Hellup hij sloopt mijn deken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hedi

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Culemborg

Hellup hij sloopt mijn deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 16:42

Het is weer duidelijk de winter komt eraan, dus haar eraf, delen erop.
Vervolgens heeft m'neer er na 1 dag al een hap uit genomen!
Hij heeft nu zo'n kapje op, want ik dus echt sneu vind!

Hij heeft dus zo'n zenuwtik. Hij gaat na het eten een soort luchtzuigen op zijn tong (die vouwt hij dubbel) en dan schudt hij met zijn hoofd en dan bijt hij zichzelf voor tussen zijn voorbenen in zijn lijf. Nu ligt daar dus een deken. Vorig jaar heeft het me 2 dekens gekost die ik echt vaak heb moeten laten maken. En nu na 1 dag had hij alweer een deken gesloopt. Het werd me dus echt even allemaal te duur en zonder deken is ook geen optie want het is een echt teddybeer.

Ik heb al meerder dingen geprobeerd zoals cribbox, antibijtspray en nu dus zo'n kapje.

Hij kan wel eten en drinken met dat kapje, maar het ziet er zo gek uit zeg maar. Dat kap zit aan de onderkant van zijn halster en hij kan dus niet meer in zijn deken bijten. Het is moeilijk uit te leggen hoe dat kapje werkt, maar er is vast wel iemand die weet wat ik bedoel.

Heeft er misschien iemand nog andere ideetjes?

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:55

tja zoiets is wel heel lastig. Ik zou zo niet weten wat je nog meer kan doen. Mijn paard sloopt ook alles maar dan maak ik het wel weer. Ik hoop dat ie nu stopt met z'n kapje.

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:37

Ik zou een zware canvas hengstendeken proberen en die dan wel aan de voorkant dicht laten naaien.. is wel een beetje lastig met op en af doen, je moet dan eerst zijn hoofd door het gat heen wurmen en dan de deken draaien en over hem heen leggen en met af doen dus precies anders om ...
Veel succes!!!

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:40

Tygahno schreef:
Ik zou een zware canvas hengstendeken proberen en die dan wel aan de voorkant dicht laten naaien.. is wel een beetje lastig met op en af doen, je moet dan eerst zijn hoofd door het gat heen wurmen en dan de deken draaien en over hem heen leggen en met af doen dus precies anders om ...
Veel succes!!!


Als het paard eenmaal gewend is om de deken over t hoofd aan en af te doen! dan gaan ze vaak ook al vanzelf het hoofd laten zakken.... dus dan wordt t al wel makkelijker!

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:58

Naam schreef:
Als het paard eenmaal gewend is om de deken over t hoofd aan en af te doen! dan gaan ze vaak ook al vanzelf het hoofd laten zakken.... dus dan wordt t al wel makkelijker!
Dat is waar wij hebben twee paarden die zo'n deken hebben en die werken inderdaad mee Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:14

een bucas, rhino of rambo kan ook een goede deken zijn, deze zijn eigennlijk niet kapot te krijgen door de speciale structuut van de deken.

ze zijn best prijzig maar ze gaan lang mee en zijn goede dekens.

Hedi

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 12:36

Dus toch een hengstendeken proberen. Ik dacht dat dat juist was als hij de gespen eraf sloopt.

Ik heb vorig jaar een canvasdeken laten maken, die krijgt hij deze winter op.

En misschien dan toch nog een hengstendeken erbij.

in elk geval bedankt.

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:50

wel eens gedacht aan irritatie van de deken. Jeuk als er te veel ruimt tussen zit, of te strak. Daar zitten nl de meeste problemen als ze de deken aanvallen. Maar slopers hou je er ook wel bij. Helemaal dicht naaien lost niets op en maakt het alleen maar gevaarlijker voor je paardje. Ik heb er al eens 1 vast zien liggen in zijn deken en dat is niet leuk om te zien. Probeer dan die deken maar eens af te krijgen. Dat lukt je dan alleen met een schaar. Succes Knipoog

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:01

rotprobleem zeg!
ik heb er totaal geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen
succes ermee

rowan
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:02

geef m eens een flinke mep als je ziet dat hij het doet!

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:35

rowan schreef:
geef m eens een flinke mep als je ziet dat hij het doet!

dat heeft in dit geval totaal geen zin om hem een tik te verkopen. Als je weg bent gaan ze gewoon door