Tiara dik been...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Tiara dik been...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 15:26

Mijn paard heeft woensdag nog normaal gelopen. Les gehad, niets vreemd. Krijg ik donderdag een mailtje van mijn versorgstertje (debbie18) dat Tiara een heel dik been heeft en lastig loopt. Ze had haar al 2x afgespoten die dag en ging 's avonds nog een keer. Ik vond het veemd, maar na mijn werk ging ik met mijn vriend uit eten.

Ik zat niet lekker en na het eten naar stal gereden. Ze kwam er op 3 benen uit en ging ook nog bijna onderuit. Betty de stalhouder was er ook en bracht me volledig op de hoogte. Ik heb Tiara nog een keer afgespoten en ingesmeerd met koelingsgel. *deed Debbie ook steeds*
Toen maar weer op stal gezet.

Vanmorgen vroeg begon ook haar knie al dik te worden. Ik had de dierenarts al gebeld en ook meteen de verzekering. Mijn vaste contact persoon leefde zelfs mee en komt misschien als ze lang kreupel is wel even langs om me gerust te stellen Haha!

Maar goed ondertussen is nu ook haar andere achterbeen aan het opzwellen. En uit haar dikke been komt gele troep (is een stukje opengebarsten) Ik blijf maar koelen tot de dierenarts er is, maar het ziet er erg goor uit....

Ik hoop maar dat ik door koelen en stalrust het goede doe. Lopen doet ze uit uiterste noodzaak, verder ook niet...

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:40

Jeetje wat verschrikkelijk. kreeg je sms vanmorgen binnen. ik hoop dat ze gauw opknapt. virusje? hou me op de hoogte heeel heel heeeeel veel sterkte en dat vlak voor je vakantie Boos!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:43

Potverdorie zeg, dat klinkt niet echt goed Boos!
Ik hoop echt dat het meevalt, laat je het gauw weten als je weer terug bent van de DA?
En geef Tiara maar een Ach gut van mij Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 15:48

Merilyn schreef:
Jeetje wat verschrikkelijk. kreeg je sms vanmorgen binnen. ik hoop dat ze gauw opknapt. virusje? hou me op de hoogte heeel heel heeeeel veel sterkte en dat vlak voor je vakantie Boos!


Nou inderdaad. Ga ik 1 weekje in een heel jaar weg: Paard ziek! Gelukkig heeft Debbie ook vakantie en gaat ze heel goed voor Tiara zorgen, maar ik vind het zo zielig...

Ik zal als ik het niet vergeet mijn camera mee nemen zo. Dan kan ik de barstjes vastleggen. Heel vies wel hoor...

Irene: ik zal je als ik weer thuis ben even bellen..

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:02

Hou ons op de hoogte! Suc6

www.trec-soeren.nl

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:48

Potjandorie dat klinkt niet goed >;) Hoop dat het iets onschuldig is, sterkte en hou ons op de hoogte!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 17:39

Nou de DA is net geweest. Een "einshushbeen" zo klonk het Bloos . Moet nog eens op internet gaan speuren wat het nu precies inhoudt. Het komt er op neer dat ze een klein plekje mok heeft gehad en dat daardoor onderhuidse ontstekingen zijn ontstaan. Dan loopt het been in korte termijn vol en lopen ze lastig. Het mag geen echte pijn doen, maar voelt wel vervelend. Veel stappen, absoluut drooghouden (en ik heb 2 dagen lang 3x per dag staan afspuiten Huilen ) en antibiotica geven. Na 3 dagen moet het echt over zijn. De wondjes mogen iets langer blijven zitten.

Hoe hou je met dit weer een been droog? Weekje binnen blijven denk ik.

Valt dus al met al mee. Gelukkig.

Ik ben in de stress en haast mijn camera vergeten. Ik probeer er nog wel foto's van te maken.

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:46

De stal onwijs schoon houden en insmeren met tandpasta (de wondjes)
doet wonderen (wel die witte pasta).
Die van mij had ook last van mok, en na het kurkdroog gehouden te hebben ,en eerst een paar dagen socatyl en daarna tandpasta gebruiken
was het voorbij!

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:49

He bah, wat vervelend voor je en Tiara Boos! Hopelijk knapt ze snel weer op, geef d'r maar een dikke knuf van mij Ach gut

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:58

jeetje masja klinkt niet lekker!
knuffel voor Tiara, succes ermee meid!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 08:44

Dank jullie wel. Ga zo de eerste keer zelf antibiotica geven. Het is een spuit vergelijkbaar met een wormenkuur. En die vindt ze vreselijk, dus deze waarschijnlijk ook...

Ik mocht er van de DA nog niets op smeren, de troep moet er eerst uit. Als ik ooit weer een stukje MOK tegen kom ga ik er inderdaad meteen tandpasta op doen. Dit wil ik echt nooit meer. Ik besefte me niet dat MOK zo ver door kon slaan....

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:56

Och jee dat zijn niet de berichten die ik wil horen.
Wat een pech heb je ineens Verdrietig
Laat je de vakantie wel door gaan?
Het is zeker geen goeie reden voor de anuleringsverzekering. Misschien kun je tussendoor nog komen kijken of zit je ver weg?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 11:12

Diana_Mabel schreef:
Och jee dat zijn niet de berichten die ik wil horen.
Wat een pech heb je ineens Verdrietig
Laat je de vakantie wel door gaan?
Het is zeker geen goeie reden voor de anuleringsverzekering. Misschien kun je tussendoor nog komen kijken of zit je ver weg?


Ik ga wel op vakantie. Moet nog 2 antibioticaspuiten geven, dus dat kan mooi vandaag en morgen. Daarna ga ik weg ('s middags). Ik ben vrijdag middag weer thuis.

Ik heb het volste vertrouwen in Debbie dat ze goed voor Tiara zal zorgen en om uit te rusten moet ik echt op vakantie.

Ze mag niet op de wei en moet veel stappen. Liefst paar keer per dag. Je mag er ook wer op en als het goed is heeft ze geen pijn. Gisteren liep ze weer helemaal goed, dus dat komt wel in orde denk ik.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:59

Debbie gaat het zeker goed doen, ze is stapel gek op Tiara. en daarnaast is Bettie er ook altijd nog die in kan springen!!!

Ik hoop dat Tiara er gauw weer bovenop komt. arm paardje. woensdag nog goed lopen en donderdag opeens stok kreupel het gaat zo snel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 14:02

Gaat erg goed met Tiara! Ze loopt helemaal niet kreupel meer. Heb met veel moeite vandaag voor het laatst antibiotica gegeven. Jeetje wat kan dat dier lastig zijn... Maar goed, ze loop goed, Debbie heeft er zin in en ik ga lekker over een half uurtje op vakantie! Ga er heel erg van genieten!

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:06

Veel plezier Masja!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:23

Jeetje, ik lees het nu pas. Wat naar zeg voor Tiara! En natuurlijk voor jou ook Ach gut

Fijn iig dat het de goede kant op gaat OK dan!

Fijne vakantie!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 18:08

Tiara loopt mog steeds niet kreupel! Gelukkig, maar helaas verwachtte ik bij thuiskomst 2 keurig opgedroogde achterbeentjes... Boos! Helaas... Haar achterbenen zijn nog steeds zo dik als eerst. Nu zelfs in 2 benen. Eerst maar 1 Boos! Ik meteen de DA gebeld. Ik moet nu elke avond haar in bandages pakken en 's morgens dan een uur trainen. Ze kan gewoon weer onder het zadel lopen.. Als het na het weekeind nog neit beter is gaat ze aan de pretnison. Ook geen pretje.... Leuk, maar is niet anders...

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:58

Jemig wat een pech das niet leuk
We leven met je mee, heel veel beterschap voor tiara.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 14:08

Gelukkig gaat het nu al iets beter! Ik doe haar elke avond braaf in de bandages en loop 's morgens heel saai een uur rondjes op het gras (ga er wel op zitten) Je ziet de benen opdrogen! Echt super! De dierenarts komt woensdag de hele stal enten, bij Tiara kijkt ie ook nog even naar de tanden en benen. Ik hoop dat ik dan een mooi opgedroogd beenwerk kan laten zien! We stappen nu vrolijk door!

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:14

Fijn dat het al een stuk beter gaat!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:13

masja schreef:
Gelukkig gaat het nu al iets beter! Ik doe haar elke avond braaf in de bandages en loop 's morgens heel saai een uur rondjes op het gras (ga er wel op zitten) Je ziet de benen opdrogen! Echt super! De dierenarts komt woensdag de hele stal enten, bij Tiara kijkt ie ook nog even naar de tanden en benen. Ik hoop dat ik dan een mooi opgedroogd beenwerk kan laten zien! We stappen nu vrolijk door!

Masja


Pas hadden we het nog over de tanden en nu komt ie toch, komt mooi uit Lachen een geluk bij een ongeluk.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 23:04

Hij heeft er vorige week ook al even naar gekeken. Zag 3 haken en misschien nog een dop, maar had niets bij zich. Ben blij dat er nu naar gekeken en aan gevijld gaat worden. Dat zal voor haar ook een stuk fijner zijn. Ik laat haar bloed ook meteen nakijken. Ze kijkt niet meer zo fris uit haar ogen als ze normaal doet. Misschien komt het door haar benen en het vele binnen staan. Maar ja als ie er toch is Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:50

Einschuss staat in principe voor bloedvergiftiging. En dat kan inderdaad ontstaan door mok of een wondje oid. En daar krijgen ze een dik been van ja. Kan helemaal weg trekken maar bij ons op stal staat ook een paard die niet van het dikke been is afgekomen. Gelukkig staan er ook twee waar het wel helemaal van weg is getrokken. Succes

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 23:53

Hoe hebben ze het proberen te genezen? Ik moet haar nu elke avond inbandageren en 's morgens een uur stappen. Moesten zij dat ook?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 112 bezoekers