nog steeds geen veulen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

nog steeds geen veulen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-02 12:27

Eind februari/begin maart had mijn ene fjordenmerrie haar eerste veulen moeten krijgen. Maar mevrouw denkt daar anders over. Nog steeds geen veulen!
dierenarts is erbij geweest en moeder en kind zijn beide gezond, dus moeten we maar afwachten. De dierenarts heeft zelf een keer een shetlander gehad die 13 maanden drachtig was!!
Nu begint alleen mijn andere fjord wat uier te krijgen. Ze is vorig jaar op de veulenhengstigheid gedekt, maar dat was mislukt, 3 weken later nog een keer gedekt, weer mis en nog drie weken later nog een keer. Omdat het toen al achterin juli was heb ik haar maar niet meer nog een keer naar de henst gebracht, en mevrouw werd elke 3 weken hengstig, dus dat was mislukt dacht ik.
twee weken geleden heb ik haar laten dekken door een hengst van mezelf toen ze hengstig was. Nu begint ze opeens uier te krijgen. Ze is niet dikker dan normaal, maar ja, het is een fjord en niet zo'n hele slanke!!
Maar als ze wel drachtig is, komt het veulen rond eind juni en hoeft ze nu nog niet echt dik te zijn, maar waarom ze zich dan nog laat dekken!!???
Als de dierenarts weer komt voor mijn andere merrie, dan laat ik de oude maar voor de zekerheid even opvoelen!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


lovergirl87

Berichten: 20
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: leeuwarden

gekke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 23:40

heey jullie hebben gewoon gekke paarden vooral lanca die wil haar veulen gewoon nog niet haha ze zou wel denken dan krijg ik het veeeeel te druk he en is donja niet heel misschien schijndrachtig?? het is maar een gedachte hoor maar het kan kusjes dianaaaa
ohja geef maar een dikke kus aan werlia en aan donja en aan lanca en de hengsten en merrie en goodwill en jos k en jan i en de 2 andere schaapjes ohja ook nog een dikke kus aan alle honden vooral lightning en banjer hihi en niet te vergeten de knagers xxx

nobody is perfect but hores are

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 15:40

Ja ik heb ook zo een pony, ze loopt al een maand met een dikke uier rond, ze is helemaal ingevallen aan der kont (schiet gewoon niets meer van over) en het enigste dat je ziet is buik..
3 weken is ze nou ondertussen al bijna overtijd, en ben het aardig beu aan het worden dat wachten (wie niet Haha! )
Ze loopt met der staart in de lucht (niet van opwinding ze houdt hem gewoon al een paar weken zo..) en is verder wel levenslustig...
Ik hoop dat je veulen snel komt, en dat die van mij ook niet nog langer op zich laat wachten, want nogmaals ik ben het echt beu...


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:09

whoo da's lang wachten. de mijne moet nog 13 dagen. ik weet niet of ze dat haalt.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 23:31

Het is echt verschrikkelijk dat wachten.
Ik vind 11 maanden al lang, en dan is ze nog veel overtijd ook.
Ik vind het altijd erg interessant om te zien wat er gebeurt als je twee dieren kruist, wat voor nakomeling er dan uitkomt. Maar om er zo lang op te moeten wachten..... Misselijk
Zodra er verandering in de situatie is zal ik het melden Haha! Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 10:55

ja 11 maanden en 5 dagen officeel he, maar goed dan is 3 weken nog best veel. de mijne moet nu nog 8 dagen Haha! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinmanon, M_arjolein en 109 bezoekers