problemen met lesmeisje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

problemen met lesmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 08:39

zucht..

ik snap iedereen die problemen heeft met een verzorgster (of die ze neit kunnen vinden) nu heel goed,

een kennis van mij, een meisje van 12, dat woont bij mij hier in de straat (haar ouders zijn vrienden van mijn ouders), zou dus eenmaal in de 2 weken komen rijden op expensive,

het begon zo;ze ging een keer mee naar expensive en ze ging er even op stappen (2e keer dat ze op een pony zat) en zei ze dat ze ook wel zou willen paardrijden, dus ik bood haar les op expensive aan,

oke dat vond ze leuk! de eerste paar keren gingen goed maar laterna, kreeg ik steeds vaker bericht van 'ik kan niet' per sms.
nou,dan een andere dag afgesproken,dat zou miscchien wel beter gaan.

ten eerste denk ik dat ze bang is, terwijl ze toch zelf wou,want; als ik zeg dat we een keer de galop gaan doen (ze rijdt nu een aantal maanden,ongeveer 5) gaat ze roepen nee nee en ik vermoord je als je dat doet, en nee dat wil ik niet want ik heb pijn aan mijn rug of pijn aan haar benen
het is altijd wat.. Slapen nou en toen ze een keer eindelijk had gegalopeerd, na veel doordrammen van mij.. toen wou ze niet meer want het was te modderig, en ja in de binnenbak krijgt ze weer last van haar rug..
schiet niet op.

en ik krijg bijna elke keer nu weer een sms 'ik kan niet want mijn moeder wil naar de stad' of 'ik kan niet ik ga naar een feestje' 'ik kan niet want ik ga zwemmen'
dan denk ik ook van hallo waar zijn we nou meebezig? dat zou je toch ook niet doen als je van een 'vreemde' les zou krijgen Verward bij mij kan ze dit dus maken,meent

ze is gewoon bang denk ik en daarom wil ik er ook meestoppen maar zij zegt niet dat ze bang is,maar verzint smoesjes. wat moet ik doen en hoe krijg ik uit haar mond dat ze bang is? (dus dat ze het eerlijk verteld)

en het is niet zo dat het te duur is want het is gratis, ik zou er harstikke blij mee zijn.paarden vind ze leuk,maar het rijden..hoo maar.
en het is niet zo dat expensive zo'n wilde is, als ze op expensive bang is, is ze op ieder paard bang..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:42

Dat meisje is geen doorzetter en heeft geen wilskracht. Als je een beetje pijn hebt, of bang, dan leer je dat wel te overwinnen als je echt wil. Niet je tijd aan verknoeien dus.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:52

DAn niet rijden, laat haar alleen wandelen en borstelen.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:16

Omdat jouw ouders bevriend zijn met haar ouders kan je denk ik het beste de ouders zelf hierop aanspreken. Leg gewoon uit dat het voor jou heel vervelend is als er op het laatste moment afgezegd wordt omdat je er rekening mee houdt. Vertel ze ook dat het lesgeven door haar angst moeilijk gaat en dat ze beter af is op een rijschool waar ze beter begeleid kan worden. Tegen jou durft ze met dit soort smoesjes aan te komen. In een les met andere kinderen zal dat een stuk lastiger worden voor haar.
Op die manier krijg je geen kwade gezichten.
Succes.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:22

nouw wat is dan het probleem??!! als ze niet wil,laat je haar toch, heb je ook geen gezeur.
en dan zoek ej een nieuwe verzorgter voor expensive,die wel wil rijden,en wel fanatiek is.
zo'n meisje hebben wij ook al een keer op een pony van onslaten rijden,want o wat wou ze graag rijden,nouw dusniet die is2keer geweest,want het was toch welerg veel werk en stal uitmesten enzo en poetsen was veel stof en dit en dat,jaaaajjaaa nou daaagg,die is daarna niet meer geweest haha, dan maar niet erzijn ergenoeg die wel willen toch!!???

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:35

Hoi

Wat vervelend zeg maar eh heb je een verzorgster nodig of doe je dit voor je vriendin.
Als je een verzorgster zoekt moet je of haar laten poetsen en wandelen of losgooien zodat ze wat vertrouwen krijgt in dit paardje.
Ik heb ook altijd lesgegeven en er zijm mu eenmaal kinderen bij die niet zo snel zijn, het komt wel maar je moet een hoop geduld hebben.
Als ze een poosje verder is komt het heus wel.
Rijd ze aan de longe?
En als ze haar afspraken niet nakomt gewoon zeggen nou ik zie je wel of je komt ja of nee.
Je kan altijd afstappen als ze komt (er wel bij zeggen hoelaat je rijd)
En als je echt een verzorgster nodig hebt tegen haar zeggen of ze nog wil en zo niet dat je dan iemand anders zoekt.
Je moet wel geduldig zijn hoor als ze echt wil komt het wel.
Ik had er een in mijn les die van een ander naar mij kwam en al een jaar reed en niet galopeerde na ongeveer 3 weken deed ze het bij mij wel.
Je moet haar geruststellen en zeggen als je galopeerd je altijd kan stoppen.
Begin met een paar passen en dan een halve bak rond en anders aan de longe.

succes en eh heb je hulp nodig laat het even weten.

[b]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:08

Je zou je ook af kunnen vragen waarom dat dat meisje bang is en bijvoorbeeld niet durft te galopperen. Vreemd hoor, dat je jezelf in een soort slachtofferrolletje stopt, terwijl dat meisje angst heeft en jij nergens last van hebt. Misschien heb jij die angst wel veroorzaakt door onkundig les te geven!
Alleen al dat je gaat doordrammen dat ze MOET galopperen, terwijl ze dat zelf helemaal niet wil... Frusty Heel slechte zaak. Doordat mensen als jij lesgeven, wordt de lol van de paardensport verpest voor anderen. Vind ik echt jammer.
Je zou je beter kunnen richten op het vertrouwen geven aan dat meisje, zodat ze over een tijdje vol vertrouwen aangaloppeert.

Maar in dit geval is het misschien maar beter als je inderdaad stopt met haar, want dit wordt waarschijnlijk helemaal niks. Jammer dat mensen meteen dan een beschuldigend vingertje uitsteken richting dat meisje, alszijnde geen doorzettertje en een angsthaas. Ik kijk liever eens kritisch naar degene die die persoon begeleidt heeft..... Bloos

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:11

Sorry Yentl, maar ik ben het wel met Sonja eens...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

michy
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-04-02

ok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:41

[/i]]Hey hier ff wat info. Ik ben nog nie zo heel lang fan van paarden. ook al vond ik paardrijde altijd leuk. ik ben dus nie zo heel lang geleden op een paard gaan zitten en mijn eerste gevoel was eng, hoog. Maar heleen (zie magned) heeft me laten doorzetten. ik ging zelfs zonder dat iemand het paard vast hield lopen. je moet gewoon doorzetten en nog es doorzetten. Ik wil nu echt heel graag paardrijden. en ik kan gewoon nie w8e totdat het nieuwe veuletje is geboren(uitgerekend op 19-04-2002) want een paar weken daarna kan ik weer es paardrijden en ik ben natuurlijk super benieuwd naar het veuentje. Geef mensen de tijd......dat deden de ook bij mij en je ziet ik vind paardrijden nu echt super tof.
-xxxxxxxxxxx- Michelle Haha!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:48

als je echt per sé wilt dat ze blijft rijden dan moet je haar op haar eigen tempo rustig laten "kennismaken" met expensive. Laat haar de komende tijd gewoon wat met 'm spelen en wandelen en zo, en als zij er echt klaar voor is laat je haar maar eens wat vaker uitstappen of zo.

Ga het in ieder geval echt niet forceren want daar maak je haar niet minder bang mee, en vraag haar eerst eens of ze nog wel zin heeft erin.

succes ermee!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:17

Heb geduld en rustig aan...

Praat met haar erover, vraag of ze bang is, vraag waarom ze niet wilt galloperen...

Als ikzelf les krijg wordt er ook nix gefoceerd, daar komen alleen maar ongelukken van en kweek je juist meer angst mee...

Gewoon geduldig zijn dus, anders wordt ze zometeen helemaal bang, en dat zou zonde zijn...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 16:52

sorry hoor, maar na een half jaar,steeds niet willen galoperen omdat ze dan last heen van dit en dan last heeft van dat en steeds afzegt.... tja...

ik weet neit of jullie het weten maar op een manege moet je ook gewoon galoperen en als dit meisje dit niet durft, zou ze het me kunnen vertellen maar ze zegt steeds nee er is niets,maar ik heb pijn aan dit en ik heb pijn aan dat als ik vraag of we gaan galoperen.

ik heb geduld, maar na een half jaar alleen maar stappen, en neit willen zeggen wat er aan de hand is, denk ik ook van;wat moet ik daar nou mee,

hier schieten we beide niets mee op als ze niet wil zeggen waarom.

en dit is geen verzorger maar een lesmeisje, een meisje wat ik dus les geef.
ze zet niet door, na een paar rondjes gewoon stappen zegt ze al gaan we stoppen terwijl ik nog niets heb verteld..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:03

sorry, ik ga compleet met de anderen mee.... misschien ligt paardrijden haar niet?? Word ze ook "gedwongen" door haar eigen moeder om naar jou toe te gaan? Als ik gratis op een pony mocht rijden dan wist ik het wel!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 17:07

laat maar...
jullie zouden het in het echt moeten zien...want iedereen in het echt heeft toch wel een andere mening, maar het is niet zo dat ik jullie mening niet waardeer hoor want ik zou misschien ook zo reageren als ik jullie was,als ik het dus niet met mijn eigen ogen zag, maar goed

slotje graag *slotjes-smilie*!!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:10

waarom nou weer een slotje omdat je niet gelijk krijgt? Verward (kwil geen ruzie ofzo hoor Knipoog )

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:16

ik vind dat beide partijen voor een gedeelte gelijk hebben. kan de ergernis van Yentle goed begrijpen, aangezien ik zelf een gloeiende hekel heb aan mensen die smoesjes gaan verzinnen en niet gewoon vertellen wat er aan de hand is.
dit meisje is 12, en ik neem aan dat je toch 'aardig genoeg' met haar omgaat ze niet bang is om uitgelachen te worden als ze toegeeft bang te zijn.

anderzijds, tja als ze toch bang is moet je vooral niks forceren.
dan moet je kiezen: of haar rustig blijven lesgeven en vertrouwen geven, of voor een andere bijrijdster gaan die je paardje wel 'durft' te rijden.

moeilijk.. ik zou ook niet goed weten wat ik ermee aan moest.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 17:32

maar ik heb helemaal niet gezegd dat ik het forceer! dat word er hier van gemaakt, en tja... ik kan begrijpen dat ze/jullie dat denken maar dat is niet zo, na een lange tijd alleen stappen en spelletjes hebben gedaan wil ik ook wel es verder gaan, en als dat naar een half jaar niet gaat..
dan komt ze op een manege al helemaal niet ver denk ik zo.
ik vraag haar steeds vind je het eng maar zegt ze nee hoor! maar nu is het glad. en ze blijft schreeuwen wanneer ik het weer vraag, en dan zegt ze dat ze niet bang is als ik het vraag,dan snap ik het ook ff niet meer hoor! Verward

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:46

Ik zou aan haar vragen of ze het nog wel leuk vind. Vervolgens aangeven dat als je een afspraak hebt gemaakt en die vervolgens steeds afzegt, dat voor jou niet leuk is. Vervolgens kun je met haar afspraken dat als ze iets niet leuk vind ze dat moet zeggen, en dat als ze door wil gaan zij niet elke keer af moet bellen. Je kunt zeggen dat als ze nog zoveel keer afbeld dat jij dan geen vaste afspraak meer wilt maken.

Buiten dat vind ik dat je iemand niet moet dwingen dingen te doen waar ze niet aan toe zijn. Ga spelletjes doen met de pony, en dan durft ze mischien steeds sneller van de ene naar de andere balk, paal, pion etc.
Dan komt het per ongeluk vanzelf wel! Pushen zorgt ervoor dat die kinderen gaan vluchten, in "smoesjes" bijvoorbeeld. Maar dat (dus ook die angst) zullen ze voor zichzelf ontkennen, dus ook voor jou!
Plezier is belangrijk. Als ze het niet leuk meer vind zal ze uiteindelijk stoppen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:53

