dierenasiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

dierenasiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 11:51

Wie werkt er vrijwillig in een dierenasiel?

als ik 17 ben wil ik dat ook graag gaan doen op de zaterdag.Ik ben dan van plan om in een dierenasiel te werken in utrecht.En je moet daar 17 zijn.Maar mijn vraag is wat moet je presies doen als vrijwilliger? Ik weet het is bij elke dierenasiel anders.Maar dan heb ik wel een beeld van ongeveer hoe het is.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:54

Het meeste werk wat je in een asiel/pension doet is schoonmaken. hiernaast natuurlijk de dieren verzorgen en aandacht geven. Meestal mag je ook met ze wandelen. dit verschilt per asiel. je hebt ook asiels waar je de honden alleen in een soort speelweide hoeft te gooien. veel mensen denken dat het werken in een asiel/pension veel knuffelen en spelen met de dieren is. het is voornamelijk schoonmaken.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:06

Ik ben ook een soort vrijwilliger bij het dierenasiel, maar ik doe alleen de leuke dingen Haha!
Ik ga vaak op zondags met een asielhond in de bossen wandelen. Ik heb al een keer een paar bokkers meegenomen, dus er gaan steeds meer mensen met asielhonden wandelen Tong uitsteken
Ook van ik katten op (honden kan niet omdat ik zelf ook katten heb), die gaan na verloop van tijd weer terug naar het asiel. Maar meestal zoek ik er zelf een baasje voor. Ik heb er nu een thuis zitten die te angstig is om in een hokje te zetten en die blijft dus bij mij tot ik iets gevonden heb voor haar. Ze zit al vanaf begin juni bij mij helaas. Niemand heeft interesse in dit poesje...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:21

Ik loop stage op een woensdag in het asiel. Bij de honden moet je poep scheppen, kennels schoonmaken, voeren en drinken geven, uitlaten, borstelen en beetje aandacht geven. Voor het uitlaten hebben ze wel uitlaters voor, maar meestal mag je ze wel helpen (altijd beter natuurlijk!). Je hebt bij ons ook een veld waar ze op mogen (meestal 1 hond, en anders meerdere honden die goed bij elkaar kunnen). Dan worden ze meestal ook niet uitgelaten, tenzij er nog tijd over is om ze uit te laten. Bij de katten moet je de kamers schoonmaken, kattenbakken verschonen, voeren en drinken geven, soms borstelen en beetje aandacht geven. Bij de quarantaine (zieke en binnenkomende dieren) moet je de hokken schoonmaken, voeren en drinken geven, kattenbakken verschonen en zieke dieren behandelen. De overige dieren kan je hier ook verzorgen. De overige dieren (konijnen, knaagdieren, vogels, vissen, etc.) moet je 1 a 2 x in de week verschonen, iedere dag eten en drinken geven en ook een beetje aandacht geven. Verder kan je de mensen die binnenkomen altijd helpen voor informatie over een hond of kat als ze daarna op zoek zijn. Soms krijg je ook de opdracht om te helpen bij de dierenarts (bijvoorbeeld bij een castratie), of moet je bijvoorbeeld de ramen schoonmaken. Als je meer wilt weten moet je het maar zeggen. Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:16

Een vriendin van me werkt er, en dat is inderdaad voornamelijk schoonmaken.
Ik geloof ook wel met de honden uit, maar in ieder geval niet alleen maar knuffelen en aaien.
Maar ze vind het wel leuk werk.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:44

Ik heb in een asiel gewerkt.
Het werk is voornamelijk schoonmaken zoals al was gezegt.
En dan bij sommige wandelingen maken met de honden.
Maar het is wel dankbaar werk.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:54

Ik heb er gewerkt telt dat ook mee? Haha!