Rotgeschrokken, Sefja op de golfbaan

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Rotgeschrokken, Sefja op de golfbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 13:11

Vanochtend kwam ik op mijn werk daar trof ik een e-mail aan van mijn verzorgster die 1 keer in de week voor Sefja zorgt. Dit stond er ongeveer in.

Om 5 uur 's middags was ze bij de stal aangekomen. Daar trof ze Sefja (die buiten in de paddock hoort te staan) middenin de stal aan etend van het kuilhooi. Ook had ze een wond bij haar spoor vlak boven haar vetlok zo groot al een gulden. Het bloedde. De huid zat aan 1 kant nog vast. Ze was er gevoelig op, niet kreupel. Bij het wandelen was ze erg sloom en had ze steeds haar oren naar achteren. Ze had geen mobiel bij zich en daarna een feestje dus heeft me niet gebeld.....

Ik kon de staleigenaresse niet bereiken dus ben ik halsoverkop van mijn werk weggegaan. Ik ben als de dood voor hoefbevangenheid bovendien klonk de wond ook vrij ernstig.

Ik ben nu net terug van stal. Toen ik met haar liep om te kijken of ze kreupel was stopte er een man van de golfbaan. Hij vertelde gisteren dat leuke, lieve paardje gevangen te hebben en te hebben terug gebracht. De puzzelstukjes vielen in elkaar. Sef heeft op een of andere manier de deur tussen paddock en stal open weten te krijgen. Deze sluiting van deze deur was helaas niet stevig genoeg. De deur aan de andere kant van de stal stond open zodat de paarden daar wat frisse lucht konden krijgen. Sefja is ontsnapt en richting de golfbaan even verderop gelopen. Daar is ze opgevangen door verontruste golfers (aargh het terrein) waaronder de meneer uit de auto. Die hebben Sefja gevangen en teruggebracht naar "de koraal" zoals ze het noemden. De deur van stal naar buiten toe hebben zij dicht gedaan. Ze kon wel uit de paddock de stal inlopen omdat die deur nog steeds open was. Daar heeft mijn verzorgster haar aangetroffen.

De wond is best groot. Helaas is het te laat om het te hechten. Ik heb het nu ontsmet. Sef gaat vandaag en morgen op dieet. De deuren worden nu gelukkig steviger gemaakt. Ik moet nog heel hard nadenken wat ik nu met de verzorgster doe.... Ze is 21, ik ken haar nu een maand , was eigenlijk heel tevreden over haar maar ben erg geschrokken dat ze me in dit geval niet belt.


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:19

Het zit je ook wel lekker mee he? Ik kan me voorstellen dat je aan je verzorgster twijfeld, want ze had je idd moeten bellen, zeker als het een eventuele hechtwond is.
Je moet trouwens de groeten hebben van dierarts Cas, ik heb hem gisteren toevallig gesproken.

Navragen is beter dan afvragen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:32

Ik heb met karin de afspraken dat als ze twijfelt altijd moet bellen. Mijn foon staat altijd aan ook midden in de nacht (alarm van de zaak) dus ik ben bereikbaar. Ze weet ook wel wanneer ik bv even niet bereikbaar ben maar dan kan ze als spades nog bellen. Het is tot nu toe eenkeer gebeurt en ik ben toen ook gekomen dat ik moest komen voor iets.

Maar haar echt heel snel duidelijk altijd te bellen bij wonden. Ik denk dat je liever een keer teveel komt dan een keer te weinig.

Wel balen zeg nu maar hopen dat ze geen koliek of zo krijgt maar wel genoeg buikpijn zodat ze nooit meer zoveel snoept van het kuil. Op zich wel een goed teken dat ze ondeugend is dan voelt ze zich goed *LOL* .

Succes Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:33

Nou zeg.... Lips are sealed Lips are sealed

Ongelovelijk zulke mensen! Laten we het maar op pure onwetendheid houden....

Wel heel erg voor Sefja, is ze net weer wat op de been, krijgt ze dit weer..... Frusty

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 14:52

Ik ben al weer wat rustiger. Gelukkig zijn ze hier op mijn werk daar erg makkelijk mee. "Ga maar snel hoor, het is echt een kind voor je he?" Is wel fijn.

