Wat moet je daar nou voor vragen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Wat moet je daar nou voor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 22:22

Vriend van m´n moeder heeft gevraagd of ik iets voor ´m uit wil tikken op de computer. (Hij is nogal digibeet Haha! ) Het is aardig wat, 10 kantjes A4, dichtbeschreven met ouderwetse hanenpoten die ik dus ook nog moet ontcijferen. Een praatje dat hij heeft gehouden voor de Rotary. (De commissaris, een farce of realiteit?)
Ik kan aardig vlot tikken, maar ik verwacht dat ik hier toch al heel gauw 2 uur zoet mee ben, als het er geen 3 zijn.
Hij is een echte zakenman, voor niets gaat de zon op, hij zei er dus gelijk bij 'Maak maar een prijs' maar ik heb dus echt geen idee. Het is absoluut geen vrijwilligerswerk, zo boeiend is het nou ook weer niet en ik wil mezelf niet tekort doen, maar ik wil hem ook niet afzetten.
Wat is nou redelijk voor zoiets?
Mijn bijbaantje betaalt €7.50 per uur plus fooi maar dat is zwaarder werk, zou een bedrag van €20 redelijk zijn voor zoiets als dit, beetje afhankelijk van hoe lang ik er echt mee bezig ben en hoeveel moeite het kost?

Oh ja, er is redelijk haast bij, moet maandag af zijn en ik heb heel erg weinig tijd dit weekend, dus zal wel nachtwerk worden op zondag.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:29

Mijn dochter doet voor de vereniging dit werk ook vaak. Ze krijgt dan 7.50 euro
per uur. Maar Margreet iets anders je zou hem ook kunnen vragen om een zondagje in zijn mooie auto te mogen rijden Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 22:33

haha dat is een goede! Denk niet dat 'ie dat goed vindt, maar het valt te proberen! Even naar Duitsland om 'm open te trekken Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:22

Als vakman/vrouw vind ik dat je echt wel 12 euro per uur mag vragen. Zoals je al zei, voor niets gaat de zon op, jij bent bekwaam en daar mag voor betaald worden!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:25

jeddah schreef:
Als vakman/vrouw vind ik dat je echt wel 12 euro per uur mag vragen. Zoals je al zei, voor niets gaat de zon op, jij bent bekwaam en daar mag voor betaald worden!


Precies! *LOL* Ik heb weleens websites gemaakt voor mensen die mijn vroegen om er maar een leuke prijs bij te verzinnen. Nou, ik wist het wel hoor Lachen Gaat een hoop werk in zitten. Gebeurt welliswaar niet helemaal professioneel (alhoewel ik er wel erg goed in ben), maar vraag er toch een redelijke prijs voor. Voor een gemiddelde website (voor die van mezelf zou ik zo'n 500 euro vragen) vang ik al gauw 200 tot 300 euro.

Dus ik vind dat als jij bekwaam bent, en jij het veel werk vindt, dat je er best wel een prijs voor mag vragen. Voor jou geldt hetzelfde: voor niets gaat de zon op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 00:20

Wat dacht je van een prijs per woord, zoals vertalers dat ook wel doen? Je zou het na kunnen vragen, maar 25 eurocent per woord is toch wel redelijk?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 00:33

Je moet het gewoon afmaken op een prijs. Zeg 50 euro. Klinkt geodkoop en je pakt meer als 10 euro per uur!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:14

Weleens van een vriendendienst gehoord? - daar ga je toch geen geld voor vragen, het is toch geen vreemde. Vraag er dan een leuk nieuw shabrakje of een cadeaubon voor. Denk eraan dat als jij wat voor hem doet, hij jou wellicht de volgende keer met iets kan helpen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:24

Nikita heeft gelijk. Niet alles is altijd in geld uit te drukken omdat het te vaag is. Daarbij heb je meer aan vriendendiensten. Vraag hem om je auto een keer te wassen of je huis schoon te maken, grinnik. Of inderdaad om een schabrakje of iets dergelijks.
Vaak is het ook nog zo dat de ene hulp de andere een geschiktere betaling is dan wanneer iedereen elkaar moet betalen. Want dan wordt alles al heel snel te duur.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:26

Valt ook wat voor te zeggen. Maar op afstand valt niet de verhouding tussen die twee te bepalen. Misschien vind die man het wel leuk om haar wat te ebtalen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 14:49

Nikita schreef:
Weleens van een vriendendienst gehoord? - daar ga je toch geen geld voor vragen, het is toch geen vreemde. Vraag er dan een leuk nieuw shabrakje of een cadeaubon voor. Denk eraan dat als jij wat voor hem doet, hij jou wellicht de volgende keer met iets kan helpen.


