stonden dan snap ik die 6,2 echt niet Verward Dat ging allemaal super. Misschien wordt het nemen van een alternatief zwaar ondergewaardeerd Verward

Enne Dimple, ik weet zeker dat Nic dit ook heel leuk vindt Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:43

Dan moet je hier in de buurt inschrijven. Hier is gewoon tot een paar weken aan de sluitingsdatum plaats hoor.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 11:10

Ik geloof toch niet dat ik het de moeite vind om voor één dressuurproefje naar Limburg te tuffen Knipoog
(als het nou voor een cross was Clown )

Er zijn hier ieder weekend wel een stuk of 6 dressuurwedstrijden dus ze kunnen me vast wel ergens voor één proefje tussenfrommelen Knipoog
Ik ga wel eens even rondbellen

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:30


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:07

leuk Don_Marcello!! heb je daar nu echt de hele dag gestaan...
die vrouw die ook voor jou fotografeerd hebben gomir en ik nog ff gesproken. leuke meid!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:18

reddytobias"]
leuk Don_Marcello!! heb je daar nu echt de hele dag gestaan...
[/quote]
vanaf 11:00, eerst de cross gelopen om de mooiste hindernis voor de Cheese! uit te zoeken.

[quote="reddytobias schreef:
die vrouw die ook voor jou fotografeerd hebben gomir en ik nog ff gesproken. leuke meid!

vind ik ook Haha! mijn Lovers , ook een Bokker, Machonito!

Roelensteijn

Berichten: 69
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:21

Mooie foto's
Is dat niet eng van die zware vaste hindernissen?
(van een niet springruiter)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:27

Stoere foto's
en onopgevoede kinderen op een wedstrijd zouden verboden moeten worden....

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:54

leuke foto's! Heel veelzijdig paardje zo te zien .