Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-10 18:33

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Lotje Schoots
Fotografie: http://www.sjoert.com
Dressuuramazone Lotje Schoots heeft vanmiddag tijdens Jumping Amsterdam geschiedenis geschreven. Voor de tweede keer in haar sportcarrière is zij uitgeroepen tot Rabo Talent van het Jaar. In het 11-jarig bestaan van het Rabo Talentenplan is het nog niet eerder voorgekomen dat een talent deze prestigieuze titel twee maal op haar naam mag schrijven.

Het 21-jarige dressuurtalent uit Abcoude heeft een extreem succesvol jaar achter de rug. Zij werd Nederlands kampioen bij de Young Riders met haar ‘crack’ Torricelli. Op het Europees Kampioenschap voor Young Riders in Ermelo liet zij zien dat zij nog steeds in de “winning mood” was. Schoots en Torricelli behaalden maar liefst drie medailles: individueel goud, team goud en individueel zilver in de Kür op muziek. Eind december won zij, als klap op de vuurpijl, ook de wereldbekerfinale dressuur voor Young Riders in Frankfurt. Een ongekende prestatie die er mede toe leidde dat Schoots, na haar titel als Rabo Talent van 2007, ook in 2009 is uitgeroepen tot Rabo Talent van het Jaar.

Als Rabo Talent van 2009 ontvangt Schoots uit handen van Maarten Rosenberg, directeur Bedrijfsmanagement van Rabobank Amsterdam een cheque ter waarde van € 5.000,=. Deze vergoeding is bedoeld om haar te helpen met de verdere ontwikkeling van haar topsportcarrière.

Via http://www.rabosport.nl stemden duizenden paardenliefhebbers op hun favoriet. De hippische pers en het Trainersplatform, waar alle toptrainers en bondscoaches van Nederland in vertegenwoordigd zijn, brachten ook hun stem uit. De uitslag van de verkiezing is een optelsom van de stemming onder deze drie groepen die elk voor één derde meetellen. Voormalige Rabo Talenten van het Jaar zijn: Tim Lips, Maikel van der Vleuten, Laurens van Lieren, Angela van den Berg, Willem Greve, Gert-Jan Bruggink, Annemiek van der Vorm, Gerco Schröder en Marlies van Baalen.

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) organiseert samen met haar hoofdsponsor Rabobank jaarlijks de verkiezing Rabo Talent van het Jaar. Dit jaar waren negen jonge talenten genomineerd voor deze titel: Diederik van Silfhout, Dominique Filion, Yessin Rahmouni, Maikel van der Vleuten, Michel Hendrix, Wesley Heijdens, Annemiek Wieken, Ellen Kloos en Lotje Schoots. Samen vormen zij het Rabo Talententeam. Alle teamleden, die werden geselecteerd door de bondscoaches uit de disciplines dressuur, springen en eventing, kregen naast rijtechnische training ook extra begeleiding op diverse vlakken zoals mentale training, fysieke training en mediatraining.

Op zaterdag 27 maart wordt tijdens Indoor Brabant het nieuwe Rabo Talententeam gepresenteerd. Ook in 2010 zullen de KNHS bondscoaches alleen de grootste talenten uit de dressuur-, spring- en eventingsport hiervoor selecteren.

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link


kazan

Berichten: 964
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Westervoort

Re: Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:39

`Kan ook niet anders..!!

Top meis

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:01

Mooi, ze is een fijne ruiter! Al vond ik Yessin ook goed, maar dat komt omdat ik 'm meer zie rijden.
Vind dr wel een beetje 'stijfjes' zitten op die foto :+

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:56

top!! Had ook op haar gestemd! Was erbij in de Rai, erg leuke groep ruiters en amazones dit jaar!

macke
Berichten: 552
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:48

Sorry hoor!! Het is leuk voor haar maar eerlijk gezegd zou een andere ruiter/amazone die GEEN geld heeft het beter kunnen gebruiken. Daar kan Lotje niets aan doen, maar ik vind de hele opzet van het rabotalenten plan zwak!
Vandaag een jong talent zien rijden Echt een talent, maar helaas is hij niet bekend en omdat pa en moe zeker geen goed paard/pony voor hem kunnen kopen zal hij waarschijnlijk nooit door Rabo gesponsord worden .
Rabo wil alleen aan bekende ruiters zijn geld geven en niet aan talenten....

Beledig nooit de hand die jou te eten geeft


zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:00

macke schreef:
Sorry hoor!! Het is leuk voor haar maar eerlijk gezegd zou een andere ruiter/amazone die GEEN geld heeft het beter kunnen gebruiken. Daar kan Lotje niets aan doen, maar ik vind de hele opzet van het rabotalenten plan zwak!
Vandaag een jong talent zien rijden Echt een talent, maar helaas is hij niet bekend en omdat pa en moe zeker geen goed paard/pony voor hem kunnen kopen zal hij waarschijnlijk nooit door Rabo gesponsord worden .
Rabo wil alleen aan bekende ruiters zijn geld geven en niet aan talenten....


Je hebt helemaal gelijk, maar helaas bepalen wij niet hoe dat talentenplan werkt. En van de groep geselecteerden heeft Lotje terecht gewonnen.

wietse1905
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:02

macke schreef:
Sorry hoor!! Het is leuk voor haar maar eerlijk gezegd zou een andere ruiter/amazone die GEEN geld heeft het beter kunnen gebruiken. Daar kan Lotje niets aan doen, maar ik vind de hele opzet van het rabotalenten plan zwak!
Vandaag een jong talent zien rijden Echt een talent, maar helaas is hij niet bekend en omdat pa en moe zeker geen goed paard/pony voor hem kunnen kopen zal hij waarschijnlijk nooit door Rabo gesponsord worden .
Rabo wil alleen aan bekende ruiters zijn geld geven en niet aan talenten....



Helemaal mee eens, dit plan zou moeten zijn voor talentvolle ruiters zonder kruiwagen.

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:03

Ontzettend leuk voor haar, maar ben het stiekem wel met macke eens... :o

Verdien geld met het lezen van mailtjes, het werkt echt!!
==>> http://www.moneymiljonair.nl/?u=863789&c=nl&rt=2 :D

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:19

Ik ben het stiekem ook wel met Mack eens. Verdiep me ook niet zo in het hele talentenplan, ach meestal is dat wel zo als pa en ma geld hebben of je hebt de accomodatie etc. kom je er toch wel wat makkelijker. ;)

Maar hoe moet de rabobank nou talenten vinden waarvan ouders geen geld hebben en de ruiter op de manege rijdt of een bijrijdpaardje bij de plaatselijke boer heeft?? Ze kunnen niet het hele land af om die ruiters op te zoeken. Helaas.

Wel erg leuk voor Lotje!! :D

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

macke
Berichten: 552
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:00

_Marinke_ schreef:
Ik ben het stiekem ook wel met Mack eens. Verdiep me ook niet zo in het hele talentenplan, ach meestal is dat wel zo als pa en ma geld hebben of je hebt de accomodatie etc. kom je er toch wel wat makkelijker. ;)

Maar hoe moet de rabobank nou talenten vinden waarvan ouders geen geld hebben en de ruiter op de manege rijdt of een bijrijdpaardje bij de plaatselijke boer heeft?? Ze kunnen niet het hele land af om die ruiters op te zoeken. Helaas.
Citaat:


Misschien moet men meer op gewone dressuur wedstrijden kinderen/jongeren spotten, die met een "slechte" of goede pony/paard toch een prestatie neer kunnen zetten. WAAROM moet je geld met geld nog meer geld geven. dit was NIET de opzet van het plan.
Helaas is het makkelijker om mensen met geld te benaderen want die reizen de halve wereld af voor een wedstrijd enz.

Beledig nooit de hand die jou te eten geeft

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:03

Waarom moet dit nou weer over geld gaan?

Ik vind het echt verdiend dat Lotje heeft gewonnen! Ze werkt er keihard voor en heeft de paarden waar zij succes mee heeft zelf opgeleid. Dat vind ik echt ontzettend knap. Tevens presteert zij altijd op het juiste moment en dat laat zien dat zij een echte topsporter is.
Van haar gaan we in de toekomst nog veel horen op Gp niveau en dat is waar deze verkiezing voor bedoeld is!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Lotje Schoots voor de tweede keer Rabo Talent van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:50

Ik zeg ook niet dat Lotje het niet verdiend ofzo, ook zij werkt er keihard voor. Dag in dag uit bestaat uit trainen trainen en nog eens trainen. Voor haar niet snel een dagje lekker met vriendinnen shoppen en flink uitleven in de stad ofzo hoor. Nee dat doet ze maar op een ruiterbal. Tja, je moet wel dingen laten om op dat niveau te komen, en dat is niet altijd even gemakkelijk en leuk. En juist daarom verdiend ze het ook wel, ze werkt er onwijs hard voor!

