Kreupel zonder duidelijke oorzaak?*update*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Kreupel zonder duidelijke oorzaak?*update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 08:24

*alle scheldwoorden en tranen op een rijtje*

Vanmorgen kwam ik om kwart voor 7 op stal om Imker op de wei te zetten, en Imker kon geen stap verzetten *veegt traantje weg* Hij zet zijn rechtervoorbeen niet meer op de grond en als hij om wil draaien, gebruikt hij dat been niet meer.
Meteen heb ik de DA maar gebeld, hij kon pas rond 14.00 uur zeggen hoe laat hij bij mij langs kan komen.
Met Kerstmis had Imker ook al zoiets, toen kwam het doordat hij een kneuzing in zijn hoef had door een krom ijzer. Nu is er alleen helemaal niets te zien, te voelen, helemaal niets.....
Gisteren was er nog niets aan hem te zien en liep hij nog normaal.
Ik vind het zooooo erg, ik zit nu op mijn werk, maar kan niet wachten tot de DA komt. Pijnstillers kan ik nog niet geven, omdat 'k dan de kans heb dat hij er dan doorheen loopt.

Iemand een idee hoe dit kan komen en wat ik eraan kan doen?? HELP

Verdrietige Imker

Inmiddels is de smid geweest en die heeft zowat heel zijn hoef open moeten snijden, omdat Imker over zijn gehele hoef gevoelig was. Uiteindelijk hebben we een zweer gevonden. Het is nu open en de druk is er vanaf. Nu moet ik 2x per dag in de Soda/Badedas/Biotex, ik mag zelf kiezen... Morgen mag hij weer de wei op, mits hij puur op gras staat en niet op zand. Ik kan hem weer gaan trainen als hij niet meer kreupel is....
Kosten waren ook heel hoog: 0 euro. Service van de zaak!
Lieve smid!!! Lovers
Laatst bijgewerkt door Imker op 18-04-02 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:59

Klinkt wel een beetje als een hoefontsteking, maar dan zou de hoef warm moeten zijn en je zei dat je er niets aan kon voelen.
Dan toch maar hard duimen dat het ondertussen niet erger wordt en hopen dat de VA er snel is.
Suc6 en laat je nog weten wat het nou is?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 09:17

Vanmiddag komt de DA... Dus even afwachten. Ik zal de smid bellen om t vragen of het goed is als het ijzer er onderuit gehaald wordt en ik neem de rest van de week maar vrij. Ik zal eens beginnen vanmiddag om hem met zijn voet in de soda te zetten, tot de DA komt. Dat kan volgens mij geen kwaad.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:06

Verdrietig

He, ik had mijn Da wel ff langs kunnen sturen!
Imker gaat voor de keuring hoor! *goed gekeurd! pb je zo!*

Hopen dat hij nu minder pijn heeft en er snel weer boven op komt!

Succes met je badjes soda... en Imker troosten!
X en liefs
Eva

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:47

weet je al meer? Ik denk idd dat het een hoefzweer is, maar dat had ik je al gezegd. Jammer van de buitenrit!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 18:52


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 17:24

Imker had dus idd een hoefzweer. Het was alleen een beetje moeilijk te traceren, omdat hij erg gevoelig op zijn gehele hoef was. De smid heeft dus flink wat moeten snijden voordat hij bij de boosdoener (zweer) was. Er kwam een beetje pus uit en ook bloed, en nu mag hij weer op de wei, ik moet 2x per dag zijn hoef in de soda zetten, en verder mag ik stappen op het gras of op de weg (NIET in de berm, ivm steentjes) tot hij weer helemaal goed is. Mijn les a.s. maandag heb ik maar afgezegd. Wel balen, maar beter voor Imker...