zóóó trots.....!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

zóóó trots.....!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 22:20

Ik loop al dagen met een smile van oor tot oor Bloos
Wat voor veel mensen heel normaal is .... is voor mij een wonder
Mijn paardje heeft een erg slechte start gehad, en haar vertrouwen was daardoor ver te zoeken voornamelijk wat vervoer betreft Verdrietig
De trailer was één groot drama.....
Het heeft me onwijs veel tijd gekost, ongelofelijk veel geduld, zweet en (af en toe) tranen.... maar nu kan ik eindelijk zeggen dat het 'ons' gelukt is Lovers
Ik kan mijn paard zonder problemen 'alléén' op de trailer zetten!!!
En dat is toch wel erg makkelijk als je graag op wedstrijden ed wil.
Sinds kort rij ik dus overal heen met mijn knollie, naar de vereniging, naar de les en de bossen......
Het moet er erg grappig uit zien want die smile krijg ik ook niet meer van mijn gezicht tijdens onze uitstapjes Haha!
Voor veel mensen dus heel gewoon voor mij heel bijzonder Bloos
ben zóóó trots .....!!!


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:26

Kan me best voorstellen dat je nu trots bent OK dan! Ik heb ook een paard dat niet makkelijk laat, lukt alleen redelijk als je hem met voer lokt. Andere mensen willen dan altijd helpen en denken van Oh ik zet hem er wel even op, mooi dat het ze niet lukt. Ik ken mn paard het beste en weet wat wel en niet helpt bij hem. Leuk zijn die uitstapjes he, geniet er maar lekker van! Ik PB je even om te vragen hoe jij heb geoefend, kan nog wel wat tips gebruiken.

Gamble

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:46

zie je wel dat het JOU gelukt is! OK dan! knap hoor en ook iets om heeeel trots op te zijn, je hebt iedereen met allerlei tips en ideeen altijd netjes weggestuurd en hebt het op jouw eigen manier gedaan, met geduld en heel veel vertrouwen en dat is allemaal beloond! OK dan! (je kon het vertrouwen al in het rijden terug vinden he!) blijf maar lekker met die smile lopen en wees vooral trots op jezelf, je hebt het verdiend!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 22:49

Heb heel veel geprobeerd Bloos
Oefenen.....oefenen..... heel veel oefenen en goed observeren helpt je uiteindelijk een methode te vinden die bij jou en je paard past.
Zal je even pb'en Knipoog

Dank je wel rhijnauwen Bloos ......
Heb wel geprobeerd om van alle tips en raad allemaal kleine dingetjes op te pikken .... was ik maar zo wijs om alles alleen te hebben bedacht ... maar dat heb ik niet hoor Knipoog

Ik weet nu hoe ik het wel moet doen en dat is wel erg gaaf Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:58

Goed zeg, ik ben ook nieuwsgierig? Ik meot het mijn jonge paardje nog gaan leren en alleen kunnen laden lijkt me ideaal Ik zou ook trots zijn hoor, complimenten!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:33

ik vind het ook echt enorm knap!
heerlijk dat je je daarover nu geen zorgen meer hoeft te maken ( en nico ook niet Haha!)
ik=jaloers *LOL*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:15

Ik weet echt PRECIES hoe je je voelt!!!!!
Mijn paard had ook een slechte start en ging in het begin alleen maar in de trailer als we naar de kliniek gingen en ik was afhankelijk van andere mensen om mij te brengen, en sommigen konden echt niet met een paard rijden...deden of het een lege aanhanger was (ze bedoelden het goed, maar ja, voor het paard was het vreselijk).
Daarna heeft ze nog 2 keer een ongeluk gehad met de trailer waarvan 1 met uitladen dat de klep afbrak en zij er met alle benen omheen lag, half eronder..
Nou toen was het gebeurd...ze ging er niet meer in, ze is er zelfs een keer door een man van Utrecht (de kliniek, die kwamen me halen) ingeslagen met een knuppel, ze moest er toen echt heen want ze had heel erg koliek..
Toen ze weer terug kwam heb ik echt een half jaar lang ELKE dag geoefend en ze is er nooit 1 pas ingegaan, tot op een dag ik met haar naast de trailer stond te praten en zij (ik had een heel lang touw) ineens resoluut de trailer inliep om te eten uit de emmer met lekkere hapjes die daar in stond...
Dat was een doorbraak en nu kan ik inmiddels ook overal alleen heen, geen probleem, ze vindt de trailer nog steeds een onding.
Maar voor mij doet ze het, zoooo lief vind ik dat!
Ik sta gewoon nast de trailer en zet haar ervoor en zij loopt er gewoon op en ik doe de stang erachter!
Ik ben toch ook nog elke keer trots op haar!!!
En jij moet dat ook zeker zijn, geduld wordt beloond, dat zie je maar!!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:06

mazzeltje schreef:
ze is er zelfs een keer door een man van Utrecht (de kliniek, die kwamen me halen) ingeslagen met een knuppel,

Boos! dat heb ik ook een keer zien gebeuren, dat kan toch niet! logisch dat die man geen tijd heeft om een hele dag te 'mutsen'met een paard, maar een beetje fatsoen tegenover de dieren (en de eigenaren) zou hem niet misstaan!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:55

ik kan het me best voorstellen
hartstikke leuk dat het je is gelukt!
goed gedaan OK dan!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:43

Ik begrijp dat je trots bent! Goed gedaan Lachen

Po0nys

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:50

Oke dan!! dat scheeld inderdaad veel tijd en t is zoizo leuk om te zien dat je paardje dr zo op loopt.. Lachen De pony waar ik nu op rij.. Doet t ook nog niet helemaal zoals ik wil.. Maar na een kwartier staat ze er altijd wel op Haha! haha. Noujah altijd beter dan met geweld tog?? Knipoog

Chica &nd APpel zijn de best!:D

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:31

mijn pony wilde de trailer wel in maar niet uit, das was ook niet alles

SdaphneS

Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:36

geen wonder dat je trots bent
echt heel goed gedaan
nog veel plezier met jullie uitstapjes

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:45

Echt top hoor, dat heb je gewoon helemaal aan jezelf te danken. Ik zie je nog staan voor een hekje van de wei met Nico, ze wilde er maar niet in en jullie stonden er al een half uur voor. Waar menig ander persoon allang zijn geduld zou hebben verloren bleef jij gewoon kalm, dat vond ik al zo ontzettend knap En nu heb je dit met Nico bereikt, weer een stap voorwaarts. Jullie komen er wel samen, dat weet ik zeker OK dan!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:09

Ik denk niet dat het voor veel mensen normaal is hoor. Op wedstrijd zie je veel mensen stoeien met laden.
Wel heel erg begrijpelijk dat je geniet, en die smile... die hoeft er toch helemaa niet af Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:07

Ik zou graag een dagje in je schoenen staan. Tiara loopt er wel op nu, maar dan moet je met minimaal 2 mensen zijn en een hoop touw mee hebben. Ach ik weet nu wat ik nodig het en het werkt, maar zou haar graag eens alleen op de trailer willen zetten!

Geniet er van! Misschien kan je hier neerzetten hoe je het doet dat wij er nog iets van kunnen leren?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:12

terecht dat je trots bent! Heel veel plezier met jullie uitstapjes!!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 14:18

masja schreef:
Ik zou graag een dagje in je schoenen staan. Tiara loopt er wel op nu, maar dan moet je met minimaal 2 mensen zijn en een hoop touw mee hebben. Ach ik weet nu wat ik nodig het en het werkt, maar zou haar graag eens alleen op de trailer willen zetten!

Geniet er van! Misschien kan je hier neerzetten hoe je het doet dat wij er nog iets van kunnen leren?


Bij mij was het precies zoals bij jou ....
Op een gegeven moment lukte het met een hoop hulp
bij mijn paard is het echter zo: hoe meer mensen hoe onrustiger ze gaat worden.
vandaar dat ik op een gegeven moment heel veel zelf heb geoefend longeerlijn klaarleggen enz
moet je je paard wel eerst zover krijgen dat ze rustig de laadklep op wil lopen.
Ik wil best mijn manier helemaal op bokt zetten alleen is ieder paard anders die van mij heeft echt een gbruiksaanwijzing die ik ondertussen aardig begin door te krijgen Haha!
Wat bij mijn paard werkt, werkt bij de ander wrsch helemaal niet Bloos!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:51

het helpt ook al ontzettend als je zelf beschikt over een trailer en auto *LOL*
Ik ben altijd afhankelijk van anderen, waardoor je niet elke dag kan zeggen, kom we oefenen nog even wat Haha!
maar ik denk dat er maar hel weinig paarden zijn die door 1 man te laden zijn (op een diervriendelijke manier Haha!)
dus echt Toppie hoor Ryvana!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:55

echt goed! kan begrijpen dat je het er moeilijk mee gehad hebt en dat je nu super trots bent! Lachen
Ik zie ook genoeg mensen bij wie het laden moeilijk gaat.. en veel (en rustig!) oefenen is vaak de oplossing!
veel plezier met alle ritjes!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:24

marloes-joy schreef:
het helpt ook al ontzettend als je zelf beschikt over een trailer en auto *LOL*
Ik ben altijd afhankelijk van anderen, waardoor je niet elke dag kan zeggen, kom we oefenen nog even wat Haha!
maar ik denk dat er maar hel weinig paarden zijn die door 1 man te laden zijn (op een diervriendelijke manier Haha!)
dus echt Toppie hoor Ryvana!


Ja dat scheelt ook. Ik heb ook uren staan oefenen. Nachten zelfs Boos! Toch ben ik heel erg benieuwd. Wil je het anders in een PB naar me sturen? Misschien kan ik ooit eens alleen laden. Hoewel ik zo ook al heel tevreden ben Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

regina

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Kesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:04

wat fijn voor je!

succes nog met je paardje!

xxx ilona

Regina, Wrangler, Aurelia-Aimée, Elgin en Palona :+:
Regina op 1 juni bevallen, bonte hengst! regina @ [KS-ITP] Geboren: schattige NSPS bonte hengst!
Shetlandbokker #3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Gub, janneke584, Maaaarije, maitestar23, Nannetje7, Sanet, Swift en 122 bezoekers