aan de bottenbrekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

aan de bottenbrekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 14:36

Hier even een vraagje aan de bottenbrekers onder jullie Haha! . Zoals velen hier misschien weten ben ik eind februari van mijn paard gevallen (eerste vliegles) en heb ik een stukje van mijn 3e ruggewervel gebroken en wat spieren gekneusd. Voor de genezing stond 6 tot 8 weken. Nu, bijna 2 maanden later werk ik weer voor halve dagen en rij ik om de dag 15 tot 30 minuten paard (in stap) in combinatie met fysiotherapie. Wat me zo enorm tegenvalt is dat het nog zo'n zeer doet en ik iedere dag doodmoe ben. Aangezien dit m'n eerste breekpartij is weet ik niet hoelang dit ellendige gevoel blijft. Wat zijn jullie ervaringen? Ik kijk nu al uit naar de dag dat ik weer pijnloos kan galloperen maar nu voel ik me echt een kneusje Verdrietig

Niets zo charmant als een paard in her land.


Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:02

Ohw... als ik jouw zo hoor, ben ik dus nog echt een heel eind er van af om te kunnen gaan rijden Scheve mond
Ik heb namelijk ook een wervel gebroken, maar moet nog onder het mes.. pas eind aug. Frusty
(ze waren er een beetje laat achtergekomen dat ik m'n rug gebroken had en nu loop ik dus met flinke pijnstillers die nauwelijks helpen en te wachten tot ik geholpen kan worden)

Ik ben idd. ook heel erg benieuwd hoe jouw herstel verloopt en ook die van Heike, dus wat je nu vraagt aan mede b(r)okkepiloten Haha! is ook mijn vraag. Wat is jullie ervaring?
Enne Natascha, zullen we maar een kneusjes clubje gaan beginnen??

Groetjes!!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 01:27

ik heb 14 nov bij dat ongeluk mijn bovenbeen gebroken, ik rijd volledig pijnloos, eigenlijk al vrij snel nadat ik begonnen was.

Maar met gewoon lopen heb ik elke pas pijn....
erg vervelend en ook niet echt motiverend voor de fysio waar ik al met zo'n enorme tegenzin heen ga...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:36

Bij mij is het nu 6,5 weken geleden en ik heb alleen nog last van mijn scheve wervel, daardoor worden spiertjes over belast en verder is er niets meer aan de hand.
Ik heb tot 4-5 weken nog wel gevoeld dat ik iets gebroken had (was nog gezwollen), maar alleen met rare bewegingen (maak ik nogal vaak). Moe ben ik nu ook niet meer, beter gezegd: niet zo snel. Als ik lang mijn rug in span (zwaar werk doe), dan lig ik binnen 5 minuten voor apegapen. Dan voel ik mn mijn scheve wervel, en dat is behoorlijk vermoeiend. Verder heb ik nergens last van. De prognose was ook dat het vrijwel helemaal zou genezen, en dat ik minstens 6 weken last + pijn zou houden, maar daar heb ik geen last meer van.

Wel ben ik mijn rijconditie volledig kwijt! Dus ik heb wel enorme spierpijn na een mini-bosritje met de braafste bosknol die er is (Voltrack). Het enige waar ik 'lang' (voor mijn gevoel) last van heb gehad is de zwelling rondom de breuk, zodra die weg was had ik ook geen rare stoornissen meer in mijn been en was de pijn ook over. De eerste 3 weken heb ik erg last van die zwelling gehad, de week daarna is het allemaal heel snel weggetrokken en had ik er dus ook geen last meer van.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:45

4 jaar geleden heb ik 2 wervels gebroken na een val van m'n paard. Na een jaar reed ik alweer voorzichtig wat dressuur, weliswaar met wat pijn. Het was eigenlijk vrijwel na 2 jaar weg, klinkt lang, maar het valt als je kijkt naar het type letsel erg mee.
tegenwoordig heb ik soms nog wel eens pijn, als ik teveel mijn rug belast. Het blijft een zwakke plek.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:48

Heb een half jaar geleden rug letsel opgelopen, niemand weet wat het precies is, iig. mijn wervelkolomspier die een hele harde klap heeft gehad en de rest van mijn leven zwak zal blijven. Maar wat het nou precies is??????
GEEN IDEE!!!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 19:49

Ik heb eind september alle 4 of 5 de korte ruggewervels gebroken. Afgezien van het feit dat deze wervles geen ondersteunde functie hebben, heb ik behoorlijk veel pijn geleden. Ben ook door het ziekenhuis weer naar huis gestuurd, want het was maar een kneuzing Frusty

Niet dus. Ik ben daardoor na 4 dagen weer aan het werk gegaan Huilen
Toen eenmaal was geconstateerd dat de boel gebroken was, ben ik gewoon doorgegaan. En inderdaad, veel moe, toch slecht slapen door de pijn en hele dagen niet te genieten doordat ik niet met mezelf overweg kon omdat ik niet kon doen wat ik wilde en sloom van de pijnstillers (Tramadol)
Na dik 6 weken heb ik voor het eerst weer even gereden. Pijn met opstappen en galopperen. En na 5 maande fysio gaat het nu heel erg goed. Ik denk dat ik mazzel heb gehad, als ik jullie verhalen wel eens lees dan mag ik blij wezen dat ik er nog redelijk van af ben gekomen. Knipoog
Als ik nu moe ben en teveel heb gedaan trekt er nog wel eens een rare tinteling of irritatie door mijn linkerbil (door de gesneuvelde zenuwen en zo)

Iedereen heel veel sterke, luister naar je lichaam en kop op!!!!

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ballard_L, Boheme, ComscoreBot, DDD3, dust, ElsbethG, Flippertje, Iepoetjuh, Jungles, Kaplaars, Lalladidoo, LuckySeven, MarJon, Petra_O, TessaxQuincy, Vavane, Zick_Zack en 140 bezoekers