mijn verzorgstertje heeft geen verstand van ponys wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

mijn verzorgstertje heeft geen verstand van ponys wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 19:15

mij pony staat sinds kort bij een meisje die hem ook verzorgt,omdat ik te groot voor hem ben geworden maar hem niet weg kan doen leek dit mij de perfecte oplossing.hij staat daar nu een maand en zij rijd hem maar vorige week ging ik er ff op en normaal was t teugels vast houden even vragen en hij liep met zijn hoofdje naar beneden, nu zat ik er op en was hij bijna onbestuurbaar ze is dus erg hard in de hand ik kreeg hem naar een half uur met veel moeite naar beneden en was hij weer een beetje bestuurbaar, maar als dit nog langer duurt is straks mijn hele ponytje verpest erg zonde en zielig voor hem.ze is wel lief voor hem maar heeft er dus geen verstand van.ook laat ze al haar vriendinnetjes op hem rijden terwijl ik haar t haar verboden heb.ze luisterd dus echt niet!ik wil haar wel helpen maar kan ook niet elke dag komen.hij staat gewoon bij haar thuis maar haar ouders hebben er helaas ook geen verstand van daarom kom ik zelf bijna elke dag.wie heeft er tips of heeft ook ooit zoiets iets meegemaakt.alvast bedant ik wil hem daar liever niet weghalen want hij heeft een leuke wei en is dikke vriendjes met t schaap,groetjes noor

Dummie you are alway in my mind. I'll never forget you. Love you for ever!


elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:19

wat jammer voor je,
misschien moet je haar het eens goed duidelijk maken dat de pony niet van haar is

elske

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:24

Of geef haar les op jouw pony. Anders blijft ze aankloten en verpest ze hem/haar dalijk helemaal.

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:45

persoonlijk zou ik m daar weg halen en er iemand anders voor zoeken...

keep calm, I'm engaged!!! <3

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:46

Als ze gewoon niet luistert en iedereen er op laat rijden, en dus gewoon erg hard met dr handen is zou ik iemand anders zoeken.
Of er moet waar jij woont moeilijk verzorgster te vinden zijn, dan zou je dr ook altijd nog les kunnen geven.

Of is het geen idee om haar gewoon niet te laten rijden? Dus gewoon poetsen en wandelen enzo.

Maargoed, als je nu al zegt dat straks je hele pony verpest is had ik allang gezegd tegen dat meisje dat ze niet meer mag rijden!!
Dan zoek ik wel iemand anders of dan rijd ze gewoon niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:20

Ik zou haar daar weghalen en bij iemand zetten die er wel verstand van heeft. Je zegt ook al dat ze niet luistert...ik zou de moeite niet nemen om het haar aan haar verstand te brengen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:22

Is jouw pony braaf? Misschien is hij te rijden met halster, of met de teugels aan de neusriem in plaats van het bit. Dat scheelt in hardheid van handen Knipoog Zo gaven wij beginners ook les totdat ze hun handen stil konden houden en netjes konden sturen. Mijn pony is een druktemaker, maar ook hij is in de bak prima alleen op halster te rijden.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:27

mijn eerste indruk was meteen; 'weghalen'!!

als je er zelf geen goed gevoel over hebt, nooit laten staan.
ik zou op zoek gaan naar een andere oplossing..

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 20:48

hoi ik heb mijn hoofdstel al meegenomen nu kan ze alleen nog met halster rijden, want hij is erg braaf en komt dus ook niet tegen haar in verzet.en als ik mijn nieuwe zadel heb ga ik haar les geven en alleen dan mag ze gebruik maken van t zadel en t hoofdstel ik neem dat dan telkens mee naar huis tot dat ik vind dat zei er verantwoord mee omgaat.maar tprobleem is dat hij bij haar thuis staat en zo makkelijk is t helaas niet om een ander weiland te vinden, we zijn daar wel naar opzoek.en mijn vriend heeft haar net nog even duidelijk gemaakt dat t niet HAAR pony is, en dat hij ook gevoel heeft (hij is geen hobbelpaard).bedankt voor jullie recties.ik hoop nog meer reakties te krijgen.groetjes noor

Dummie you are alway in my mind. I'll never forget you. Love you for ever!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:23

mag ik vragen hoe oud dat meisje is en of ze les krijgt of heeft gehad of uberhaupt ooit paard heeft gereden?

ik zou haar proberen duidelijk te maken dat jouw pony GEVOEL heeft in zn mond en dat ze heel voorzichtig moet zijn met de teugels, want als ze daar aan trekt doet dat pijn in zn mond enz.

heel veel succes in ieder geval, want het is wel een lastige situatie...
ik zou haar niet mn pony laten verpesten!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 21:29

hoi ze is 12 heeft op een manege gereden maar 1 maand en toen is ze gevallen en mocht ze niet meer op die manege rijden van haar moeder.nu ga ik haar les geven als mijn nieuwe zadel er is.maar t meisje is erg hardleers en luistert slecht.we hebben haar al 10 x gezegt dat ze voorzichtig moet doen en dat niemand anders er op mag.

Dummie you are alway in my mind. I'll never forget you. Love you for ever!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:42

Ik heb een hele erge kater van hardleerse, slechtluisterende meisjes. Zelf zou ik de pony daar dan ook weghalen als ik dit zo lees. Maar ik ken de situatie natuurlijk niet echt. Ik kan alleen maar spreken uit mijn eigen ervaring en die heeft me bijna een pony gekost.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:53

Zonder zadel en hoofdstel laten rijden. Leert ze van rijden en met jouw pony kan wat minder gebeuren dan met. Ik zou het nog even aankijken.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 07:41

nsikkes schreef:
hoi ze is 12 heeft op een manege gereden maar 1 maand en toen is ze gevallen en mocht ze niet meer op die manege rijden van haar moeder.nu ga ik haar les geven als mijn nieuwe zadel er is.maar t meisje is erg hardleers en luistert slecht.we hebben haar al 10 x gezegt dat ze voorzichtig moet doen en dat niemand anders er op mag.

Tsja, dan zou ik mijn paardje daar dus heeeelll snel weghalen. Dr is vast wel een stalletje in de buurt te vinden daar. Anders moet je eens contact opnemen met Kathleen, die is rij-instructrice bij de rijschool van Ad Amersvoort in Huissen. Misschien weet zij wat voor je. gewoon even bellen of mailen ad.amersvoort@wxs.nl.

Succes en sterkte!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:01

Ik moet er niet aan denken dat iemand mijn paard zou verprutsen! Dus mijn eerste reactie is: Weghalen en een ander meisje ervoor zoeken.
Het best kun je je pony gewoon thuis houden, zodat je er altijd een oogje op kan houden. Er zijn trouwens genoeg ponymeisjes te vinden die met je pony aan willen prutsen/frummelen en rijden. Hang maar eens een briefje neer in de supermarkt en maak daar een selectie uit die je een keer op proef laat komen voor een week. Uit dat groepje selecteer je dan de gelukkige....
Zo zou ik het doen....

Toos paardloos

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:53

Inderdaad, ook mijn eerste reactie is "weghalen daar"!!! Ik zou het niet zover laten komen dat strakjes de pony echt helemaal verprutst is. Dat zou toch zooo zonde zijn en heel zielig voor de pony??

Is het niet mogelijk om naar een ander weitje op zoek te gaan, er is vast wel iets te vinden. Daarna op zoek gaan naar iemand die echt serieus is en ook kan paardrijden, zodat je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken.

Ik vroeg me nog af of je niet gezien hebt hoe dat meisje rijdt, alvorens jullie afspraken dat de pony naar haar toe zou gaan. Lijkt me in ieder geval erg handig om voor de volgende keer wél te doen, even kijken dus hoe die persoon rijdt en hoe die persoon met de pony omgaat.

Groetjes, Marieke

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:32

Ik zou haar nog een kans geven (vooral als ze verder wél lief voor je pony is), maar haar wel duidelijk maken dat het de laatste kans is: Andere kinderen op de pony laten rijden? Dan: inpakken en weg wezen }> ! Verder kan je d´r misschien eens een weekend "les" geven in het verzorgen van- en omgaan met de pony en haar alerlei grondoefeningen laten doen. Als dit allemaal goed gaat, kan je haar laten rijden met halster. Verder mag ze alleen met hoofdstel en zadel in een rijles op een manege rijden, óf als jij haar les geeft! Succes!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:27

als ik jou was zou ik een nieuwe verzorgster zoeken ,die wel een beetje verstand heeft van paarden en hoe ze moet rijden .
anders is straks alles wat jij erin gereden heb er door dat meisje weer uitgereden Frusty

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:18

Dit is dus een hele moeilijke situatie. Als je je pony niet wilt verzieken denk ik toch dat je iemand anders zal moeten zoeken. Zoniet loop je inderdaad de kans dat het er niet beter op zal worden. Het is inderdaad ook geen goed idee om iedereen op de pony te laten rijden want sommigen weten al helemaal niet hoe het moet. Tja, het zal toch aan jezelf liggen wat je echt wilt. Maar ik wens je alvast succes toe in je keuze.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:01

Ik denk dat je in de eerste plaats moet denken aan je pony.
ALs dat meisje echt zo slecht rijdt als jij schetst in je verhaal, denk ik dat ze je pony pijn doet als ze rijdt. En ook al rijdt ze nu zonder bit, ook met een verkeerde zit kan ze naar mijn mening veel verpesten.
Ik denk dat dit meisje gewoon nog te jong en onervaren is om de verantwoordelijkheid van het omgaan met een levend wezen aan te kunnen. Waarschijnlijk ziet zij het meer als een leuk speeltje dan als een pony met gevoel.
Mijn reactie is dan ook: wegwezen. Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een andere mogelijkheid om je pony te stallen en dan evt. iemand anders te zoeken die er wel goed mee omgaat. Ik kan me voorstellen dat dat niet van de ene op de andere dag te realiseren is, maar ik denk dat je bij dat meisje nog meer ellende zult krijgen.
Intussen zou je misschien eens met haar ouders kunnen gaan praten en ze duidelijk maken dat dit niet de manier is waarop je met een pony omgaat. Misschien dat het meisje naar haar ouders wel zal luisteren. Je kunt daarbij open kaart spelen en zeggen dat je je pony anders weer meeneemt.
Wat je ook besluit, heel veel succes en laat eens weten hoe je het hebt opgelost.
Groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Kiichi, leonie1988, NorwayFjord, Schrompeltje, Selina, troi en 73 bezoekers