Professioneel inrijden paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Professioneel inrijden paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 15:16

Hallo allemaal,

Zijn er nog mensen die een adres weten waar ze westernpaarden inrijden zonder er onbeschoft veel voor te vragen.
Groetjes Lisa

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:15

sowieso zou je de lijst met maneges kunnen bekijken bij het Sticky en ze opbellen om te vragen hoeveel ze rekenen, en langsgaan om te kijken hoe je het daar vind.
persoonlijk kan ik je absoluut de Bleu Jackeroo stables aanraden!
ze zitten ook op bokt onder; sil (of bluezarka).

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:20

wat vind jij on beschoft veel, misschien is het handig om te zeggen wat je er voor over hebt ?
wij maken ook paarden zadel mak en wat wij er voor vragen is echt een redelijke en reeƩle prijs.
je moet niet vergeten dat je als trainer voor het zadel mak maken van een paard wel enige risico's loopt. niet elk paard is even gemakkelijk in het zadelmak maken.
dus zeg gewoon wat je er voor over hebt en dan weten de trainers of ze het er wel of niet voor kunnen doen.
bedenk wel alle waar naar zijn geld !

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:05

piggeljay schreef:
bedenk wel alle waar naar zijn geld !

Is dat zo ??
Ik ken paarden die bij 'bekende' stallen zadelmak gemaakt zijn en die kosten liepen inkl. stalling in de guldentijd Haha! al op tot bedragen boven de 1000 p/maand.

Nadat het paard daar 3 maanden gestaan had heeft de eigenaar op zijn gemak alles nog eens zachtjes over gedaan. Dat duurde iets langer, maar hij had daarna wel weer een paard zoals hij het hebben wilde.

Ik denk dat kennis in dit geval niet echt in geld om te zetten is. Een bekende naam zal duurder zijn dan een onbekende. Maar of de duurdere nu echt beter is....

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 17:12

Hoi,

Ik heb zelf ook paarden ingereden voor andere mensen maar weet dat ik bij mijn eigen paarden minder geduldig ben en dingen te traag vindt gaan.
Onbeschoft veel vind ik bv 400 euro.
En inderdaad je loopt risico dus ik vermeld er gemakshalve maar bij dat hij al zadelmak is en je er al op kunt rondstappen.
Voor de prijs die sommige :trainers : vragen kun je onderhand een enter kopen en daarmee staat het niet in verhouding.

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:18

Als bij die 400 ook stalling zit lijkt het mij niet echt veel, maar dat is afhankelijk van de plaats, want er zit veel verschil in stallingskosten tussen bijv. A'dam en A'doorn Haha!

Moondancer

Berichten: 805
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:33

Ben ik met S.M. eens ,bij ons op stal vragen ze (wel engels dan)300,00 euro per maand.Dat is incl.stalling,en dat is in Groningen,waar het ook nog niet te duur is allemaal.Een kennisje van me zit in D.land en vraagt 375.00 per maand icl.stalling(western).Dus i.m.o. is 400,00 een redelijke prijs.

broke

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:50

Ik ken paarden die bij 'bekende' stallen zadelmak gemaakt zijn en die kosten liepen inkl. stalling in de guldentijd Haha! al op tot bedragen boven de 1000 p/maand.

1000 euro per maand, stalling die er bij komt?
Bij de stal waar ik rij is het incl. stalling en zo en zo een maand, maar als 't paard langer nodig heeft niets extra?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:58

Wil je je paard wel dichtbij huis houden? Anders kan je hier in Nieuwegein terecht. Niet asociaal duur en paardvriendelijk.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:48

Ik zou je paard ook naar Jackeroo brengen. Weet je zeker dat het paard goed en vakkundig wordt ingereden zonder dat er mee gerotzooid wordt. Ze weten wat ze doen en zijn heel geduldig.
Je kunt Sil of Bluezarka hier op Bokt PB-en.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:09

Blue jackeroo stables is zeker aan te raden OK dan! OK dan!

(Emma)

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:00

lisa_pluisje schreef:
Hoi,

Onbeschoft veel vind ik bv 400 euro.


Als dit zonder stalling is, dan is dit de prijs die je bij de betere reining trainers betaald tegenwoordig.
Voor basic work moet het ook voor iets minder kunnen en kun je ook op meerdere plaatsen terecht.

Als je dit bedrag met stalling bedoelt, dan zul je toch rond moeten kijken naar een meisje van 13 ofzo, dit zijn de enigste die nog voor 3 euro per uur werken. Haha!

Even zonder gekheid als je 400 euro telt min +/- 250 euro stalling, blijft er 150 over voor de trainer.
Inclusief poetsen zadelen longeren werken uitstappen etc etc ben je +/- 1,5 uur bezig met een paard dit maal 21 is 31,5 uur per maand.
Dan heb ik nog niet gesproken over verzekeringen ,sociale lasten, BTW,slijtage materiaal, je vraagt immers naar een pro trainer.

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:27

een pro trainer???
officieel is dat iedereen die er geld mee verdiend, nouja verdienen???
Jij vindt 400 euro per maand veels te veel??
Bij ons betaal je 100 euro per week, en de trainingsduur is afhankelijk van wat je paard nodig heeft en gaat in overleg met de eigenaar.
Uitgaande van die 100 euro per week gaat er om te beginnen de btw er af, ben tenslotte een pro die netjes mijn afdrachten moet doen!
dus 6euro er af, blijft er 94 euro over.
De kosten van stro, hooi en krachtvoer zijn gemiddeld 4 euro per dag en dat maal 7 is 28 euro, 94 min 28 euro is 64 euro.
water, stroomgebruik voor verlichting, diesel voor detracktor voor het slepen van de binnenbak, de kachel die brandt in de zadelkamer om je leer werk netjes te houden en in de kantine zo dat de klant een gratis bakje koffie kan drinken als de klant bij zijn paardje komt kijken etc zijn niet in bedragen op te delen maar laten we eens heel krap gaan zitten op 1.25 per dag maal 7 is 8.75.( heb ik de koffie niet eens mee gerekend!)
64 min 8.75 is 55.25.
Dan heb ik aan werk voor je paard te voeren, op te strooien, water te geven, binnen en buiten te zetten en te poetsen toch zeker een half uur werk per dag nodig.
dus 3.5 uur per week plus de tijd waarin ik je paard beleer/werk, 5 maal per week met een gemiddelde van een uur is 5 plus die 3.5 komt op 8.5 uur per week.
55.25 gedeeld door 8.5 uur werk is 6,5 euro per uur!
dan heb ik bij het beleren de eerste 2 weken een tweede persoon er bij tijdens die 5 uur en dat zou het uur loon zelfs naar 4.09 brengen!!
Plus dat ik daar nog belasting over moet betalen, mijn accountent moet betalen,mijn ziekenfonds hoger ligt dan iemand die in dienst is en het risico dat ik loop!
en dna noem jij mij een oplichter??????
vergeet niet dat ik dus het zelfde verdien als een meisje van 15 die het wel even doet zonder de jarenlange ervaring en zonder netjes haar afdrachten te doen.
De enige oplichter die hier is , is die gene die te broerd is om naar deze simpele feiten te kijken en dus te snel een oordeel klaar heeft.
Geef dan toe dat je minder geld te besteden hebt en het je niet uit maakt als je pony/paard beleert wordt door minder deskundige mensen en dat je eventuele risico's die dara uit kunnen volgen volledig accepteerd.
Het is niet erg als je buurmeisje b.v dit soort werk voor je doet maar oordeel dan niet over mensen die hun werk naar behoren doen en heel hard moeten werken om het zelfde te verdienen als iemand van 15 jaar!!
ben geirriteerd door de bevooroordeeldheid van je verhaal en hoop je zo een ander beeld te hebben gegeven van hoe het werkelijk zit!
ben je het niet met mij eens kan ik er ook niets aan veranderen en wellicht kom je later bij me om de problemen die je paard heeft opgelopen in zijn basis te laten veranderen, alleen vragen wij voor corrigeren een hoger week bedrag!
groeten blue jackeroo stables sil

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:32

maar sil toch ??????? je doet dit toch ook voor je hobby?????????????
doen wij toch allemaal,wat zeur je nou???????/gnagnagna

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:42

haha rinus, soms wel maar niet altijd, zeker niet met beleren!!
lees nu net dat ze het niet oplichterij noemt maat onbeschoft dus elke keer dat ik oplichting o.i.d. noem mag het vervangen worden door onbeschoft!
sil

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:47

Sil, dat is nou eens een zeer vehelderend overzicht (ook financieel) van wat er allemaal bij komt kijken als je iemand zijn paardje traint OK dan! !

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:48

Informeer eens bij wendy schrievers ( wenS op bokt ) of bij de white sands ranch ( bonnigje )

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:52

Dat wou ik net zeggen mac!
Nooit van iemand anders zo'n specificatie gezien...
Prijzen zijn nu veel beter te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:07

Sil! Dit mag best eens gezegd en voorgerekend worden OK dan!
Er wordt een beetje te makkelijk gedacht en kwaadgesproken over prijzen voor trainingen (stallingen ook trouwens)!
Ik vind 400 Euro inclusief stalling eerlijk gezegd een heeeeeel fatsoenlijke prijs. Houd er ook rekening mee dat je 'm dan bij een VERTROUWD iemand hebt staan, en niet bij de eerste de beste idioot die wel eens een paard gevoerd heeft maar verder niets gepresteerd heeft. (dergelijke figuren durven overigens regelmatig (veel!) meer te vragen en dan heb je ook nog eens geen idee wat voor nitwit-stagiair er dan vervolgens op jouw jonge ding rondscheurt..... Huilen )

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:08

En voor dat geld krijg je ook nog eens een super stel mensen die er alles aan doen om het jou en je paardje naar het zin te maken.......... Clown

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 11:11

Ha die Sil,

Nou over bevooroordeeld gesproken ...lees eerst mijn berichtje es goed wil je?
Daarbij heb ik hier een aantal paarden ingereden en die doen het mog steeds oke hoor, dus geen paniek dat ik met tig mislukte paarden bij je kom Haha! Haha! Haha!
Maar ff serieus, wat kan mijn paardje dan voor pak em beet 600 euro?
Ik heb een keer een paard laten inrijden bij een ander en na vier weken werd me vrolijk verteld dat ze er niet opdurfden Scheve mond
Het andere paard was van een vriend van mij en kroop achter het bit, was niet nageeflijk en galoppeerde steeds verkeerd aan omdat hij niet eerst nageeflijk was gereden., wel liep hij fantastisch in de krul (liet alleen zijn rug niet los was aan het sloffen van de slof zogezegd.
Als je nu wat minder agressief doet dan kunnen we verder praten anders pas ik ervoor want wie zijn woede niet kan beteugelen................. Clown kan ook nooit een paard beteugelen Clown

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:22

Sorry Lisa-Pluisje maar je manier van schrijven doet bij mensen wel een beetje de haren overeind staan.
Als ik je eerste berichtje lees dan lees ik niks anders dan daarvoor. En vervolgens zet je dat je "onbeschoft veel vind als iemand 400 euro rekent". Dat kun je niet anders opvatten dan hoe het er staat.

Voor 600 euro ben je anderhalve maand verder; zoals je schrijft heb je zelf ook paarden ingereden en weet je heel goed dat het onmogelijk is om dat te zeggen wat een paard kan.
Degene die daar antwoord op geven zijn juist de slechte trainers.
Wat je paard na 1,5 maand kan hangt helemaal van je paard af; karakter, wat kon je paard voor die 1,5 maand, intelligentie, etc.

Ik vind Sil d'r reactie niet agressief, een duidelijke uiteenzetting van iemand die duidelijk maakt wat professionele aanpak uiteindelijk oplevert, niet veel dus...

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:31

heb het niet over of jij goed je paarden in kan rijden, vraag me trouwens af waarom je een ander zoekt om dit bij jouw paardje te doen als je tevreden bent over je eigen prestatie's in het verleden, meld alleen dat er helaas een hoop paarden later flink gecorriseerd moeten worden door fouten in de basis en daar voeg je zelf al 2 voorbeelden aan toe dus daar hoeven we niet over te twisten lijkt mij!
Agressief ben ik niet en als jij dat zo ziet lees je het duidelijk verkeerd.
ik meld dat ik geirriteerd ben en heb al aangegeven dat als jouw kijk op dit verhaal door mijn opsomming niet veranderd ik dar niets aan kan veranderen.
Zoals de meeste keren in het leven is de keuze aan jou om te doen wat je vindt dat je moet doen.
Orienteren bij diverse stallen is vaak een betere optie dan op bokt op voorhand je mening geven dat je te weinig krijgt voor het geld dat je er voor betaald.
wat betreft wat je paardje kan voor zo'n 600 euro... dat ligt enorm aan de kwaliteit van je paardje!
als je daar eerst eens wat meer info over kan geven ben ik best bereid om te kijken of ik daar een inschatting van kan maken.
Beperkingen in bouw en of opvoeding spelen helaas vaak een grote rol in wat een paard zowel op korte als op lange termijn kan bereiken.
sil

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:44

sil schreef:
een pro trainer???
Nog een paar aanvullingen.
officieel is dat iedereen die er geld mee verdiend, nouja verdienen???
Jij vindt 400 euro per maand veels te veel??
Bij ons betaal je 100 euro per week, en de trainingsduur is afhankelijk van wat je paard nodig heeft en gaat in overleg met de eigenaar.
Uitgaande van die 100 euro per week gaat er om te beginnen de btw er af, ben tenslotte een pro die netjes mijn afdrachten moet doen!
dus 6euro er af, blijft er 94 euro over.
[color=orange]Als je een paard niet onaangereden neemt dus voor niveauverhoging moet je 19% btw afdragen.[/color]
De kosten van stro, hooi en krachtvoer zijn gemiddeld 4 euro per dag en dat maal 7 is 28 euro, 94 min 28 euro is 64 euro.
water, stroomgebruik voor verlichting, diesel voor detracktor voor het slepen van de binnenbak, de kachel die brandt in de zadelkamer om je leer werk netjes te houden en in de kantine zo dat de klant een gratis bakje koffie kan drinken als de klant bij zijn paardje komt kijken etc zijn niet in bedragen op te delen maar laten we eens heel krap gaan zitten op 1.25 per dag maal 7 is 8.75.( heb ik de koffie niet eens mee gerekend!)
64 min 8.75 is 55.25.
Je vergeet je eigen huur/aflossing, onroerend goed en gemeente belastingen, weideonderhoud, verzekeringen betreffende accomodatie, afschrijving materiaal, afvoer van de mest, onderhouds kosten en administratie thuis.Dan heb ik aan werk voor je paard te voeren, op te strooien, water te geven, binnen en buiten te zetten en te poetsen toch zeker een half uur werk per dag nodig.
dus 3.5 uur per week plus de tijd waarin ik je paard beleer/werk, 5 maal per week met een gemiddelde van een uur is 5 plus die 3.5 komt op 8.5 uur per week.
55.25 gedeeld door 8.5 uur werk is 6,5 euro per uur!
dan heb ik bij het beleren de eerste 2 weken een tweede persoon er bij tijdens die 5 uur en dat zou het uur loon zelfs naar 4.09 brengen!!
Plus dat ik daar nog belasting over moet betalen, mijn accountent moet betalen,mijn ziekenfonds hoger ligt dan iemand die in dienst is en het risico dat ik loop!
en dna noem jij mij een oplichter??????
vergeet niet dat ik dus het zelfde verdien als een meisje van 15 die het wel even doet zonder de jarenlange ervaring en zonder netjes haar afdrachten te doen.
De enige oplichter die hier is , is die gene die te broerd is om naar deze simpele feiten te kijken en dus te snel een oordeel klaar heeft.
Geef dan toe dat je minder geld te besteden hebt en het je niet uit maakt als je pony/paard beleert wordt door minder deskundige mensen en dat je eventuele risico's die dara uit kunnen volgen volledig accepteerd.
Het is niet erg als je buurmeisje b.v dit soort werk voor je doet maar oordeel dan niet over mensen die hun werk naar behoren doen en heel hard moeten werken om het zelfde te verdienen als iemand van 15 jaar!!
ben geirriteerd door de bevooroordeeldheid van je verhaal en hoop je zo een ander beeld te hebben gegeven van hoe het werkelijk zit!
ben je het niet met mij eens kan ik er ook niets aan veranderen en wellicht kom je later bij me om de problemen die je paard heeft opgelopen in zijn basis te laten veranderen, alleen vragen wij voor corrigeren een hoger week bedrag!
groeten blue jackeroo stables sil



Je moet wel erg van je vak houden als bereid bent om voor 400 euro dit alles te doen.
Ik heb al meerdere keren samen met anderen door gerekend wat nu reel is voor stalling plus training.
uitkomst: Al naar gelang kennis en plaats tussen de 600 en 800 euro.
Dus Sil laten we maar zeggen dat je onbeschoft goedkoop bent Haha! Clown .

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:56

haha, dankje wel wil je misschien mijn boekhouder worden!!!