nest jonge konijntjes in de bak!! update

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

nest jonge konijntjes in de bak!! update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 11:12

ja hoor! elke dag heb ik vorige week een hol bij ons in de bak onder de C dicht gegooid om te voorkomen dat het konijn daar zou bevallen.
dit weekend ben ik weg geweest en vandaag wilde ik het hol weer dicht gooien. tot ik dus merkte dat het bewoners had gekregen.
als de boer er achter komt gooit hij het hol dicht. dus we hebben nu met alle meiden afgesproken dat we er even om heen rijden. het hol ligt tussen de hoefslag en de bakrand dus niet enorm in de weg.
ik hoop dat ze het overleven.
kunnen ze de konijnen op de wereld nu niet 1 hersencel meer geven om te voorkomen dat ze in een paardenbak gaan bevallen?? aan de andere kant begrijp ik het wel, het is natuurlijk een stuk makkelijker graven als in een weiland!
ik zal jullie op de hoogte houden.
Laatst bijgewerkt door Corona op 18-04-02 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon Jovi rules!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:14

aaahhh wat schattig... ik ben op het moment ook aan het wachten op een netsje jongen nijntjes. Gelukkig veilig in het hok.
Succes ermee!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 11:17

shannon zei dat ik een balk neer moest leggen bij dat hol, maar die ligt dan enorm in de weg, dus ik heb er een klein plankje naast gelegd.
ik zag gisteren toen ik naar mijn werk ging dat moederkonijn bezig was bij het hol. ze duwde met dr voorpootjes het zand er overheen. vanmorgen toen ik kwam was dus de ingang van het hol dicht. ik was bang dat de boer dat had gedaan, maar ik zag geen voet afdrukken, ik ben verder gaan graven en toen kwam de ingang weer te voorschijn. normaal als iemand een hol dichttrapt stort natuurlijk het dak helemaal in en dat was niet gebeurd. het moederkonijn had gewoon een deurtje gemaakt. dat is nu dus kapot, maar goed.....alles leefde nog wel gewoon. echt schattig.
maël stapte er trouwens bijna bovenop, gelukkig was het er net naast.....
nou, groetjes !!! fenna

Bon Jovi rules!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 11:03

nou, gisteren/vanmorgen heeft iemand mijn beschermbalkje weg gehaald uit de bak en vervolgens zijn de konijntjes door een paardenhoef gevolgd door een bak zand gestikt. levend begraven dus....ik heb ze nog even geteld en het waren er zeven.
ik ben echt hartstikke kwaad op diegene die dat op zijn geweten heeft. Boos!
ik had gezegd dat als het hol per ongeluk zou instorten dat ze de overlevenden naar mij moesten brengen dan zou ik ze naar de opvang in eck en wiel brengen. maar goed.....niet iedereen is een dierenvriend zoals ik...
hopelijk volgende keer beter.

Bon Jovi rules!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:09

Jeetje, wat jammer zeg! Misschien is het niet expres gebeurd, anders zou ik inderdaad ook erg pissig zijn. Hopelijk zoeken andere konijnen in het vervolg een beter en veiliger plekje uit!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 12:24

ik kreeg net een meeltje van mijn vriendin. zij heeft het plankje weg gehaald en haar ruin heeft dus waarschijnlijk het hol kapot getrapt. ze had haar meel niet gelezen en wist dus niet dat er een hol was. vervolgens zei ze geen sorry, maar alleen dat ze er niet wakker van kon liggen en dat er volgens haar wel ergere dingen in de wereld zijn Boos! Boos!
ik weet heus wel dat een oorlog ofzo erger is, maar dit is ook zielig. ze kan toch gewoon even sorry zeggen en de rest voor zich houden?
ik heb echt een hekel aan zulke mensen Extreme duivel Extreme duivel

Bon Jovi rules!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:19

pffff...wat een 'vriendin'
Ik ben ook iemand die zich vreselijk kan opwinden over de onverschilligheid van mensen als het gaat om dieren. De zin ' het is maar een dier' zul je dus nooit uit mijn mond horen komen.

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers