is een 'gewone'pad slecht voor de rug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

is een 'gewone'pad slecht voor de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:17

ik heb gewoon een wollen pad, maar volgends mij heeft iedereen hier een 'speciaal'ding, een met gel of neopreen of weet ik wat je allemaal wel niet heb,

is een gewone nou slecht voor de rug? of maakt het niet zoveel uit, hij is wel dik genoeg

gewoon een nieuwsgierig vraagje, ik hoor altijd van zulke hightech namen voorbij komen, en ik ben nog aan het verzinnen wat ik voor m'n verjaardag wil, dus misschien ga ik ook wel rondkijken naar zoiets (wil zowiezo een extra pad erbij, weet alleen nog neit wat voor 1)

En je hebt ook showblankets ofzo voor wedstrijden, mag je op wedstrijden niet met een gewone pad starten? of maakt dat niets uit

hmmm, stel eigenlijk wel veel vragen op dit forum Verward *LOL* Haha!
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:32

Je mag met elke pad starten, dat is heel simpel.

Qua vorm/materiaal.
De gewone soepele standaard 80/80 pad voldoet prima als je zadel goed past en je de ruimte hebt om de pad goed in de voorkant omhoog te trekken, zodat hij niet om de schoft klemt.

Maar zoals met alles staat de wetenschap niet stil. En ondertussen zijn er dus geavanceerdere pads gekomen.

Een paard heeft geen rechte rug; dus is een gecontourde pad wel zo prettig qua pasvorm.
De ene schoft is wat hoger dan de andere; dus is een uitgesneden schoft (cutback) soms nodig.

Afhankelijk wat je met een paard doet heb je meer of minder schokdemping nodig. Daar zijn dus specifieke materialen voor ontwikkeld en toegepast.
Het ene materiaal neemt veel vocht op, het andere juist niet en is makkelijk schoon te spuiten.
Niet alle pads doe je even makkelijk in een wasmachine.

Je kunt dus gewoon alle kanten op Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:35

ja, ik heb wel een uitgesneden schoft.
het nadeel met die nieuwe dingen is dat ze vaak zo duur zijn en verhouding met gewone pads (ik heb in elk geval wel dure gezien) dus als het voor af en toe recreatief rijden is (in elk geval nu gebruik ik m'n engelse zadel nog voor de buitenritten) neem ik gewoon een simpele

wat voor soort heb je eigenljik allemaal, neopreen, gelpads, heb nog een vreemd ding met gaten gezien, ben weleens benieuwd, wat voor materialen worden ze allemaal van gemaakt?

dat is het nadeel van divoza, zo weinig keus Boos! ga toch maar eens naar die winkel in westerbork kijekn denk ik

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:40

Je hebt wol, vilt (zowel in écht als in kunststof). Lamsvacht. Neopreen, airopreen (= luchtdoorlatend neopreen). Gel, lucht(opblaaskussens). Memory-foam (=koudschuim) en andere (simpele) kwaliteiten schuim.
En kombinaties daarvan.
Elke heeft zo zijn specifieke eigenschap.

Waar je voor kiest heeft dus niet alleen te maken met je eigen keus, maar ook met het gebruiksdoel.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:45

En dat ding met die gaten... Ik denk dat je daar gewoon een neopreem
mee bedoeld.
Was hij zwart en 3 gaten? Dan was het er waarschijnlijk wel 1!

♥ Rewrite the Stars ♥

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:30

Als je je pad omhoog kan trekken zodat de schoft niet klemt, zegt men dat dat goed is. Bij mijn zadel kan dat ook, maar als ik er dan opzit en 10 stappen heb gedaan, zakt ie weer naar beneden. Is dat dan goed of slecht? Of niks?

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:35

Dan zit dat voor je paard niet lekker. Trek de kraag van je eigen shirt eens met 2 handen stevig naar voren. Hoe voelt dat in je nek ??
Dat voelt een paard dus zolang hij onder het zadel is.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:07

Sugarmiss schreef:
Dan zit dat voor je paard niet lekker. Trek de kraag van je eigen shirt eens met 2 handen stevig naar voren. Hoe voelt dat in je nek ??
Dat voelt een paard dus zolang hij onder het zadel is.

Sorry maar Haha! Haha! Haha!
Wat heb je toch altijd leuke maniertjes om dingen uit te leggen Haha!
Maar... Conclusie is: Je hebt weer gelijk Lachen

♥ Rewrite the Stars ♥

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:30

En wat zou ik er dan aan kunnen doen? Zadel en pad komen allebei van Sablou, dus passen doet het zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:32

Je zou Sablou eens kunnen aanspreken, die moet er meer verstand van hebben Knipoog Maar wat mij het meest logisch lijkt, is dat je zadel ietwat te breed is, omdat de pad de ruimte heeft om naar beneden te zakken.


Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:35

Ja opzich klinkt dat heel logisch. Raar. Sablou eens op zijn donder geven Knipoog

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:44


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:42

Ik kende ze al, maar ik heb er zo mijn twijfels over. Je moet het niet zien als een pad, maar als losse (extra) bars voor onder een zadel.
Het is het zelfde soort systeem als onder mijn OF zit, maar dan zonder zadel er boven Haha!

Deze losse bars vormen zich naar de rug en dan zou je elk niet(goed)passend zadel erop kunnen leggen zonder drukplekken te krijgen Verward Verward

Als je het verhaal achter Len Brown en OF kent dan heb je meteen een andere kijk op deze uitvinding Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:19

Sugarmiss schreef:
Als je het verhaal achter Len Brown en OF kent dan heb je meteen een andere kijk op deze uitvinding Haha!
Vertel...Vertel.....??????

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:16

wie heeft er ondertussen al ervaring met de " ademende " neopreen pad ??

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:25

Margee"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Als je het verhaal achter Len Brown en OF kent dan heb je meteen een andere kijk op deze uitvinding Haha!
Vertel...Vertel.....??????
[/quote]
Zwaar off-topic, maar even snel kort door de bocht:
Len Brown heeft zijn oude OF-zaak door slecht management failliet laten gaan, oud-werknemers hebben de boel 'doorgestart' en er weer een goed draaiend geheel van gemaakt. Hij was hierdoor dusdanig gefrustreerd dat hij zich heeft afgekeerd van zijn eigen ontwerp (Flex-panels) en nu met een 'nieuwe' vinding op de markt komt (die niet echt loopt heb ik me laten vertellen Haha! )

Whiz: bedoel je met adement Neopreen dat nieuw "airopreen", die wavelstructuur waarin kleine gaatjes zou moeten zitten ??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers