wie heeft dit ook doorstaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

wie heeft dit ook doorstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 07:59

Een jaar geleden toen mijn paard onregelmatig begon te lopen heb ik de dierenarts erbij gehaald, deze heeft mijn paard gekraakt en toen was het over. Sam bleek dus vast te zitten in zijn rug...na een tijd goed longeren ben ik weer gaan rijden.Weer na een tijd zat ik met hetzelfde probleem toen mijn dierenarts weer kwam vertelde hij dat het verstandig is om foto's van zijn rug te laten maken omdat het "vast zitten" weer terug komt. Ik naar de kliniek wat blijkt nou:

Zijn ruggenwerf schijfjes (om het zo maar te noemen..) dus de uitstekels van de ruggewerf zitten bijna tegen elkaar aan, terwijl er normaal een centimeter tussen moet zitten. Als er dus iemand op haar rug gaat zitten komen die schijfjes tegen elkaar aan wat een vreeslijke pijn veroorzaakt.
(dit was overigens niet te merken met rijden tot ze onregelmatig ging lopen, wat ik erg vreemd vind Verward )

Ik heb nu pijnstillers en spierverslappers van de dierenarts gekregen om het te verzachten en moet iedere dag oefeningen met haar doen, op deze manier moet haar rug omhoog komen en de schijfjes weer uitelkaar gaan staan.

Het is niet zeker of het nog goed komt ...maar ik ben benieuwd of jullie ooit zo iets hebben mee gemaakt...en wat hebben jullie gedaan...tips enz...zijn natuurlijk welkom


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:14

Kijk met de zoekmachine maar eens onder " Kissing spines" want daar heb je het dus over, hier is idd al vaker over geschreven en mogelijk dat je onder ataxie ook nog het e.e.a. aan info vindt.

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:13

een goed idee is de paardenfysio.... die ook kan helpen met de houding van de rug verbeteren en nog 100 keer zoveel oefening heeft als de DA om die schijfjes weer op de plek te krijgen

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:03

Dat zijn idd kissing spines, kan door verkeerd voeren veroorzaakt worden, het bot gaat nieuw bot aanmaken.
Wanneerr twee wervels aan elkaar vast zijn gegroeid is er volgens mij niet meer zoveel aan te doen.

Fysio er bij halen!!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 09:19

bedankt voor de reactie's, ik ga bokt eens omspitten *LOL*

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:07

Komt dit ook wel eens in de hals van een paard voor?
Ik heb ergens gewerkt waar een ruin moest worden afgemaakt, omdat de zenuwenbaan bekneld raakte in de nek.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 12:52

ik zou het niet weten, ik weet er zelf ook maar weinig van.

weet er iemand een goede fysio die ik kan inschakelen?? (omg. utrecht)

Ik ben er zelf namelijk niet zo in thuis..ik heb ook van antionne de bodt gehoord hebben jullie daar ervaring mee bij kissing spines??

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:42

loutjuh, ben dit weekend nog bij antoine de bodt geweest en daar was toevallig een paard met kissing spine. De eigenaresse van het paard vertelde dat meerdere dierenartsen, fysiotherapeuten, homeopaten en emiel voest dachten dat het paard nooit meer normaal zou kunnen lopen. Het is ongeveer een jaar geleden dat antoine haar heeft geholpen en hij loopt al die tijd weer zuiver!!!!! Super he!!!! Ze was nu gewoon voor wat lessen weer bij antoine. Als ze me het niet verteld had dat haar paardje kissing spine had, had ik het nooit geloofd. Je zag niks meer aan hem.
Antoine heeft meerdere paarden met kissing spine geholpen hoorde ik. Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat hij je kan helpen. Je kunt hem gewoon bellen en leg je probleem uit. Het is een hele aardige man. Hij zal je wel alles uitleggen. Zijn telefoonnummer staat op zijn site www.hoefkatrol.com

Ben trouwens wel erg benieuwd hoe het afloopt met je paardje. Hou je ons op de hoogte????


loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:53

dankje voor de info. Ik heb inderdaad al meerdere mensen over antionne de bodt gehoord, mijn paard heeft 1 keer gelest bij Laura (een instructrise onder hem zeg maar). Dit is nu een half jaar gelden ofzo..maar dat was meer voor het recht richten enz.

Ik zou graag naar antionne gaan, heeft iemand een idee wat dit ong kost. Haha! Ik ben al vaker op de site geweest.
Heb veel geleerd van zijn manier van rijden. Het voorwaarts neerwaarts het rechtrichten enz.
Maar goed het echte rijden leer je natuurlijk alleen van de prof. zelf *LOL*

De da komt over 2 weken ter controle en kaart dit eens aan bij hem. Mijn dierenarts (gertjan) stuurt vaker mensen door naar of laura en anders antoinne...

Ik vind het best moeilijk, je hebt zoveel manieren op het optelossen en het kost allemaal veel geld. Dus de juiste beslissing maken is erg belangrijk, want ik wil natuurlijk dat sam van de pijn af komt..en dat ik uit eindelijk weer kan rijden maar dit is nu even niet de hoofdzaak.
(ik zal der trouwens nooit weg doen hoor!!)

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:15

Ik weet echt zeker dat antoine je kan helpen. Volgens mij heb ik laura ook wel eens gezien bij zijn lessen. Heet ze van veldhuizen van de achternaam? Nou ja maakt ook niet uit.
Ik weet dat verzekeringen nu paarden EERST naar antoine sturen voordat ze naar een dierenarts gaan, omdat antoine 1001 problemen oplost en veel goedkoper is dan dierenartsen. Bovendien geneest hij ze blijvend, omdat hij de ruiter zelf leert hoe hij het probleem moet oplossen en meestal is dat heel eenvoudig. Hij kan het iedereen leren.
Een paard bij hem een maand op training zetten kost iets van 600 tot 700 euro, daar zit dan alles bij in, stalling , het berijden, ook rijlessen voor jezelf en overnachtingen als je daar een weekend blijft.
Bij paarden met hoefkatrol heeft hij een voorwaarde dat als hij ze niet heeft kunnen helpen in die maand dat je dan niet hoeft te betalen. Dus die hebben helemaal niks te verliezen.
Misschien moet je gewoon tegen hem zeggen van : ik wil hem wel een maand op training zetten, maar wat als mijn paardje na een maand nog steeds niet goed is??? (misschien geeft ie dan wel dezelfde voorwaarde als bij de hoefktrolpaardjes!!!!)
Meestal wil hij het paard eerst zien, (dat was dit weekend ook, er kwamen allelei mensen met probleempaarden) en dan ziet hij het meteen of hij het paard kan helpen of niet...
Hij gaat niet zomaar met je paard aan de slag , hoor. Die man weet echt wel waar ie mee bezig is!!!!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:22

Ja je hebt gelijk, het is allemaal zo duur..maar ja je geeft al snel te veel geld uit aan dierenarts bezoekjes terwijl je het ook anders kan aanpakken. het is voor mij onbetaalbaar om sam zo'n maand daar heen te brengen enz. maar hoe veel kost een weekend weet je daT?

bedankt voor je informatie!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:24

loutjuh schreef:

weet er iemand een goede fysio die ik kan inschakelen?? (omg. utrecht)



Probeer eens Irmgard Michielsen?

www.fysiotherapie-paard.com


En Antoin de de Bodt zal je kunnen helpen je paard meer te verzamelen en de rug ronder te maken. Je kun hem allicht bellen, ze zullen je daar graag te woord staan.

Je suis Charlie.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:27

ja daar was ik ook al geweest, heb gisteren nog het een en ander opgezocht Schijnheilig
volgens mij is antionne de bodt ook voor ks, het staat ook op zijn site en heb met meerdere mensen gesproken die dit ook hebben meegemaakt..maar toch bedankt voor je info!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, GrapeshotBot en 35 bezoekers