mijn arabier springt snel aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

mijn arabier springt snel aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 20:08

elke keer als ik vanuit de draf wil gaan galoperen gaat ze vet hard crossen en ik kan haar wel op de kleine volte zetten maar gaat ze door!
en crost ze door de hele binnenbak heen ik kan haar wel de mond kapot scheuren maar het boeit haar niets wie helpt me
Laatst bijgewerkt door parouscha op 23-04-02 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt



someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:10

Misschien moetje haar eerst even longeren,dan is ze misschien kalm.Als ze dan nog niet kalm is,dan zou ikals ze crost,heel kleine voltekes rijden,dan moet ze wel vertragen!Iets anders weet ik ook niet,veel geluk ermee!
Groetjes Julie

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:33

someone, ik denk niet dat een arab daar heel erg veel van aan trekt. Tja, arabieren zijn nou eenmaal een slag apart Haha! . Er is maar één goede oplossing.
Zorg dat de dressuur goed voor elkaar is. En dan maar dressuurrijden in de springbak. Alléén maar dressuur, en 'toevallig' soms een hindernisje op je pad zetten. Heel laag, en heel kalm springen. Voor en na de hindernis gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Gewoon verder dressuren.
Als je op die manier drie sprongetjes netjes maakt in een uur, is het prima.
Op die manier moet je een aantal maanden verder werken, en langzaam aan kan je steeds meer gaan springen en steeds ietsjes hoger. Maar begin laag en met weinig springen. De dressuur is de basis, onthoudt dat altijd. Dan komt het vanzelf goed.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:11

je kan ook 2/3/4 hindernisjes{niet hoger dan 50 cm}achter elkaar zetten{de bekende in-uitjes}en ervoor en erna een gewone draf-balk neerleggen.
dat kan op verschillende afstanden{de balkjes EN de hindernisjes},de hindernisjes kun je op verschillende hoogtes zetten{hier leert ze van opletten}
idd gewoon ook verder gaan met veeeeeeeeeel voltes rijden,en veeeeeeel overgangen.een martingaal wil ook welleens helpen,alleen gaan ze dan vaak op de plaats en omhoog springen{niet echt steigeren,maar hupsen}
veel suc-6 en laat wat weten,als je weer geoefent hebt.
groetjes pebblientje
ps:tussen de hindernissen gewoon blijven licht rijden.

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers