Paard & relatie...... pffff soms erg vermoeiend.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Paard & relatie...... pffff soms erg vermoeiend.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 11:42

Kennen jullie dat?

Het is een mooie zonnige dag, je hebt op het werk de hele dag al naar buiten gekeken en gedacht aan 's avonds, dat je lekker met je paardje van het mooie weer kan gaan genieten.... Je rijdt naar huis, wil je gaan omkleden, en daar komt vriend-lief om de deur piepen. Waar je naartoe gaat? Naar het paard, natuurlijk. "Oh" (alsof dat nieuw is voor hem....) vervolgens krijg je een preek dat je veel te veel met de paarden bezig bent in plaats van met hem...Paarden zijn altijd belangrijker dan hij.. Alle tijd gaat naar de paarden, bla bla bla....Zo'n mooie dag en dan toch nog naar de paarden.....

Uiteindelijk heeft vriend-lief dus gewoon pech, want de paarden winnen het over het algemeen van hem. Eérst de paarden, dan vriend-lief.

Tja, vriend-lief moet het maar op de koop toenemen dat ik zo'n hobby heb. Helaas!! Moet je nagaan, nu heb ik nog alleen maar een bijrijdpaard waar ik vijf keer per week druk mee ben (minimaal 2,5 uur per keer). Moet je nagaan hoe dat wordt als ik strakjes zelf een paard kan aanschafffen!!

(Overigens voetbalt meneer ook vier tot vijf keer in de week, en dan ook vaak nog op de tijden dat ik naar de paarden ben, maar dat vergeten we voor het gemak even.....)

En..... ook heel vreemd, meneer is het er hélemaal mee eens dat ik volgend jaar een eigen paard wil aanschaffen. "Wat is er nu leuker dan een eigen paard, als je zo'n hobby hebt"???? Verward Verward Verward Verward Verward Verward


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:49

Hmm... dan zou je hem moeten verbieden om een voetbal te kopen ofzo Haha! Tong uitsteken .... dat je geen eigen paard mag kopen, waar slaat dat nou op... Verward
Ik ben ook vaak bij mijn paardje en als mijn vriend (die ik op dit moment niet heb) dat niet goed vind, heeft hij maar lekker pech hoor, zoals je zeg, paardje gaat voor vriend...klinkt heel banketstaaf, maar vaak zijn paarden trouwer dan mensen, vind ik...
Laatst bijgewerkt door N00tje op 19-04-02 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:53

He Marieke,

Toevallig dat ik nu net weer van jou dit stukje lees Haha!
Ik ken je probleem.. Frusty
En dan te bedenken dat ik nog niet samenwoon, maar zelfs in de weekenden is het soms al teveel.

En ik moet je zeggen, het is niet te volgen. Het gaat vergelijkbaar zoals bij jou. Hij gaat graag mee naar Gamble en leert ook met hem om te gaan (als je als niet paarden-man ineens geconfronteerd wordt met een paarden-vrouw en ook nog eens de dieren van dichtbij mag aanschouwen Knipoog )
Hij haalt de deken eraf, poetst hem graag en wil er zelfs nog wel eens een rondje of wat op zitten.

Maar als het telang duurt, of het komt net even niet uit hebben we ook die discussie die jij hebt met je vriend. Hij is er in het begin heel duidelijk in geweest dat hji graag veel aandacht wilt. Hij werkt zo'n 60 uur in de week en in de weekenden wil hij graag veel samen doen en het liefste zo dicht mogelijk tegen elkaar aan Haha! Knipoog

En dan ook nog de opmerking dat als Gam te koop komt, ik hem maar moet kopen want "dit is toch wat je wilt'? dat is goed voor je!!! Jij moet kunnen regelen en zelf alles kunnen bepalen wat jij goed acht voor je paard, zegt hij dan???!!! Verward
Snap ji het nog?? Dan snap ik joui probleem en de mijne in 1x! Pling

Maar goed, gelukkig hebben we er nooit dikke discussies of ruzie om gehad en zoalng we er allebei eerlijk in zijn en tegen elkaar blijven praten komt dat ook wel goed. Ik probeer hem er maar een beetje bij et betrekken en dat vind hij errug leuk!!! Binnenkort krijgt hij echt wel zijn eerste les!! Toch wel leuk!! Party!!

Nou, volgens mij hebben we wel wat te kletsen als we elkaar zien op 5 mei. Neem je je vriend mee? Haha!
Gamble springt dan ook mee, kan je meteen zien hoe hij beweegt. Lovers

Succes en als je weer zo'n discussie hebt..............tot 10 tellen..... Knipoog

Geniet van het weer de aankomende dagen, want het wordt weer mooi!!!!! Cool Cool

Groetjes

Op zoek naar de zon!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:06

Tja, de paarden zijn wel een beetje de reden, waarom mijn relatie is overgegaan, + mijn werk.
Vindt allebei namelijk erg leuk.
Maar goed, Mannen!!! af en toe zijn het net kleine kinderen met wat aandacht te kort.

Dimple schreef:
He Marieke,

Toevallig dat ik nu net weer van jou dit stukje lees Haha!
Ik ken je probleem.. Frusty
En dan te bedenken dat ik nog niet samenwoon, maar zelfs in de weekenden is het soms al teveel.

En ik moet je zeggen, het is niet te volgen. Het gaat vergelijkbaar zoals bij jou. Hij gaat graag mee naar Gamble en leert ook met hem om te gaan (als je als niet paarden-man ineens geconfronteerd wordt met een paarden-vrouw en ook nog eens de dieren van dichtbij mag aanschouwen Knipoog )
Hij haalt de deken eraf, poetst hem graag en wil er zelfs nog wel eens een rondje of wat op zitten.

Maar als het telang duurt, of het komt net even niet uit hebben we ook die discussie die jij hebt met je vriend. Hij is er in het begin heel duidelijk in geweest dat hji graag veel aandacht wilt. Hij werkt zo'n 60 uur in de week en in de weekenden wil hij graag veel samen doen en het liefste zo dicht mogelijk tegen elkaar aan Haha! Knipoog

En dan ook nog de opmerking dat als Gam te koop komt, ik hem maar moet kopen want "dit is toch wat je wilt'? dat is goed voor je!!! Jij moet kunnen regelen en zelf alles kunnen bepalen wat jij goed acht voor je paard, zegt hij dan???!!! Verward
Snap ji het nog?? Dan snap ik joui probleem en de mijne in 1x! Pling

Maar goed, gelukkig hebben we er nooit dikke discussies of ruzie om gehad en zoalng we er allebei eerlijk in zijn en tegen elkaar blijven praten komt dat ook wel goed. Ik probeer hem er maar een beetje bij et betrekken en dat vind hij errug leuk!!! Binnenkort krijgt hij echt wel zijn eerste les!! Toch wel leuk!! Party!!

Nou, volgens mij hebben we wel wat te kletsen als we elkaar zien op 5 mei. Neem je je vriend mee? Haha!
Gamble springt dan ook mee, kan je meteen zien hoe hij beweegt. Lovers

Succes en als je weer zo'n discussie hebt..............tot 10 tellen..... Knipoog

Geniet van het weer de aankomende dagen, want het wordt weer mooi!!!!! Cool Cool

Groetjes

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:12

Mijn vriend is net zo, maar ik heb hem nu zover dat hij 1 keer in de week les neemt, hij gaat ook mee naar wedstrijden. De keus was simpel: mij zien op het paard, of mij niet zien en thuisblijven.
Toen leek het hem op ee ngegeven moment leuk om een trektocht te paard te maken, dat kon hij toch wel, dacht hij. Hij had nog nooit op een paard gezete nen wilde toen wel in 1 keer 5 dagen lang 6 uur per dag.
Dus ik heb gezegd, doen we, maar op voorwaarde dat je deze week nog les neemt. Heeft hij dat gedaan, les genomen, wij vakantie geboekt. En een spierpijn dat hij gehad heeft, hij reed immers nog maar 5 maanden ofzo toen we op vakantie gingen (we hadde ngezegd dat hij ongeveer 1 jaar ervaring had). En wie wilde het meest racen in galop?? juist mijn vriend.
Nog steeds heeft hij 30 minuten per week in een groep les (waardeloze manege, met 8-en in les, 30 minuten, vaak geen galop, 2.50 euro per les).
Dat les nemen doet hij vrijwillig, dus.... wie weet een eigen paard voor mij Haha! Haha! en eentje voor hem Haha! Haha! ???

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:18

Je slaat de spijker op zijn kop!ik denk dat er heel veel meiden zichzelf herkennen in dit verhaal waaronder ik Haha!
De weekende probeer ik zoveel mogelijk vrij te houden zodat we samen dingen kunnen ondernemen en door de weeks ren ik me helemaal suf van hot naar her van paard naar paard en hij heeft ook zijn eigen bezigheden.
Wat er ook gebeurt de zondag is van ons samen misschien is dat ook iets voor jou gewoon 1 dag afspreken die je vrij houdt voor jullie samen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:50

Ik geloof dat dit voor veel paardrijdende dames wel herkenbaar is! (Voor mij ook Knipoog !)
Aan de ene kant jammert mijn man ook dat ik zo veel bij m´n paarden ben, aan de andere kant, sponsert hij het allemaal wel en is zelfs bereid om op zoek naar een huis te gaan, waar we de paarden erbij kunnen zetten Lovers !
Voor alle duidelijkheid: mijn man is absoluut niet in paarden geinteresseerd, maar het lijkt hem wel leuk, dat als ze aan huis staan,hij er rond kan klooien (paddocks maken, hooi halen enz.) Verward
Mannen.... soms begrijp je er echt niets van Schijnheilig !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:11

Ik heb dan nog wel geen vriend maar hij zou ook op een 1e plaats komen achter de paarden. Als hij wil mag hij mee. Mag alleen om te kijken maar mag ook om mee te helpen of/en te leren zijn. Maar ik zal dus zeker wel heen gaan. En de paarden zouden er niet onder gaan leiden. En als m'n vriend het daar absoluut niet mee eens is heeft hij pecht. De paarden waren er eerder dan hij en moet zich ook wat aan passen. Dit betekend niet dat m'n eventuele vriend na ieder klein menings verschil mag op hoepelen ofzo hoor. Een vriend is ook veel waard.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 13:13

Berdientje"]
.... dat je geen eigen paard mag kopen, waar slaat dat nou op... Verward
[/quote]

Euhmmm Berdientje, hij vindt juist WEL dat ik een paard moet kopen, dat is juist het gekke van alles!! Regelmatig zeuren dat ik zoveel tijd besteed aan de paarden, maar ondertussen wel helemaal blij zijn voor mij omdat ik zelf een paard wil aanschaffen.....

[quote="Dimple"]
Hij gaat graag mee naar Gamble en leert ook met hem om te gaan (als je als niet paarden-man ineens geconfronteerd wordt met een paarden-vrouw en ook nog eens de dieren van dichtbij mag aanschouwen )
Hij haalt de deken eraf, poetst hem graag en wil er zelfs nog wel eens een rondje of wat op zitten.
[/quote]

Wat??? Dat doet Martijn echt niet, hoor. Hij is welgeteld één keer meegeweest naar Babet en de andere paardjes (in ruim een jaar) maar daar blijft het dan ook bij. Dit is echt mijn ding, en zijn ding is echt voetballen, want ik ga ook niet mee daarnaartoe. Hihi, ik zie hem al staan, met de rosborstel in de aanslag!!

[quote="Dimple"]
Maar goed, gelukkig hebben we er nooit dikke discussies of ruzie om gehad en zoalng we er allebei eerlijk in zijn en tegen elkaar blijven praten komt dat ook wel goed.
[/quote]

Wij ook niet, gelukkig. Hij snapt gelukkig wel dat paarden gewoon veel aandacht opeisen, en dat hij mij dus moet "delen"!! Ik ben heel blij hoor, dat we er geen ruzie om maken, lijkt me vreselijk. Het is meer een beetje mopperen af en toe, wat hij doet.....

[quote="Dimple schreef:
Nou, volgens mij hebben we wel wat te kletsen als we elkaar zien op 5 mei. Neem je je vriend mee?
Gamble springt dan ook mee, kan je meteen zien hoe hij beweegt.


Ik weet wel zeker dat we elkaar een hoop te vertellen hebben strakjes!! Lijkt me ook echt heel erg gezellig.... En nee... ik neem Martijn maar niet mee, hihi!! Hij zal wel weer een voetbalwedstrijdje hebben, denk ik Knipoog .
Ben trouwens enorm benieuwd naar Gamble. Weet ja al hoe laat hij moet? Dan zorg ik ervoor dat ik er ben.


Nou, zo te lezen ben ik niet de enige met dit "probleem". Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat ik er echt geen mega-ruzies met hem over maak, hoor. Het is af en toe een beetje mokken van zijn kant, maar dan is het ook over. Ik vroeg me gewoon af of dat gehakketak (wat een woord) jullie bekend voorkomt. Ja dus!!

Groetjes, Marieke

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:39

Marieke22 schreef:
Ik weet wel zeker dat we elkaar een hoop te vertellen hebben strakjes!! Lijkt me ook echt heel erg gezellig.... En nee... ik neem Martijn maar niet mee, hihi!! Hij zal wel weer een voetbalwedstrijdje hebben, denk ik Knipoog .
Ben trouwens enorm benieuwd naar Gamble. Weet ja al hoe laat hij moet? Dan zorg ik ervoor dat ik er ben.


Hé Marieke, kom je ook naar het vrijspringen? - Wat leuk zeg, kun je Nikita ook zien!

Voor wat betreft die vriendjes: ben benieuwd welke eventuele nieuwe lover er mee kan leven dat ik ´s avonds pas rond een uur of 9 thuiskom en dan dus met de huishoudelijke taken ga beginnen.

Ik werk tot 17.00 en ga dan direct naar stal, eten doe ik tussen 21.00 en 22.00. Wanneer het eten opstaat vlieg ik met stofzuiger en andere schoonmaakartikelen door m´n huis heen en gooi er snel een wasje in die ik dan dus om 23.45, na het journaal, nog braaf aan het ophangen ben. Ook heb ik een hele lieve kat waar ik (doordat ik laat thuiskom) extra veel aandacht aan geef, door veel met d´r te spelen en te rennen enzo.

Het weekend is helemaal van mij; zaterdag ´s ochtends vroeg rijden, daarna boodschappen doen, ´s middags geef ik les op de manege en ´s avonds lekker bankhangen of naar een vriendin. Zondags heeft Nikita rustdag en na het ontbijt ga ik lekker met d´r tutten. ´s Middags fijn met kat + boek op de bank en moet er eigenlijk niet aan denken om dan ook nog eens een vriendje te moeten bezighouden hoor!

Nee, om daar ook nog een vriendje bij te ´proppen´ lijkt me niet echt ideaal, ik hou nu al weinig tijd over.. Gaaaap
Laatst bijgewerkt door Nikita op 19-04-02 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:46

Op dit gebied ben ik echt een bitch. Het zal me echt een snars wezen wat mijn vriend er van denkt. Take it or leave it. Als je mij wilt krijg je er gelijk een stel paarden bij Haha! en dus ook de ongemakken. Nu moet ik zeggen dat hij helemaal niet moeilijk doet (alleen hij vond het nogal moeilijk om het te accepteren heb ik laatst gehoord) en zelfs mee helpt, hoeft ie van mij helemaal niet maar hij wil het, dus ja.
Toch denk ik dat het het makkelijkste is als je beide in de paarden zit. Hangt er ook van af op wat voor een schaal je je'" hobby"uitvoert.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:47

Wat een zeurderige vriendjes hebben jullie zeg, mijn vriend respecteerd mijn hobbie.

Hij zou ook nooit tegen me gaan zeuren over dat ik teveel tijd aan Flair besteed.

Hij brengt me elke dag met de auto naar flair toe en komt me ook weer ophalen als ik klaar ben...

Heb ik nou gewoon zo`n lief vriendje of zijn die van jullie gewoon een stelletje zeikerds?

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:10

mijn vriend doet ongeveer het zelfde. hij vind alles wat ik doe prachtig en vind het heerlijk dat ik zo veel plezier heb in het rijden maar heel soms voelt ie zich geloof ik een betje verwaarloost en dan vindt ie het paardrijden even niet tof. maar er echt een probleem van maken zal ie nooit doen. wat ik wel leuk van hem vindt is dat hij telkens zo iets heeft van koop dan zelf een paard en ik verstandig loop te doen en vind dat ik daar nu nog geen geld genoeg voor heb.

groetjes franka

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 14:33

Nikita schreef:
Hé Marieke, kom je ook naar het vrijspringen? - Wat leuk zeg, kun je Nikita ook zien!


Ja, ik kom ook!! Heb net een fotootje van mezelf aan Jessica gestuurd, zodat jullie weten wie ik ben. Voor hetzelfde geld kennen jullie me al, ik heb nl. twintig jaar in Velp (Noord) gewoond, en nu twee-en-een-half jaar in Arnhem. En ik kwam natuurlijk jaaaaaaaren bij Vollaard (nu Waterberg) over de vloer.....
Ja, wordt vast gezellig!!

Over jouw dagindeling: de mijne kan er zo naast liggen, komt heel erg overeen met je jouwe. Een kleine indicatie:

Ik stap in de auto naar Utrecht rond 06:30 uur. Dan ben ik een uur later op mijn werk. Tussen 16:00 uur en 17:00 uur rijd ik weer naar Arnhem. Heel effe gauw naar huis om me om te kleden, dan direct door naar de paarden. Over het algemeen komt het erop neer dat ik daar dan rond 18:30 uur ben. Ook ik kom meestal rond 21:00 uur weer thuis, en dan moet er nog gekookt worden. Overigens kook ik alleen als Martijn ook thuis is, en dat is alleen op woensdag en vrijdag. De andere dagen kook ik niet maar eet ik een boterham of een gebakken eitje oid. Ook ik moet dan nog het huishouden doen, dus er wordt bij ons 's avonds laat nog gestofzuigd, afgewassen en gestoft. Ik moest wel lachen toen je schreef dat je rond middernacht nog de was aan het ophangen bent..... heeeeeeel herkenbaar! En.... ook al zo toevallig, ik heb ook twee katten. Ik heb er expres twee, zodat ze niet zo alleen zijn overdag en 's avonds als wij niet thuis ben. 's Avonds voor het slapen gaan is het dan ook vaste prik om lekker te ravotten met de katten. Martijn komt meestal rond 22:30 uur thuis als hij is gaan voetballen, dus we hebben niet echt een avond meer. In het weekend gaat alles idd heel anders. Heeeeerlijk!! Meestal ga ik dan ook in de ochtend naar de paarden, en 's middags is voor Martijn en mij samen (zaterdag, dan). Op zondag is Martijn altijd voetballen in de middag, dus de zondagmiddag is voor mezelf, of voor een vriendin, of voor mijn ouders, opa en oma's, bla bla bla.

In principe is er dus geen vrije tijd naast mijn werk, huishouden en hobby. Geeft natuurlijk niets, want ik vind het heerlijk zo! Ook is het misschien wel beter dat Martijn en ik elkaar niet zovaak zien, want dat houdt je relatie spannend, niet dan??

Nou ja, was weer een heel verhaal.....

Dag!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:35

.. denk dat ik maar gewoon voor iemand moet gaan die ook wat met paarden heeft. Mijn vorige lieffie werkte op een ranch in Zuid-Frankrijk en tussendoor heeft ´ie ook nog in Afrika op een ranch gewerkt en om de paar maanden zag ik ´m dan even: dat was ideaal Knipoog , maar zal ik wel niet meer zo voor elkaar krijgen.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:37

Ik heb een kanjes van een vriend bijn elke dag gaat hij met me mee en maakt mijn voer en doet mijn stal hij ruimt zelfs als ik afzadel mijn spullen op als hij in de buurt is! Hij doet alles behalve rijden en hoeven uitkrabben! Ja ik mag mijn handen dichtknijpen met hem want inderdaad hoe zou het zijn als je een vriend hebt die alleen maar aan het zeuren is dat je er nooit bent en geen tijd hebt!
Maar gelukkig heb ik een schat wat dat betreft!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:42

Marieke22"]
[quote="Berdientje schreef:
.... dat je geen eigen paard mag kopen, waar slaat dat nou op... Verward


Euhmmm Berdientje, hij vindt juist WEL dat ik een paard moet kopen, dat is juist het gekke van alles!! Regelmatig zeuren dat ik zoveel tijd besteed aan de paarden, maar ondertussen wel helemaal blij zijn voor mij omdat ik zelf een paard wil aanschaffen.....

[/quote]

oh, oeps verkeerd gelezen, ik dacht dat je geen eigen paard mocht kopen... nou ja dan maakt het de zaak alleen nog maar gekker Verward

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 00:33

Tja, kennelijk heb ik het ook goed! (en hij natuurlijk ook! }> ) Want mijn vriend stimuleert juist alles wat ik met de paarden doe. Als we een paar dagen druk zijn geweest en ik niet heb kunnen rijden, is hij de eerste die zegt: "morgen moet je maar lekker een paar uurtjes voor je paardjes nemen".

Daarintegen rijdt hij veel motor (Harley) en als het mooi weer is zeg ik ook: "ga maar lekker toeren op de motor!"

Je moet elkaar toch in je waarde laten, ook wat betreft hobby en tijd voor jezelf.... Knipoog

Maar, ik moet zeggen, ik heb eerder ook van die egoistische vriendjes gehad, je komt de "juiste" nog wel tegen... Haha!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 08:03

Als ik dit soort stukjes lees ga ik nog meer van mijn vriendje houden.
Die gaat bijna elke avond trouw mee naar zijn kind (eeeh mijnes hoor schat), lest erop, helpt mee met verzorgen enz enz.
Sterker nog, vandaag heb ik cursus en mijn lievert gaat haar wel even doen, beetje rijden of wandelen, hij ziet wel.
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers
Geweldig toch zo'n vent!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 08:46

Dat verhaal van Dimple had van mij kunnen zijn, precies dezelfde situatie, ook mijn vriend werkt 60 uur in de week en wil daarom in de weekenden tijd met mij doorbrengen. Maar juist in de weekenden heb ik veel tijd om met mijn paard te 'tutten' en dan heb je wel eens een discussie. Het valt niet mee soms.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:15

Ik heb dat probleem op het moment gelukkig niet. Nee Boktdames, Sypheron hoort bij mij!!! Lovers Knipoog
Ik heb vooraf al duidelijk gestelt dat mijn paarden voor mij op een onbetwiste eerste plek komen. Accepteerde hij dat niet, jammer dan, maar dan zou het niets worden tussen ons. Gelukkig heeft hij me meteen laten weten dat hij me absoluut niet in de weg zou staan. "Je paarden kunnen niet voor zichzelf zorgen, ik wel.... " Lovers
Maar toen ie de eerste keer meeging naar mijn SuperJurga, was ie meteen verkocht. Roy had niets, maar dan ook niets met paarden, maar mijn schatje heeft volgens mij zijn hart gestolen haha. Schijnheilig
Zeker nu ie pleegpapa is van Voice...hij is best heel trots op haar haha... Hij wil nu zelfs op Jurga gaan zitten en misschien gaan paardrijden, ik ben echt stomverbaasd haha, maar ik weet zeker dat ie het doet en niet alleen om mij een plezier te doen hoor. En dan dacht ik nog wel een vriend te hebben die niks met paarden zou doen, hooguit een keertje mee. Straks ben ik mijn paard kwijt Schijnheilig ..... Dit komt echt helemaal goed, hij is voor mij een lotje grinnik. Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:33

Ik heb dat probleem dus ook helemaal niet Haha!
Gelukkig heb ik een man getroffen die zelf heel gepassioneerd met zijn werk en hobby bezig is en dus ook begrijpt hoe belangrijk een paard voor me is.
Als ik een beetje in een dip zit met rijden komt hij coachen. Iedere les gaat hij met me mee dus hij weet zo langzamerhand wel waar de knelpunten liggen en hoe die opgelost moeten worden.
Maar omdat hij ook heel gepassioneerd met zijn hobby en werk bezig is betekend dat voor mij soms wel dat hij avonden en week-einden van huis is. Gelukkig kan ik dat ook begrijpen.
Ik denk dat veel conflicten vooral te maken hebben met elkaar ruimte en vrijheid gunnen om leuke dingen te doen. DAt moet je wederzijds accepteren.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:53

Mijn vriend gunt mij een hobby en dat dat paarden zijn vindt ie oke.
Hij zei altijd ik heb een leuke hobby dus mag/moet jij er ook 1 hebben.
Hij is zelf helemaal weg van zijn ford mustang coupe uit 1966 en is daar ook vaak mee bezig dus hij zou er geen moeite mee hebben als ik bijvoorbeeld heel het weekend bij de paarden zou zijn.
Gister zei ie tegen mij dat ie ook wel eens op een paard zou willen rijden *LOL* maar ik denk dat ie dat toch nooit gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:58

Gelukkig heb ik dat probleem ook niet. In het begin was het wel even wennen voor Maurice omdat hij zelf helemaal niet in de paarden zit maar hij vind het wel fijn dat ik ook een verslavende hobby heb. Hij is zelf ook altijd druk en zou gek worden als ik alleen maar om hem heen zou draaien.
En hij vind Pablo ook erg leuk gelukkig.
Gisteren belde Maurice me op de manege om te vertellen dat ik lekker rustig aan kon doen omdat hij de weekendboodschappen al had gedaan.
Super toch zo'n vent! Lovers

Caroline
Berichten: 256
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Paard & relatie...... pffff soms erg vermoeiend.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:47

Ik heb het ook heel erg getroffen mijn vriend komt uit een onwijze paardefamilie. Mijn schoonouders hebben 7 paarden en pony's thuis en een prachtige 20x60 bak achter het huis. Schoonvader die rijd schoonmoeder die verzorgt nichtjes die op hun pony's rijden enz. Mijn vriend zelf heeft ook gereden en gement maar nu niet meer. Als het net geboren schetlander veulentje groot genoeg is gaat hij daar weer mee mennen. Ik ben nu ziek en zit al bijna week binnen en wie doet de paarden?? Mijn vriend natuurlijk! Hij helpt me evengoed al bijn iedere dag als hij er is. Ik ga dan rijden en hij mest uit en veegt enz. Als ik een buitenrit maak fietst hij ook bijna altijd mee.
Ja ja ik mag mijn handjes dichtknijpen maar daar was ik alang achter!! Lovers

Tralala


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Laj1, sterregoud, Tieme, VenoSnorlax en 69 bezoekers

cron