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je je druk om maakt. Niet vervelend bedoelt, hoor.
Maar als ik jou was zou ik dat meisje gewoon op de man af vragen of ze nog wel wilt rijden. Je kunt haar toch duidelijk maken dat jij haar wel wilt helpen, maar dat ze dan haar afspraken zal moeten nakomen.
En je denkt dat ze bang is, maar ik begrijp uit jouw berichtjes dat ze dat zelf niet tegen je zegt. Misschien vindt ze het rijden toch niet zo leuk en durft ze dat niet tegen jou te zeggen?
En als ze wel bang is, kun je haar misschien helpen om daar overheen te komen. Misschien gaat het haar allemaal wat te snel. Er blijven altijd mensen die liever naast een paard lopen dan erop zitten, en sommigen komen daar nooit overheen.
Hoe dan ook, ik denk dat je gewoon eens bij haar langs moet gaan en haar op de man af vragen wat ze nou eigenlijk wil. Dan is het meteen duidelijk.
Succes ermee.
Groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:57

Hmm, voel me toch even indirect aangesproken! Wat is er mis mee als je na een half jaar niet durft te galopperen en als je bang bent? Ik durfde na een jaar nog niet op Spot te galopperen, ben altijd bang geweest en kwam altijd aan met van die smoesjes. Dan is zij degene die een probleem heeft jij niet! Helphaar gewoon geduldig, laat haar doen wat jij wil en dan komt het vanzelf wil, niet door te zeggen: je moet, maar door te zeggen: lijkt het je niet leuk om... of volgens mij ben je wel klaar om... of als je echt iets wil bereiken...
dat laatste helpt bij mij altijd, maar het beste lijkt me nog als ze iemand anders zoekt. No offence, maar jij hebt nooit het lesgeven geleerd en er zijn niet voor niks hele opleidingen voor.

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 18:08

Mijn vriendin, Annemieke, hier niet op bokt, zit al 7 jaar op les, bij een best domme manege, en ze kan eigenlijk nog helemaal niks, en ze is heeeeeeeeeeeeeeeeel erg snel bang.
Ik heb haar op de pony (cor) van mijn zus gezet (party-girl), want die is altijd zo heele erg sloom Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Dromen Dromen ( dacht ik )!!
Zij erop, in stap ging het heele rg goed, toen in draf, zzzzzjjjjjooeeeeffffffffffffffff, daar ging cor, keihard in galop, wat ie nog nooit heeft gedaan, hij vloog ook niet op hol ofzo, hij gallopeerde alleen een beetje harder dan normaal, ik had hem zo op de volte gezet, en huppa, rije met die knol, zei met 7 jaar ervaring op manege pony's, die daar op die manege konstant bokken en gek doen, krijsen en gillen, ik lach in de deuk toen ik de zaak eens goed bekeek, gooit ze de teugels ook nog los!! Ik kon nu helemaal niet meer bij komen!! Haha! Haha! Haha! !!
Nou, komt ze in stap bij mij, zegt ze ik ga er noooit meer op, ik zeggen, rijden jij, je laat je toch niet door een bejaard opaaatje ( cor is al 18) op de kop zitten?? Zitten en rijden, zij er weer op, zeg ik kom maar op de volte, springt cor dus weer aan in galop, ik zeg op de volte blijven, dan kan ie niet ontsnappen, rijd ze hem zo rechtuit de hoefslag op, zodat ie weer vaart kan maken.
Het ze hem weer terug, komt ze jankend van de pony af en wil ze niet meer.
Nu heb ik haar een paar dagen later erop gezet, op cor dus, aan de longe, en toen ging het heel erg goed, paar dagen later weer aan de longe, zadel op, oefeningen voor de zit van haar doen, in draf, en zelfs weer in galop!! Ik heb tegen haar gezegd, ooit zul je weer 's een x zo hard op cor galloperen, maar dan heb je hem onder controle!!!!

gr. van Mariette

Bliep

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 18:35

Tja, volgens mij baal je er zelf ook goed van, of niet? Gewoon stoppen dan hoor. Tja, dan is het niet anders... Als het niet gaat, om wat voor reden dan ook, stoppen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 19:02

yentl, ik kan heel goed begrijpen als dat meisje bang is. heeft ze nooit wat vervelends meegemaakt met paarden? ik denk dat je haar niet teveel moet dwingen om te galopperen.
Vroeger, toen ik een jaar of 8 was durfte ik echt alles met paarden.. ik reeed het liefst de drukste paarden enzo.. toen ben ik een keer heel link van banjer afgevallen toen ik 12 jaar was. die pony was altijd erg sloom en braaf maar hij kon soms heel erg gemeen gaan bokken. ik ben er dus keihard vanaf gesodemieterd en die pony heeft er in die paar maanden nog een par kinderen "zomaar" vanaf gegooit waarvan er nog 4 in het ziekenhuis terecht kwamen (eentje had zelfs haar schouder gebroken, pinnen erin en alles.. heel vervelend).
doordat ik er af was gevallen had ik iets aan m'n pols en rug, na 3weken mocht ik weer rijden maar ik durfte niet meer. dat durfte ik niet te zeggen omdat ik me daar voor schaamde en ik had steeds een smoesje dat ik nog steeds last had van m'n rug enzo.
dat smoesje heb ik een paar weekjes volgehouden en toen moest ik toch echt weer gaan rijden! Banjer was mijn verzorgpony dus het was wel vanzelfsprekend dat ik daar op ging. Maar ik was zo bang dat het rijden allemaal niet ging, Banjer was wel een pony van aanpakken want anders ging hij echt klieren, maar ik durfte hem niet meer aan te pakken! 2 weken later viel ik weer van banjer af, ik had toen niks (hoe dat kon... ik knalde op het schot aan de rand van de bak en daar viel ik toen ook nog vanaf) maar vanaf toen durfte ik echt niet meer.
Elke zaterdag was ik helemaal ziek van de zenuwen, want ik durfte maar niet te zeggen dat ik bang was!! dat kon gewoon niet, ik schaamde me dood, want ik was juist altijd degene die op elke pony durfte! en voor de rest was Banjer een slome sul.
Toen met het indelen van de paarden moest ik zoals gewoonlijk weer op Banjer, ik zei dat ik dat nog liever niet wou.. "geen gezeur, je gaat op BANJER!!" toen moest ik best wel huilen geloof ik, uiteindelijk toch op de braafste pony gezet van de manege en nog durfte ik niet te galopperen. Iedereen vond me een aansteller enzo, omdat ik vroeger juist alles durfte. Er werd van me verwacht dat ik gewoon met alles mee deed, springen, galopperen enzovoort.. ik zat tenslotte in een gevorderdenles.

Uiteindelijk ben ik dus nooit helemaal van die angst afgekomen!! Het werd wel veel minder toen ik gestopt ben met banjer te verzorgen en ik Nozem kreeg (eeen hele brave pony) maar ik durf nog steeds niet echt zomaar op ieder paard te rijden, het gaat wel steeds beter maar toch.
ik denk dat het komt doordat ik nooit echt geholpen ben om van m'n angst af te komen en ze begrepen ook helemaal niet dat ik bang was. Ik denk dat je dus wel voorzichtig moet zijn met dat meisje en haar niet dwingen te galopperen want daar schiet je niks mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 19:15

ik kan me best in Yent verhaal vinden, zei stopt al die tijd erin.
Maar aan de andere kant heb je er niks aan om iemand te laten galloperen als die persoon het niet durft.

Stel je voor je bent bang van grote blaffende honden, en dan stoppen ze je samen met een grote blaffende herder in een kooi.
Raar voorbeeld misschien maar zoiets moet je het toch zien.

Laat haar eens een poosje stappen en draven, voor je pony ook goed want galoperen hoeft niet perse voor een goede beweging.
En als ze zelf denkt dat ze wel kan galoperen zegt ze dat wel.

Mocht het zo zijn dat je er zelf helemaal geen zin meer in hebt om dit meisje les te geven, stop er dan mee, want dan hebben bijde partijen er toch geen plezier meer bij.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:11

Ik snap wel wat je bedoeld hoor Yentl, ik heb ook ns zo'n meisje op stal gehad, zusje van mn vriendin. Ze reed al 4 jaar, en wilde onwijs graag een vzpony. En wij hadden een haffie 'over'. Met die haf ging t voor geen meter, dus ze heeft een paar x op Loyd, Givenchy en een xtje op Milenka gereden. Wilde ze heeeel graag. Ik had erg veel geduld met r, maar als ze gaan gillen dat een paard vals is omdat zn zadel richting buik schuift (die mutz had zelf niet aangesingelt!), dan heb ik genoeg gehad.

Dat meisje mag van jou notabene GRATIS rijden, daar mag ze blij mee zijn hoor. Dan kan ze of zeggen dat ze bang is of er mee kappen. Maar geen rotsmoezen gaan bedenken! Heb ik ook een gloeiende hekel aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 49 bezoekers