Ze was wel wat sloom nog maar heeft iig geen koorts en nog veel eetlust. Voor de zekerheid gaat ze toch vandaag en morgen op rantsoen. Heeft er iemand ervaring met wonden op die plek (achter bij haar spoor/ vetlok) Het is ook nog hetzelfde been als waar ze de botbreuk heeft. Ik heb het net afgespoten en gewassen met betadineshampoo. Het is niet diep, heeft wel gebloed is nu glad en roze. Er ligt een lap vel overheen die aan de bovenkant vastzit.

Wat betreft de verzorgster, ik heb haar vanochtend aan de telefoon gehad (was toen niet zo genuanceerd) en heb haar nu een vriendelijkere evaluerende e-mail gestuurd. Als ze wil toezeggen mij gewoon ALTIJD te bellen als er iets vreemd is moet het met wat extra begeleiding op zich wel lukken.

De golfers waren trouwens bijzonder te spreken over mijn lieve goed opgevoede pony. Daar ben ik dan toch wel heel blij om, dat ze zich makkelijk laat pakken en niet snel in paniek raakt.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 18-04-02 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:10

Zo hee, dat is ook niet fijn! Vind het niet zo netjes van die verzorgster, desnoods had ze aan de stalhouder kunnen vragen of die jou misschien wilde bellen ofzo als het haar slecht uitkwam (wat ik op zich al vreemd vind!)
Ik bel eigenlijk altijd als er ook maar een kleinigheid is, ook als ik het zelf goed op kan lossen bel ik toch even om te zeggen wat er geweest is en hoe dat opgelost is. En echt futiliteiten worden gewoon opgeschreven in het schriftje. Meestal vraagt ze trouwens als ik bel over iets "Wat denk jij dat het beste is?" Haha! Maar dan heb ik het in ieder geval even gemeld.

Nulla tenaci invia est via

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:50

Jeetje, net nu ze weer een beetje op de been is... poe, je mag blij zijn dat het 'slechts' met een wondje is afgelopen. Maar ik snap heel goed dat je bent gaan twijfelen aan je verzorgster. Van iemand van 21 mag je toch wel wat meer verantwoordelijkheid / inzicht verwachten?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 15:58

carola schreef:
Jeetje, net nu ze weer een beetje op de been is... poe, je mag blij zijn dat het 'slechts' met een wondje is afgelopen. Maar ik snap heel goed dat je bent gaan twijfelen aan je verzorgster. Van iemand van 21 mag je toch wel wat meer verantwoordelijkheid / inzicht verwachten?


Er zijn wel wat verzachtende omstandigheden, ze had geen telefoon bij zich en heeft wel een briefje achtergelaten voor de staleigenaresse. Helaas is dat briefje niet gevonden maar goed. We hebben het hier ook nog niet echt over gehad. Mijn fout, ik vind het namelijk zo vanzelfsprekend dat ik er niet aan denk. Dit is ook de eerste keer dat ik de eigenaar ben en niet de verzorger. Waarschijnlijk heb ik haar verzorgervaring en inzicht iets te ruim ingeschat. Gelukkig valt alles mee en is het een goede gelegenheid dingen beter af te spreken. Want verder is ze supergoed met Sef en ben ik erg blij met haar.

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:12

Nou, je zal inderdaad wel flink geschrokken zijn zeg!
Gelukkig is ze niet kreupel, wel weer balen dat het het zelfde been is.
Wel raar ja dat je verzorgster niet gebeld heeft, best ernstig zoiets van Sefja.
Die van mij belt echt geregeld, al is het maar om bij te kletsen en of er nog bijzonderheden zijn, zij is net 14...
Maar ja, ik neem aan dat ze er wel wat van geleerd heeft.
Goede verzorgsters zijn schaars..

