SGW Vasse --> 2e Prijs!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

SGW Vasse --> 2e Prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:53

Yes yes, mijn cross-seizoen gaat echt super! Tong uitsteken
Vandaag alweer een 2e prijs in de wacht gesleept! Haha!

Vanochtend alweer vroeg richting Vasse om daar de B paarden cross te rijden met Le Cheval!

Zaterdagmiddag had ik Le Cheval maar liefst 3 kwartier aan de longe met de pessoa teugel laten lopen om hem ook maar een beetje los te krijgen voor de dressuur zondag.
Vanochtend met het losrijden met de dressuur leek dat nog niet zo zijn vruchten af te werpen, maar na even een flinke ruzie tussen Le Cheval en mij met het losrijden voor de dressuur ging het al een stuk beter.. Ach gut
In de dressuurproef voelde Le Cheval nog goed sterk aan, maar ik kon hem aardig in het gareel houden en dat resulteerde in een mooie 169punten en dat was goed voor een voorlopige 5e plaats! Haha!
Voordat ik mijn dressuurpunten wist had ik al de cross gelopen en ik had nog een paar sprongen in gedachten waar ik het me moeilijker wilde maken dan dat hoeft, puur uit voorbereiding voor de L, maar ja toen ik mijn dressuurscore zag bedacht ik me wel even.... Tong uitsteken

Het springparcour ging erg lekker, normaal wordt Cheval in een springparcour wat laag staat erg sterk, maar vandaag had hij zijn kop er goed naar staan. Helaas had ik 1 pechbalk op de laatste hindernis, maar daar konden Cheval en ik echt niks aan doen, Cheval gleed uit in de bocht voor de sprong en sja toen was het erg moeilijk hem nog goed bij de hindernis te krijgen.

Bij de veterinaire keuring had meneer een hartslag van 52 en een temperatuur (wat een onzin dat ze dat opmeten!!!! Scheve mond ) van 37,5.
Erg cool paard dus.. *LOL*

De cross ging hééél goed. Het was een cross die erg technish gebouwd was, maar hierdoor werd Cheval goed wakker en pakte super aan op de hindernissen! Ik had nog wel 2 twijfelsprongetjes. Hindernis 14ab was een combinatie sprong. Je moest eerst over een boompje, 1 galopsprong steil naar beneden en dan een greppeltje. Cheval zag op het laatste moment voor 14a dat er een greppeltje achter zat, maar door even de spoor erin te drukken sprong hij toch mooi over deze dubbel! Hindernis 18ab ging ook iet wat twijfelend. Dit was een greppel met water erin en daarna een smalle dikke boom. De greppel lag zo dat hij in een bocht zat, Cheval had erg laat in de gaten dat de greppel er zat en sprong daardoor dus zo ongeveer middenin de greppel... Bloos! 18b ging overigens weer erg goed..

Het water ging ik mooi met een enorme wapper in over de insprong, daar was ik erg blij mee, aangezien Cheval dat nog niet zo makkelijk vindt (water insprongen).
Uiteindelijk kwam ik aan de finish met een foutloze rit, 2 seconden binnen de optimale tijd en een gemiddelde van 7,4 voor de stijl. Nou beter kon dus niet! Haha!

Dit alles werd beloond met een 2e prijs, bij deze ben ik dus weer 45 euries rijker... OK dan!

Op de terugweg hadden we het even wat minder voor elkaar.... Nog voordat we Vasse uitreden kregen we een klapband met de trailer.. Scheve mond Volgens Hans konden we wel rustig doorrijden, dit hebben we dus maar opgevolgd, maar middenin Almelo zijn we toch gestrand omdat de band totaal aan flarden ging. En daar stonden we dan met een klein kindje, 2 paarden en een klapband op het tankstation middenin Almelo... Scheve mond Gelukkig kon Hans snel komen met een reserve band (we hebben drie kwartier gewacht op het tankstation) en deze draaide hij er zo onder.
Uiteindelijk was ik geloof ik om half 10 thuis....en toen ben ik vrolijk aan mijn voordracht begonnen die ik morgen op school heb en waar ik natuurlijk nog niks aan had gedaan.... Bloos

Foto4u.nl heeft al een voorproefje op de website staan en daar sta ik ook bij!!! Ik ben die linkse van de drie..
Afbeelding


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:35

proficiat Chantal, gaat lekker zo!

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:45

Super!

SGWay of Life's Online Spr:L, Sgw:M, Dr:Z1
SGWay of Life's Cabanta Spr:B, Sgw:B, Dr:L1

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:19

Wat hebben ze die fotocollage mooi gemaakt! Cool

Erg goed gedaan Chantal, gefeliciteerd! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:05

Gefeliciteerd! Je wilt Le Cheval strakst zeker niet meer teruggeven aan zijn eigenaresse?


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:16

Nog maar een keer gefeliciteerd
Ik zie dat je de foto al gezien hebt(had je al pb gestuurd)

Zo'n klapband zal je altijd zien aan het einde van zo'n lange dag Bloos

Ik heb spierpijn, echt niet grappig meer Scheve mond Mijn verslagje komt vanavond wel, moet zo met een noodgang naar school Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 10:21

Scum schreef:
Gefeliciteerd! Je wilt Le Cheval strakst zeker niet meer teruggeven aan zijn eigenaresse?


Nee ik wil hem wel blijven starten hoor...... Haha! Hij is zo save in de cross, heerlijk gevoel!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:56

super chantal!!!carina hoeveelste ben je geworden?heb je mijn briefjes nog?mijn verslagje komt ook wel....maar ik moet eerst internet hebben(wordt aan gewerkt carina!!!! HIHI)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:28

Hardstikke goed chantal, gefeliciteerd! Cu in Barchem??

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:40

Wow Chantal, je gaat goed!!!

Wat een pech met die klapband. Het is gelukkig nog goed afgelopen allemaal.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 15:19

Simmie schreef:
Hardstikke goed chantal, gefeliciteerd! Cu in Barchem??


Ja zekers te weten!!! Linda zei dat ik Cheval daar ook al wel L mocht starten..... ik zal is even contact opnemen met Barchem of dat nog mogelijk is.... Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:51

Echt goed man! OK dan! Haha!
Oja, dat temperaturen, dat deden ze vorige week ook in Heino. Das errug leuk bij madine ghighi. Maar ik vind het inderdaad ook een beetje onzin, ze kunnen het paard dan beter laten draven enzo, want dat deden ze helemaal niet! Ik had een paard in de dressuur gezien die niet helemaal rad liep en die mocht dus wel crossen! En als een paard niet helemaal goed is kunnen ze dat toch ook zien aan de slijmvliezen?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:53

super! Gefeliciteerd! Fijn dat het zo lekker gaat

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:53

andrea16 schreef:
Echt goed man! OK dan! Haha!
Oja, dat temperaturen, dat deden ze vorige week ook in Heino. Das errug leuk bij madine ghighi. Maar ik vind het inderdaad ook een beetje onzin, ze kunnen het paard dan beter laten draven enzo, want dat deden ze helemaal niet! Ik had een paard in de dressuur gezien die niet helemaal rad liep en die mocht dus wel crossen! En als een paard niet helemaal goed is kunnen ze dat toch ook zien aan de slijmvliezen?

Maar als ze met dresuur niet goed lopen, kan het ook gewoon "teugel-kreupel" zijn, zie ik wel eens vaker..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:58

Nee, dat was het volgens mij niet hoor. Ik zag dat paard ook al niet zo lekker uitkijken. Tsja, ik weet het verder ook niet hoor, ben geen dierenarts Lachen Maar ik vind het wel belangrijk dat ze een paard laten draven voor een cross...

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:04

andrea16 schreef:
Nee, dat was het volgens mij niet hoor. Ik zag dat paard ook al niet zo lekker uitkijken. Tsja, ik weet het verder ook niet hoor, ben geen dierenarts Lachen Maar ik vind het wel belangrijk dat ze een paard laten draven voor een cross...

is ook zeker belangrijk!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:36

Heel erg goed gedaan! Gaat zeker lekker met jou Chantal, dit cross seizoen! OK dan!
En wat een eer om op die foto te mogen staan Cool Mooi hoor!

Marinx
Berichten: 113
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Bij Duitse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:16

Wat goed! Jullie staan mooi op de foto ook, lekker attent koppie heeft je paard.

To bok or not to bok... that`s the question Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:09

Cheval heeft er echt plezier in, kon maandag trouwens wel merken dat het een zwaardere cross was dan de andere B crossen... hij heeft de hele dag liggen en staan slapen.... slaapkop! haha

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:48

Heey, super Chantal! OK dan!
Gaat wel lekker zo of niet?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:33

Meen je dat nou Chantal Verward Otje was juist superfris en vrolijk gister Haha!
Ik zou hem eigenlijk even lekker ontspannen voorwaarts-neerwaarts loswerken, maar ik heb hem toch maar even flink doorgepakt...Hij was mij te jolig en ik vond 1 keer op de grond voorlopig wel weer even genoeg Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:41

ossi stond zondagavond flink te blairen...dat deed ie al dat ie over de finish kwam, en wij maar denken dat zijn conditie nog niet goed genoeg was...maar met een hartslag van 52 was het meer dan goed!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:49

Super zeg, volgende keer voor de eerste plaats? *LOL*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 19:43

Ja daar gaan we voor.... haha

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 20:39



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers