Schrijven bij de jury

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Schrijven bij de jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 13:49

Zaterdag ga ik bij een wedstrijd van de manege (een officiele) schrijven bij de jury. Ik moet daar dan van 9 tot 1 zijn. Ze beginnen gelijk met de Z dus dan is gelijk wel duidelijk of ik snel genoeg schrijven kan of niet. Ben benieuwd maar het leek me altijd al leuk en misschien is het wel heel leerzaam de combinatie te zien en het commentaar van de jury te horen. Ik moet trouwens ook bij het proefje van het zusje van een Bokker schrijven!


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Re: Schrijven bij de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:54

Mellien schreef:
Ik moet trouwens ook bij het proefje van het zusje van een Bokker schrijven!


Mijn zusje wel te verstaan Party!! en ik zwaai wel even naar je, als ik je daar zie zitten (misschien scoren wel wel weer punten bij de jury }> ). Ik hoop dat je handschrift lekker onduidelijk is, dat je 3én op negens lijken, dan gaan wij weer met een goed gevoel naar huis!

Veel plezier, en ik geef Pjelkje wel even een aai over zijn koppie. (de fjord bij de inrijbak toch?) en misschien tot zaterdag!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:26

Mijn moeder heeft ooit het wedstrijdsecretariaat van mijn oude manege gedaan. Erg leuk want je leert er veel van. Zodoende was ik vaak de "klos" om te schrijven.
Het is erg leuk en als je een leuke jury hebt dan legt hij/zij ook dingen uit en leer je er erg veel van.

En snel schrijven hoeft nog niet eens hoor.
Genoeg afkortingen. t.d.h., meer vw, meer nw, meer bb activeren etc.
Komt de persoon die gereden heeft wel uit want die voelt zelf ook wel wat er mis ging.

Succes en ik hoop dat je een leuke jury treft!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:32

Als je in het Z moet schrijven, moet je er rekening mee houden dat je dus NADA van de proef ziet. Ik heb het ook een aantal keren in de Z gedaan, en je bent echt continue aan het schrijven. In de B en L kan je tussendoor ook nog kijken naar wat de ruiter/amazone aan het doen is. Mijn ervaring met schrijven in het Z is dat je na anderhalf uur best een lam handje hebt....

Het is toch wel leuk, hoor! Haha!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:36

Leuk hoor bij proeven schrijven.
Op mijn vorige stal schreef ik vaak bij de [toen nog] NVDR wedstrijden. Zo leer je echt een beetje de namen kennen en wanneer je jury nog een beetje extra tekst en uitleg geeft steek je er super veel van op!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 18:57

Ik schrijf ook altijd bij een en hetzelfde jurylid.
De B en de L. Inderdaad, als je redelijk leuke combi's hebt, heb je nog wel tijd om te kijken, maar soms......... }>
Je leert er veel van inderdaad.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:40

Ik schrijf ook vaak(mijn moeder zit nu ook in het wedstrijdsecretariaat *LOL* ) en ik vind het altijd erg leuk. Maar soms zijn er van die jury's die je dan vragen wat jij ergens van vindt. Als je dan eerlijk (en beargumenteerd!) antwoord geeft en dat sluit niet bij hun mening aan worden ze soms wel erg belerend...*LOL* gelukkig zijn de meeste juryleden erg aardig en leer je een heleboel van schrijven Haha!
(dan neem je dat ene vreemde geval wel voor lief...Party!! )

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:24

ik schreef ook vaak als ik met mn vriendin mee op concours ging (toen ik nog geen eigen paard had) ik vond het ook leuk en erg leerzaam!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:29

d
Laatst bijgewerkt door janna op 04-05-22 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:53

Ik had ook al flink lopen piekeren over dat bb Verward
En meestal weet iemand zelf wel wat er mis gaat, maar soms ook echt niet. Ik heb een keer gehad dat een M amozone naar me toe kwam om te vragen waarom ze een 3 had voor de contragalop, en wat ik met de term omgesprongen bedoelde Scheve mond

Navragen is beter dan afvragen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:47

janna schreef:
Ik weet alleen inet wat er wordt bedoeld met meer bb achtiveren?? BinnenBeen, BuitenBeen, Beide Benen????

Dus wel een beetje oppassen met afkortingen.
En wat het schrijven betreft. De ene geeft veel commentaar, de andere heel weinig.

Hahaha, das waar.
Maar vaak zie je het aan de oefening. Vaak gaat het bij een volte, schouder binnen e.d. om het binnenbeen.
Maar als daar verwarring over kan ontstaan kan je altijd nog bin.been. zetten ofzo.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 17:02

Jah afkorten is idd wel een goed plan. Zal ik ook maar doen denk ik. Ik heb wel zin in zaterdag en ik hoop dat ik een leuke jury tref! Leuk ook dat jullie er allemaal zo positief over zijn. Als het goed bevalt doe ik het misschien wel vaker Lachen .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charat, Cowgirl83, criollo_yess, femkepien, jokesonyou, lizy29, Lynnepinny, rover_, Sas75, xRaisin, xxPaige en 91 bezoekers