weer eens met Destiny naar de DA geweest

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

weer eens met Destiny naar de DA geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 18:10

het zit die arme pony echt niet mee Ach gut maar vandaag moest ze weer naar de DA toe omdat ze al een week niet heelmaal lekker loopt( [MD] been wat dik maar niet warm, wel kreupel(foto's) ) en sinds gisteravond ging het helemaal niet meer, ze bleef liggen en wilde niet meer opstaan.
uiteindelijk is ze toch gaan staan, heeft wat gegeten en toen de staldeur openwas liep ze zelfs 2 pasjes de stal uit,t erwijl ze al 2 dagen dr stal echt niet uit wilde, dus we besloten dat ze toch op de trailer zou gaan(twijfelde of ik haar wel met de trailer zou vervoeren nu ze zo moeilijk en wankel stond)
maargoed, desje wilde dus NIET op de trailer, niet gek ook, als je bijna alleen maar op de trailer komt om naar de DA te gaan, maargoed flink wat gesteiger en geklier gehad, uiteindelijk met zn 3en+longeerlijn+zweep op de trailer gekregen(normaal laad ik haar in mn eentje....) en wij naar de DA gegaan
daar aangekomen hebben we de trailer ongeveer in de deuropening gezet en ze wilde echt niet meer lopen, met moeite de trailer af en de kliniek in, DA schrok ervan hoe kreupel ze was, hij kent des al heel lang en weet dat ze nogal taai is en altijd door de pijn heenloopt.

op heel de hoef reageerde ze extreem gevoelig, wat dus betekdne dat ze niet op 1 plaats was vernageld, of op eenbepaalde plaats een ontsteking had zitten, dus ik had zoiets van ja wat heeft ze dan wel? zelfs met hoefje uitkrabben stond ze tegen te stribbelen van de pijn Scheve mond
ijzer eraf gehaald, wat amper lukte want alles wat tegen haar hoef aan kwam deed haar echt pijn
maaegoed, ijzer eraf en nogeens alles bekeken en ze bleef op heel de hoef extreem gevoelig. toen is de DA wat gaan snijden en bijna in t puntje van de hoef vond ie een rode plek: zoolkneuzing
toen een heel dun laagje eraf gesneden en de pus spoot er uit, maar het bleef er uit komen, lag echt een heel plasje op de grond, zo'n flinke hoefzweer had ik dus echt nog nooit gezien Bloos!

de DA vond t ook wat vreemd, omdat hoefzweren meestal aan 1 van de 2 zijkanten zitten, omdat daar de meeste druk op de hoef zit.
hij heeft nog n beetje weggesneden, en kwam erachter dat er een heel groot gat zat, toen heeft hij een pennetje gepakt om te kijken hoe groot het precies was, en heelhet pennetje verdween in de hoef Bloos!
conclusie: heel de hoef is onder de zool 1 groot gat, waar compleet een ontsteking in zat!! is begonnen met een zoolkneuzing, daar is een ontsteking bijgekomen en die is zich horizontaal door heel de hoef gaan verspreiden (1 geluk, hij is niet naar boven gegaan, want op die manier is een kennisje dr paard kwijt geraakt, naar binnengeslagen ontsteking, eindigde in t bovenbeen, vanuit de hoef dus, en niets hielp er meer tegen Scheve mond )

maargoed, heel de ontsteking weghalen kon niet, dan zou ongeveer heel de zool bloot komen te liggen en hij zat overal tegen het leven aan, dus dat kon niet. helaas mag desje voorlopig geen ijzer op die hoef, wat een beetje een probleem is ivm haar gevoeligheid zonder ijzer vanwege de HKO fase4
gelukkig mag ze wel naar buiten op een schone ondergrond(ik heb een bak, een modderige wei en een mooi stukje afgezet gras naast de bak, op t gras mag des dus staan, in dr eentje zodat ze geen last heeft van de andere paarden)

maargoed het ging nog een vrij lange tijd duren omdat het zo'n grote ontsteking was, er zit nu een flink gat in dr hoef zodat het meeste van de rotzooi eruit is, moet 2x per dag in de biotex en dan een watje erin stoppen(wat ze erg vervelend vind, dat doet pijn als je t watje in t gat stopt, zit nml tegen het leven aan) de komende weken zal ze nog niet optimaal kunnen lopen, zeker niet in de wendingen, en ik moet de smid laten kijken wanneer het veilig is om er een ijzer onder te zetten, maar ook dat ging wel een tijdje duren...

gelukkig heeft ze goed op de Tildren gereageerd van een paar weken terug, en kan ze goed op haar achterbenen steunen zodat ze nu redelijk rodnhobbelt, maar als je haar niet hebt gezien voor ze bij de DA is geweest, dan shrik je wel van hoe ze loopt, nogsteeds op 3 benen en dan t puntje van de hoef van de rechtervoorbeen....nogsteeds extreem kreupel dus, maar de allerergste pijn zou met een paar dagen wegzijn zei de DA

t is weer een heel verhaal Clown maar gelukkig komt des er dus helemaal bovenop, nu nog duimen dat er gee nieuw infectie komt....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:15

Pff ben blij dat het 'maar' een hoefzweer was. Wat moet dat een opluchting zijn geweest voor jou en des (dat de druk eraf is). Toch nog een beetje een goed einde na deze dag?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:21

Gelukkig valt het allemaal mee. Hoef je gelukkig voorlopig niet meer aan afscheid nemen te denken!

There is no reality, only perception.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 18:23

ja idd, ik ben ect zo blij en opgelucht!
helaas werd mn vriend vlak nadat we terugwaren flink geraakt door Quentin die bokte, terwijl die dat in 5 jaar tijd nog nooit heeft gedaan, en mn auto is echt kapot Scheve mond maargoed, dat vind ik allemaal niet zo erg, des knapt gelukkig weer op
al is het wel weer typisch iets voor des, om zo'n aparte vorm van een hoefzweer te hebben, t is echt 1 grote holle ruimte onder de zool, geen wonder dus dat ze zo kreupel liep!
nog een paar weekjes afzien en ze kan weer mee met wandelen enzo Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:34

He bah, dat klinkt echt heel naar, zo'n enorme zweer... Gelukkig komt het weer in orde met haar Lachen

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:05

Arme Des - maar gelukkig lijkt dit iets wat maar tijdelijk is Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:50

pfoe, ik heb best veel aan je gedacht vandaag, vond het zo rot voor je.
Ben blij dat dit eruit gekomen is en dat ze nog lekker een tijdje bij je mag blijven.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:55

Aaah, arme desje! Gelukkig komt het wel weer allemaal geod!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:15

Ja, dat kan een heel raar beeld geven zo'n hoefzweer. Ik ben met mijn merrie onderhand ook al weer 5 weken bezig maar we gaan de goede kant op. Maar na het wegsnijden van de zweer en na 5 weken schoonmaken is ze nog steeds licht kreupel. Ze hebben bij mijn merrie ook een groot deel van de zool blootgelegd omdat het zo diep zat.
Maar iig sterkte ermee en binnen een paar weken zal het wel weer beter zijn. Houdhet vooral goed schoon want het gaat binnen no time weer ontsteken als je het even niet bijhoudt.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:23

zeker weten een heel verhaal, nou maar hopen dat ze gauw beter wordt sterkte ermee

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:38

Jeetje zeg.. Wise had ook een flinke hoefzweer, maar dit is toch wel iets erger nog. Wat kunnen ze dan zielig zijn he.. Arme paardjes..
Hopelijk gaat het snel beter!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:42

gelukkig dat het "maar" een hoefzweer is..
kan me voorstellen dat je opgelucht bent!
ik hoop dat desje zich snel weer wat beter voelt!

Dag lieve mama...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:48

Veel beterschap voor desje! Ach gut
En nu maar hopen dat de pijn héel gauw weg is!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:15

Even een vraagje... Hoe krijg je haar op dat stukje gras zonder dat er modder in komt? Moet je dan de hoef even inpakken?
In elk geval ben ik heel blij dat het 'maar' een hoefzweer is. Ik baalde echt. Ik wilde al naar je toekomen gisteren, maar toen moest ik plots een rondje Belgie gaan koerieren... Ik kon er niet onderuit Vandaar dat je zo veel gemiste oproepen had Haha!
Sterkte, en indd hopelijk kan ze snel weer mee wandelen. Want volgens mij had ze er wel plezier in, toch?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:56

Gelukkig maar, petje af trouwens dat je zoveel moeite doet om haar een goeie oude dag te geven OK dan!

The thing I treasure most in life can not be taken away!

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:02

Wat een pech heeft dat paardje zeg! Gelukkig zijn jullie er achter gekomen wat er aan de hand is, heel veel sterkte ermee!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:41

Jeetje wat een pech heeft ze de laatste tijd.
Gelukkig komt ze er weer helemaal bovenop OK dan!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:49

Arm paard! Wat moet dat pijn gedaan hebben zeg, de druk zal er nu iets af zijn maar het lijkt me nu nog echt geen pretje... Wel bij dat het niet iets 'ergers' is. Succes ermee, en verwen haar maar lekker....!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:22

Jeetje jij maakt wat mee met die pony!

Beide heel veel sterkte!!

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:37

Jeetje zeg...
Gelukkig is het "maar"een hoefzweer Scheve mond , dan komt het ook weer helemaal goed Knipoog
Toch wel zielig hoor, zo'n pijn aan haar voetje Ach gut
Geef haar maar een extra knuffel!!

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 23:12

tnx Lachen

ze wil dus ngsteeds helemaal niet lopen, dus het stukje naar t gras naast de bak haalt ze niet(kan er wel droog naartoe om de moder heen) dus ze staat nu in het afgezette strukje wei waarin de herstenstal staat(hertjes kunnen wel in de rets vd wei, maar de paarden kunnen normaal niet bij de hertenstal komen, eten anders alles op Clown )
dat is meteen aan t begin van de wei en er loopt een verhard paadje naartoe, doe er zo'n 10 minuten over voor ze er is Scheve mond

het schoonmaken van t gat in dr hoef gaat heel erg moeizaam, moet alle rtozooi er echt uithalen en dan in de biotex en dan een at watje er goed diep instoppen, maar omdat dat tegen t leven aanzit doet dat erg pijn en begint ze steeds meer te klieren

zie dus helaas nog niet echt een vooruitgang, maarja het ging ook nog wel een paar weken duren zei de DA

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, SemrushBot en 29 bezoekers