Hoe ongevoerde regendeken repareren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Hoe ongevoerde regendeken repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 18:33

Kom ik vandaag bij mn paard, zet hem in de paddock, zie ik ineens dat er een ENORME scheur in zn deken zit Boos! Boos! Het is zo'n 30 cm lang en ongeveer 15 cm breed. Een kant zit nog aan de achterkant vast dus je kan het nog zo omklappen en weer terug doen. Weet bijna zeker dat zn 'vriendje' hem kapot heeft gescheurd (Gamble is zelf geen sloper), of heel misschien is ie ergens achter blijven hangen maar ik zou dan niet weten waar.

Probleem is nu, hoe ga ik (lees: mijn moeder Tong uitsteken) dit maken? Het is dus een ongevoerde waterichte regendeken. Misschien eerst proberen te naaien en dan misschien iets van tape/speciale lijm/spray waterdicht maken ofzo Verward Ik heb geen idee watvoor middelen ik kan gebruiken om hem daarna weer waterdicht te krijgen. Maakt de ruitersportzaak dekens? Weet iemand of van rijs in zevenhuizen dat doet? Vind het zonde om hem weg te gooien, de deken is maar 1 seizoen gebruikt Scheve mond Ongevoerde regendekens zijn ook nog eens niet goedkoop, een gevoerde regendeken kan je zelfs nog voor minder geld kopen (als je geen bijzonder merk wil).

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:51

Je ken de deken (laten Tong uitsteken ) naaien.
En dan een soort van lijm kopen waarmee je ook de naden stikt van een tent. Weet niet hoe dat heet kan ik voor je navragen.
Als het een tent waterdicht houdt, vast ook een regendeken Tong uitsteken

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:22

ik had het er toevallig met een andere bokker over, omdat in onze regendeken ook een naad los zat..
Zij had hem naar een zeilmaker gebracht en daar laten repareren voor 8 euro...
Een beetje ruitesportzaak zou een deken moeten kunnen (laten) repareren.... bij ons in ieder geval wel...

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:41

Je kunt bij een fournituurenwinkel Reparatiedoek kopen. Dit strijk je er aan de binnenkant op en het gaat zowat nooit meer los... Je hoeft dan niet eens te naaien.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:43

Iemand bij ons in de buurt heeft een regendek gelijmd!
Werkt perfect!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:50

In de mijne zaten 2 grote scheuren en heb hem bij Divoza gebracht,ze hebben hem heel netjes gemaakt,met een stuk waterdichte stof van een afgekeurde deken.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:31

Iemand nog andere ideeen?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:29

Bel een zeilmakerij, mijn regendeken is vorig jaar keurig voor 8 euro gerepareerd, ze hebben er een stukje doek op genaaid in bijna dezelfde kleur. Prima!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:53

Mijn Rambo deken heb ik ook gelijmd met Wonderlas. Dat smelt de stof aan elkaar en blijft super zitten. Heb het denk ik 3 jaar geleden gedaan en de deken wordt na iedere winter gewassen en is nog steeds niet lek.
Goed tegen elkaar aan leggen en dan de lijm erop smeren.