Hoe achter puk code (gsm) komen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Hoe achter puk code (gsm) komen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 18:55

Hoe kom ik achter mijn puk code ?
Ik heb hem thuis niet meer liggen, mijn abbo is afgelopen dus naar de provider bellen kan ik ook niet.

Iemand een idee ?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:00

Je gsm sim-locken.. ?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:33

Ik denk dat je toch maar je oude provider moet bellen, zij hebben ooit de sim verstrekt dus ik neem aan dat zij ook nog wel de puk-code weten, of anders wel een manier om daarachter te komen.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:28

Volgens mij weet je oude provider dat wel, en anders moet je toch een andere simkaart denk ? Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 21:38

_Nikki_ schreef:
Volgens mij weet je oude provider dat wel, en anders moet je toch een andere simkaart denk ? Haha!


Ja maar alle nummers staan op die oude !
Nou ja er zit niks anders op dan denk ik.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:29

Je Puk code staat toch op het papiertje wat je bij je telefoon krijgt? Chaotisch als ik ben, gooi ik direct alle kassa bonnen in een la en hetzelfde geldt voor garantiebewijzen, andere la welteverstaan Haha!. Volgens mij, als je naar een goede telefoonwinkel gaat (KPN businesspoint) moeten ze je telefoon gewoon weer kunnen aanzetten, zonder puk code.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:24

Gewoon je oude provider bellen!
Puk is verbonden aan de simkaart en is gewoon na te kijken door je provider.

Normaal gesproken moet je je wel even identificeren en dan krijg je gewoon de pukcode.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:00

Kun je daar ook je Puk-2 code krijgen??

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:32

puk-2 en pin-2 worden eigenlijk alleen gevraagd als je een dienst probeert in te stellen die niet door het netwerk ondersteund wordt.
Met andere woorden: het werkt gewoon niet.

Je kunt misschien je puk-2 code nog wel krijgen maar je hebt er hoogstwaarschijnlijk niets aan.
Normaal gesproken wordt deze dan ook niet uitgegeven. Zo uit mijn hoofd geloof ik wel dat de code beschikbaar is maar zover ik weet werken de functies erachter gewoon niet.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:37

geen idee..... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:51

Je kunt via je provider je PUK code terug krijgen. Het is alleen een ramp om eraan te komen. Mijn zusje was haar code eens kwijt en het heeft 4 maanden geduurd met voordurend over en weer gebel en het sturen van identiteisbewijzen.
Uiteindelijk heeft ze hem wel gekregen.

Een telefoonwinkel kan er niet om heen. Als dat zou kunnen was de functie van die puk code nogal nutteloos toch?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:58

Jeetje Sorane dat is wel erg lang zeg!
Als ik de pukcode voor iemand opzoek dan is dat een kwestie van nou laten we zeggen 1 minuut??

Als klant zich bij kan identificeren en dat is voor prepaid toch minimaal naw plus geboortedatum en voor abonnementen toch ook wel nummer van id-bewijs, dan krijgt men daarna meteen de pukcode.

Alhoewel ik inderdaad weleens heb gehoord dat er providers zijn waarbij je het originele aankoopbewijs moet opsturen of zo.
Maar ik neem aan dat dat tegenwoordig toch wel afgeschaft is allemaal? Lijkt me knap bewerkelijk als je dat allemaal schriftelijk moet doen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:04

Sorane schreef:
Je kunt via je provider je PUK code terug krijgen. Het is alleen een ramp om eraan te komen. Mijn zusje was haar code eens kwijt en het heeft 4 maanden geduurd met voordurend over en weer gebel en het sturen van identiteisbewijzen.
Uiteindelijk heeft ze hem wel gekregen.

Een telefoonwinkel kan er niet om heen. Als dat zou kunnen was de functie van die puk code nogal nutteloos toch?



ik heb het ook een keer gehad, gewoon opgebeld naarde provider (had zelf een telefoon met betegoed dus ze konden niet eens nakeijken of ik wel de eigenaar was) en ik had binnen 5 minuten de puk code Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:14

kaj schreef:
Jeetje Sorane dat is wel erg lang zeg!
Als ik de pukcode voor iemand opzoek dan is dat een kwestie van nou laten we zeggen 1 minuut??

Als klant zich bij kan identificeren en dat is voor prepaid toch minimaal naw plus geboortedatum en voor abonnementen toch ook wel nummer van id-bewijs, dan krijgt men daarna meteen de pukcode.

Alhoewel ik inderdaad weleens heb gehoord dat er providers zijn waarbij je het originele aankoopbewijs moet opsturen of zo.
Maar ik neem aan dat dat tegenwoordig toch wel afgeschaft is allemaal? Lijkt me knap bewerkelijk als je dat allemaal schriftelijk moet doen.


Nou bij het toenmalige Libertel ging dat niet zo makkelijk. En daar valt wat voor te zeggen hoor.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:36

Ik werk nu toch al geruime tijd bij orange (destijds dutchtone0 maar de pukcode opvragen is bij ons altijd heel makkelijk geweest.

Maar ik neem aan dat libertel/vodafone inmiddels ook wel makkelijker is geworden hierin. Anders baal je flink als iemand anders even voor de gein jouw pincode probeert te kraken!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:47

ik had het ook laatst, mijn schoonvader heeft dezelfde telefoon als mij, en ik had die van mij uit op tafel ligge,
En hij dacht dat het zijn telefoon was, dus drie keer de pincode geprobeerd Knipoog
ik had de puk code ook niet meer, gewoon gebeld naar telfort en ik kreeg hem gewoon na controle van m'n i.d nummer en adres Haha!

bellen dus Knipoog_

Dag lieve mama...

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:14

ik heb ongeveer een half jaartje geleden gewoon kunnen bellen naar vodafone en kreeg mijn puk gewoon doorgegeven...

.....

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:44

SuperQuinta schreef:
ik heb ongeveer een half jaartje geleden gewoon kunnen bellen naar vodafone en kreeg mijn puk gewoon doorgegeven...



Het abbo is afgelopen. Heb gebeld maar moet ervoor betalen Verward

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:55

He Kojack ik ben blond maar vraag het toch nog ff
Waarom heb jke de Puck code nodig?
-drie verkeerde code ingetoetst?
-of omdat je je mobiel wil gebruiken in combinatie met een andere provider en je heb een gelockt toestel?

Bij de tweede mogelijkheid moet je op zoek naar een winkel of persoon die je toestel wil unlocken,
bij ons daar een winkeltje voor die dat tegen vergoeding doet namelijk...
En anders zu ik t niet weten?!?

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:00

Ik wil de nummers van de simkaart overzetten op de andere.
De telefoon heeft ook een simlock maar daar heb ik al een code voor aangevraagd, dat unlocken is goedkoper als die pukcode Verward

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:23

Maar om de nummers van de ene sim over te zetten op de andere heb je toch geen pukcode nodig?

En unlocken moet altijd gratis zijn of het moet binnen een jaar zijn.
Overigens is de pukcode bij ons (orange) ook gratis maar dat kan inderdaad wel verschillen per provider.

Nou in ieder geval succes ermee dan maar!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:01

ik ben hem ook kwijt geweest. ff na vodafone gebeld en binnen 5 min had ik hem weer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leukertje, Nalonyda en 151 bezoekers