Op zoek naar een ander baantje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Op zoek naar een ander baantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 21:39

Ik werk nu anderhalf jaar bij de kwantum, en het komt me mijn strot uit. Misselijk Het werk is niet leuk, de klanten zijn niet leuk, en de leiding wordt ook steeds minder. Kortom: tijd voor een ander baantje. Haha!

Redelijk moeilijk, want dit was mijn eerste baantje, en ik wil er qua (loon en) plezier natuurlijk niet op achteruit gaan (mijn collega's zijn erg leuk). Daarnaast wil ik nu ook wat gaan doen wat eventueel te maken heeft met de richting die ik in wil (hoefsmid), erg moeilijk dus. Een administratief baantje lijkt me ook leuk. Cody werkt bijvoorbeeld voor een internetbedrijf, lekker via haar eigen computer, thuis. Dat lijkt me ook wel wat.

Heeft iemand misschien tips of een baantje in gedachten wat ik zou kunnen gaan doen? Over het loon maak ik me nog niet zo'n zorgen. Ik hoef er gelukkig niet van te leven. Het voornaamste is, is dat ik het werk leuk vind en met plezier kan doen. Misschien weet iemand nog een bedrijf waar ze mensen nodig hebben? Laat het me dan weten Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:47

Horeca?
Hard werken, maar erg gezellig! (mits je bij een goed bedrijf werkt natuurlijk)
Ga anders gewoon eens langs bij het uitzendbureau, kijken wat ze allemaal in de aanbieding hebben, beetje oriënteren.

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 21:53

Margreet schreef:
Horeca?
Hard werken, maar erg gezellig! (mits je bij een goed bedrijf werkt natuurlijk)
Ga anders gewoon eens langs bij het uitzendbureau, kijken wat ze allemaal in de aanbieding hebben, beetje oriënteren.


Hmm, uitzendbureau, heb ik opzich wel aan gedacht, maar dan denk ik altijd aan kloteklussen, tijdelijke, slechtbetaalde baantjes, maar misschien valt het wel mee. Ben je overigens verplicht de baan te nemen als ze iets voor je hebben gevonden? Nee toch?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:04

XoNo schreef:
Hmm, uitzendbureau, heb ik opzich wel aan gedacht, maar dan denk ik altijd aan stinkmodder, tijdelijke, slechtbetaalde baantjes, maar misschien valt het wel mee. Ben je overigens verplicht de baan te nemen als ze iets voor je hebben gevonden? Nee toch?


Uitzendbureau is ook klote, al is het alleen maar omdat een deel van je salaris bij het uitzendbureau blijft plakken. Maar het is wel goed om je te oriënteren Schijnheilig en soms hebben ze ook echt wel leuke dingen, maar direct bij een bedrijf in dienst is gewoon beter, ook voor het bedrijf want uitzendkrachten zijn duur. Je bent niet verplicht om die baan te nemen hoor, zou even wat moois zijn zeg, dan hadden ze ook niet zo'n probleem om mensen te vinden voor poedersuiker want dan kun je ze gewoon aanwijzen.

Nulla tenaci invia est via

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:46

haha...volgens mij moet je gewoon connecties hebben maar da's een superflauwe opmerking natuurlijk.
Ik zelf heb zomers in de bloemen (mn lelies) gewerkt en mest al tijden op zaterdagmorgen stallen uit, lekker rustig, alles op m'n eigen tempo een beetje en er wordt niet aan m'n kop gezeurd.
Toch ga ik van de zomer waarschijnlijk weer de horeca in, je moet toch wat om centjes te verdienen hè......

Kijk eens in de krant, vraag eens wat bij vrienden, schakel je ouders in......
succes!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:55

mijn dochter is helemaal pro AH Verward
is vorig jaar nov begonnen met een paar klasgenoten erug gezellig en je krijgt een mega kerstpakket Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re: Op zoek naar een ander baantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:48

XoNo schreef:
Ik werk nu anderhalf jaar bij de kwantum, en het komt me mijn strot uit. Misselijk Het werk is niet leuk, de klanten zijn niet leuk, en de leiding wordt ook steeds minder. Kortom: tijd voor een ander baantje. Haha!