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 21:09

Wat een pech zeg! Gelukkig is ze niet kreupel, maar wel zonde van die wond. Ik zou niet te hard zijn voor je verzorgster, zo te lezen heeft ze wel pogingen gedaan om jou in te lichten. Maar ik begrijp wel dat je het liever snel had willen weten om wellicht een DA erbij te halen voor een draadje door de wond.
Even off-topic: Cas, jouw DA waar komt die vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:32

Het hele verhaal gelezen te hebben, ben ik allereerst blij dat ze zo goed opgevangen is op de golfbaan. Daarbij moet ik wel een beetje om haar grinniken, kleine ondernemende Sefja, zoekt het groooooootste en groenste weiland uit in de omgeving Knipoog. Godzijdank liep het goed af.
Wat de wond betreft: het heeft gebloed en is het waarschijnlijk mooi schoon van geworden. Het is glad en roze, dan zal het waarschijnlijk mooi helen zonder rafels. De kans is groot dat het lapje vel er gewoon afvalt. Als het wat droger is dan laat het denkelijk los.
Wat blijft er over? De deur moet steviger en het terrein liever afgesloten. Je verzorgster heeft de boodschap denk ik wel begrepen Lachen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 09:52

Ik heb gesproken met de verzorgster en voortaan zal ze me meteen bellen. Ook komt er een dringende mededelingenbord waar acute dingen kunnen worden opgeschreven want briefjes raken weg.

Cas de dierenarts zit in Bergen NH. Helaas kan ik hem niet houden als vaste dierenarts omdat ik voor reguliere behandelingen echt te ver weg woon.

Sefja is al sinds ze hier staat gefascineerd door de golfbaan. " Wat doen al die mensen in dat weiland? " Gelukkig vonden de golfers haar lief en schattig Lovers en heeft ze niet teveel schade aangericht.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:38

Ik snapte wel dat Cas je vaste dierenarts niet is hoor, maar ik sprak hem en we hebben het even over Sef gehad, dat het zo fijn is dat ze weer aan het werk kon, en toen moest ik de groeten doen. Vandaar.
Sorry vreselijk off-topic.
Ik hoop dat de wond snel geneest.

Navragen is beter dan afvragen.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:14

Wat een avontuur!!
Sef op de golfbaan.... Gelukkig is het niet ernstig, ik schrok me dood toen ik je topic las!!! Lips are sealed
Beterschap!!
Ik zie je!

p.s. Goed idee van dat mededelingen bord op stal. Lachen

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:21

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen..
We kunnen morgen even kijken wat we allemaal moeten verstevigen.

We zullen geen geintjes meer maken over het loslaten van de paarden op de golfbaan.. Tong uitsteken be carefull what you wish for! Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:06

Verdrietig ik ben hartstikke ziek, dus die nieuwe grendels heb ik er nog niet op, toch zal ik vandaag achter die toestand aan gaan. Slapen Ik heb goed geslapen dus voel me al wat beter.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over Sefja's wondje, het zag er gisteren goed uit, als je in de gaten houd dat er geen mest in komt, en er niet te veel opsmeert (liefts zo min mogenlijk) dan is het snel dicht en zo over.

Bloos Ik schaam me best een beetje, het is ook mijn schuld, ik heb de buitendeur open gelaten, ik zal Dennis nog een keer vriendelijk, toch dringend verzoeken de stroom te regelen, dan kunnen ze lekker het land op als ik moet werken.

The best thing you can become is yourself

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:27

Dat is wel even schrikken zeg! Ik hoop voor je dat de wond goed geneest.

Ik vind wel dat jouw paard een erg dure smaak heeft hoor, een gewoon weiland of paddock is niet goed genoeg, een mooit glooiend golf terrein valt zo te horen beter in de smaak. Knipoog

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:57

enedium schreef:
Bloos Ik schaam me best een beetje, het is ook mijn schuld, ik heb de buitendeur open gelaten, ik zal Dennis nog een keer vriendelijk, toch dringend verzoeken de stroom te regelen, dan kunnen ze lekker het land op als ik moet werken.


Die buitendeur moest open, anders hebben de andere paarden het hardstikke benauwd.. dat was dus niet jouw fout Lachen
Ga vandaag eerst naar mams, dan kunnen we daarna even kijken wat we met de grendels moeten doen..
(stroom is wel fijn Tong uitsteken )

Beterschap meid!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers