Ga vanavond bij een andere stal kijken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Ga vanavond bij een andere stal kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:04

Ja, ik sta tenslotte alweer een jaar bij mijn huidige stal dus het wordt weer tijd om te verhuizen! Haha! }> Haha, nee hoor, zo erg zit ik ook weer niet in elkaar.

Wel ben ik erg kritisch (lees: zeikerd) en wil gewoon alles goed hebben: paard goed verzorgd en goed behandeld, goed eten (niet teveel dus Haha! ), dagelijks naar buiten, in de winter niet in de bagger maar a.u.b. een droge paddock, geen prikkeldraad of schapengaas, in de zomer niet meer dan halve dagen op het gras, anders worden mijn beessies echt te dik, goed onderhouden bak met verlichting en goede uitrijmogelijkheden. Bovendien wil ik in ieder geval Kaminka apart van andere paarden kunnen weiden.

Poe hee. Over het algemeen scoort mijn huidige stal ontzettend goed, maar er zijn een paar dingen.... Dat eten bijvoorbeeld. Ze krijgen teveel kuilgras, standaard biks, waar Kaminka niet zo goed op reageert, andere keuze heb je niet. Uitrijmogelijkheden zijn niet zo bijzonder: een park met mooie paden, maar vrij klein en zit vol met kleine Kl$@tebruggetjes, duinen zijn hier heel erg mul en best een flink eindje rijden.

Vroeger stond ik in Bergen en daar waren de duinen stukken beter te rijden, vooral richting Schoorl. Tja, dat blijft toch trekken....

Dus ik heb nu een stalletje gevonden waar ik vanavond ga kijken, is in Schoorl, aan de duinen (!!!!), ze hebben een nog onverlichte bak (hmmm), en niet zo heel veel weiland. Ik ben benieuwd wat ik verder aan ga treffen...

Of ik ook daadwerkelijk ga verkassen weet ik nog niet hoor, mijn paarden staan eigenlijk heel erg goed hier, en ik heb het er ook erg naar mijn zin. Eigenlijk ben ik dus gewoon een zeikerd.... }> Bloos

Maar ja, die duinen he... En als ik Kaminka echt wil gaan trainen voor de endurance moet ik zeker weten verhuizen, want dat schiet hier in Heiloo niet echt op.

Jullie horen het morgen wel!


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:11

nou hopleijk is het wat of vind je een andere stal. Maar er zijn maar 2 bruggetjes op het brede ruiter pad. die best te doen zijn vid ik en de duinen en het strand ook maar ja dat moet je zelf weten natuurlijk hopelijk vind je een betere stal die beter bij jou paarden past en bij jou natuurlijk.

-x-x-Lotte

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:13

Hmmm... spannend! Ik ben benieuwd hoe het is bevallen / gaat bevallen.
Je hebt wel zware eisen hoor, ik denk dat je zelf maar een leuk boerderijtje moet kopen, dan kun je het heerlijk zelf regelen! Want ja, geen enkele stal kan ertegen op wanneer je je paarden thuis hebt staan *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:15

Mijn paard gaat die bruggetjes niet over als ik er op zit, dus ik moet er elke keer weer af. Hij vindt het zo eng dat hij scheef gaat lopen en ik ben als de dood dat hij eraf glijdt. ER zijn al diverse paarden en ruiters te water geraakt en ik ben niet van plan daarbij te gaan horen... Haha!

Het pad langs de zeeweg heeft ook van die fijne bruggetjes... wie verzint zoiets... Verward Frusty

Ja Carola, je hebt groot gelijk. Paarden aan huis zou het beste zijn, ben nog op zoek naar een rijke vent... Haha!

het komt ook omdat ik vroeger altijd alles zelf heb moeten doen, voer kopen, stalbedekking zoeken, hooi regelen, paarden voeren en buiten zetten, weiland onderhouden etc. Dan doet een ander het echt niet gauw goed hoor, ik ben de eerste die dat toe zal geven! }>

