Wie heeft er ook een appaloosa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Wie heeft er ook een appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 16:32

Hoi hoi,

Ja, komt Marieke weer met 'r appaloosa's Slapen . Wie van jullie heeft er een appaloosa, en wil mij daar wat meer over vertellen?

Zoals jullie inmiddels vast wel weten ben ik helemaal weg van dat ras, en ben ik van plan om over een tijdje zelf ook een appaloosa aan te schaffen.

Mailen of PB'en mag natuurlijk ook!


Grtz, Marieke

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:33

Jac heeft een appie, misschien kun je hem even pben.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:10

Mika is een appaloosa mini paardje........

Ik weet niet of jij op zoek bent naar een grote appaloosa of een kleine?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:02

Ik heb bijna 20 jaar Appaloosa's gehad, drie om precies te zijn. Ik heb ze nu niet meer maar ik ben nog steeds gek op het ras dus als je wat wilt weten pb je maar.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:03

ik hoop mijn zwarte merrie ooit te laten dekken door een appie (kleine maat)

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:29

Mijn bijrijdpaardje is een Appaloosa 'fewspot' kijk voor foto's maar in mijn profiel, haar vader is alex v/d Kamperweg en binnenkort wordt ze gedekt door Oleander.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:06

Ik ben ook helemaal gek op appaloosa's.Party!!
Ik heb zelf 3 appaloosa's. Twee kleine hengstjes (0.90m zwart few spot en 0.95m zwart panterbont, beide van Gaterley Tequilla) en een merrie (1.42m zwart few spot, ook van Alex v/d Kamperweg).
Mijn merrie is gedekt door een bruine welsh k hengst.
Het leuke van few spots is dat ze altijd appaloosa veulens geven.
Hier wat foto's van 2 van mijn paardjes
Afbeelding
Alana
Afbeelding
Patser van de Leilindes

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:11

hoihoi

wij hebben 2 appaloosa's op stal, 2 grote maat. 1 van Sonny af Hojmark en de andere is van Oleander. Ze zijn 6 en 5 jaar. Foto's vind je op http://www.home.zonnet.nl/stalsintels

gr linda Lachen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:35

Hey Melanie, kan het zijn dat Patser op de marktplaats aangeboden wordt?
Volgens mij heb ik die foto eerder gezien, kan dat?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:43

Wij hebben bij ons op de stal een Appaloosa hengst staan, die nu bijna 3 jaar is. Ik weet alleen dat ´ie Wapiti´s Little Dream (Little) heet. Kan morgen wel even op het bordje op z´n box-deur kijken, wie z´n ouders zijn Lachen !

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 09:59

Wat leuk, er zijn dus nog veel meer appaloosa freaks!! Als ik vragen heb, zal ik jullie wel PB'en. Wel merk ik dat het helemaal niet zo gemakkelijk is om fokkerijen van dit ras te vinden. Ze zijn dus best zeldzaam in Nederland.

Citaat:
Ik weet niet of jij op zoek bent naar een grote appaloosa of een kleine?


Een grote! Het liefst een van 160 cm of groter, ook al weet ik dat die er ook niet zo heel veel zijn. Zelf ben ik 179 cm, dus ik heb wel een groot paardje nodig. Die mini-appaloosa's zijn natuurlijk ook prachtig en heeeeel lief, maar niet voor mij geschikt!!

Citaat:
wij hebben 2 appaloosa's op stal, 2 grote maat. 1 van Sonny af Hojmark en de andere is van Oleander. Ze zijn 6 en 5 jaar.


Wauw, dat zijn écht hele mooie appaloosa's. Ik vind ze beiden prachtig. Zijn ze te koop, dan? Volgens mij niet.....

Citaat:
Wij hebben bij ons op de stal een Appaloosa hengst staan, die nu bijna 3 jaar is. Ik weet alleen dat ´ie Wapiti´s Little Dream (Little) heet. Kan morgen wel even op het bordje op z´n box-deur kijken, wie z´n ouders zijn


Thanxx alvast!! Ben benieuwd, wellicht kan ik wat met de namen van de ouders....

Grtz, Marieke

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 10:15

Wat leuk, er zijn dus nog veel meer appaloosa freaks!! Als ik vragen heb, zal ik jullie wel PB'en. Wel merk ik dat het helemaal niet zo gemakkelijk is om fokkerijen van dit ras te vinden. Ze zijn dus best zeldzaam in Nederland.

Citaat:
Ik weet niet of jij op zoek bent naar een grote appaloosa of een kleine?


Een grote! Het liefst een van 160 cm of groter, ook al weet ik dat die er ook niet zo heel veel zijn. Zelf ben ik 179 cm, dus ik heb wel een groot paardje nodig. Die mini-appaloosa's zijn natuurlijk ook prachtig en heeeeel lief, maar niet voor mij geschikt!!

Citaat:
wij hebben 2 appaloosa's op stal, 2 grote maat. 1 van Sonny af Hojmark en de andere is van Oleander. Ze zijn 6 en 5 jaar.


Wauw, dat zijn écht hele mooie appaloosa's. Ik vind ze beiden prachtig. Zijn ze te koop, dan? Volgens mij niet.....

Citaat:
Wij hebben bij ons op de stal een Appaloosa hengst staan, die nu bijna 3 jaar is. Ik weet alleen dat ´ie Wapiti´s Little Dream (Little) heet. Kan morgen wel even op het bordje op z´n box-deur kijken, wie z´n ouders zijn


Thanxx alvast!! Ben benieuwd, wellicht kan ik wat met de namen van de ouders....

Grtz, Marieke

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:19

Waarom neem je geen contact op met het stamboek? Zij kennen de fokkers en kunnen je misschien doorverwijzen. Ik weet er in elk geval één die grote maat fokt maar ik weet zo snel het adres niet. Ik kan het wel voor je opzoeken.
Die van mij waren ook allemaal grote maat Appaloosa's, alleen was mijn zelf gefokte veulen blijven steken op 1.57m helaas.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:47

Mijn Appie Dreamer (Amazing Dreamcatcher) staat ook ergens bij in the picture...
Aanrader hoor, zo'n knuffel. (zie mijn onderschrift) de Dream familie is erg groot, heb ik inmiddels vernomen.
Wil je er ook western mee rijden?