rosworld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

rosworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 22:17

hallo
ik wou weten of jullie dit kennen en wat jullie ervarongen daar zijn
ik hoor het wel (graag ook wat je deed western of ijslands en op wie )

liefs brenda

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 22:29

We zijn daar met een groepje mensen van Bokt op Bokt-rit geweest.
Allemaal op western paarden/pony's, behalve diegene die meereed op haar eigen pony.
Het was in de eerste (of was het nou 2e) week van dit jaar, toen het nog vroor en er erg veel sneeuw lag, we hebben dus weinig gegallopeerd.
Het was heel leuk ondanks de gladte, ook de stallen zagen er wel aardig uit.
We hebben ook nog bij de Ijslanders buiten gekeken en toen we weg gingen, kregen er beginnelingetjes les op allemaal Shetlanders.

Je kunt het ook zo opzoeken via de zoekfunctie, zoek op bokt rit (dit was de 2e, de 1e heb ik niet meegemaakt en de 3e is onlangs geweest) rond begin januari.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 10:01

Een vriendin van ons die haar dekhengst staat er. Dit is Jannosch als je er ooit nog gaat kijken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 10:44

Ben er verschillende malen geweest waaronder de keer met de boktrit.
Ik vind het een leuke manege, als je het terrein op komt rijden waan je je echt een beetje op een ranch, heel amerikaans allemaal, groot terrein ook, leuke westernpaarden en goede faciliteiten, zoals 2 binnenbakken, een gezellige kantine, enz.
Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken, ze hebben ook een website www.rosworld.nl

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 12:07

Ik ben van de zomer daar op ponykamp geweest.
Was echt heel leuk daar!!
Als je daar aankomt rijden heb je echt zo'n westerngevoel Haha!

Ik heb gereden op een ijslander, Blid. Dat is toch zooooo'n schatje Lovers

Ik weet niet wat je gaat doen (kamp of gewoon een keer paarden huren) maar als je op "gewoon" kamp gaat rijd je op Ijslanders of dartmoors. Als je op westernkamp gaat rij je op appaloosa's, paints en quarters.

Je maakt veel buitenritten en ik ben geloof ik maar 1x in de binnenbak wezen rijden, en dat was toen om te kijken of je goed bij dat paardje paste.

Onder de saloon zit ook een winkeltje met allemaal western (en gewone) spullen, alleen sommige dingen vond ik wel erg duur Scheve mond

Maar het is er echt heel leuk!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 12:21

Steffi schreef:
Ik heb gereden op een ijslander, Blid. Dat is toch zooooo'n schatje Lovers


Dan moet je Dimmelim eens een PB sturen, die kent dit paardje heel goed. Vindt ze vast leuk!

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 12:30

Hoi,
Ik rijd er wel eens wedstrijden,gewoon Engels hoor !
Het enige wat ik je dus kan melden is dat alles er prima voorelkaar is en dat het er keurig uit ziet.
Groetjes Jacqueline.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 12:48

steffie in welke week was je daar was er in de zomervakantie 3 weken op de camping in ben 1x op ponykamp in de meivak geweest
maar ik wou gewoon weten wat jullie er van vonden daar
ik vond het erg leuk daar en de les was wel gezellie Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 13:26

Cody"]
Dan moet je Dimmelim eens een PB sturen, die kent dit paardje heel goed. Vindt ze vast leuk!
[/quote]

Ik had dr al gepb't, toen die foto's van de bokrit erop stonden. Toen stond blid ook op die foto's en toen zei ze ook dat ze Blid een tijdje gereden had enzo. Ik heb van de week weer wat foto's gevonden van Blid+veulen, dus die pb ik haar wel.

[quote="chatelaine schreef:
steffie in welke week was je daar was er in de zomervakantie 3 weken op de camping in ben 1x op ponykamp in de meivak geweest
maar ik wou gewoon weten wat jullie er van vonden daar
ik vond het erg leuk daar en de les was wel gezellie Haha!

Ja dat weet ik echt niet meer hoor. Ik geloof ergens aan het eind.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 14:10

Ik ben er de vorige zomervakantie geweest. Ik stopte met mijn bijrijdpaarden (dressuur) en wilde western eens proberen. Dat ben ik in de zomervakantie daar wezen doen, toen we er toch langskwamen. Ik heb er op Rex gereden. Ik heb er in totaal 2 proeflessen western genomen, en dat was erg leuk. Kreeg les van Alida van der Hoff.

Ze zijn wel erg onbehulpzaam, in ieder geval toen ik er was. Ik moest namelijk een paard uit de paddock vissen, wat dus helemaal blank stond (daar gaan je westernlaarzen), en dat beest kreeg ik totaal niet te pakken. Eindelijk, toen het toch wel lang duurde kreeg ik versterking, en hebben we het paard kunnen pakken. Ik was mooi 10 minuten te laat voor de les omdat ook niemand me hielp met opzadelen (wist ik veel hoe die westernzadels werkten, ik had er nog nooit mee gereden!).

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 15:36

XoNo schreef:
Ik ben er de vorige zomervakantie geweest. Ik stopte met mijn bijrijdpaarden (dressuur) en wilde western eens proberen. Dat ben ik in de zomervakantie daar wezen doen, toen we er toch langskwamen. Ik heb er op Rex gereden. Ik heb er in totaal 2 proeflessen western genomen, en dat was erg leuk. Kreeg les van Alida van der Hoff.


Rex is die appaloosa he? Ik ben daar ook op kamp geweest jaar of 3 terug, ik reed toen op Ranger. Maar toen was de oude eigenaar er nog geloof ik? Familie Vlieger Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:58

Ja, naja...de kleuren van een appaloosa, maar volgens mij was het niet een echt appie.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:56

Ik ben er vandaag nog geweest Haha!
op dressuurwedstrijd. Ze hebben echt een leuke accomodatie, stallen zijn wat aan de kleine kant (wat ik gezien heb) maar de binnenhallen zijn prima voor elkaar, bovendien mooie omgeving.