Ik vraag er ook geen geld voor omdat ik niet bereid ben een vriendendienst te leveren, zo ben ik echt niet en we helpen elkaar ook vaak genoeg met dingen, maar hij biedt er geld voor aan en wel om de volgende reden: Ik heb al heel vaak wat voor hem uitgetikt, kleine en grote stukken, gewoon als vriendendienst, zo vaak dat hij zich zolangzamerhand een beetje bezwaard begint te voelen om het nog te vragen, ook omdat ik heel krap in m'n tijd zit en dingen overtypen nou ook weer niet direct een hobby van me is. Maar hij wil het toch uitgetikt hebben. Vandaar dus het aanbod om er een bedrag voor te betalen. Dan hoeft hij zich ook niet bezwaard te voelen want hij heeft gewoon iets "gekocht", een zakelijke transactie. Betaling is dus meer om zijn geweten een beetje te sussen dan omdat ik echt op geld uit ben.
Snap je het nu een beetje?
Laatst bijgewerkt door Margreet op 19-04-02 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:54

Ik zou er idd ook iets voor vragen wat jij kan gebruiken ipv geld. Zo heb ik iemand een tekening gegeven nadat zij op mijn paard had gepast. Als je toch geld vraagt, spreek dan van tevoren een bedrag af om teleurstellingen achteraf te voorkomen Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 14:58

Iets leuks uitzoeken wat ik kan gebruiken vind ik ook prima, maar daar is hij niet bepaald de persoon voor om dat te doen. Waarschijnlijk krijg ik dan alsnog een envelop met de mededeling: "Zoek zelf maar wat moois uit" haha dus wat dat betreft maakt het niets uit.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:08

Hoi,

Nou zeg wat een dubbelzinnige antwoorden krijg je zeg.
Geen geld vragen maar wel een shabrak.
Net of een shabrak niets kost.
Maar goed daar gaat het even niet om.
Als je inderdaad van te voren hebt afgesproken dat hij er iets voor geven is dat prima.
Je kan ook zeggen wat hij vind en als hij het niet weet zeg je dat je voor het werken wat je doet bij een ander 7,50 euro krijgt per uur.
Ofzoiets en dan kijken wat hij zegt.

gr. en succes

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:57

De prijs die je nu gaat noemen, zal de prijs zijn die hij jou de komende tijd zal betalen als hij je wat vraagt. Daarom is een prijs per uur wel handig want anders moet je elke keer opnieuw een totaalprijs verzinnen.

Als jij tevreden bent met € 7,50 per uur, dan kun je gewoon aangeven dat je dat op je andere werk ook betaald krijgt. Lijkt me dan verder geen probleem.

Het feit dat jouw eigen werk zwaarder is, doet daar naar mijn mening niet aan af. Een verpleegster zou ook veel meer moeten verdienen dan een project manager (wat ik zelf doe) maar helaas ligt mijn uurtarief ruim boven dat van een zelfstandig verpleegster (die ik via mijn andere bedrijf verhuur aan instellingen).

Ik vind € 7,50 heel redelijk. En ik denk dat hij dit zeer acceptabel zal vinden.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:37

Ik wil ook wel typen hoor voor 10 euro per uur Haha! ik ben alleeen bang dat er wel een hoop foute in zullen zitten, maar 10 euro is wel redelijk Haha! Je kan ook een cent doen per letter Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 23:56

Ik zou ook 7,50 per uur vragen zodat je hiermee hetzelfde verdient als met je bijbaan.
Als je zomaar een bedrag noemt, dan kom je misschien de volgende keer in de problemen, want waar was dat bedrag ook al weer op gebaseerd Verward
Of een vaste prijs per A4-tje afspreken, dat kan natuurlijk ook !

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:31

Daar sluit ik me bij aan ja.. als hij je idd graag betaald denk ik dat het goed is om een paginaprijs te maken. Kan me idd voorstellen dat ´ie zich bezwaard voelt hoor, als het regelmatig voorkomt........