Zoek foto van; Oldenburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Zoek foto van; Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:27

Ik zoek een foto van de hengst OLDENBURG Verward
wie heeft er een voor mij, of waar kan ik er een vinden

M.V.G Sheila Cheese! OK dan!

[edit ellende: titel verduidelijkt]


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:35

Stoeterij Vosbergen in Heerde heeft hem ter dekking gehad.
Een rotzak van een hengst trouwens, die ze met 2 man nauwelijks de baas konden.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:46


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:21

Neel schreef:
Dat is toch een schimmel??
Zoja dan heb ik wel een foto van hem.
moet je mij maar even mailen:
neeltjevantuinen@home.nl


He Neel! Mag ik je ook even mailen? Ik zoek ook al lang een foto van deze hengst. Heb er toen ook een topic over geplaatst, maar helaas geen reacties gehad.

Oh trouwens, Oldenburg is een schimmel en zijn afstamming is: Inschallah X x Weinstern.
Meer weet ik niet over deze hengst.

Maar dat het zo'n rotzak was....dat wist ik niet!
Mijn merrie is dus een dochter van Oldenburg en inderdaad eentje met gebruiksaanwijzing, maar dacht dat dat aan de moeder lag! Die heeft namelijk precies hetzelfde karakter als mijn merrie.

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:24

Zeg sheila, heb jij soms ook een afstammeling van Oldenburg? Zoja welk karakter heeft hij/zij.
In mijn profiel kan je mijn afstammeling (Oldenburg x Purioso x Rigoletto) van deze hengst bekijken. *LOL*

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:07

De merrie van mij is van Amethist * Oldenburg.
Het is een hele lieve merrie van 8 jaar en was een vosschimmel nu vliegenschimmel met zwarte manen. Andere paarden moeten niet te dicht opkomen dan word ze nijdig. Verder erg werklustig en zeer cool en nuchter in het hoofd. *LOL*

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:10

Ik heb op google gezocht en ik kom 2 verschillende tegen. een donkere hengst en een vos.. geen idee welke et is of hoe het allemaal zit.. maar hier de foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


en ja ik weet niet of je er wat aan hebt... maar goed dat zijn de foto's die ik kan vinden van oldenburger

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:43

nee Oldenburg is een schimmel hengst en OLDENBURG is zijn naam.
in iedergeval bedankt voor de moeite.

M.V.G Sheila OK dan!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:44

Als hij bij Vosbergen ter dekking heeft gestaan zou je misschien hun een mailtje kunnen sturen. Misschien hebben ze wel een foto voor je.
www.vosbergen.com

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:18

Sheila schreef:
nee Oldenburg is een schimmel hengst en OLDENBURG is zijn naam.
in iedergeval bedankt voor de moeite.

M.V.G Sheila OK dan!


idd.. zat ik ook al aan te denken, omdat oldenburgER natuurlijk een ras is.. maar goed.. ik kan niets voor je vinden .. succes

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 04:07

Oldenburg 260 Stb (ex Imperial 33 00744 73 Old)
Rijpaardtype
Geboren: 30-04-1983
Kleur: Schimmel
Stokmaat: 1.66 m

Verrichting 1979
Rijproef (x3) 7.6
Springen vrij (x4) 10
Springen ohz (x1) 9.5
Aangespannen (x1) 6
Terreinproef (x3) 9.5
Karakter (x3) 8
Trainingsrapport (x5) 9

Totaal 175,8 punten
Plaatsing: 2e van 26 (19)

Fokker: R. Köhler, 2906 Wardenburg/Tungeln (Old), BRD

Inschallah X x Gamene III v. Weinstern x Gamene v. Adonis xx x Gamita II v. Frigg x Gamitta v. Otto

