heeft iemand ervaring met desta trading? (zadelmarkt.nl)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

heeft iemand ervaring met desta trading? (zadelmarkt.nl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 11:22

hoi!

ik ben op zoek naar een westernzadel voor recreatie en kwam terecht op een site (www.zadelmarkt.nl) met een heleboel zadels en andere paardenspullen. het is allemaal supergoedkoop en dat bevalt mij wel want het zadel is alleen voor erbij, voor buitenritten enzo.
nou vraag ik me alleen af, hoe krijgen ze die prijzen zo laag? volgens henzelf door massaal in te kopen en doordat er geen tussenkomt is van een ruitersportwinkel die veel provisie moet krijgen.
is dit mogelijk en heeft iemand ervaring met deze zaak? hij zit in urk en het heet desta trading.

eva



lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:34

een meisje wat ik ken heeft daar een kunststof zadel gekocht.
Dit zadel begon binnen een maand al slecht te worden.
De naden lieten helemaal los en er zat ook niet echt meer vorm aan.
Nou is dit maar 1 geval dus ik weet niet hoe andere mensen hier over denken.
Het belangrijkste is dat het goed op je paard ligt en bij de goedkopere zadels laat dit meestal wel te wensen over.

Ik zeg ook niet dat alles slecht is er zijn vast ook zadels die wel goed zijn.
Zij had alleen die slechte Boos!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:36

Gebruik de zoek functie eens, er is al heel veel gevraagd over zadelmarkt.nl oftewel go.to/zadels ofzo.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:39

lin_ schreef:
een meisje wat ik ken heeft daar een kunststof zadel gekocht.
Dit zadel begon binnen een maand al slecht te worden.
De naden lieten helemaal los en er zat ook niet echt meer vorm aan.
Nou is dit maar 1 geval dus ik weet niet hoe andere mensen hier over denken.
Het belangrijkste is dat het goed op je paard ligt en bij de goedkopere zadels laat dit meestal wel te wensen over.

Ik zeg ook niet dat alles slecht is er zijn vast ook zadels die wel goed zijn.
Zij had alleen die slechte Boos!


Ik had elders op bokt gelezen dat dit idd voor de dressuur/veelzijdigheidszadels geld, maar dat de western en stock zadels wel ok zijn...

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 11:39

oke bedankt alvast, ik zal er eens naar zoeken

hmm....ik kan er niks mee vinden maar ik zoek nog even door
Laatst bijgewerkt door dovish op 21-04-02 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:44

ik las ook dat je je zadel niet meer kan ruilen, alleen het allerduurste dressuurzadel. Dus daar zal het ook wel mee te maken hebben..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 16:24

Ik heb op dit topic al bij western gereageerd dus vat het hier maar kort samen. De kwaliteit van het leer is niet zo denderend. Stikwerk is niet zo netjes en maar 1 maat (paarden zijn er tenslotte ook maar in 1 maat }> ).
Ga eens naar Arthur's bij de 2e handscollectie kijken als je wat meer kwaliteit wilt (reclame Haha! )

Niets zo charmant als een paard in her land.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:55

De engelse zadels zijn niets, ik ben er namelijk geweest. De stockzadels zijn rdelijk, mits je er een goede uit weet te zoeken, ik heb de mijne er ook weg. Maar je paard moet wel vrij smal zijn, op een haf of een fjord hoef je daar geen stockzadel te kopen. De gewone engelse zadels die ze verkopen zijn slecht, de kussens slap, scheef, en het zwaartepunt ligt te ver naar achteren, dus niet goed voor je zit. Bovendien is de boom zo, dat het niet op een paard met schoft past.
De westernzadels zijn vergelijkbaar met de 800 gulden zadels van Divoza, dus neppers, licht van gewicht, lang niet de gebruikelijke 12-16 kg.
De stockzadels hebben dus wel meer gewicht, de mijne weegt 16 kg. Maar ook hier moet je goed kijken, het zijn zadels uit |India en dat betekent dat er soms ook slechte stukken leer gebruikt zijn. Dus met nerven e.d. Die kun je soms zien in de zadels, of andere beschadigingen.
Maar als je redelijk wat verstand van zadels hebt, dan kun je er een leuke vinden hoor. De mijne kostte 500 gulden, en bevalt prima. Alleen heb ik direct andere beugels eraan gehangen, de beugelriemen waren namelijk veel te kort voor iemand van 1.80, maar dat had ik in Urk al gezien. Ik mocht het zadel overigens wel ruilen als het niet paste, anders had ik het namelijk niet gekocth, vanuit Groningen naar Urk, en dan ook nog een slecht passend zadel dat niet geruild kon worden zag ik niet zitten, en dat konden ze wel voorstellen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 06:38

Ik heb daar een tijdje geleden een stocksaddel gekocht wat ik inmiddels alweer verkocht heb.

Ruilen mag idd, maar teruggeven niet, dus als je een zadel koopt wat niet op je paardje past en ze hebben maar 1 model zit je dus met een zadel waar je niks aan hebt. Ik vondt de duurdere engelse zadeltjes er goed uitzien, de stocksaddels waren ook niet slecht maar de westernzadels zou ik nooit kopen daar. Dan zijn die van de divoza nog beter.
Voor een WZ kun je beter op de sites zoeken naar een goede 2ehands of in de bekende westernstores.

Als je toch besluit daar voor een zadeltje te kijken: paard meenemen, kun je meteen passen en proefrijden voor je er geld aan uitgeeft.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 08:59

Nog even iets, ze beweren dat de zadels 3 keer zoveel in de winkel zouden kosten, nou dat is ook niet waar. Het stockzadel dat ik gekocht heb, had ik een jaar eerder al in Duitsland bij Loesdau gezien, daar kostte het 900 DM, dus geen 1500 gulden ofzo. En ik wilde dat zadel zo graag, dus toen ik toevallig dezelfde bij destatrading tegenkwam, voor minder, heb ik het gekocht.
Je kunt er prima slagen voor een zadel, maar goed kijken, neem een tweede persoon mee, en kijk alsof je een STubben wilt kopen, kritisch zijn mag ook voor 500 gulden hoor. De foto's lijken echt veel mooier dan dat ze in werkelijkheid zijn, dit is zeker het geval voor de Engelse zadels. De stockzadels zien er ook echt zo uit als op de foto, maar ja, je kunt dus slechte plekken in het leer tegenkomen, en dna moet je een ander zadel nemen. De westernzadels zijn zoals ik al eerder gezegd heb te licht van gewicht voor goede kwaliteit, en de beugelriemen zijn te kort, wat ook bij de stockzadels het geval is.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:18

Afbeelding

Dit is het zadel dat ik twee maanden geleden bij Zadelmarkt in Urk heb gekocht. Het kostte € 195,--, dus nog aardig wat geld.

Ik heb er twee keer voor terug moeten rijden. Twee keer heb ik een zadel meegekregen die veel te smal was. Erg vreemd, want tijdens het opmeten leken het de goede maten te zijn. Thuis gekomen was dat absoluut niet het geval. Uiteindelijk heb ik dus alsnog een goed passend zadel gevonden, maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Het leer is stug en hard, en dus absoluut niet soepel. Ook de stijgbeugelriemen zijn een lachertje, de verf bladderde er na één keer omhoog schuiven al vanaf. Overigens was er niet eens een goed passende singel bij, er waren alleen nog maar singels over van 100 cm, dus dat is niks voor mijn bolle Babet van 1.72 m. !!!

Achteraf heb ik een beetje spijt van mijn snelle beslissing. Ik had beter nog even kunnen sparen, en voor € 350,-- een beter zadel kunnen kopen bij Olympia, een ruitersportzaak bij ons in Arnhem.

Tot nu toe zit het zadel van Zadelmarkt goed en fijn, maar ik heb het dus ook pas twee maanden. Overigens heb ik er ook een hoofdstel gekocht, en die is wel heel mooi, van heel mooi zacht leer, ben ik heel blij mee.

Mijn advies: spaar even door tot je een wat duurder zadel kunt aanschaffen. Ik denk dat het in mijn geval "goekoop is duurkoop" is geweest.....

Groetjes, Marieke

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:35

Afbeelding

Dit is het zadel dat ik twee maanden geleden bij Zadelmarkt in Urk heb gekocht. Het kostte € 195,--, dus nog aardig wat geld.

Ik heb er twee keer voor terug moeten rijden. Twee keer heb ik een zadel meegekregen die veel te smal was. Erg vreemd, want tijdens het opmeten leken het de goede maten te zijn. Thuis gekomen was dat absoluut niet het geval. Uiteindelijk heb ik dus alsnog een goed passend zadel gevonden, maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Het leer is stug en hard, en dus absoluut niet soepel. Ook de stijgbeugelriemen zijn een lachertje, de verf bladderde er na één keer omhoog schuiven al vanaf. Overigens was er niet eens een goed passende singel bij, er waren alleen nog maar singels over van 100 cm, dus dat is niks voor mijn bolle Babet van 1.72 m. !!!

Achteraf heb ik een beetje spijt van mijn snelle beslissing. Ik had beter nog even kunnen sparen, en voor € 350,-- een beter zadel kunnen kopen bij Olympia, een ruitersportzaak bij ons in Arnhem.

Tot nu toe zit het zadel van Zadelmarkt goed en fijn, maar ik heb het dus ook pas twee maanden. Overigens heb ik er ook een hoofdstel gekocht, en die is wel heel mooi, van heel mooi zacht leer, ben ik heel blij mee.

Mijn advies: spaar even door tot je een wat duurder zadel kunt aanschaffen. Ik denk dat het in mijn geval "goekoop is duurkoop" is geweest.....

Groetjes, Marieke

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:37

Pastte dat zadel van E195,- wel op je grote paard?? ik had zelf het idee toen ik ging kijken dat ze nooit op grote paarden zouden passen, te smal, te weinig schoftvrijheid. En de kussens vond ik erg slapjes, niets dus. Volgens mij kantelt het zadel vrij snel naar achteren, of heb je hier geen last van??

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:57

germie schreef:
Pastte dat zadel van E195,- wel op je grote paard?? ik had zelf het idee toen ik ging kijken dat ze nooit op grote paarden zouden passen, te smal, te weinig schoftvrijheid. En de kussens vond ik erg slapjes, niets dus. Volgens mij kantelt het zadel vrij snel naar achteren, of heb je hier geen last van??


Ja, het past wel. De zweetbladen zijn wel wat korter, dus het zadel lijkt wat ieler dan mijn oude. Ik heb overigens het model met teruggeneden kamer gekocht, dus er is voldoende schoftvrijheid. De kussens hadden wat dikker gemogen, je hebt er niet zoveel steun aan. Het kantelt niet naar achteren, hoor. Verder ligt het zadel goed, het ziet er ook goed uit.
Ik heb overigens wel het breedste model uitgezocht, want bij de eerste twee zadels die ik meenam, "stond" het zadel op mijn paard, en het "lag" dus niet mooi (tja, hoe moet ik het anders uitleggen).

Het model dat ik nu heb, past wel goed. Maar de volgende keer koop ik een zadel bij een gerenommeerd bedrijf, het liefst met passervice, zodat ik zeker weet dat het goed komt. Ook als het zadel vroegtijdig stuk gaat of er is iets mee, dan kun je gemakkelijker terug. Ik vraag me namelijk af of je er wel mee terug kunt als er straks al iets mee is, aangezien er ook geen bonnen van zijn etc.

Grtz, Marieke

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:11

Daar ben ik ook wel een beetje bang voor, dat er straks wat mee is. Toen ik er was, hadden ze dat zadel niet met teruggesneden kamer, dus ik durfde het niet aan. Bovendien had ik mijn zinnen gezet op een stockzadel, en die leek prima. Nu kun je nog steeds niet zien dat het gebruikt is. Het leer is nog erg mooi, soepel. WEl heb ik voordat ik het kon gebruiken, de singelstoten smaller gesneden. Ze waren gewoon te breed voor de gespen van de singel. Dus een heel klein beetje eraf met een mesje, lastig karweitje. Dit zou je inderdaad niet hoeven doen met een zadel van een gewone winkel.
Wie weet, als er genoeg klachten over komen, dan moet er toch wel wat aan te doen zijn, nietwaar?? Maar goed, voorlopig geen klachten, maar komende zaderdag gaat m'n vriending erop, en die is behoorlijk stevig (lees dik). Ze heeft een behoorlijke kont, dus als die het zadel kan overleven, en het zadel haar, dan zal het wel goed zijn. Ik hoop echt dat ik er geen problemen mee krijg, dus geen gebroken boom e.d. DAt zou voor zo'n engels zadel mijn grootste angst zijn.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:42

germie schreef:
Maar goed, voorlopig geen klachten, maar komende zaderdag gaat m'n vriending erop, en die is behoorlijk stevig (lees dik). Ze heeft een behoorlijke kont, dus als die het zadel kan overleven, en het zadel haar, dan zal het wel goed zijn.


Hihi, ik heb ook een behoorlijk stevige kont (lees: dik) en heb dan ook een 18 inch zadel. Het zadel leeft nog steeds...... geeft jou dus ook weer hoop voor zaterdag Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Finesse, Getty_Maan en 38 bezoekers