Vechten, wat te doen hier aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Vechten, wat te doen hier aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 12:06

Dennis loopt altijd en eeuwig te vechten met Nimber(van Max). Hij gaat ook 2x door schikdraad(met stroom d'r op) om maar te kunnen vechten.
De makkelijkste en meestal de meest effectieve oplossing helpt bij ons niet. Bij elkaar zetten totdat er iemand de baas is. Ze maken elkaar HELEMAAL AF! Bij Dennis blijft het bij een paar kleine wondjes en meer krijgt hij niet(heeft ook wel eens 2 grote paarden hoeven midden op z'n hoofd gehad maar dat soort dingen boeien niet, maar mij wel Scheve mond ). Maar Nimber zit onder de wonden en builen. Niet een paar maar van zijn hals en schouder is wel ong 1/5 open en dik. Zo op papier/PC lijkt 1/5 weinig maar dat is het echt niet.
Bij elkaar gooien en uit vechten helpt echt niet. We zijn echt bang als we dat doen dat we een van bijde uit eindelijk naar de VA moeten brengen.
Hier door kunnen we ook een heleboel leuke dingen niet met onze mannen doen. Ze kunnen(als alle halsters het houden, wat dus laatst een X niet zo was) wel met z'n 2en onwijs vast gebonden(Nimber met hoofd om hoog en Dennis met hoofd naar beneden) in de trailer. In het bos rijden kan dan alleen als Dennis voorop loopt(maar je moet steeds op passen dat hij zich niet om keerd enzo).
Paarden die elkaar niet mogen is nog te doen maar dit is echt niet leuk meer. Wie heeft er tips?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:26

Tja ik weet niet hoe de situatie precies is maar als ik jou was zou ik er voor zorgen dat een van hen echt de baas wordt en daarmee bedoel ik niet uit laten vechten. Constant een paard als eerst aanhalen, eerste eten geven, als eerste uit het weiland, voorop laten rijden. Het gevoel geven dat hij de baas ( over dat ander paard en niet over jou natuurlijk Knipoog)
Nou heb ik dit zelf niet meegemaakt met paarden maar met onze twee honden. We hadden al een jack russel en daar is een airedale bij gekomen. Op het moment dat de airedale nog pup was was er niks aan de hand maar dat de hormonen gingen op spelen werd het vechten En niet zo'n klein beetje ook. Met als gevolg dat de jack gehecht moest worden. Het was nog goed afgelopen, de jack had immers doodgebeten kunnen worden. Wij advies gevraagd bij de fokker. De jack was er als eerste dus die is ook de baas van de twee. Eerst de jack aandacht geven, eerst zijn riem om en af. Mocht er wel iets fout gaan de airedale straffen en niet de jack. Ik hoop dat dit jou helpt...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 14:22

Iig bedankt voor je tip maar ik denk niet dat het gaat helpen. Het grote verschil is dat Nimber rijpaard is en Dennis shet. Nimber slaapt op stal en Dennis buiten(en zien elkaar dus niet). Dennis krijgt zelden bix dus dat eerst geven helpt ook niet(aan een van bijde).
Maar samen in de wei(of in de wei er naast) gaat dus echt niet.
Dennis is nu tijdelijk op visite bij een van z'n dames zodat we er nu ff geen last van hebben. Tamara(Max) is naar Frankrijk en ik ben aan het uitzieken dus we zijn er ook niet steeds bij. Tamara's vriend zorgt nu voor de paarden en kwam het me vertellen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:46

Siempie schreef:
Tja ik weet niet hoe de situatie precies is maar als ik jou was zou ik er voor zorgen dat een van hen echt de baas wordt en daarmee bedoel ik niet uit laten vechten. Constant een paard als eerst aanhalen, eerste eten geven, als eerste uit het weiland, voorop laten rijden. Het gevoel geven dat hij de baas ( over dat ander paard en niet over jou natuurlijk Knipoog)
Nou heb ik dit zelf niet meegemaakt met paarden maar met onze twee honden. We hadden al een jack russel en daar is een airedale bij gekomen. Op het moment dat de airedale nog pup was was er niks aan de hand maar dat de hormonen gingen op spelen werd het vechten En niet zo'n klein beetje ook. Met als gevolg dat de jack gehecht moest worden. Het was nog goed afgelopen, de jack had immers doodgebeten kunnen worden. Wij advies gevraagd bij de fokker. De jack was er als eerste dus die is ook de baas van de twee. Eerst de jack aandacht geven, eerst zijn riem om en af. Mocht er wel iets fout gaan de airedale straffen en niet de jack. Ik hoop dat dit jou helpt...


Vind ik helemaal geen goede oplossing, dat is toch hartstikke zielig voor de andere. Kijk, het eerste te eten geven e.d. is nog neit zo gek, maar als er iets fout gaan er maar één straffen vind ik erg ver gaan. Hoe zou jij het vinden als je moeder oid dat bij jou en je zus ofzo zou doen, is toch ook niet eerlijk?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 09:26

Ben gelukig enigskind Haha! .

Nee maar even serieus....bij een roedel of kudde gaat het net zo. Zijn er twee paarden/honden aan het vechten, reken er maar op dat degene die het laagst in de rang staat gestraft wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 19:52

Is dennis de shet nog hengst? Heb vaker gezien dat ze enorm fel kunnen zijn. Hoe klein ze ook zijn, ze blijven komen. Als hij nog hengst is, is ruinen denk ik een oplossing. Van eentje weet ik dat dat geholpen heeft, vloog ook iedere keer een grote kwpn-er aan. Nam een aanloop en sloeg volop en bleef maar komen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:13

russel, Dennis is een goedgekeurde dekhengst en dagkampioen Haha!
die zou ik niet zo snel laten ruinen Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 20:36

Idd Anna-Jelly, ruinen doe ik hem niet! Tenzij dit echt niet langer gaat en ik hem helemaal moet isoleren van alle andere paarden. Alleen zetten doe ik hem niet aan, dan gaat hij flippen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:41

maar kun je hem niet thuis zetten, met een ander paardje?
als ik het goed heb woon jij ook op een boerderij...?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 20:48

Ja, ik woon op een boerderij maar daar zit te kort land bij. Binnen 1 week is er niets meer te eten.
Verveling speelde, vrees ik, af gelopen dagen ook een rol. Dit soort geintjes zijn erger als hij niet gewerkt heeft. En ik ben een paar dagen ziek geweest. Ik ga gewoon weer lekker aan de slag met hem en morgen(als Tamara thuis is) word bijna alles weer 'normaal'. Ik hoop dat dat wat helpt.
Maar hij zal dus wel met Nimber blijven vechten als ze bij elkaar staan. Hij zal alleen minder snel door het lint gaan.