Sedalin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Sedalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 19:27

Ik ga morgen dus Amarillis verplaatsen naar Emmen, maar na het ritje van België naar Schipluiden heb ik toch maar besloten om, in tegenstelling tot de vorige keer, toch maar de merrie wél Sedalin toe te dienen Schijnheilig Hoeveel streepjes kan ik haar 't beste geven, zonder dat ze omvalt op de trailer? Mevrouw is ongeveer 1.48m en normaal gebouwd. Ik hoor 't graag Knipoog


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:28

gewoon beginnen met 1 streepje... je paard moet zich wel staande kunnen houden in de trailer he Knipoog

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:25

Ja, ik zou beginnen met weinig (1 streepje) dan kan je als je gerommel hoort in de trailer nog iets geven.
En dan weet je zeker dat je niet te veel hebt gegeven en dat ze omvalt.

Je kan ook je dierenarts informeren over de hoeveel heid.

~~

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:14

De mijnes heeft vandaag een halve gehad en was niets aan hem te merken :S

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:23

Mijn merrie van 1m50 heeft toen ze vorige keer verhuisd is een halve spuit gekregen. Dit is ook wat de dierenarts mij aanraadde... Dien het op tijd toe, een uur voor vertrek ofzo, anders werkt het nog niet...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:33

Raadpleeg de dierenarts even. Die heeft er het meeste verstand van.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:13

en het staat ook goed beschreven in de bijsluiter

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:06

Sjonniej schreef:
Raadpleeg de dierenarts even. Die heeft er het meeste verstand van.


die zal je Sedalin afraden, want dat is in Nederland uit de handel!

Ik heb wel eens een middelzware koudbloed 24 uur gestrekt zien gaan van 1 streepje, het is maar net hoe het paard erop reageert dus!

Ik zou persoonlijk met een paard dat onrustig is op de trailer helemaal niet gaan slepen als eer geen levensbedreigende situatie is..... en oefenen en wachten tot het paard er aan toe is om vervoerd te worden.

ben zelf al anderhalf jaar bezig met mijn paard, nu gaat ie vrijwillig de trailer op, maar ik ga nog niet voor mijn plezier met hem op stap, want hij is...... wagenziek! (en het ligt niet aan mijn rijstijl)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:14

Begin inderdaad met een streepje dan kan je altijd nog even kijken hoe het gaat.
Die van mij ging bijna vlak met een halve spuit, dus doe echt niet te veel in een keer.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:58

dat is per paard verschillend

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:50

Nu is er wel tranquigel verkrijgbaar in de handel, zelfde idee als sedalin, maar wellicht met een iets minder verschillende reactie per paard??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:56

Hoeveel je moet geven is per paard verschillend en altijd een gok.
De ene is helemaal suf van 1 steepje, bij een ander merk je niet eens dat hij een hele tube op heeft.

Verder moet je het altijd geven als hij nog totaal ontspannen is.
Geef je het op het moment dat ze al wat gespannen zijn, kan het averrechts werken en je paard dus totaal flippen.

Zover ik weet heeft nadien extra bij geven weinig resultaat.
Tenminste dat is wat ik ooit gehoord heb, maar dat weet ik niet zeker omdat ik nooit etxra na heb hoeven geven, dus geen ervaring mee.

En doet je paard dan zo maf op de trailer?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:58

Heel verschillend bij paarden. Wij hadden er twee hengsten staan. De ene erg groot en vele body, ging bij 1 streepje al down... en de kleinere die werd pas een beetje suf bij haast een hele spuit!

Maar iig voorzichtig aan doen... en oefenen wat hierboven al werd geschreven!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:17

Barb77 schreef:
Nu is er wel tranquigel verkrijgbaar in de handel, zelfde idee als sedalin, maar wellicht met een iets minder verschillende reactie per paard??


Mijn ervaring is dat het gewoon hetzelfde spul is onder een andere naam Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:50

runningkawa schreef:
Hoeveel je moet geven is per paard verschillend en altijd een gok.
De ene is helemaal suf van 1 steepje, bij een ander merk je niet eens dat hij een hele tube op heeft.

Verder moet je het altijd geven als hij nog totaal ontspannen is.
Geef je het op het moment dat ze al wat gespannen zijn, kan het averrechts werken en je paard dus totaal flippen.

Zover ik weet heeft nadien extra bij geven weinig resultaat.
Tenminste dat is wat ik ooit gehoord heb, maar dat weet ik niet zeker omdat ik nooit etxra na heb hoeven geven, dus geen ervaring mee.

En doet je paard dan zo maf op de trailer?



amen. mijn ponytjes van 1.17 mtr kreeg altijd een hele spuit 9met beslaan) half uur van te voren geven, en ze was rustig.

maar idd sommige paarden kunnen er totaal niet tgen, dus zou eerst eens proberen paar dagen van te voren hoe ze erop reageert...

later bijspuiten heeft geen zin, het duurt ongeveer een half uur voordat het gaat werken (mijn ervaring)

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:54

smurf schreef:
die zal je Sedalin afraden, want dat is in Nederland uit de handel!


In België ook, maar ik heb van de dierenarts gewoon Sedalin voor honden gekregen, dat is nl nog wel verkrijgbaar, en is identiek qua samenstelling aan de Sedalin voor paarden... Tranquigel ken ik niet...


Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 09:30

runningkawa schreef:
Hoeveel je moet geven is per paard verschillend en altijd een gok.
De ene is helemaal suf van 1 steepje, bij een ander merk je niet eens dat hij een hele tube op heeft.

Verder moet je het altijd geven als hij nog totaal ontspannen is.
Geef je het op het moment dat ze al wat gespannen zijn, kan het averrechts werken en je paard dus totaal flippen.

Zover ik weet heeft nadien extra bij geven weinig resultaat.
Tenminste dat is wat ik ooit gehoord heb, maar dat weet ik niet zeker omdat ik nooit etxra na heb hoeven geven, dus geen ervaring mee.

En doet je paard dan zo maf op de trailer?


Nou ja, tijdens de vorige rit heeft ze de eerste honderd meter als een bezetene tegen de trailerklep aan staan meppen en vervolgens bleek ze met 2 halstertouwen losgerukt te hebben en met d'r hoofd onder de stang te zitten Gelukkig hadden we reservetouwen bij ons en hebben 'r stevig vastgebonden (1 over de stang naar links en 1 onder de stang naar de recherkant). Vervolgens wist ze nog niet wat stilstaan was, want dan begon ze weer te wiebelen op de trailer en dat was niet erg plezant voor de chauffeur in kwestie Schijnheilig
Afgelopen zaterdag dus toch maar 2 streepjes Sedalin gegeven en mevrouw was zo mak als een lammetje. Alles behalve suf, want ze keek nog aardig wakker uit d'r ogen, maar toen we halverwege waren, ben ik ff gaan kijken en d'r onderlijf was aardig wat verzwakt, dus ze kon in ieder geval niet weer als een gek tekeer gaan en staan gaan wiebelen, want op die manier had er wel een ongeluk kunnen gebeuren! Verder is ze veilig aangekomen, spul begon blijkbaar al weer wat uit te werken, want van de trailer stappen ging prima en heb verder ook niets gehoord over dat ze vreemde dingen zou hebben overgehouden aan die Sedalin, dus ik denk dat 't wel goed zit Knipoog Daar zal ze trwns ook trailermak gemaakt worden, dus ik verwacht dat ze de volgende keer wel normaal op een trailer kan, zonder Sedalin kan, maar ben blij dat ik nu geen risico genomen heb en 't toch maar wel ff toegediend heb

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:43

Ho, ook nog even een vraagje van mij wat betreft Sedalin. Sorry Renaatje maar 2 topics openen over hetzelfde onderwerp lijkt me ook onzin Knipoog Weet iemand toevallig of je Sedalin (of een vervangend middel) gewoon bij de VA kunt halen? Dat zou makkelijk zijn want dan rijd ik daar gewoon even langs en kan ik meteen informeren naar de dosering ed.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:52

ja hoor, kan je gewoon bij je DA kopen

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:58

Dankje, dan rij ik vanavond meteen even langs de kliniek! Ik vind het wel zo fijn om dan meteen ook goed advies te krijgen over de dosering etc. Knipoog

L2 + 11, M1 startgerechtigd !

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:50

Je kan niet meer aan Sedalin komen uiteraard, maar volgens mij heb je nu Sedasan (dat is dacht ik eigenlijk voor honden) en Tranquigel. Werkt inderdaad ecxact hetzelfde. Bij de Da geen probleem om te halen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:00

Citaat:
Je kan niet meer aan Sedalin komen uiteraard, maar volgens mij heb je nu Sedasan (dat is dacht ik eigenlijk voor honden) en Tranquigel. Werkt inderdaad ecxact hetzelfde. Bij de Da geen probleem om te halen.


Ik heb toestraks nog snel even gebeld naar de kliniek. Ze vertelde idd dat ze geen Sedalin meer hadden (wat ik al wist via bokt natuurlijk!) maar alleen nog Sedasan. Het werd idd. gebruikt voor honden maar gebruiken voor paarden was ook geen enkel probleem Verward Ik ga vanavond sowieso even langs om te vragen hoe het nu precies zit, tussen een hond en een paard lijkt me toch aardig veel verschil zitten Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 28 bezoekers