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:21

haha, ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb gelukkig m'n paardjes nu nog thuis staan (nou ja, IK woon nog thuis), en ik vind het heerlijk! Ik ben echt zo'n pietje precies. Vooral wat voer enzo betrefd, dat moet gewoon top zijn als je prestaties van een paard verlangt.
Maar ja, volgend jaar als ik ga studeren, dan gaat waarschijnlijk één van de twee, of allebei, ook op pension. Het moet wel, omdat ik dan vaak ver weg zit... Maar toch, leuk vind ik het absoluut niet!
Ik denk dat het nooit zo goed wordt als nu, als de paarden thuis staan. De perfecte stalling bestaat gewoon niet. Iedereen doet het anders, en iedereen vindt z'n eigen manier het beste.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:22

nee das waar als je paard er niet overheen wil dan word eht lastig maar jah. veel succes met het vinden.

-x-x-Lotte

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:32

SJEEE ik dacht dat ik al een zeur was maar jij bent nog erger Haha!

Ik ben vorig jaar ook in schoorl wezen kijken. echt een leuke stal en pal naast het strand en bos. Grootste nadeel toen was : hoe kom ik er snel)
Schoorl is zomers haast niet te doen met de auto.

Als ik jou was zou ik lekker blijven staan.
Om te trainen voor endurance sta jij echt op een prima plaats.
Je hoeft niet elke dag de duinen in.
Bruggetjes gewoon heel veel oefenen, felix had er nooit problemen mee.
Het pad langs de zeeweg is ideaal trouwens, in principe hoef je maar 2x een weg over te steken voor je in de duinen bent.
En als je paard straks een goede conditie heeft ben je er met een half uurtje.
In de duinen gewoon rustig aan opbouwen, niks overhaasten.
Als je dit doet kan er weinig fout gaan. Er worden tenslotte ook endurance ritten gereden in schoorl en daar zijn stukken die nog zwaarder zijn dan Egmond.

pfff krijg bijna zin om weer daar te gaan staan Haha!
Die Bergerweg is ook niet alles zeker niet met een jong paard Frusty
Als ik bij jullie stond reed ik allang buiten op Danno.(maar ja prijsje he)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:40

Ook al heb ik geen eigen knollie, maar ik ben ook een enorme zeikstraal, *LOL*. Op het moment waar ik rij, hebben we geen binnenbak, gelukkig wel een (verlichte) buitenbak dat tijdens herfst een zwembad is, 's winters een ijsbaan en zomers net een woestijn. Maar goed, het is gewoon niet anders, en ik MOET me er wel bij neerleggen Haha!

Ik ben nou zelf de beesten aan het voeren, mesten en naar het land brengen, omdat zij het vaak vergeten Frusty (druk op de boerderij). Als ik Merry een lange dag op vers gras laat staan, gaat ze er dan als een worst op pootjes eruit zien Scheve mond . Ik heb dus erorm de vrijheid Cool (vrijheid blijheid Lachen ).

Gelukkig hebben we wel geweldige mooie uitrijmogelijkheden (het Lauwersmeergebied), dus wat dat betreft heb ik niets te klagen. Dus als ik ooit een paard koop, of komt hij daar gewoon te staan.

Succes! En je laat het horen hé wat je gedaan hebt!
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 17-04-02 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:45

mijn verzorgpaarden staan in prima stallen , inderdaad is er ook een bak, niet verlicht en in de winter een zwembad. De paarden krijgen prima voer, maar ik heb helemaal geen uitrijmogelijkheden, ja een 80 km weg, maar om daar nou langs te gaan met een paard??? je mag dus niet klagen daar in de duinen. (hoewel ik niet zou weten of ik duinen wel leuk vind, ik rij liever dressuur/springen)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:47

ahhh Je gaat er weer een aan je rijtje toevoegen Haha!

:evaw:

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:14

hoi mieke,
Ik sta zelf in groet en vind het hier echt fantastisch, vlakbij het strand en de duinen. De natuur is hier zo mooi, en het is hier ook heerlijk rustig. Ik heb zelf ook 5 jaar in bergen gestaan, ik vond het zelf ook heel moeilijk om de knoop door te hakken en te verhuizen, maar ik heb er nog geen moment spijt gehad. Ik kwam echt weer tot rust. Jammer dat het bij ons vol is, anders had je hier wel kunnen komen staan. Bij ons kun je kiezen voor Kuil of hooi, ze staan in de winter 5 uur buiten in de bak. In de maanden julie en augustus staan ze dag en nacht op het land. Je eigen biks, goede omheining, en eventueel je paard apart. Dat waren ook wel een beetje je wensen. In iedergeval veel succes met je beslissing, en ach kijken kan altijd toch?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:37

ik ben ook erg benieuwd of het wat is waar je wilt gaan staan in schoorl. Vooral heuveltje op heuveltje af in de duinen vind ik daar heel erg irri. Ik blijf dan ook lekker staan waar ik sta.

Enne cowgirl niet zo zeuren hoor. In de bak kun je ook heel goed met danno oefenen Haha! Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:00

Herkenbaar hoor, ik ben ook een zijkerd Knipoog Prettig is, je hoéft niet perse weg, dus dan is het altijd prettiger kijken naar een andere stal. Wie weet is dit het helemaal, uitrijmogelijkheden en een gepast voerpatroon is best prettig. Succes en ik lees wel hoe het was!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 08:04

Nou, die stal was dus niks! Wat een slecht onderhouden rotzooi zeg.... Boos!

De locatie was perfect: weg oversteken en je zit in de duinen (linksaf richting Bergen, rechtsaf naar het strand), bovendien zit je maar 5 minuten van de rijvereniging. Op zich heel best!

Maar de rest.... neuh. Ik blijf voorlopig dus lekker staan waar ik al sta. Heb nog wel wat telefoonnummers van stallen daar in de buurt en wie weet, komen we nog wat tegen.

Cowgirl: goed idee: kom gezellie terug! Plaats is er niet meer, maar ja... Haha! Wat trainen voor endurance betreft kom je hier ook een heel eind hoor, maar als je de duinen van Schoorl gewend bent, is dit toch echt surrogaat. Ik vind de duinen in Egmond veel en veel zwaarder dan in Schoorl, het PWN gebied in Bergen even buiten beschouwing gelaten, dat is ook heel zwaar. Endurance Schoorl bestaat trouwens niet meer.... En die Bergerweg is inderdaad niet fijn om langs te rijden, dat was ook een van de redenen dat ik daar weg ben gegaan.

Maar ja, echt iets te klagen heb ik absoluut niet, ik sta heel luxe en dat kost dan ook wel wat met twee paarden, iets wat ook wel een beetje meewoog bij mijn beslissing om uit te kijken naar een andere stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:29

Op iedere stal is wel wat aan te merken niemand zorgt er nl. zo goed voor je paard al jij zelf. Ik stond voorheen op een grote luxe pensionstal met veel faceliteiten maar door een dreigend faillissement heb ik mijn paard daar snel weggehaald.
Nu sta ik op een stal met veel minder luxe en alles is veel meer gericht op de recreatie terwijl ik heel serieus ben in mijn trainingen. Maar mijn paard heeft het op deze stal super naar zijn zin en ziet er nu nog beter uit dan voorheen. Het belangrijkste voor mij is toch dat mijn paard happy is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 14:22

Daar heb je groot gelijk in Jippie! Dat speelt dus ook een heel grote rol bij wel of niet verhuizen. De paarden hebben het hier heel goed, al zou het op sommige fronten beter kunnen (3 x per dag voeren i.p.v. 2 x bijv. en minder kuilgras en keuze uit 2 soorten krachtvoer of zo).

Maar, ik heb absoluut niet te klagen hoor en overal is wel wat en nergens is het perfect. En als je ze aan huis hebt is dat ook niet altijd handig... Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:45

Ik kom niet terug hoor Haha!

Ik zal je beter vertellen dat ik het laatste half jaar nog nooit zo vaak met andere een buitenrit heb gemaakt als in alle 8 jaar dat ik Felix heb Haha!

Met Felix is de Bergerweg geen probleem en als ik geen zin heb in auto's neem ik de groeneweg.

Bij ons staat nu ook een paard dat voor de winter van de manege afkwam(alles super de luxe daar).
Dat paard is zo happy geworden zei de eigenaar nu die lekker buiten loopt tussen de anderen. Dat beest is ook altijd aan het spelen.
Nou dan maar ff minder luxe mijn paardjes hebben het super.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:48

Op elke stal is inderdaad wel wat, ik kan nl. ook nogal veeleisend zijn.
Ik heb dan ook al op verschillende stallen in Bergen gestaan.
Nu sta ik bij mijn schoonouders, ideale plek, 10 min. van het bos en de rijvereniging.
Ik kan zelf alles regelen met het land en hoeveel gras hij krijgt enzo.
Dus voorlopig sta ik hier prima, alleen wat weinig rassenvariatie dan.. Haha!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:08

Ja teveel kuil dat ken ik. Smokey kreeg altijd een hele berg en ze at bijna niks op. Ik had meer een kuilbox dan een strobox.
Waar jij staat is het wel luxer dan waar ik nu sta.
Maar vind het hier 10X leuker. De reden dat weet je.
Als je voor je endurance gaat oefenen kan je ook nog voorbij het johanneshof rijden. De duinen zijn daar weer minder zwaar. Is wel een jaar of 5 geleden dat ik daar heb gereden dus kan nu anders zijn. Smokey heeft totaal geen last van dat de duinen zwaar zijn het liefts crosst ze gewoon er keihard doorheen. Is dat het van mij niet mag maar anders.
Met Webster zal het wel zwaar zijn die is na een buitenritje al helemaal kapot (heel erg moe). Gelukkig hebben ze allebei geen last van de bruggetjes. Het enige nadeel wat ik vind is het spoor maar daar heb jij weer geen last van. zo heeft iedereen weer wat.
Succes verder

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:17

Ik heb geneens duinen of bos in de buurt, heb zelfs nog nooit in de duinen gereden!!! Mazzelpikkies die jullie zijn!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:02

Mieke, kan je niet -tegen een kleine vermindering van het stal-geld- je eigen voer kopen?
Wij betalen alleen boxenhuur, hooi, stro en water, het krachtvoer bezorgen we zelf. Iedereen zet zelf z´n voer, in (luier)emmers voor de box neer en de boerin, of haar zoon, voert ze dan.
Ik zou het niet meer anders willen doen! Je weet dan precies wát ze krijgen en hoeveel! Voor degene die voert, is het ook geen extra moeite, hij/zij hooeft zich alleen maar even te bukken om dat emmertje op te pakken Knipoog ! Vraag gewoon eens of dat mogelijk is, heb je iig al weer een "ongenoegen" opgelost!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 12:26

Sterre, dat is inderdaad een idee wat ik al eens gelanceerd heb, maar vermindering van het stalgeld is dan toch niet mogelijk... Wel moet je bijbetalen als je vind dat je paard 3 korrels bix meer moet hebben dan de maximale hoeveelheid van 2 kg die hij geeft.... Haha!

Net als je paard in de zomer dag en nacht naar buiten gaat, betaal je net zoveel stalgeld als degenen die gewoon 's nachts naar binnen gaan en bijgevoerd worden met bix en kuil. Reden? Omdat het hem niet uitmaakt..... Verward

Het is een aparte vogel hoor, die stalhouder van mij! Wel heel aardig en bijzonder goed in de omgang met de paarden en dat ben ik ook wel eens anders gewend....

Spokey, het is qua sfeer nu heel anders hier op stal dan toen jij er nog stond. Gelukkig maar, anders had ik het er geen dag uitgehouden... Haha!

Maar ik ben gewoon een zeiksnor, want ik sta hier perfect, de paarden ook, sfeer is relaxed, rijvereniging vlakbij, duinen en strand zijn niet heel dichtbij maar wel bereikbaar. Dus. Ik zeur gewoon.... Haha! Had gewoon ineens enorme heimwee naar de duinen in schoorl...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M1994, Poety, SimonDesteny, vilheide, Whizz en 37 bezoekers