Ronaldo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 10:24

Een vriendin van mij is op zoek naar een paardje. Nu zijn we gisteren wezen kijken bij een 3 jarige ronaldo ruin. Mooie donkere (bijna zwarte) schimmel, +/- 1.65 hoog, nu ruim een week onder het zadel en hij schijnt het goed op te pakken. Klinkt allemaal erg leuk dus.

Is er iemand die ervaring heeft met een afstammeling van Ronaldo (VvM weet ik helaas niet) Zou hier iets meer over verteld kunnen worden?


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:49

Ja ik. Mijn merrie's eerste veulen is een Ronaldo. Het is een leuk ding geworden met een aardig karakter. Ze loopt inmiddels met gemak haar punten bij elkaar. Ik zal even kijken of ik een foto voor je kan vinden.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:52

Afbeelding
Dit is een foto van She tijdens haar 1e wedstrijd in de B. Ze werd 2e met twee winstpunten. Ze liep er behoorlijk cool doorheen.

Dit is een Ronaldo x Vasco x Ecrasiet
Haar moeder is donkerbruin en behoorlijk groot met ruime gangen (zie foto profiel). She is wat fijner qua bouw.

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:43

Swelza-S (zie mijn profiel) heb ik binnen no time L2 met wp gereden. Lekker dressuur paard, alleen springen vind ik niet zo fijn met haar. Geeft geen fijn gevoel, hoewel ze alles springt hoor.. Zij is een Ronaldo x Master. En van haar hebben we nu een jaarling van Polanski. (Druktemaker) Zelf is ze goed in de omgang en een echte merrie qua omgang.

[url]Kringkampioen 2014 ZZL met Zhivago!![/url]
Orun niveau 2 allround instructeur! IM/jurylid KNHS

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:17

Ik heb bij Rhebergen (eigenaar) gereden. Ik heb daar nog een Ronaldo gereden die tot de derde bezichtiging is gekomen bij de hengstenkeuring (foto in profiel).


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:36

Ik ben bezig met een drie jarige Ronaldo x Holland hengst, en zeer lief en nuchter paard. Ik zit er nu een weekje op en hij pakt dat ook heel erg goed op. Voor foto's kan je op de link in mijn onderschrift kijken. Deze henst is trouwens dus ook t koop Knipoog

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 23:03

Op zich dus nuchter in omgang en doen het leuk/ goed in de dressuur? Precies wat ze eigenlijk zoekt. Ik ga het even doorgeven!

Nog meer meningen?

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:50

ik heb Ronaldo zelf een tijdje kunnen volgen in zn training zeer talentvol paard,alleen wel nogal een slungel heeft zeker nog wat tijd nodig..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:53

kirstin schreef:
Op zich dus nuchter in omgang en doen het leuk/ goed in de dressuur? Precies wat ze eigenlijk zoekt. Ik ga het even doorgeven!

Nog meer meningen?


De ronaldo's die ik allemaal heb gezien waren ook zeker geen slechte springers!

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:55

Elisa2 schreef:
ik heb Ronaldo zelf een tijdje kunnen volgen in zn training zeer talentvol paard,alleen wel nogal een slungel heeft zeker nog wat tijd nodig..


Weet jij misschien hoe het nu zit met de training en die blessure?

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:47

nee sorry,ik kom er al een tijdje nu meer,ik weet wel dat het een beetje rommelt daar..maar hij komt vanzelf weer terug denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:56

Wij hebben een eigengefokte Ronaldo x Partout merrie

Lief dier, erg eerlijk. Wel een beetje schrikkerig als ze iets nieuws ziet. Ik weet uiteraard niet hoe ze onder het zadel is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 bezoekers