Hoe kun je je ouders overhalen voor eigen paard?+HET GESPREK

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Hoe kun je je ouders overhalen voor eigen paard?+HET GESPREK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 19:54

Hoi!

De naam van dit topic zegt het natuurlijk al:
hoe kun je je ouders overhalen om een eigen paard/pony te kopen?

Eerst zou ik dus Skippy krijgen, maar dat gaat nou ook allemaal niet meer door, omdat het andere paard van hun is overleden aan koliek. Ze hebben nu weer een nieuw paard (ben blij voor ze dat ze zo snel weer een goed paard hebben gevonden) maar ze willen Skippy niet meer kwijt (wat ik natuurlijk goed begrijp, ik zou haar ook niet kwijt willen!!) Maar het is toch echt bij mij gaan kriebelen: het gevoel hebben van een eigen paard (dan word die tenminste NIET verkocht en blijft voor altijd bij mij) Maar ja, er zijn een aantal problemen:
1. de ouders, tjah...die zijn nou niet echt paardengek, ze vonden het goed
dat Skippy kwam omdat die gratis was...
2.de money...alleen om het paard te kopen trouwens, ik heb al een
stalling gevonden bij mijn oom (=gratis!! Haha! ) En daarnaast is ook al
een dierenarts... Knipoog (geen voorrijkosten, ook handig! Knipoog )

Hebben jullie any idea's om (moeilijke) ouders over te halen??

Groetjes,
Sanne
Laatst bijgewerkt door Tinne op 24-04-02 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 19:59

heel erg lang zeuren, en zeggen dat je zelf alles wil betalen een baantje nemen dus. bij mij werkte het pas na 8,5 jaar

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 20:02

samantha5 schreef:
heel erg lang zeuren, en zeggen dat je zelf alles wil betalen een baantje nemen dus. bij mij werkte het pas na 8,5 jaar


Tjah, heb ik ok al geprobeerd (al 4 jaar) en werkt dus (nog) niet...

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:32

Tinne"]
[quote="samantha5 schreef:
heel erg lang zeuren, en zeggen dat je zelf alles wil betalen een baantje nemen dus. bij mij werkte het pas na 8,5 jaar


Tjah, heb ik ok al geprobeerd (al 4 jaar) en werkt dus (nog) niet...
[/quote]
nog ff 4,5 jaar wachten Knipoog Tong uitsteken Haha!

ik zeur ook al jaren, ze zeggen dan wel ja we hebben het er nog wel over.
(NIET DUS!!) maar ik blijf gewoon zeuren!!

en ook veel dingen alvast een beetje "regelen" zoals paarden zoeken op marktplaats ofzo, of een lijstje maken van alle spullen die je nodig heb, en wat alle kosten zijn, dat had ook wel een beetje invloed op mijn ouders.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:33

Trouw elke dag naar de paarden gaan,en daar zoveel tijd besteden.
Zo zien zij dat je het echt wil,en dat je er elke trouw naar toe gaat.

Ook thuis zoveel mogelijk over paarden praten.
Niet al te veel vragen om een eigen paard.(dat werkt averechts)
Dus gewoon zoveel mogelijk bij paarden zijn.

Dat zie ik veel.
Dat ouders geen pony of paad willen gevcen omdat ze denken dat het maar voor tijdelijk is.
Dat dr kind er een tijd naar kijken en daarna niet meer.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 20:47

Ja, ben nu op marktplaats aan het kijken. Heb ook al een lijstje opgesteld van wat ik moet hebben (en toevallig heeft een goede vriendin van mij veel van haar spullen te koop staan, ook het zadel waar ik altijd op rijd!)

Maar ja, mijn ouders werken eigenlijk nooit mee als het om mij gaat... als het om mn zus gaat: dan rennen ze gelijk van hot naar her, om het zo maar even te zeggen... Ik kan eigenlijk geen reden bedenken dat het mag van ze, maar ja--> We shall see!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 21:10

gewoon doorzeuren Haha!
bij mij werkte het wel!!!

als je al een stalplaats gevonden hebt die gratis is en een dierenarts in de familie!! nou dat is toch al heel wat!!
ik zou een baantje zoeken zodat je (een deel van) het paard zelf kan betalen en van zijn onderhoud, als je dat voor elkaar hebt ben je al een heel eind! je ouders zien dan denk ik wel dat je er heel veel voor over hebt en dat je er voor een deel zelf voor kan zorgen

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 21:11

Als je nog geen (betaald) baantje hebt, zoek er dan een en zet het geld alvast opzij, dan merken je ouders ook dat je het echt serieus meent Schijnheilig Vraag ze desnoods om een soort renteloze lening en los dat ook netjes af. Kan misschien wel een paar jaar duren hoor, voor je dan van je schulden af bent en de rekening van de smid en de DA enzo lopen ook gewoon door, dus besef wel goed waar je aan begint. Veel succes! *LOL*

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 21:20

Ik heb pas een paard gekregen !!! Knipoog
Ik nodigde mijn ouders uit op ieder feest in de manege :barbecue,nachtrit,wedstrijdje,poneygames,...
en ik merkte dat men ouders na verloop van tijd vaker langskwamen omdat ze er mensen begonnen te kennen enzo
Men ouders zagen dat veel meisjes in de manege een eigen paard hadden en er perfect voor konden zorgen en dan kwam er toevallig een commerce paard op de manege die ik heel graag reed en juist toen dat paard op het punt stond om weg te gaan hebben men ouders naar de verkoper gebeld om te zeggen dat ze graag het paard op proefweek wouden ...
enzo kwam het dat ik een eigen paard kreeg !
Mischien werkt het bij je ouders ook zo !?!
Haha!

I love horses and ice cream !

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 21:26

Craignethan schreef:
Als je nog geen (betaald) baantje hebt, zoek er dan een en zet het geld alvast opzij, dan merken je ouders ook dat je het echt serieus meent Schijnheilig Vraag ze desnoods om een soort renteloze lening en los dat ook netjes af. Kan misschien wel een paar jaar duren hoor, voor je dan van je schulden af bent en de rekening van de smid en de DA enzo lopen ook gewoon door, dus besef wel goed waar je aan begint. Veel succes! *LOL*


Een baan is in opkomst, heb al gesolliciteerd Haha! (en hoor over een paar weken of k ben aangenomen). Van de ene kant denk ik dat het wel mag, omdat de stalling gratis is en omdat ik het afgelopen jaar alles aan elkaar heb lopen janken omdat het ene na het andere verzorgpaard verkocht werd en Skippy dus ook niet meer door ging. Maar van de andere kant: het gaat echt slecht op school en blijf waarschijnlijk zitten...en dan zullen ze denken dat ik dan minder tijd voor school ga hebben natuurlijk...

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:39

Misschien kun je je oom (van die gratis stalling!) overhalen een goed woordje voor je te doen bij je ouders....
En wat je ouders betreft: zij zullen toch ook wel willen dat je lekker in je vel zit! Dus waarom probeer je niet een dealtje te maken: jij zorgt ervoor dat je heeel hard werkt op school om niet meer te blijven zitten en als beloning/stimulans krijg jij een paardje!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:43

Er is een boekje van TIRION, KIND en PAARD heet het. Dat moet je je ouders laten lezen, er staat iets in dat als je kind al heel erg lang rijdt, zeer gedreven is, enz enz. dan moet je als ouders overwegen om een paard aan te schaffen voor kindlief.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 14:41

Tsja, ik had het eindelijk voor elkaar, zou na de vakantie naar het derde jaar houderij van deurne gaan, en dan mag je dus een eigen paard mee. Ik zou dus eindelijk een paard krijgen, wat doe ik? Ik stop met Deurne....
Maar ja, heb ook een heeeele lieve verzorgpony, en bovendien op het moment heel weinig tijd, dus het is geen drama. Koop over een paar jaartjes lekker zelf een paardje!!

xxx

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 15:07

Ik ben bijna 25 en heb net een paar weken geleden mijn eerste paard gekocht.
Na jarenlang zeuren bij mijn ouders mocht ik alsnog een eigen paard. Ja, als ik hem zelf kon kopen en onderhouden.

Zoek lekker een verzorgpony of paard, daar heb je bijna net zoveel aan als een eigen paard.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:11

Kitty schreef:
Ik ben bijna 25 en heb net een paar weken geleden mijn eerste paard gekocht.
Na jarenlang zeuren bij mijn ouders mocht ik alsnog een eigen paard. Ja, als ik hem zelf kon kopen en onderhouden.

Zoek lekker een verzorgpony of paard, daar heb je bijna net zoveel aan als een eigen paard.


ben ik het hellemaal mee eens k ben ook jarenlang erom gesmeekt, maar pas als je zelf een paard kan onderhouden kan je ereen kopen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:28

Hoi,
Wat je ook zou kunnen proberen, is een begroting opstellen. Serieus van hoeveel je moet uitgeven in het begin, en later de maandelijkse / periodieke kosten. Wel reeël doen. Zodat je een goed onderbouwd plan hebt. Dan is het je ouders duidelijk dat het je serieus is. Verder ook laten zien wat je planning is om zelf de kosten bij te dragen, bijv. zoveel maandelijkse inkomen dus jullie hoeven maar zo weinig bij te dragen.
Zorg nu ook alvast voor een pot onvoorzien, bijv. dat je F200.00 achter de hand hebt voor noodgevallen. Dat is ook overtuigend.
Enne misschien heb je zelf ook nog ideeën.
Veel succes in ieder geval.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 17:37

Ik wil juist geen verzorgpaard meer omdat ik dan veel kans loop dat die verkocht worden (dat is tenminste al 3x achter elkaar gebeurd) en dat wil ik gewoon niet meer. Ik denk dat ik die deal maar ga proberen...ik ga gewoon superhard werken voor school (nog harder dan dat ik al doe) en dan vind ik da ik wel een paardje mag kopen... Haha!

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:20

haai mensuh...

ik weet van mijn ouders dat ik geen eigen paardje mag... en eerlijk gezegt neem ik nu ook genoegen met lievelieve domingo.. di ewordt ook niet verkocth zoals tinne mee zat want dat doet Miesie noooooooit van der leven!!!!!

als ik later baantje heb en zelf mn paardje kan kopen & onderhiuden koop ik er nu een want ik heb zo'n idee dat als ik nu paardje zou krijgen het dan niet meer zou halen met school en dan zouden mn ouders ergug booz worden en dreigen (en misschien ook wel doen) me paardje weg te doen... daar waag ik t maar niet op!!! en als ik eenmaal een goedbetaald baantje heb koop ik zelf wel een paardke!!

het liefste zou ik nu een paardje willen maar niet alles wat je wil gaat....

xx Linnie

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:50

Lol, ik heb vannacht over dit topic gedroomd geloof ik Lachen
Zoals ik zo vaak in mijn leventje heb gedroomd, droomde ik dat ik een paardje kreeg...
Ineens stond daar een tinkertje voor mijn neus, ongeveer 1.50 groot, hij was mooi getekend, een driekleur en super liev, ik ging een rondje erop stappen zonder zadel en hoofdstel gewoon los in de bak, en toen oeps bleek dat ie maar 2 jaar oud was...
Mijn vader had hem voor me gekocht en het leek zo levensecht, die dromen koester ik Lachen

Die dromen heb ik al zo vaak gehad door mijn leven heen en is best wel frustrerend, je wordt helemaal blij en emotioneel wakker en dan blijkt het een droom te zijn Verdrietig

Maar goed... Mijn vader had maar al te graag een paard voor me willen kopen... Een pinto vond ie zelf wel leuk, later kwam ie met een ijslander want die konde lekker het land op, en later had een kennis 3 friezen te koop staan maar daar hing toch een te duur prijskaartje aan...
Opgegeven moment, als je 16 bent mag je een paard... Ik helemaal blij Lachen Jah als je hem zelf betaald Frusty
Een geitje had ik op den duur wel na een hoop gezeur (beestje zou anders naar de slacht gaan Verdrietig ) dus zette ik daar parcoursjes voor uit enzow, dekentje maken etc Tong uitsteken

Dat eigen paardje komt er wel, daar ben ik van overtuigd, hoelang dat nog gaat duren weet ik niet, maar ik ben het wachten en dromen al gewend Knipoog Ik wacht liever nog wat langer tot ik het ideale paardje en stekje heb gevonden dan dat ik nu halsoverkop een paard koop...
Laatst bijgewerkt door Llewella op 23-04-02 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:53

Hoi Llewella, je hebt helemaal gelijk. Ik kan geen tip geven over het overhalen van ouders, mij is het immers destijds niet gelukt. MAar het klopt, als je ECHT wilt, dan komt dat paard er toch. Dat is bij mij ook gebeurd.

De hond is de betere mens

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:56

Desiree schreef:
Hoi Llewella, je hebt helemaal gelijk. Ik kan geen tip geven over het overhalen van ouders, mij is het immers destijds niet gelukt. MAar het klopt, als je ECHT wilt, dan komt dat paard er toch. Dat is bij mij ook gebeurd.


Ja en ik wil het graag, ik had altijd gedacht dat die paardenliefde op den duur zou verdwijnen als ik ouder zou worden, pubertijd enzow, maar dat gevoel zit gewoon heel diep...
Best wel vaag iets maargoed Tong uitsteken
Ik heb het geluk getroffen ook nog eens een vriend te hebben die zelf ook een paardje zou willen, dus dan blijft het niet eens bij 1 paardje Knipoog

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:59

Nou bij mij is het werkelijk dan ook niet gelukt..
Ik heb mijn ouders zo gezeurd maar ze bleven maar zeggen dat ik in de maand 80 euro moet meebetalen.
En dat kan ik me haast niet veroorloven..
Dat heb elke maand gewoon niet!!
MAar ik heb mezelf gewoon voorgenomen om elke vorm van chantage te gebruiken..
Hopelijk helpt dat!! Haha! Haha! *LOL*

-XXX- Angeliek

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:01

Het is ook niet eerlijk van jouw ouders naar jou toe om te verwachten dat jij zelf 80 euro moet gaan bijleggen. Dan moeten ze gewoon zeggen ""nee, het kan niet en we doen het niet", i.p.v. zo'n halve afspraak, zodat jij je straks in bochten gaat wringen om die 80 euro waar te maken en vervolgens diep teleurgesteld te zijn als het niet lukt.

De hond is de betere mens

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 15:11

Ik ga straks even met mijn moeder praten... als zij het goed vind, dan vind mijn vader het ook zeker goed (die heeft geen eigen mening, is het altijd met mn moeder eens). Ik heb dus gesolliciteerd bij de Kruidvat waar ik dan 2x in de week van 6-9 uur 's avonds zou moeten werken en in de zomervakantie wil ik best aardbeien plukken 's ochtends...dan heb ik wel het geld om mijn ouders terug te betalen! Gisteren heb ik even uit zitten rekenen wat ik allemaal aan spullen nog nodig had (de gids van vorig jaar van Divoza erbij gepakt) en een vriendin van mij verkoopt haar zadel voor f125-, (BR-springzadel, rijd ik nu ook al op en rijd echt keifijn!!) en ik kwam in totaal uit op f441-, dus €200-,.

Ik zal vanavond nog wel vertellen hoe HET gesprek met mijn moeder is gegaan....DUIM VOOR MIJ PLEASE!! Knipoog

Groetjes,
Sanne

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:46

Ik zal aan je denken hoor!
Maar niet al te teleurgesteld zijn als 't niet lukt....Als het erin zit, komt het heus allemaal wel goed en op een tijd dat het goed is.

Veel suc6!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, La_Lune, Muronia, Mutti, Sabrinatomic, sasja0705, Sharra1, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Tyke, Vagabondo, Willempie_T, xSannee en 171 bezoekers