shadow@work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

shadow@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 21:42

ik snap het niet hoe dat jullie het doen. ik zie foto's van mensen die paarden aan het opleren zijn en dat gaat gewoon geweldig.

ik ben bezig van april (de paasvakantie denk ik)

bij ik daarin tegen
ruiter te paard: stijf langs de ene zijde, als ik haar naar beneden rij voelt ze zich opgesloten en begint ze te stijgeren, linkergalop kan ze niet aanspringen omdat ze zo stijf is en daarom zit ze iedere keer mis(zelf met overdreven hulpen) , als ik ze naar beneden rijd lukt het nog niet om daar lang te blijven
houdingruiter: kapstokken, pianohanden , open handen, ik zit zoals iemand die aan het skieen is, bovenarmen niet aan mijn lichaam en ik gebruik mijn benen te weinig en ik kan nog dingen bedenken(een ramp dus)

nu de foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ja ik wilde toch maar eens mijn meisje in de kijker stellen. het is niet omdat we nog niet veel kunnen dat ze geen plaatsje op bokt verdient.

reacties zijn altijd welkom


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:01

Iedereen verdient een plaatsje op bokt!!!!

Je hebt een leuk paardje, volgens mij is hij/zij wel moeilijk te rijden.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:11

Nou, ik vind het er nog aardig netjes uitzien hoor! Een leuk paard, en jullie zijn een mooie combi. Ookal komt het dan wat later, ook met jullie gaat het goed komen hoor .

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:06

krijg je les van iemand?

alles komt wel goed hoor *LOL*

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:39

super mooi paardje echt mijn ding Kwijl Vingers aflikken

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:46

gaaf paardje!!!! Jullie zijn een leuke combi en dat komt wel goed gewoon geduld hebben dan komt alles goed Lachen

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:07

Wauwie, echt een knapperd! En inderdaad, het komt allemaal goed. De een leert het gewoon wat later dan de ander.

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:25

Leuk paardje, echt mijn smaak
3de foto van onder is mooi, rij je nou gewoon tussen de koeien? Tong uitsteken
Veel suc6 samen verder, het komt vast allemala wel goed.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 12:01

isabelleke schreef:
krijg je les van iemand?

alles komt wel goed hoor *LOL*


ja hoor, mijn dressuur instructrice van de manege komt mij iedere week helpen voor een uurtje OK dan! .

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:02

Wat een leuk bestje zeg! Hebben! Probeer het eens me longeren. Denk dat je wel consequenter mag zijn want op 7 zakt ie daar wel (of ist net een momentopname?). En zet hem es aan het werk. Want op foto 8 en 9 naait ie er gewoon uit. Zelf zou ik er longeewerk naast doen. Zo hoef jij niet zoveel te doen maar je paardje wel. Aan het werk met dat paardje Lachen


findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 12:12

kristie schreef:
Leuk paardje, echt mijn smaak
3de foto van onder is mooi, rij je nou gewoon tussen de koeien? Tong uitsteken
Veel suc6 samen verder, het komt vast allemala wel goed.


Tong uitsteken het is te zien hoe je het bekijkt.
ik rij in de weide en die ligt tussen andere weides waar koeien in lopen.
als je heel goed kijkt zie je een witte draad lopen en de paal achter het paard zelf.
er loopt nog een tweede draad maar die is van ver niet zo goed te zien (maar in het begin hebben we er iets aangehangen, maar nu kent ze haar weide toch al)

en op de andere reacties
het verbaasd me hoe snel je een paard kunt inrijden en 'mooi' laten lopen, je weet wel wat ik bedoel.
dan denk ik van, ik rij goed op geleerde paarden(zelfs die die 'moeilijk' zijn), maar blijkbaar niet zo goed op een paard die nog 'bijna' alles moet leren.

OK dan! maar we blijven ons best doen met ups en downs
en onder de deskundige leiding van mijn instuctrice(wat ben ik soms blij als ze komt). iemand anders snapt er soms meer van door naar jou te kijken en direct te zeggen wat er moet verbeteren.

en het is een merrie(ik heb blijkbaar iets voor merries dus ik moest absoluut een merrie hebben, tjah meisjes onder elkaar)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:59

Moet je maar eens naar een foto van mijn paard kijken in mijn profiel, die ook pas kort onder het zadel op de fotos.
Het belangrijkste is dat als je het zelf niet kan, je begeleiding moet hebben!!!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:03

Wat een leuk besst zeg, echt mijn type. En die laatste fot, die koeien! Clown

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:03

Miss_Blimm schreef:
Wat een leuk bestje zeg! Hebben! Probeer het eens me longeren. Denk dat je wel consequenter mag zijn want op 7 zakt ie daar wel (of ist net een momentopname?). En zet hem es aan het werk. Want op foto 8 en 9 naait ie er gewoon uit. Zelf zou ik er longeewerk naast doen. Zo hoef jij niet zoveel te doen maar je paardje wel. Aan het werk met dat paardje Lachen


de laatste tijd (ongeveer 2 weken) longeer ik evenveel als ik rij
en dan doe ik ze bijzets aan, ze moet leren lang en diep lopen vooralleer ze het echte werk aankan.

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:06

vervolg:
en dat onderuitmaaien is omdat ze zich te opgesloten voelt en is de meeste keren maar moeilijk tegen te houden , maar we werken eraan

www.paardeninfo.tk
een site met crea bea, aandoeningen en takken van de paardensport
iem. ideetjes voor op mijn site, pb met maar!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:09

[HAW] shadow@work
findi"]
[quote="Miss_Blimm schreef:
Wat een leuk bestje zeg! Hebben! Probeer het eens me longeren. Denk dat je wel consequenter mag zijn want op 7 zakt ie daar wel (of ist net een momentopname?). En zet hem es aan het werk. Want op foto 8 en 9 naait ie er gewoon uit. Zelf zou ik er longeewerk naast doen. Zo hoef jij niet zoveel te doen maar je paardje wel. Aan het werk met dat paardje Lachen


de laatste tijd (ongeveer 2 weken) longeer ik evenveel als ik rij
en dan doe ik ze bijzets aan, ze moet leren lang en diep lopen vooralleer ze het echte werk aankan.
[/quote]

Heel goed. Maar belangrijk dat ze achter door blijft lopen heej. Eerst voorwaarts, pas dan kan ze gaan nageven. Dat komt vanzelf wel. Bijzet niet te kort en overgangen en schakelen.
En het is niet lang en diep lopen heej... eerst voorwaarsts, dan zakt ze vanzelf en dan vanzelf meer bij elkaar door haar goed voorwaarts te houden.
En hou het afwisselend voor je paardje. Want rondjes lopen kan elk paardje wel. Of longeer eerst eens een kwartiertje of half uurtje voor dat je er nog ff opstapt om haar aan te voelen. Die nageeflijkheid komt vanzelf wel Lachen

Dat eruit naaien wil ook zeggen dat ze nog niet goed aan het been is. Anders zou je zo been eraan kunnen hebben en hand sluiten dan zou ze bij je blijven. Dus streng zijn en doorkomen met je been. Lachen

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 17:20

ja dat van eruit naaien tegen te houden begint nu te lukken

maar in het begin kon mijn instuctrice er ook niets meedoen(tzat dus serious in haar kopje en is ze ook met stijgeren begonnen) . en als zijn niet goed met haar benen kan rijden, dan weet ik niet wie het wel kan

dusja nu probeert ze nog wel, maar dat kan ik al min of meer tegenhouden/ weer herstellen

en van het longeren: nu staan haar bijzets iets te lang (gewoon omdat ik ze gekregen heb en ze nog niet aangepast zijn aan mijn paardje, maar komt in orde)
en de bijzets staan nu aan de ene zijde korter dan aan de andere zijde => om de stijvigheid weg te werken
en longeren 2X10 min met veel afwisseling halt stap draf gallop
en het is een dag rijden en dag longeren en daarna dagje vrijaf

nog 1 ding, mijn wiede loopt serious af, dus als ik naar boven ga dan is er snel contact, als ik naar beneden ga dan is dat heel snel weg. en daar moet ik ook nog mee leren werken.

als je de uitleg niet verstaat (ik zeg nogal een beetje alles door elkaar) moet je maar pb'en he

www.paardeninfo.tk
een site met crea bea, aandoeningen en takken van de paardensport
iem. ideetjes voor op mijn site, pb met maar!

dorette

Berichten: 434
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:27

Mooi combie, hoe groot is je paardje? jullie passen goed bij elkaar.

Never give up your horse Because your horse would never give up on you.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:30

Nou zeg, zo slecht is het toch niet?
Par is een jaar onder het zadel en je zou ons zo afentoe eens moeten zien Haha! Valt dit bij in het niet hoor *nou maken wij er soms wel een heel erg ernstig potje van hoor hahaha*

Verder vind ik dat je genoeg hebt aan de tips van miss-Blim

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 19:24

dorette schreef:
Mooi combie, hoe groot is je paardje? jullie passen goed bij elkaar.


1.56 m een e-pony dus
maar ze zal nog iets groeien denk ik, ik ken iemand en zijn paard is nog 3 cm gegroeid tussen de 4 en 5 jaar.

vond het een pracht van een beest dusja, kon mij dat wat schelen dat ze net nog pony is. Schijnheilig

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 19:27

Sily schreef:
Nou zeg, zo slecht is het toch niet?
Par is een jaar onder het zadel en je zou ons zo afentoe eens moeten zien Haha! Valt dit bij in het niet hoor *nou maken wij er soms wel een heel erg ernstig potje van hoor hahaha*

Verder vind ik dat je genoeg hebt aan de tips van miss-Blim


ja he miss-blim is een goede tipgever

en ik ben blij dat het niet bij iedereen altijd even goed gaat . dan is er zeker nog hoop voor mijn paardje en mij Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers