Galop van pleasure-paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Galop van pleasure-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 10:31

Afgrijselijk gezicht...nu ik eergister die wedstrijd weer heb gezien walg ik van die gezichten van galopperende pleasurepaarden. Het lijkt net of ze kreupel lopen! En als je de ruiters dan ook nog zo ziet hupsen en bupsen op dat paard...dat zit toch voor geen meter?

Wat vinden jullie er nou van? Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 10:40

Je hebt helemaal gelijk. Ik kan me ook niet indenken dat dat lekker zit.

Volgens het AQHA-regelboek moet er een duidelijke galopsprong te zien zijn, maar zolang er nog ruiters geplaats worden die dit laten zien zijn en er blijkbaar nog jury's zijn die het willen zien, zal het nog wel even duren voordat dit gehuppel de wereld uit is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:20

je moest toch een drietacts galop laten zien ofzo?
Maar dat werd nu beter, je mocht nu wat meer sprong laten zien, gelukkig, kan me niet voorstellen dat het echt lekker is voor je paardje!
en voor de ruiter ook niet trouwens.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:54

Ik vond dat deze vrouw alleen de "oude" pleasurepaarden hoog plaatste, zij wilde dus duidelijk niet echt sprong zien.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:15

Nou Ludo dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een aantal ruiters buiten de plaatsing zien vallen die juist wel dat huppelgalopje lieten zien.

Nu is de galop natuurlijk maar één onderdeel van de te showen gangen en sluit ook de algehele indruk (rust, consequentie) niet uit.

In het clubje waar ik bij zat hadden we aardig dezelfde uitslag 'voorspeld' als waar de judge mee kwam. Helaas ben ik alleen zaterdag overdag geweest en weet dus niets van de rest van de verreden onderdelen.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:10

Ik weet eerlijk gezegd niet veel van pleasure.. vind het wel leuk om te zien, zou het ook eigenlijk vaker moeten zien..
Maar ik heb wel een vraag hierover.. Ik dacht altijd dat juist bij pleasure de gangen zo natuurlijk mogelijk moesten zijn.. hoe kan het dan dat de paarden zo onnatuurlijk moeten galopperen.. dat rijmt niet helemaal..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:51

DunnitsMystery schreef:
Ik weet eerlijk gezegd niet veel van pleasure.. vind het wel leuk om te zien, zou het ook eigenlijk vaker moeten zien..
Maar ik heb wel een vraag hierover.. Ik dacht altijd dat juist bij pleasure de gangen zo natuurlijk mogelijk moesten zijn.. hoe kan het dan dat de paarden zo onnatuurlijk moeten galopperen.. dat rijmt niet helemaal..


Tja Dunnit wat zal ik zeggen. Het is in de westernwereld al jaren een hot item die pleasure gangen. De oorsprong (uit de echte oude cowboytijd Knipoog ) was dat de gangen zo plezierig mogelijk moesten zijn. Een wrangler zat tenslotte hele dagen in het zadel.

Toen daar later een show omheen gemaakt is zijn ook de uitersten ontstaan. Nog lagere hoofdhouding (peanutrolers), nog langzamere jog en lope. Hierdoor zijn idd de natuurlijke gangen (2- en 3-takt) behoorlijk in de knel gekomen. En als dan op een worldshow ook dat soort gangen nog in de prijzen vallen, ja dan werkt zoiets natuurlijk ook door in Europa Huilen

Na veel kritiek op AQHA-conventions (jaarvergadering) zijn de regels wat aangepast en moet er op een natuurlijker manier gereden worden. Maar er zijn nog steeds judges die graag die langzame waggelgangen zien en dus worden er nog steeds mensen geplaatst die dat laten zien Verward

Het zal wel moeten slijten, maar van mij mag het wat sneller gaan... Lachen

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 15:08

Tja dat er een bepaalde trend komt dat de jog en lope langzamer "moeten" snap ik nog wel, dat zijn van die veranderingen die elke sport/onderdeel wel met zich meeneemt.. bij de reining zijn tenslotte de hoofden ook steeds lager gegaan en werd de langzame kleine cirkel ook steeds langzamer.. vind het alleen jammer dat als dat soort dingen gebeuren het oorspronkelijke doel/beeld uit het oog verloren wordt..
Vind het eerlijk gezegd heel mooi om een paard langzaam te zien galoperen maar dan wel natuurlijk dus met een galopsprong en niet krabbelend..

Misschien ook wel jammer (hoewel begrijpelijk) dat we hier zoveel beinvloed worden door de world show..
Haha ben het wel met je eens SM dat het wel wat sneller mag..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

lope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:27

Hallo,

Volgens mij hebben we het hier wel eens eerder over gehad... en ben ik, geloof ik, zo'n beetje de enige hier die het dus wel mooi vindt Bloos

Mits !!!! het paard dus ook een "lope" laat zien, mét behoud v. verzameling ... (wat dus mijns inziens alleen een quarter aankan)...

Dit zie je idd in Amerika ook, maar voor zover ik weet liggen de paarden die bijv. van voor een "galop sprongetje" maken & v. achteren toch DUIDELIJK in draf zitten er écht wel uit, hoor !!!!!
Want dát is dus geen lope... ik dacht dat je bij de lope 3 benen op de grond ziet, toch?
enneh...degene die ik daar gereden heb... zit toch wel lekker hoor Kwijl

nou ja... mischien spreek ik ooit nog eens iemand die het met me eens is... van mij mag het dus zo blijven... alleen kunnen de "smokkelaars" die denken een mooie lope te laten zien hun paarden beter laten galoperen...
een lope is een lope en een galop is galop.. niks daartussen... Cool

Groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

lope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:50

hoi ik rijd ook met regelmaat pleasure. en mijn paardjes lope is een drietakt. die hobbelgang, dat is voor mij geen lope meer.

ik ben het dus ook helemaal eens met sm en de rest. en er ligt mij ook iets van bij dat er in een reglement staat dat een lope een drietakt moet zijn, dus rijdt ik in ieder geval drietakt en als mij dat dan plaatsen kost op een wedstrijd helaas dan, ik ben niet van plan om er iets anders van te maken.
overigens mijn daisy Lovers is geen quarter, maar kan een lope laten zien die super verzamelt is en toch een lope blijft (en dan ook nog in drietakt). dus dat alleen een quarter dit zou kunnen sorry maar nee, ik heb zelf het bewijs ervan op stal. Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

pleasure galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:51

Ik vind de pleasure galop dus ook mooi maar 3 benen op de grond lukt volgens mij niet Colinda, hihi Vork Vork
Wel een drietact, alleen binnenachter- en buitenvoor-been komen gelijktijdig op de grond.
Maar echte kwakkel 4tact galop heb ik niet zo gezien dit weekend.
Ik kan dus wel heel erg genieten van de pleasure, heb alles opgenomen zodat ik nog na kan genieten!!!
Zelf zie ik liever ook iets meer sprong en vind de gangen van Blacks Diamond Duro echt helemaal geweldig.
Maar ik ben dan ook een echte pleasure-fan Pling Pling

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: pleasure galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:57

Emmy schreef:
Blacks Diamond Duro

Was dat die zwarte met dat super mooie showzadel met blauwe combi?? Om te Kwijl

Overigens heb ik 'mijn' buckie daar ook gezien, dubbel Kwijl Kwijl

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Re: pleasure galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:06

Emmy schreef:
Ik vind de pleasure galop dus ook mooi maar 3 benen op de grond lukt volgens mij niet Colinda, hihi Vork Vork
Wel een drietact, alleen binnenachter- en buitenvoor-been komen gelijktijdig op de grond.


ehhhh....... drietact... Bloos Bloos die bedoel ik, haha Haha!

Dus jullie vonden Frank Siebens dan niks?
Die vindt ik dus weer om te Kwijl Kwijl

btw SM ; wie is je "buckie"? bedoel je de buckskin?

Welke ik overigens ook erg goed vond in de appie klasse, was Tom Khalie, met TT Junior Cool

die zwarte; mmm.... tja ... mooie outfit... mooi paard (ietsje te rank), maar verder... nee...

ach ja... zoveel mensen, zoveel meningen he?!
(gelukkig maar) Pling

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: pleasure galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:13

Colinda"]
btw SM ; wie is je "buckie"? bedoel je de buckskin?
[/quote]
Cookie (cook'n the books)

[quote="Colinda schreef:
Dus jullie vonden Frank Siebens dan niks?
Die vindt ik dus weer om te Kwijl Kwijl

Frank kennende zal hij daar heel blij mee zijn Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

cook

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:25

ehhh... cook 'n the books... ff denken... naam komt me zo bekend voor.... alleen kan het paard niet voor me halen... Bloos Haha!

op de avatar zie je Sallyman!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:10

Cookie is de perfekte buckskin (voor mij). De kleur van 'nat zand' met hoge zwarte benen, staart en manen zonder wit erin. Ën geen witte voetjes, kolletje of wat dan ook Kwijl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 15:12

Is die cook'n the books niet van sjoukje zijlstra? Verward

Maargoed, wat Frank Siebens laat zien vind ik dus geen gezicht...dat is geen galop mi.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

pleasure galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 23:08

Ja Sm die mooie zwarte, bedoel ik.
en Frank heeft ook goed gepresteerd, is 1e geworden in de pleasure.
En over de pleasure galop zullen we nooit uitgepraat zijn , zoveel mensen, zoveel meningen.
Cook'n the book is van Paul Derrez maar Sjoukje rijdt haar weleens in de wedstrijden. Het is een grote merrie, Colinda, valt best snel op, misschien is zij alleen op zondag gestart en heb je haar daarom niet gezien, want de merrie is een mooie verschijning.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Re: pleasure galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:05

Emmy schreef:
En over de pleasure galop zullen we nooit uitgepraat zijn , zoveel mensen, zoveel meningen.
Cook'n the book is van Paul Derrez maar Sjoukje rijdt haar weleens in de wedstrijden. Het is een grote merrie, Colinda, valt best snel op, misschien is zij alleen op zondag gestart en heb je haar daarom niet gezien, want de merrie is een mooie verschijning.


Yep... zoveel mensen, zoveel meningen (gelukkig maar, anders werd de wereld zo saai Haha! )

Cook'n the book... was dat niet die buckskin die ook in de pleasure meereed (waar ook Frank Siebens en o.a. die zwarte in mee reed)?
Dat vond ik wel een hele mooie... Kwijl

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 23:28

Is inderdaad een mooi paard, die cook'n the books. Ze reed overigens wel zaterdag mee, en zag haar (Sjoukje) stiekem de onderbenen bijkleuren van cook'n the books Knipoog Ze stond tegenover ons geparkeerd Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:31

XoNo schreef:
zag haar (Sjoukje) stiekem de onderbenen bijkleuren van cook'n the books Knipoog


Weer een droom aan flarden Huilen Knipoog dus als ik ooit nog eens een buckskin koop moet ik hem eerst wassen Verward of zal ik Sugar gedeeltelijk blonderen, heb ik er ook één Cool

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

blonderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 19:30

Sugarmiss schreef:
dus als ik ooit nog eens een buckskin koop moet ik hem eerst wassen Verward of zal ik Sugar gedeeltelijk blonderen, heb ik er ook één Cool


haha... een halter/toilletteer clinic, SM de mogelijkheden & trucs zijn eindeloos !!!! Haha!

Cook 'n the Book.. dus wel gezien zaterdag !
Jaaah... die wil ik ook wel, wat een kanon zeg Kwijl

Groetjes

op de avatar zie je Sallyman!


lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 16:35

Colinda ik ben het helemaal met je eens.Een lope is een lope en galop is galop.Ik vind het ook niks dat ze bij de pleasure de lope willen vervangen door de galop,zodat het paard niet 'kreupel' lijkt.
Ik vind de lope echt bij de pleasure horen,zo zijn ze tenslotte begonnen,als ze dat veranderen vind ik het geen echte pleasure meer.

En inderdaad Frank Siebens is een heel goed voorbeeld.

groetjes monique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers