Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-10 22:50

http://www.anp.nl


De uitverkoop van Nederlandse toppaarden verontrust Rob Ehrens natuurlijk, maar de bondscoach van de springruiters is er de man niet naar om daar slechts somber over te doen. Hij keek daarom zondag tijdens Jumping Amsterdam optimistisch vooruit. In de wetenschap dat hij nog kan kiezen uit voldoende getalenteerde combinatie's.

Toch zal het vertrek van Tomboy en Okidoki in een week tijd een gevoelig gemis zijn. ,,Vergeet ook Ude van Willem Greve niet'', zei Ehrens. ,,Een ongecomplceerd paard. Hij viel niet zo op, maar liep wel vaak 0-rondjes. Die hadden we prima kunnen gebruiken in de toekomst.

Ude verhuisde naar de Verenigde Staten, waar de dochter van zanger Bruce Springstein erop zal klimmen. Tomboy verliet Eric van der Vleuten voor de schatrijke Griekse amazone Athina Onassis. ,,Zij zal er geen wereldkampioen mee worden'', voorspelde Ehrens. Vader Arend en zoon Albert Zoer besloten vervolgens Okidoki, waarvoor in het verleden al miljoenen zouden zijn geboden, te verkopen aan de Argentijn Jose Larocca.

,,Heel treurig'', zei Ehrens. ,,Ik prijs me gelukkig dat ik door iedereen heel goed en eerlijk op de hoogte wordt gehouden. Arend Zoer vertelde me twee weken geleden al dat het speelde. Hij heeft het uitgelegd. Ik respecteer dat en kan alleen hopen dat het niet doorgaat. Wie ben ik om te zeggen dat het niet mag. Het houdt ergens op. Het gaat om grote bedragen.''

De voormalig topruiter, al zes jaar naar tot volle tevredenheid in dienst van de KNHS, ziet zich door deze ontwikkelingen uitgedaagd de overgebleven combinaties nog beter te ,,managen'' dan wel nieuwe te vormen. Maar hij voelt zich zo langzamerhand wel de goede voetbaltrainer wiens team wordt leeggehaald.

,,Goede ruiters hebben we maar als goede combinaties uit elkaar worden getrokken, wordt het moeilijk. Gerco Schröder komt er weer aan, Harrie Smolders heeft twee toppaarden, Zoer bezit Sam nog, Houtzager Tamino en Opium, Vincent Voorn natuurlijk en voor Jeroen Dubbeldam hoeft het kwartje ook maar een keer juist te rollen. Gelukkig kan ik wel tien, twaalf namen noemen. ''

Verwant artikel:

[VN] Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:02

Citaat:
,,Zij zal er geen wereldkampioen mee worden'', voorspelde Ehrens.



Was er niet ooit een liedje op het songfestival: " Give me 1 good reason" ?
Nou, geef mij die eens?

Er zijn zeker amazones en ruiters die meer kans maken, maar sluit niet uit dat het kan gebeuren.
Ik denk dat iedereen nog wel gaat op kijken van de combinatie Athina & Tomboy.
En wie zegt dat Erik wel wereldkampioen met hem zou worden???

Beetje een rare voorspelling, mijnheer ehrens.

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:33

Ik durf wel een kratje bier op de voorspelling van Mijnheer Ehrens te zetten, jij op het tegendeel Rianne?

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:34

aAtijd dat gewend hier om bier hier. Laat haar lekker met tomboy aan de slag gaan zij heeft teminste het geld om hem te kopen
en wat boeit het ons nou of ze ooit wereld kampioen zal worden of niet nederland behoud in iedergeval ze top paarden niet zo
Laatst bijgewerkt door moonie op 24-01-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Simba_
Berichten: 1359
Geregistreerd: 28-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:35

Ik heb het interview gezien en vond Ehrens een stuk positiever overkomen dan dat hier wordt beschreven. Hij ziet Kentucky zeer positief tegemoed en heeft vertrouwen in de ruiters en hun paarden. De negatieve zweem die over dit artikel ligt, was op beeld én in woord een stuk minder aanwezig dan dat hier wordt voorgedaan...

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:41

henkb schreef:
Ik durf wel een kratje bier op de voorspelling van Mijnheer Ehrens te zetten, jij op het tegendeel Rianne?


Ik zeg niet dat Athina wereldkampioene gaat worden, weet ook helemaal niet of ze die ambitie heeft.
Ik moet zeggen dat ik het een 'rare' voorspelling blijf vinden.
Iedereen die mee doet aan die finale heeft een kans. geluk zit in een klein hoekje, maar pech ook.
Kijk naar O'Brien in Calgary... toch?

En nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik heb Tomboy altijd al geweldig gevonden.. maar geen paard met "wereldkampioen-capaciteiten" zoals bijv. Shutterfly, Hickstead, Milton etc.

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:47

tja, zonde van al die sportpaarden, die verkocht worden naar he buitenland, maar je kunt wel stellen dat wij nederlanders ten minste goede sportpaarden hebben/fokken.

anders worden ze niet voor grote bedragen verkocht naar buitenland :o

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:03

Ik kan me herinneren dat kampioenschappen in de springsport vaak gewonnen worden door een ruiter/amazone waar je het niet van verwacht. Ik wacht rustig af wie er zal winnen, ik durf in ieder geval op niemand specifiek mijn geld te zetten.

[BEU] [FOTO] m'n 3e reis naar Californië: alleen maar hoogtepunten
Blijf op de hoogte van mijn unieke fotografieproject 'een dag uit het leven van' via:
een dag uit het leven van

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:22

Springpaard Okidoki verkocht
25-01-2010 | Gepubliceerd 11:32

Het top springpaard Okidoki is naar verluid voor drie miljoen euro verkocht aan Argentijn José Larocca. Steeds meer Nederlandse toppaarden worden verkocht naar het buitenland.

Nederlandse paarden zijn populair. Bij de Olympische spelen in Beijing reed een groot aantal medaillewinnaars op in Nederland gefokte paarden. Verder rijden de dochter van Bruce Springsteen en de kleindochter van scheepsmagnaat Onassis op Nederlandse paarden.

Wonderpaard Okidoki
De laatste transfer is de verkoop van wonderpaard Okidoki van springruiter Albert Zoer. Zoer is momenteel de nummer een van de wereld, mede dankzij zijn briljante viervoeter. Kenners schatten dat er voor Okidoki meer dan drie miljoen euro is betaald, zo schrijft de Volkskrant.

Nederlandse paarden verwisselen voor megabedragen van eigenaar. Voor het paard van springruiter Eric van der Vleuten werd naar schatting ook drie miljoen euro betaald. Totilas, het paard waarmee dressuurruiter Edward Gal internationaal hoge ogen mee gooit, moet volgens kenners zelfs 15 miljoen euro opbrengen.

Het grote geld
Door het succes van de Nederlandse paarden wordt het steeds moeilijker om de dieren te behouden voor de Nederlandse sport. Eigenaar en berijder zijn vaak niet dezelfde personen, en de eigenaren zwichten steeds vaker voor de lokroep van het grote geld.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:26

Cayenne schreef:
Ude verhuisde naar de Verenigde Staten, waar de dochter van zanger Bruce Springstein erop zal klimmen.

Moet dat niet Springsteen zijn?

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:11

_Rianne_ schreef:
henkb schreef:
Ik durf wel een kratje bier op de voorspelling van Mijnheer Ehrens te zetten, jij op het tegendeel Rianne?


Ik zeg niet dat Athina wereldkampioene gaat worden, weet ook helemaal niet of ze die ambitie heeft.
Ik moet zeggen dat ik het een 'rare' voorspelling blijf vinden.
Iedereen die mee doet aan die finale heeft een kans. geluk zit in een klein hoekje, maar pech ook.
Kijk naar O'Brien in Calgary... toch?

En nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik heb Tomboy altijd al geweldig gevonden.. maar geen paard met "wereldkampioen-capaciteiten" zoals bijv. Shutterfly, Hickstead, Milton etc.



Rijtechnisch gezien kan Atina niet winnen, je hebt veel ervaring etc nodig om dergelijke kampioenschappen te winnen. Daarnaast moeten jij en je paard goed op elkaar ingespeeld zijn. Van alle chinezen die goede europese toppaarden hebben gekocht om Olympisch kampioen te worden is er ook niet een doorgekomen naar de finale. Dat heeft een reden, dus de uitspraak van Ehrens is helemaal zo gek niet. Dat weten wij hier ook wel! ;)

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:13

_Rianne_ schreef:
Charles schreef:
Ik kan me herinneren dat kampioenschappen in de springsport vaak gewonnen worden door een ruiter/amazone waar je het niet van verwacht. Ik wacht rustig af wie er zal winnen, ik durf in ieder geval op niemand specifiek mijn geld te zetten.


Noem dan eens namen?!

