Paardenverzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 09:16

Als alles meezit en hij door de keuring komt heb ik volgende week een paard Haha! . Ondanks dat het een tinker is wil ik hem wel laten verzekeren, ook tegen da kosten. Mijn vraag bij wie hebben jullie verzekeringen lopen en hoe bevalt het, wat betalen jullie per maand? Ik ben me aan het orienteren en wilkijken bij wie ik een verzekering af wil sluiten.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!



Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:37

ik las vandaag een stuk over interpolis en dat leek mij eigenlijk wel wat Lachen
ik zit nu bij de friesche ondelinge, heb ze nog nooit hoeven bellen oid, maar toen hij kwam na een afspraak te hebben gemaakt, kwam hij bij mij over als 'niet ervaren' Verward
wat ik precies betaal weet ik niet, mijn zus had het eens over +- 50 euro??

maar bij denk ik veel is dit verschillend, ik denk dat je het beste kan informeren bij verzekeringsmaatschappijen

succes!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 10:47

Daar had ik ook iets overgehoord, ik ga gewoon een informatiepakket aanvragen met de verschillende verzekeringen.
Ik had ook iets gehoord over de AMEV maar dat weet ik niet meer zeker. iig bedankt voor je reactie +:+

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:00

ik ga interpolis doen, dat raadde mn verzekeringsmannetje aan namelijk. er zijn trouwens al heel veel topics over verzekeringen geweest, f zoekfunctie gebruiken. iedereen heeft goede/slechte ervaringen met bepaalde verzekeringen. de een zal kiezen voor bijv. interpolis, de ander voor bijv. amev hippo. ik heb gekozen voor interpolis omdat bij mij op stal de paarden ook verzekerd zijn bij interpolis en er nog nooit problemen mee zijn geweest.
succes!

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 11:04

Dank je! Tja op de een of andere manier lukt het mij nooit met die zoekmachine Haha!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:05

weet iemand toevallig ook, hoe je van verzekering over kan stappen?? Haha!, dat heb ik namelijk niet kunnen vinden met de zoekfunctie....

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:06

Suzanne vd schreef:
Dank je! Tja op de een of andere manier lukt het mij nooit met die zoekmachine Haha!



dan ben je niet de enige hoor, ik heb ook altijd ruzie Haha!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:00

Mijn pony is bij Interpolis verzekerd. Maar daar heb ik mijn redenen voor.... Tong uitsteken ....

Hoe je over kunt stappen naar een andere verzekering? Dat scheelt per verzekering, zou even je polisvoorwaarden doorlezen als ik jou was.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:01

.... oh ja en ik ben € 75,- per kwartaal kwijt....

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 12:25

Dat is niet veel! ik heb net ff de premie berekend bij Interpolis, ik kom op € 28, .. per maand uit. met veterinaire kosten erbij. Dat is nog goed te doen.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:30

Suzanne vd schreef:
Dat is niet veel! ik heb net ff de premie berekend bij Interpolis, ik kom op € 28, .. per maand uit. met veterinaire kosten erbij. Dat is nog goed te doen.


juist, vond ik ook goed te doen

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:12

nou ik heb mijn Haflinger merrie bij de AMEV Hippo verzekerd al 7 jaar lang we betalen per jaar iets over de 100 euro.Mijn merrie is 3 maanden slecht geweest ze was spierbevangen en nou we kregen het geld van de dierenarts wat is opgelopen tot zekers 600 euro niet terug van de verzekering ze zeiden nee u moet uw polis aanpassen enzz. Nou isk spaar het geld wel zelf opzij en volgend jaar halen we de pony eruit mijn paard heb ik sowieso niet verzekerd

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:30

Heb pas ook een verzekering gekozen en het is Interpolis geworden. Was de goedkoopste (afgezien van Fairmount - maar die durf ik niet aan ivm slechte ervaringen in mijn omgeving).

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:31

Oja, Rodrigo: opzij leggen werkt goed, maar als je echt een pechvogel bent, red je het daarmee niet . Dan is het veiliger om bijv. wel te verzekeren; zou het bij een jong paard of als je het geld voor een andere niet hebt liggen dan wel doen.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 13:53

Ligt er denk ik ook aan hoe je je paard verzekerd, je kunt ook extra verzekeren tegen veterinairen kosten heb ff bij een stalgenoot gevraagd, zij krijgt 80 % DA kosten vergoed is ook bij interpolis, de jaarlijkse kosten (enten, wormkuren etc.) niet meeberekend, zij is ook tegen kreupelheid etc. verzekerd.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:12

Kyona schreef:
Oja, Rodrigo: opzij leggen werkt goed, maar als je echt een pechvogel bent, red je het daarmee niet . Dan is het veiliger om bijv. wel te verzekeren; zou het bij een jong paard of als je het geld voor een andere niet hebt liggen dan wel doen.


helemaal mee eens. stel mijn paard wat ik net heb, moet met spoed naar utrecht wat 2000 euro kost, maar hij zou niet verzekerd zijn. dan heb ik in de korte tijd dat ik hem heb, echt nog niet een vetpot kunnen sparen. en dus kan ik dat niet betalen... met een verzekering ben je dan beter uit vind ik. maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 14:15

even een vraagje missarianne, stel een paard moet naar een kliniek moet je dat bedrag eerst zelf betalen of moet je de factuur richting verzekeraar sturen?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:59

je moet de factuur toch gewoon naar de verzekering sturen, dat hadden wij toen wel moeten doen. (na telefonisch contact met de verzekeraar, maar dat was eigenlijk wel voor mijn zus en die is ergens anders verzekerd Lachen )

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 15:14

Ooh, ja anders zit je nog met het feit dat je eerst bijvoorbeeld een paar duizend euro voor een operatie moet betalen en dat je dan kunt wachten tot wanneer je het terug krijgt (net als bij het VGZ Haha! )

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:26

Over Interpolis ben ik niet te spreken. Ze hanteren bepaalde regels die mij absoluut niet aanstaan. Zelf heb ik mijn paard verzekerd bij de EFO en alleen maar positieve ervaringen en vol lof OK dan!. Zelfs nu mijn paard een chronische rugaandoening heeft doen ze niet moeilijk en worden alle behandelingen vergoed zonder vragen (de 75% dan zonder eigen risico). Ik weet van iemand anders dat haar paard uit de verzekering werd gezet, omdat er periodiek da kosten zouden komen. Geen goede zaak vind ik (zeker niet als je al jaren daar je paarden hebt verzekert).

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:45

Ik ben verzekerd bij EFO, imo het laagste eigen risico per kalenderjaar.. Je kan wel voor 28 euro per maand verzekerd zijn maar als je daartegenover een hoog eigen risico hebt ben je iedere keer weer zuur..

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:51

manon_lin schreef:
Over Interpolis ben ik niet te spreken. Ze hanteren bepaalde regels die mij absoluut niet aanstaan. Zelf heb ik mijn paard verzekerd bij de EFO en alleen maar positieve ervaringen en vol lof OK dan!. Zelfs nu mijn paard een chronische rugaandoening heeft doen ze niet moeilijk en worden alle behandelingen vergoed zonder vragen (de 75% dan zonder eigen risico). Ik weet van iemand anders dat haar paard uit de verzekering werd gezet, omdat er periodiek da kosten zouden komen. Geen goede zaak vind ik (zeker niet als je al jaren daar je paarden hebt verzekert).


idem Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:03

Ik ben bij amev verzekerd, bevalt me prima Lachen

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 07:43

manon_lin kun je mij het adres van de site van EFO geven? dat lijkt me ook wel interesant om daar eens informatie aan te vragen.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:51

Toevallig wilde ik ook zo een topic gaan starten .
Ik zit te twijfelen of ik mijn paard zal verzekeren.
Als ik hem ga verzekeren dan is het bij de EFO.
Website is www.efo.nl (geloof ik).

Jeempie Z1+0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers