Laarzen met veters én rits???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Laarzen met veters of rits??

zonder veters en rits
6 (13%)
alleen ritsen
18 (41%)
alleen veters
2 (4%)
ritsen én veters
15 (34%)
anders, nl....
2 (4%)

Totaal aantal stemmen: 43


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Laarzen met veters én rits???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 12:55

Hoi,
ik ben bijna aan nieuwe leren laarzen toe en ik ben met m'n mams maar eens wezen kijken Tong uitsteken
Aangezien ik niet echt standaardbenen heb (zoals volgens mij half bokt, als ik hier de topics lees Schijnheilig )pas ik niet in de standaardmaten.
We hebben bij meerdere soorten gekeken en ik zou weer maatwerk moeten nemen, maar mijn oude Petries waren ook op maat gemaakt, dit is toen niet goed gegan en ik moet om de haverklap de zooltjes etc. vervangen, terwijl ik er écht zuinig op ben Boos!

Dit kost dan weer een smak geld en straks bevalt het weer niet Scheve mond Verward

Nu hadden ze in de winkel ook leren laarzen waarvan ik het merk niet meer weet (Ridernogwattus Verward ) en deze laarzen hadden ritsen én veters.......ik vind laarzen met veters in de dressuur dus niet mooi, wat nu???

Wat vinden jullie van leren laarzen met veters en ritsen en heeft iemand er toevallig ervaring mee???
Ik heb in mijn oude petries nu ritsen laten zetten en dat bevalt uitstekend, maar mijn oude laarzen vallen bijna uit elkaar van ellende Bloos


tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:28

ik heb zelf ook laarzen met veters en een rits en ik vind dit wel een mooi zicht hebben. ik rij eventing dus rij er ook mijn dressuur mee. en vindt dit helemaal niet lelijk om dressuur mee te rijden.vind die mooier dan zonder veters *LOL* en ze zijn heel makkelijk ook OK dan! ben heel erg blij met men laarzen.
succes
greetz

Teneken en Devil...Men lieverdjes voor altijd !!!

Eventing is super

To Belg Or Not To Belg

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 18:47

Dank je wel Tenemieken, ik heb inderdaad ook laarzen gezien waarin een veter veel mooier stond dan zonder veter, het ligt denk ik ook aan het model voet..........

Nog meer ervaringen????

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:52

Mijn dochter heeft Petri met rits en veters. Staan heel mooi. En ze rijdt er dressuur mee en springt. Maar met springen zitten ze zelfs iets te hoog.
Zij heeft een hoge wreef en past dus moeilijk in normale laarzen.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:55

van cavallo heb je die toch ook met veter en rits? vind dat best mooie laarzen, maar persoonlijk zou ik niet met veters willen

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:03

ik heb mijn laarzen op maat laten maken bij iemand die het op 2 weken kon(was echt heel dringend) dus de mijne zijn van geen merk. maar wel de beste laarzen die ik ooit al gehad heb. en vind ze echt wel mooi *LOL*

Teneken en Devil...Men lieverdjes voor altijd !!!

Eventing is super

To Belg Or Not To Belg

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:35

In denk dat je rectiligne bedoelt?
Ik vind ze wel mooi

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:37

Ik denk dat veters idd niet zo mooi staan..
Maar het zijn natuurlijk jouw laarzen, en je moet op jouw gevoel afgaan! Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:56

Afbeelding

Ik heb even een foto voor je opgezocht van de Petri rijlaarzen en zoals je ziet zien ze er echt als een dressuurlaars uit. Zo heb je een beetje een idee.
Ze hebben zelfs meer een dressuurboog dan mij Petri perfect.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:18

wat ik echt een aanrader vind, is de lederen Petri chaps, en dan in combinatie met een Ariat schoen. Die heb ik sinds een jaar voor puur de training (voor wedstrijden heb ik gewone leren laarzen).


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 13:40

Tequiro schreef:
In denk dat je rectiligne bedoelt?


Ja precies OK dan! Ik had er nog nooit van gehoord en het is bij mijn weten een vrij onbekend merk Verward Heb jij er toevallig ervaring mee?
Ze hebben nu laarzen met een stukje elastiek aan de achterkant, zo zitten ze bij iedereen als gegoten (aldus de verkoopster Haha! )Ook ziet de laars er verder wel heel netjes en chique uit........

Op die foto kun je niet zien dat er een veter inzit........toch is mijn gevoel zo dwars Schijnheilig

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 14:29

Zijn er dan niet meer mensen met ervaring hiermee Verward Scheve mond

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:26

Je bedoelt zeker de Ariat's?
Ik heb zaterdag leren laarzen gekocht, en heb toen ook de Ariat's aangepast, met veters én rits. Zat heerlijk. Zit zelfs een beetje elastiek in, dus ideaal voor half Nederland Knipoog. Ik vond de Petrie's mooier, en ik ben gezegend met standaardbenen Knipoog dus ben voor die gegaan. Ariat hebben ook een goede zool zeg. Cavallo is té zacht, en zo kapot naar horen zeggen. Je kunt trouwens in al je leren laarzen een rits in laten zetten. Het kost wat, maar dan krijg je ook wel wat. Succes!
Ik heb trouwens de nieuwe Petrie's gekocht met hoge dressuurboog. Ben ze nu aan het inlopen, en het valt me mee allemaal Lachen.

[edit]Kijk eens hier: http://www.ariat.com/products_listing.aspx?cid=1&scid=12
Zijn allemaal met veter én rits én elastiek!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:08

Ik heb de Rectiligine met veter en rits, die zitten meteen heerlijk. Alleen ging bij de mijne de rits vrij snel kapot. Bij de schoenmaker is er een nieuwe in gezet en toen waren ze voor 20 euro weer super. Ik heb ook Cavallo's met veter en rits, blauwe. Die zijn wel heel sterk, minder soepel, dus die moeten meer ingelopen worden. Wel heel mooi. Mijn ervaring met al deze laarzen is ook dat je je sporenriempjes niet echt strak moet vast maken, want dan druk je je ritsen kapot. En altijd van die rubbers om je sporen doen, dat helpt ook.

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:14

Heb rectilignes gehad, de uitvoering van 160 euro. De rem van de ritsen was zo kapot, en verder waren de laarzen mij te slap.
Cavallo heeft goede laarzen vind ik, dat van die zolen valt heel erg mee. Ik heb geen ervaring met Cavallo en ritsen, alleen met het model winner, rundlederen laars.
Verder vind ik de petrie perfect en de petrie standaard waar voor je geld, maar ook weer zonder ritsen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:23

Ik heb ze zelf niet, maar een collegaruiter van me wel, hij heeft moeilijke voeten met een erg hoge wreef, deze laarzen met rits en veters zijn ideaal voor hem.
Als ik nieuwe laarzen koop, wil ik ook zeker met rits.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 10:10

Ik bedoelde inderdaad de rectilignes, ze waren toen wij in de winkel kwamen natuurlijk weer uitverkocht, maar binnenkort komen er nieuwe binnen.........Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien Bloos

Hebben meeer mensen ervaring met dit merk Verward

Bedankt allemaal voor jullie info, is wel handig om te weten, dat van die sporen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:46

ik heb 2 paar gehad, super fijne laarzen maar je hebt verschillende uitvoeringen. die van mij zaten rond de 350 euro en daar heb je echt een fijne laars van.

ik heb sinds dinsdag Derby Soft Jumpers zitten super, wilde er gisteren mee rijden maar times is niet goed.

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:00

Afgelopen week heb ik regtilignes gekocht. Bruine met rits maar zonder veters. Ze zitten heerlijk. Het zijn van die mooie stoere laarzen!

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:13

Ik heb er te koop met rits & veter Schijnheilig

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:42

RanouK schreef:
Ik heb er te koop met rits & veter Schijnheilig


Hoezo Verward Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:36

Jaike schreef:
Hoezo Verward Haha!


Als iemand intresse heeft kon ik het toch laten weten. Knipoog

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 20:47

Haha, ik bedoel eigenlijk, waarom heb je ze te koop?

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:06

Jaike schreef:
Haha, ik bedoel eigenlijk, waarom heb je ze te koop?


Voet te klein, kuit te groot. Haha!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:09

ik heb ze ook met rits en veters en ze zitten als gegoten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Googlebot en 112 bezoekers