Mhhh....doet mijn denken aan mijn vorige baan bij de Gamma Haha! Collega's waren leuk, maar WAT een achterlijke klanten zeg. Er zaten wel aardige tussen hoor, maar bij de meeste moest je blij zijn als ze fatsoenlijk Nederlands spraken en altijd maar klagen. Bovendien zat de Gamma waar ik werkte in het centrum van Utrecht, dus we hadden minstens een keer op een dag junkies op visite. We hadden een bewaker van een bedrijf waarvan ik de naam niet zal noemen en die deed het al in zijn broek voor een paar jochies van 16. Maar okee, de collega;s waren tof. Ik zou gewoon rustig alle advertenties doorkijken van dagbladen uit jouw stad en eens internet afstruinen. Overigens heb ik een tijd voor een heel leuk uitzendbureau gewerkt hier in Utrecht, het salaris was ook prima (ik heb ook in mijn gesprek aangegeven dat ik niet voor minder dan 14 gulden per uur wou komen, ik was toen net 18) en ik had gewoon een paar dagen in de week werk, dus daar kan je het wel mee treffen. Suc-6

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:15

Waarom kom je niet bij mij werken Haha! Of op een manege ofzo, lekker stront scheppen Clown of ehhhhhh.......... een heitje voor een karweitje Haha! Je mag mn kamer wel opruimen afgesproken Haha!
Groetjessss lydje

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:42

Ik wil nu ook met mijn baantje gaan kappen en ben al op zoek. Heb ook al wat serieuze kandidaten. Wil de detailhandel weer in, maar niet meer de supermarkten. Eerder electronica winkels. Dus heb ik op i-net gezocht, ook bij uitzendbureau's (maar wel voor baan met ook contractverlenging na die periode) en nu ben ik uitgekomen bij Vodafone-citypoint (telefoonwinkel) waar ik vandeweek even mee ga bellen. Ook heb ik nog een formuliertje van V&D..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 11:09

Sypheron"]
Ik wil nu ook met mijn baantje gaan kappen en ben al op zoek. Heb ook al wat serieuze kandidaten. Wil de detailhandel weer in, maar niet meer de supermarkten. Eerder electronica winkels. Dus heb ik op i-net gezocht, ook bij uitzendbureau's (maar wel voor baan met ook contractverlenging na die periode) en nu ben ik uitgekomen bij Vodafone-citypoint (telefoonwinkel) waar ik vandeweek even mee ga bellen. Ook heb ik nog een formuliertje van V&D..
[/quote]

De V&D zou ik niet doen. Ik heb een vriendin die er werkt, en in vergelijking tot wat ik verdiende toen ik 16 was, verdiende zij barweinig op haar 17e bij de V&D. Maar ja, je kunt altijd even kijken wat je er gaat verdienen. Ik heb overigens gister ontslag genomen en heb een opzegtermijn van 4 weken (wist ik natuurlijk van te voren al). Dat is opzich wel makkelijker bij het op zoek gaan van een nieuw baantje, omdat je dan precies kunt zeggen wanneer je aan de slag kunt. 18 mei is mijn laatste werkdag (jeeeeeeeej!! Haha! ).

Ik heb al een beetje op internet zitten kijken, maar nog niet iets serieus gevonden. Ik denk dat ik maar een beetje in kranten ga zitten kijken. Het liefst ga ik niet meer de detailhandel in, en werken in een supermarkt zie ik helemaal niet zitten. Je zult denken dat ik een hoop noten op mijn zang heb, maar dat valt reuze mee. Het is nu eenmaal maar een bijbaantje, maar toch wil ik fluitend naar mijn werk kunnen Haha!

[quote="Jerai lover schreef:
Mhhh....doet mijn denken aan mijn vorige baan bij de Gamma Collega's waren leuk, maar WAT een achterlijke klanten zeg. Er zaten wel aardige tussen hoor, maar bij de meeste moest je blij zijn als ze fatsoenlijk Nederlands spraken en altijd maar klagen. Bovendien zat de Gamma waar ik werkte in het centrum van Utrecht, dus we hadden minstens een keer op een dag junkies op visite. We hadden een bewaker van een bedrijf waarvan ik de naam niet zal noemen en die deed het al in zijn broek voor een paar jochies van 16. Maar okee, de collega;s waren tof. Ik zou gewoon rustig alle advertenties doorkijken van dagbladen uit jouw stad en eens internet afstruinen. Overigens heb ik een tijd voor een heel leuk uitzendbureau gewerkt hier in Utrecht, het salaris was ook prima (ik heb ook in mijn gesprek aangegeven dat ik niet voor minder dan 14 gulden per uur wou komen, ik was toen net 18) en ik had gewoon een paar dagen in de week werk, dus daar kan je het wel mee treffen. Suc-6


Klinkt precies als mijn baan bij de Kwantum. We hebben onaardige leiding, de klanten kunnen in de meeste gevallen geen Nederlands en zijn zo dom als het achtereind van een varken ('wat voor lampje moet hierin' terwijl het levensgroot op de acherkant staat bijv.). Het werk achter de kassa irriteert me mateloos. Elk artikel heeft een 7 cijferig nummer die je in moet tikken, de pin automaat is hartstikke langzaam, en het bonnetjesprintsysteem maakt wel héél erg veel geluid. Sommige artikelen zijn niet voorzien van zo'n nummer, waardoor je een gigarij klanten moet laten staan, en naar de andere kant van de winkel moet racen om dat nummer op te zoeken.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer stressbestendig, maar in dit soort situaties zou je helemaal niet gestresst hoeven raken als er op elk artikel gewoon zo'n debiel nummer staat.

Er is constant een tekort aan wisselgeld, die fiets-euro's drive me insane, en ik werk ook nog eens met iemand bij de kassa die hartstikke langzaam is, waardoor ik elke keer bij moet springen als ik net ergens mee bezig ben. Doodmoe word je ervan.

Ik vind het nog knap van mezelf dat ik dit 1.5 jaar heb volgehouden, maar nu heb ik het gehad. Ik ga om te beginnen maar eens op de manege vragen of ze nog iemand nodig hebben voor een aantal avonden in de week (2 ervan ben ik toch al aanwezig), en de zaterdag )en de zondag).

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 15:03

Hahaha, het klinkt echt net als de Gamma, of je hebt van die mensen in de winkel lopen die gaan vragen welke kleur verf je mooi zou vinden voor hun huis Haha!, ik wees dan altijd kleuren aan als knalpaars en knalrood en soms namen ze het nog mee ook. Kassa draaien was ook een drama en ik heb ook nog achter de informatiebalie gestaan. Komen er mensen dingen ruilen zonder bonnetje en verpakking en dan vinden ze het nog raar dat je het niet terugneemt. Ik ben echt een leek op het Doe-het-zelf gebied, maar sommige vragen die je daar kreeg die hadden zelfs door een kind van 6 beantwoord kunnen worden (iemand had bijvoorbeeld ooit een behangafstomer gehuurd en die "bleek" het niet te doen......hadden ze hem niet gevuld met water ). Bij ons kon je aan de zijkant van de kassa de spullen scannen met zo'n handscanner, nou ik heb heel wat balken bijna op mijn hoofd gehad. Of mensen die niet snappen dat het MDF duurder is als het Spaanplaat (die lagen bovenelkaar, met prijzen van MDF en spaanplaat naast elkaar en dan dachten ze dat het MDF zo goedkoop was). Ook was het Gamma krantje altijd een grote ramp, negen van de tien keer waren dingen er niet of ze waren al uitverkocht en dan werden ze boos aan de kassa (net alsof ik er wat aan kan doen). Of van die mensen die om tien minuten voor sluitingstijd nog 20 potten verf gemengd willen hebben en 6 gezaagde platen.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 17:04

Ja ik herken het, wij hebben overigens ook beveiliging waar ik ook liever de naam niet van noem. Wij moeten vaker achter dieven en junken aan dan dat zij doen. Vorige keer kwam de bewaker van de winkel tegenover ons zeggen dat die en die wat aan het jatten waren (hadden ze door het raam gezien). Zegt die bewaakster: nou, jij hebt het gezien, mag jij hem aanhouden ook. Frusty

Maargoed, bij ons wordt ook vaak gevraagd welke kleuren ik mooi vind e.d. Of welke kleur verf ik bij die gordijnen vind passen Verward Ik wijs ook altijd de meest afgrijselijke kleur aan Knipoog

Wij hebben zo'n tassenautomaat, en dan krijg ik altijd op mijn kop dat die dingen zo duur zijn, of dat het zo warm is in de winkel...alsof ik er wat aan kan doen?!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:34

XoNo schreef:
of dat het zo warm is in de winkel...alsof ik er wat aan kan doen?!


Haha! Ik herken het helemaal, zij zijn dan ongeveer een kwartiertje in de winkel en staan een partij te zuchten en te steunen alsof hun laatste uurtje aangebroken is, in korte broek en zomerhemd, en wij zaten ons de hele dag uit de naad te werken in verplichte veels te warme gamma kleding.........net alsof je zelf niet door hebt dat het bloedheet is in de winkel, maar die klanten kunnen als ze alles afgerekend hebben weer naar buiten, wij zaten er een hele dag in.

Slome collega's zijn inderdaad erg irritant. Gaan hun pauze houden, werk je net iets harder zodat zij niet terug hoeven en dan ga je zelf zitten (als je al de kans krijgt) en dan word je om elke vijf minuten uit je pauze geroepen. Wij hadden altijd een heel langzaam Chinees vrouwtje zitten, het taaltje was wel leuk "attentie pelsoneel kassa bijdlaaien" Lachen

Ach ja, ik ben blij dat ik daar weg ben, ik kwam af en toe echt helemaal chagerijnig rhuis. Ze hadden ook een chronisch personeelstekort en daar begonnen mensen dan ook over te klagen. Was het stervensdruk op zondag, zat ik alleen achter de kassa omdat er weer eens niemand anders wou, werden ze nog boos op mij ook Boos! net alsof ik het zo leuk vind om op mijn vrije zondag te werken omdat er verder niemand anders is.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:37

XoNo schreef:
De V&D zou ik niet doen. Ik heb een vriendin die er werkt, en in vergelijking tot wat ik verdiende toen ik 16 was, verdiende zij barweinig op haar 17e bij de V&D. Maar ja, je kunt altijd even kijken wat je er gaat verdienen. Ik heb overigens gister ontslag genomen en heb een opzegtermijn van 4 weken (wist ik natuurlijk van te voren al). Dat is opzich wel makkelijker bij het op zoek gaan van een nieuw baantje, omdat je dan precies kunt zeggen wanneer je aan de slag kunt. 18 mei is mijn laatste werkdag (jeeeeeeeej!! Haha! ).


Ik ga ook eerst even kijken... maar ik kap niet met mijn baantje totdat ik zeker ben van een andere baan, anders ben ik echt de zak! Ik heb echt het geld nodig.... dus eerst andere baan kijken, krijgen en dan ontslag nemen en uitwerken...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 20:41

Ja, ik hoef gelukkig niet te leven van dat bijbaantje. Het enige is, dat ik dalijk de training van mijn paard moet kunnen betalen. Maar daar wordt mijn scooter voor verkocht. Ik heb misschien via Bokt al bij iemand een baantje kunnen vinden, maar daar vertel ik liever nog niets over tot het helemaal zeker is.

Ik heb 18 mei mijn laatste werkdag. Iets ervoor krijg ik nog salaris, en 4 weken erna weer omdat ze daar 4 weken achterlopen met uitbetaling. Dus 4 weken na mijn opzegtermijn, wanneer ik dus een maand koos werkeloos heb gespeeld, krijg ik nog salaris, waar ik dus nog een maand training van zou kunnen betalen. Dus in totaal kan ik 2 maanden werkeloos zijn, voordat ik weer geld moet hebben. Tijd zat naar mijn idee. Bovendien heb ik nog een som spaargeld staan, en heb ik misschien mijn scooter verkocht voor 3500 gulden (hoor ik morgen). Dus ik kan nog ff vooruit Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 21:41

Misschien kan je je smid vragen of ´ie iemand nodig heeft Verward .
Ik weet niet hoe het bij jullie in Ned. gaat, maar hier hou je de hoeven van je paard in principe zelf op, als de smid komt. Nu was het bijv. op m´n vorige stal zo, dat ze voor zo´n 10-12 paarden dezelfde smid hadden. Alleen niet alle paardenbezitters waren dan aanwezig om te helpen. De smid vroeg altijd aan de stal-eigenaar of ´ie niet iemand had, die de benen ophoud. Ik heb het 2 jaar lang (met veel plezier!!) gedaan en kreeg altijd 20 DM (= 10 Euro) per paard Lachen ! Dat was op een ochtend al gauw 100 DM!!
Als ik hem nu wel eens op wedstrijden tegen kom en hij heeft dienst, vraagt ´ie me altijd of ik hem kan helpen Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Cerosa, Gaby, Galaika, heidy_wilco, judithM, Saskiaa_, SemrushBot, sofieiets, spookyskippy, Zoolgangster en 58 bezoekers