OS: Eric Lamaza (draait al jaren mee)
WK: Jos Lansink
EK: Kevin Staut

Dat zijn niet de minste hoor!

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:15

Hoe kan het dan dat bijvoorbeeld Jeroen Dubbeldam in 2000 Olympisch kampioen werd terwijl hij toen totaal niet bekend was en ook niet veel ervaring had met De Sjiem als combinatie. Een jaar voor de OS kwam De Sjiem niet eens normaal een parcours door.


En Kevin Staut is niet echt een naam die van te voren genoemd werd als potentiele kampioen, ook al is het niet de minste.

[BEU] [FOTO] m'n 3e reis naar Californië: alleen maar hoogtepunten
Blijf op de hoogte van mijn unieke fotografieproject 'een dag uit het leven van' via:
een dag uit het leven van

_Sanneman_

Berichten: 430
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Mierlo

Re: Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:09

Wat maakt het in godsnaam uit :S Het ligt er maar net aan wie goed in vorm zijn. Gaat nergens meer om hier, beetje lopen kibbelen wie wel of geen kans heeft. Uitspraak van Rob is zeker niet raar, alleen maar normaal. Maar goed wie ben ik..


moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:49

ach hij is weg en ik zal hem niet missen
we zien wel hoe het gaat lopen als zij toch maar plezier heeft in het rijden rob zegt soms wel meer namelijk

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:50

De uitslagen van grote kampioenschappen zijn zo afhankelijk van de vorm van de dag dat er van te voren werkelijk geen zinnig woord over te zeggen valt. Er zijn mensen wereldkampioen geworden die totaal onbekend waren en we daarna nooit meer hebben terug gezien, ruiters waar je van te voren zeker van denkt te weten dat ze het goed doen vallen er opeens raar af of staat het paard halverwege van stil. Ik denk wel dat de grootste kanshebbers uit de grote paardenlanden komen gezien het algemene hoge niveau waarop daar gesprongen wordt en de manier waarop de sport bedreven wordt.

Tomboy is ook geen aannemelijke kanshebber geweest voor het winnen in Kentucky maar wel een redelijk constante faktor voor de landenwedstrijd. Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat al die fijne paarden naar dergelijke ruiters gaan. En de exoten en andere rijke mindere goden kunnen kopen tot ze een ons wegen, ze gaan het echt niet redden als ze de basis blijven missen. De GP van Sjanghai is echt niet de GP van het gemiddelde CSI in Europa, laat staan van een echt groot concours. Ik ga met Henk mee om een wijntje :j .

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:53

NenaC schreef:
Rijtechnisch gezien kan Atina niet winnen, je hebt veel ervaring etc nodig om dergelijke kampioenschappen te winnen. Daarnaast moeten jij en je paard goed op elkaar ingespeeld zijn. Van alle chinezen die goede europese toppaarden hebben gekocht om Olympisch kampioen te worden is er ook niet een doorgekomen naar de finale. Dat heeft een reden, dus de uitspraak van Ehrens is helemaal zo gek niet. Dat weten wij hier ook wel! ;)



Athina is geen slechte amazone, en ervaring is leuk, die heeft ze, maar dat terzijde.
Je moet een team zijn met je paard, dat klopt, maar je hebt ook een flinke flinke dosis geluk nodig.
En waarschijnlijk gaat Athina geen wereldkampioen worden, so what?
Wie zegt dat Eric dat wel geworden zou zijn met Tomboy?

het gaat me om het principe. Ik blijf het een rare uitspraak vinden!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:08

daniella74 schreef:
Tomboy is ook geen aannemelijke kanshebber geweest voor het winnen in Kentucky maar wel een redelijk constante faktor voor de landenwedstrijd. Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat al die fijne paarden naar dergelijke ruiters gaan. En de exoten en andere rijke mindere goden kunnen kopen tot ze een ons wegen, ze gaan het echt niet redden als ze de basis blijven missen. De GP van Sjanghai is echt niet de GP van het gemiddelde CSI in Europa, laat staan van een echt groot concours. Ik ga met Henk mee om een wijntje :j .


Daan, wij worden nog smoor bezopen als we zo verder gaan!

Love_Uggs
Berichten: 507
Geregistreerd: 26-01-10

Re: Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:53

Het is heel jammer dat hij verkocht is, hij was een goede aanwinst voor het Nederlandse team, maar zo wordt er wel weer plek gemaakt voor jonger talent ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bielsje, Supertje, Zebrastreep en 87 bezoekers