Verrichtingsonderzoek 1976 (Duitsland)
Voldoende

Verrichting Ermelo 1979
Gewicht bij aankomst 560 kg. Is tijdens onderzoek meer paard geworden en heeft meer lijn gekregen. Was reeds afgericht. Voor een zesjarig paard opmerkelijk speels en wispelturig. Goed handelbaar maar wenst rechtvaardig behandeld te worden. Heeft een attente ruiter met gevoelige hand nodig. Heeft in begin onderzoek neiging zich op te rollen en laat af en toe steekgangen zien. Laat in stap, die voldoende is, soms een telgang zien. Draf soepel en ruim, achterhand kan er echter nog meer worden ondergebracht. Galop ruim en sterk, maar houdt daarbij kruis nogal hoog en zou meer in spronggewricht kunnen buigen. Presteert bij springen zeer goed. Veel vermogen en zeer goed techniek. Handig. Goed oog op de sprong. Terreinverrichtingen goed. Bij inspannen en eerste aanzet onrustig, stap tijdens trekken matig ruim. In begin onderzoek nogal gespannen, later beter. Looplustig. Krijgt steeds meer plezier in het werk naarmate onderzoek vordert. Levendig orenspel. Veel bereidheid om te werken, ervaart werk als zeer licht. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als springpaard, zeer veel aanleg als terreinpaard. Op stal rustig en vriendelijk. Houdt box steeds goed schoon door mest onder stro te krabben. Bij schoon stro indruk van koliek bijt dan steeds in zijn eigen lijf. Kleine voeten. Toont slijtage aan kogels. Stand voorbenen frans. Aan beide voorbenen schiefel.

Afstammelingen 1981 (veulens)
Ook bij minder ontwikkelde moeders - en die liepen er nogal eens bij - bleken de veulens van Oldenburg voldoende ontwikkeld te zijn. Belangrijk is om te volgend hoe de nagroei zal zijn. Het type was goed. Er was sprake van naar voren gebouwde rijpaardmodellen met voldoende uniformiteit en de hengst verbetert ook wat betreft het bewegingsmechanisme. Op een enkele uitzondering na waren de hoofden mooi van vorm, met adel en expressie. De hals was dikwijls wat arm gespierd en werd vrij hoog gedragen, waardoor ook iets onderhals eruit wordt "gedrukt". De schoft was nog weinig ontwikkeld. De ligging van de schouder was steeds voldoende, maar de lengte ontbrak nog wel eens. Het middenstuk was soms even gezonken, de lendenpartij was voldoende gespierd. De goedgespierde croupe had voldoende lengte. De stand van het voorbeen was in doorsnee goed, met goed ontwikkelde voorknie en behoorlijk royale voeten. De bouw van het achterbeen was wisselend: soms iets recht, soms iets gebogen, maar in doorsnee toch goed gesteld. De spronggewrichten waren goed ontwikkeld, breed en "schoon". De stap was voldoende goed, maar wel iets stug, terwijl in enkele gevallen de regelmaat ontbrak. In draf was die regelmaat wel steeds aanwezig, terwijl er bovendien sprake was van ruimte en souplesse, lichtvoetigheid en charme. De veulens maakten zich mooi en gingen blij door de baan, waarbij de indruk van vriendelijke karakters ontstond. In enkele gevallen moest een bemerking worden gemaakt op de knie die iets naar buiten komt, waardoor in stap de genoemde lichte onregelmatigheid soms optrad.
Getoond: 27 veulens uit 124 dekkingen.

1984 na dekseizoen afgekeurd door NRPS

1989 na dekseizoen export Nieuw Zeeland

Competitie
1982/1983 dressuur Cat. A -- 434 punten, 16e plaats
1982/1983 springen Cat. A -- 3 1/4 strafpunten
1983/1984 springen Cat. B -- 0 strafpunten, finale 2e plaats
1984/1985 springen Cat. C -- 38 punten

Dekstations
1979-1985 J. Brouwer, Marum
1986 J. Brouwer, Marum & Stoeterij Vosbergen, Heerde
1987-1989 J. Brouwer, Marum

Fokregistratie
Totaal ... veulens uit 835 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Foto kan per mail.

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 11:34

Misshis Heel erg bedankt voor de info. Leuk om dit te lezen. Verteld toch weer meer over mijn merrie.
Bedankt OK dan!

M.V.G Sheila.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:42

Roosje17 schreef:
He Neel! Mag ik je ook even mailen? Ik zoek ook al lang een foto van deze hengst. Heb er toen ook een topic over geplaatst, maar helaas geen reacties gehad.

Oh trouwens, Oldenburg is een schimmel en zijn afstamming is: Inschallah X x Weinstern.
Meer weet ik niet over deze hengst.

Maar dat het zo'n rotzak was....dat wist ik niet!
Mijn merrie is dus een dochter van Oldenburg en inderdaad eentje met gebruiksaanwijzing, maar dacht dat dat aan de moeder lag! Die heeft namelijk precies hetzelfde karakter als mijn merrie.


Tuurlijk mail maar, ik ga vandaag even opzoek naar die IdS waar hij in staat. En dan zal ik even de foto inscannen Lachen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:44

Sheila schreef:
Misshis Heel erg bedankt voor de info. Leuk om dit te lezen. Verteld toch weer meer over mijn merrie.
Bedankt OK dan!

M.V.G Sheila.


Graag gedaan, ik heb de foto gemaild.

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 15:38

Ja heb de mail ontvangen. Bedankt MissHis

SunnyDay

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:56

Wat raar, ik kan bijna niks over hem vinden, vooral geen foto. Maar zo te zien hebben jullie al een foto ontvangen Knipoog .

Kusje aan Stacey

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:30

Hoi Neel,
Ik had je al een mail gestuurd, maar misschien is die niet aangekomen?
Heb inmiddels al info en een foto gehad van misshis, maar als je ook een foto hebt, dan wil ik die ook graag.
Alvast bedankt. OK dan!
Hier komt de nieuwe mail....

Oh Bloos!, volgens mij staat er een foutje in de info over Oldenburg: geboren in 1983 en al een verrichtingsonderzoek in 1979. Moet zeker dan geboren zijn in 1973?? misshis???

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:52

Oh, nog even een vraagje aan misshis:
Oldenburg is toch ook KWPN en Oldenburger? Of alleen NRPS? Is tie dan alleen bij het NRPS afgekeurd en bij de rest niet?

(lees namelijk net het topic over Elberton (afgekeurd). Daar zeg je dat je een afstammeling (merrie) van een afgekeurde hengst beter niet kan laten dekken. Vandaar....)

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:01



MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:33

Roosje17 schreef:
Hoi Neel,
Ik had je al een mail gestuurd, maar misschien is die niet aangekomen?
Heb inmiddels al info en een foto gehad van misshis, maar als je ook een foto hebt, dan wil ik die ook graag.
Alvast bedankt. OK dan!
Hier komt de nieuwe mail....

Oh Bloos!, volgens mij staat er een foutje in de info over Oldenburg: geboren in 1983 en al een verrichtingsonderzoek in 1979. Moet zeker dan geboren zijn in 1973?? misshis???


Oeps, het was al laat! Schijnheilig Geboren 1973, verr.onderzoek in 1979.

Oldenburg was inderdaad KWPN goedgekeurd. En in Duitsland, weet alleen niet welk(e) stamboek(en). Hij is overigens pas in 1990 (ipv 1989) geëxporteerd naar Nieuw-Zeeland, zie ik in de kleine mutaties.

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:09

Ja, ik dacht ook KWPN en dus Oldenburg (volgens mij). Maar dat is dan toch raar dat ze hem bij het NRPS afkeuren en bij het KWPN niet? Waar is hij dan op afgekeurd bij het NRPS? Scheve mond

Ben dan toch blij dat hij niet is afgekeurd bij het KWPN vanwege het feit dat mijn merrie (v. Oldenburg) nu drachtig is. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers