Hoe blijf ik erop zitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Hoe blijf ik erop zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 16:47

Hoi hoi, ik heb een verzorg pony, een tinker welsh waarop ik mag rijden. Ik heb momenteel nog geen zadel en hoofdstel (moet nog afbetalen en ophalen) Alleen het rijden is gewoon zo'n groot probleem. Ik wil een verassing maken voor mijn nichtje (De eigenares van het paard) Door hem weer helemaal fit en gezond te maken... en dat ook iemand anders erop kan rijden. Momenteel ben ik de enigste verzorgster en ik krijg les van iemand om erop te rijden. Ik rijd dus zonder zadel en van het halster is een hoofdstelletje gemaakt. Op de heenweg door het weiland kan ik er nog wel op blijven zitten maar op de terug weg.... >;) Niet normaal meer, iemand anders heeft hem op dat moment even vast en dan begint hij circeltjes te draven, TIP: GA ER SNEEEEEEEEEEEEEEEEEL AF WANT DE GEVOLGEN ZIJN NIET AAN TE ZIEN want dan heb je na een tijdje gewoon geen grip meer op hem en dan begint hij in terrein geloop het velt kapot te trappen. Hoe blijf ik er toch op zitten?? ik wil er echt graag op rijden! Verward


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:49

Ik denk dat als je hem beter wilt laten lopen enzo, dat je dan echt even moet wachten totdat je een zadel en hoofdstel hebt. Nu maak je hem echt niet beter
Longeer hem zolang? Hoe lang moet je nog wachten totdat je het zadel en hoofdstel hebt?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 16:51

Longeren gaat helaas niet omdat hij namelijk problemen aan zijn benen heb waardoor hij niet kan springen ofzo en als hij rondjes loopt... Ik denk nog een paar maandjes dat ik moet wachten, en heel misschien dat ik dit weekend zelfs het zadel op kan halen Haha!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:00

Kan je dan niet in ieder geval een hoofdstel lenen van iemand? En zo duur hoeft een hoofdstel niet te zijn, als je voorlopig gewoon met een wat goedkopere rijd? Dan heb je in ieder geval wat meer te zeggen dan met een halster...

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:03

of koop alvast een bit, maak t aan t halster vast, en je hebt al wat meer grip

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:03

Ik heb helemaal geen geld, ze zijn laat deze x, en het probleem is dat Georgy een kruizing is Knipoog

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:04

LovesSaartje schreef:
of koop alvast een bit, maak t aan t halster vast, en je hebt al wat meer grip


Goed idee Haha! Hoe maak je die eraan vast?

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:06

Je kan wel een bit kopen maar geen hoofdstel?

En die mensen waarvan de pony is, hebben die dan helemaal geen tuig voor dat beest?

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:07

Rayorgy schreef:
Ik heb helemaal geen geld, ze zijn laat deze x, en het probleem is dat Georgy een kruizing is Knipoog


heb je wel genoeg voor een bit dan?
ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe je dat bit er aan vast kunt maken, maar t kan volgens mij wel, dus dat moet wel lukken Knipoog

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:07

zelfde vraag Knipoog

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:09

Effy schreef:
Je kan wel een bit kopen maar geen hoofdstel?

En die mensen waarvan de pony is, hebben die dan helemaal geen tuig voor dat beest?


Me moeder wil wel het bit betalen alleen ik moet zelf betalern voor een hoofdstel.

Nou ze hebben wel een zadel alleen ze moesten ergens anders wonen en ik mag het voor een jaar als eigen pony beschouwen. En ik kan dat zadel dus niet gebruiken. Het hoofdstel is gestolen al een langere tijd terug Huilen

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:09

LovesSaartje schreef:
heb je wel genoeg voor een bit dan?
ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe je dat bit er aan vast kunt maken, maar t kan volgens mij wel, dus dat moet wel lukken Knipoog


Ik heb het idd wel eens gehoort dat het kan XD

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:18

LovesSaartje schreef:
heb je wel genoeg voor een bit dan?
ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe je dat bit er aan vast kunt maken, maar t kan volgens mij wel, dus dat moet wel lukken Knipoog



ik reed ook een tijdje met halster en zonder zadel omdat ik die niet had.
ik heb het bit vastgemaakt met spoorriempjes Lachen Knipoog

het is heel makkelijk, maar om het te laten zien kan je beter een foto ervan zien.. Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:21

trouwens, heeft niemand een zadeltje dat je kan lenen of iemand die een oud zadeltje kan missen. ????
dat had ik toen ook gedaan, het is misschien niet een super zadeltje maar ik kon wel beter rijden en sparen voor een ander zadel Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:28

Cow_horse schreef:
trouwens, heeft niemand een zadeltje dat je kan lenen of iemand die een oud zadeltje kan missen. ????
dat had ik toen ook gedaan, het is misschien niet een super zadeltje maar ik kon wel beter rijden en sparen voor een ander zadel Lachen


Ik kan misschien wel gaan rond vragen Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:29

Misschien paard manieren bijleren??
Dus rustig aan paard opnieuw klaar maken voor zadel en hoofdstel kun je alvast doen door te oefenen met longeren, erop aan een halster dat er iemand bijloopt.
Vind het nogal gevaarlijk dat je er gewoon op gaat zitten


Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:30

Het paard kan zeker iemand op zijn rug hebben, mijn nichtje word dan ook zeker geaccepteeert op zijn rug, en ik zei al, hij kan niet longeren

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:37

Maar als je zegt dat hij niemand anders op zijn rug accepteer, hij opnieuw fit moet worden, neem ik aan dat er niemand op heeft gereden(of weinig)??
Dan is het toch niet meer dan logisch dat je weer rustig opbouwt, wat respect opbouwt zodat hij er niet vandoor dendert??
Okeej longeren kan niet, maar er zijn genoeg andere manieren, want blijkt dat hij er nog niet klaar voor is om zomaar mee weg te rijden

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:26

Nee, das waar, er heeft het afgelopen paar jaar bijna niemand op gereden omdat de andere verzorgers hem gewoon 2 jaar in dat weiland hebben laten niksen!! Boos!:(:(

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:31

Het is heel makkelijk om een bit aan een halster te maken! Alleen de uitleg is wat moeilijker Knipoog Oke, daar gaan we.. Je halster heeft toch aan de zijkant ter hoogte van de "neusriem" twee ringen? Doe het bit in, en maakt dmv teugels, halstertouw( clip van halster touw) het bit vast aan het halster. Let alleen wel op dat het bit niet te hoog of te laag hangt... En zorg voor een goed passend bit! Mocht je het niet snappen, PB me dan even, dan probeer ik het duidelijker uit te leggen.
Ik denk ook dat je pony gewoon gehoorzamer moet zijn. Longeren kan niet, maar er zijn zat andere manieren! En tja... wacht anders liever niet zonder zadel rijden. Zo maak je het alleen maar erger, en straks heb je wel een zadel, maar een totaal ongehoorzame pony! Kan je weeeeer opnieuw gaan beginnen... Succes er in ieder geval mee!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:49


Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:53

ze heb wel meer van die futloze topics Bloos! sorry Bloos

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:43


Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:17

hmm komt inderdaad helemaal niet geloofwaardig over hoor

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:54

komt bij mij ook niet echt geloofwaardig over.. Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers