Equi- Libre training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Equi- Libre training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 18:55

Vandaag kwam er een trainster van het equi - libre collectief van Terra Natura om te proberen mijn paard over zijn angst voor de smid af te helpen. Ik heb een hele aardige, geduldige smid Lachen , maar (waarschijnlijk) door slechte ervaringen is mijn paard als de dood. Hij tilt z'n voeten wel aardig netjes op, maar hij staat er letterlijk bij te trillen als een rietje, gewoon zielig om te zien, vandaar dus deze trainster.

Ze had heel erg snel contact met Duncan, ook omdat ik al vrij veel grondwerk met hem heb gedaan Party!! . Ze is zeker een uur met hem bezig geweest om hem te leren dat het niet eng is om je benen op te tillen. Hij stond los in de bak en kon dus ook weglopen als hij het zat was of in paniek raakte, wat echt wel gebeurde, vooral als ze met een touw om z'n achterbeen bezig was.

Ze was vooral erg geduldig met hem en als hij het goed deed werd'ie uitbundig beloond en ging het niet goed, dan negeerde ze dat gewoon. Duncan wordt n.l. erg snel onzeker en heeft niet zoveel zelfvertrouwen dus straffen of zelfs streng NEE zeggen heeft al te veel impact voor hem Boos! .
Na een uur kon je rustig z'n achterbeen 10 sec. optillen, Duncan bleef rustig staan Dromen Dromen . Dit is voor hem al zo'n gigantische overwinning, gaaf gewoon. Nu zelf goed blijven doorgaan met oefenen en vooral z'n zelfvertrouwen opkrikken. I.i.g. weer een paar goeie tips gekregen.

En morgen ook nog naar de Heineken- Shires in A'dam !!! Jippie. Haha! Haha!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 19:37

heey, dat klinkt gaaf! Vertel eens wat meer over die trainingsmethode, ik heb er nog nooit van gehoord.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 23:39

Voor info kun je het beste even op de site van Terra Natura kijken, zij kunnen het beter uitleggen als ik Verward . Ik verdiep me nu sinds een paar maanden in Natural HorsemanShip omdat ik denk dat dit voor mijn paard beter werkt dan de "klassieke" methode. Ik heb veel over n.h.s. gelezen en omdat ik bang was dat ik maar een beetje aan het aanklooien was besloot ik om dan maar les te gaan nemen. Voorlopig werkt het aardig goed voor Duncan (denk ik ). Het is erg leuk om te doen en volgens mij vindt Duncan dat ook, hij wordt er tenminste al iets zekerder van. Binnenkort met z'n 2-en een weekend op cursus, daar leren we weer een boel van. Lovers