informatie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 16:36

Ik weet dat ik het al eens eerder heb gevraagd, maar er zijn nu nieuwe mensen bij n misschien weten die ook wel iets. Als je nog iets weet van de volgende KWPN-ers laat het mij dan even weten aub.
Glendale, Nimmerdor, Marco Polo, Saros, Doruto.
Ik hoorde pas dat Saros al een tijd geleden verongelukt is, maar weet er iemand nog meer over deze hengsten. (Zitten in de stamboom van mijn paardje).
Het liefst ook waar ik foto's kan vinden.


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:40

ik zou het niet weten
misschien moet je bij gezocht iets zetten ofzo!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:14

Ik weet wel iets, maar helaas niet alles!! *LOL*

Nimmerdor is een zoon van Farn, dat is een Holsteiner die bijzonder goede springpaarden levert. Ferro's moeder is een dochter van Farn, en zo zie je maar: dressuren kunnen ze ook!

Marco Polo is half Trakhener half Engels Volbloed (Poet xx) en is ook een springpaardenleverancier. Bekende Marco Polozoon is Topas (vader van mijn Kaminka, en uit een Farn-dochter, dus heeft Topas praktisch hetzelfde bloed als Nimmerdor), die op zijn beurt ook weer goede spring- maar ook dressuurpaarden levert.

Doruto is een Trakhener die bekend staat als een dressuurpaardenleverancier! Vooral dochters van deze hengst doen het bijzonder goed (Barbria!). De enige zoon van deze hengst die bij het KWPN goedgekeurd is, is Heruto (van Coby van Baalen), doch hij bleek onvruchtbaar... Doruto's zijn geloof ik wel heethoofden en niet voor iedereen geschikt...

Saros is een Engelse Volbloed waar ik verder niets van weet.

Glendale weet ik ook niets van.

Tip: kijk even op http://www.dutchstallions.nl of http://www.bix.nl of http://www.kwpn.nl voor informatie. Als je lid bent van het KWPN kun je kosteloos informatie over deze paarden opvragen!

Succes Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:21

doruto stond lange tijd nr.1 op de dressuurindex voor vererving. het was geen mooi paard, meer een hitje. MAar wel kunnen lopen en goed fokken. Heruto is een zoon van hem die loopt onder Coby van Baalen. Helaas is hij onvruchtbaar. Doruto vererft inderdaad moeilijke karakters. Barbria is een dochter van doruto.

Marco Polo is de zoon van de basishengst Sineada die je in heel veel bloedlijnen terug kunt vinden. Flyer, de moeder van Concorde was een Marco Polo. Een andere goedgekeurde zoon is de zweetvos Recruut, een hengst die superkarakters vererft en goed kan springen.

Nimmerdor is uitgekozen als de hengst van de eeuw en hij staat bij Wiepke van de Lageweg te genieten van zijn oude dag.

Saros is toch een volbloed? Er staan bij ons 2 zwartbruine merries op stal van deze hengst. Was een goede hengst om mee te fokken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:23

Marius is een zoon van Marco Polo, en Marius is op zijn beurt weer vader van de witte legende MILTON

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:25

Desiree, Marco Polo is geen zoon van Sinaeda hoor, ik zal even opzoeken wat zijn afstamming precies is. Sinaeda is trouwens niet verkeerd om in je afstamming te hebben! *LOL*

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:34

Citaat:
Op 2001-05-02 09:14, schreef Mieke:

Doruto's zijn geloof ik wel heethoofden en niet voor iedereen geschikt...



Hihi, dan hebben wij mazzel! Wij hebben een Doruto die echt absoluut kuikenmak is *LOL* !
Hij heeft wel een schitterende draf, en we krijgen wel eens te horen dat het "zonde" is dat we western met 'm rijden ipv dressuur....

Sonja.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:40

heeft er iemand een foto van Nimmerdor en Farn. ik zag die namen ook in Lois z'n stamboom staan en vind het wel leuk om "familiefoto's" op zijn site te zetten.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:52

Heb het ff opgezocht:

Marco Polo is een zoon van Poet xx (Volbloed, vader: Janitor xx , moeder: Priska xx) uit de trakhenermerrie Mirakel (vader: Altan, moeder: Mira).

Farn is een zoon van Fax I (vader: Fanatiker moeder: Margot) uit de merrie Dorette (vader: Monarch, moeder: Schelle)

Ik heb ooit Kaminka's stamboom helemaal uitgezocht tot in 1800, vandaar dat ik deze dingen even op kon zoeken.

Groetjes Mieke

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:25

Saros was inderdaad een engels volbloed die bij een auto ongeluk verongelukt is. De vader van Saros was Charlottown xx moeder Sayonara xx. Staat op mijn stamboekpapier want ik heb een Belisar en dat is een zoon van Saros. Ik ken ook veel Sarossen, want hij hij bij ons op stal een favoriete hengst. Saros stond ter dekking bij de fam. Morssink in Horst. Mocht je dat adres willen, moet je me even een pbtje sturen, misschien heeft hij nog wel folders ied.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 21:26

naar een foto van farn ben ik ook wel benieuwd want dat zit er bij kawa ook in.
verder voor de mensen die veel van hengsten en merries weten. wie kan mij wat over de merrie oberlina vertellen? zij blijkt ook goed te zijn maar waarom weet ik dus niet en daar zit de hierbovengenoemde sinaeda ook in (tenminste als we het over dezelfde hebben.)
hier kun je kawa's stamboom zien http://httpd.chello.nl/~mmh.martens/stamboom/index.html als iemand er info en misschien zelfs fotos van heeft zou dat heel leuk zijn.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:49

Nimmerdor leeft volgens mij niet meer, is vorig jaar overleden. Hij heeft heel veel goedgekeure nakomelingen wo Wellington en diens zoon Emilion. Sinaeda is ook een voorvader van Zuidhorn, ook vorig jaar overleden. We hebben een Zuidhorn * Emilion zelf gefokt, grappig om al die voorouders hier genoemd te zien.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:55

Farn zit ook in Havidoff....
Dit is het papiertje van mijn paardje,

Afbeelding

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 23:42

Saros is fijn bloed. Ik ken een saros x doruto en die kan wel heet worden, maar gaat niet over de schreef. dwz dat hij te rijden blijft. Verschrikkelijk mooi en fijn paard is dat.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 05:41

Ik heb hier een hoop informatie over KWPN, hengsten.
Als er mensen zijn die mee gaan naar de efteling mail mij vandaag voor 21.00 of stuur voor 21.00 een prive bericht en ik kopieer het en dan neem ik het mee naar de efteling.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 11:12

Haha! Ikke wil graag info over de hengsten in mijn paardjes papier...zie hierboven!!
Haha! Bedankt!! Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook, GoogleAdsense en 41 bezoekers