Het jammere alleen van dat talentenplan is, dat het inderdaad eerst voor ruiters en amazones was die wel talent hadden maar niet de juiste middelen om zich te ontwikkelen. En dat vergaat eigenlijk een beetje. En in de topsport gaat het altijd over geld BarryFG. ;)

@ Macke, precies! Maar er zijn ook talenten die niet eens op wedstrijd kunnen. En hier komt het geld ook weer om de hoek kijken, de rabobank gaat echt niet alles sponseren zodat dat ene talentje even de top kan halen. :n

Achja, helaas doen we er niet veel aan, of er moet iemand hier zijn die ongelovelijk rijk is en het wel even anders wil aanpakken. :+

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:16

Niet om het een of ander hoor. Als mensen denken dat Lotje schoots rijk genoeg is om het geld niet nodig te hebben, zit er mooi naast. Bovendien heeft ze de prestatie ook te danken aan haar paard Torricelli waar ze zeer goed mee scoort. Wat een plaatje!

Deze dame rijdt sinds kleins af aan, pony na pony, paard na paard. Al het geld gaat in de paarden zitten en ze heeft daarom juist meer geld nodig om fantastische dingen te kunnen blijven doen. Van paarden wordt je niet rijk. Daar moet je zoveel voor gewerkt hebben en zoveel paarden voor verkocht hebben. Wat denk je wat het kost om al die paarden eten te geven, uit te brengen, te trainen etc.


Aan de andere kant begrijp ik het goed als je zegt dat het er op een andere manier gekeken moet worden naar een Talentenplan. Ben ik het zeker mee eens. Ik zou zeggen : ken een soortgelijke bonus aan meer ruiters/amazones toe. Zowel ponyruiters als paardenruiters om ze extra te stimuleren. Laat als beloning deze ruiters getraind worden door nog betere professionals in binnen en buitenland. Gewoon als totaalpakket, dus Bonus, rijlessen etc. Ik bedoel, we hebben de beste paarden en trainers in ons land en daar doen we relatief weinig voor en weinig mee..tenzij het allemaal uit eigen zak moet komen...dat vind ik treurig. Een steun in de rug op deze wijze kan zeker helpen en bevordert de sport en zet aan tot stimulans om te blijven professionaliseren..

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:39

Maar het feit dat paps en mams in de paarden zitten! helpt toch....
Ik zou ook graag zo hard willen werken als zij aan een hippische carriere, maar ik heb geen geld en geen paps en mams in de paarden (en ik ben stukske ouder dan Lotje)

Maar het doet niks af dat ik heel veel bewondering en respekt heb voor Lotje en Diederik (leuk stel is het!)

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:38

Dat vind ik wel grappig.. ik geef toe dat het heel handig is om ouders te hebben die het voor je sponsoren, maar ik ga ervan uit dat deze ouders keihard hebben moeten werken ervoor.
Dat begint ergens. En dat wordt opgebouwd, dat is ook het onderscheid tussen amateurs en professionals..en het heeft vaak niet eens met geld te maken. Puur instelling en doorzettingsvermogen.

Mijn ouders hebben nog nooit bijgedragen aan iets in de paarden. Zelfs geen rijbroek! En vandaag de dag woon ik in een leuk huis met stallen en buitenbak, geef ik les en bemiddel. Gewoon door mijn droom te blijven volgen en te bijven ontwikkelen. Moraal vh verhaal..niet opgeven.

apple01

Berichten: 1712
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Noord-Brabant, regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:13

macke schreef:
Sorry hoor!! Het is leuk voor haar maar eerlijk gezegd zou een andere ruiter/amazone die GEEN geld heeft het beter kunnen gebruiken. Daar kan Lotje niets aan doen, maar ik vind de hele opzet van het rabotalenten plan zwak!
Vandaag een jong talent zien rijden Echt een talent, maar helaas is hij niet bekend en omdat pa en moe zeker geen goed paard/pony voor hem kunnen kopen zal hij waarschijnlijk nooit door Rabo gesponsord worden .
Rabo wil alleen aan bekende ruiters zijn geld geven en niet aan talenten....


Mee eens

Maar het excuus wat ze zeiden tegen mij was; 'het is gewoon moeilijk om er dat talent uit te halen'...
Dus ja...

Stom excuus, maar het is ook moelijk maar zij zijn er toch voor 'gemaakt'?

_Pien_

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Aldeboarn Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:18

SantaCruz schreef:
Dat vind ik wel grappig.. ik geef toe dat het heel handig is om ouders te hebben die het voor je sponsoren, maar ik ga ervan uit dat deze ouders keihard hebben moeten werken ervoor.
Dat begint ergens. En dat wordt opgebouwd, dat is ook het onderscheid tussen amateurs en professionals..en het heeft vaak niet eens met geld te maken. Puur instelling en doorzettingsvermogen.

Mijn ouders hebben nog nooit bijgedragen aan iets in de paarden. Zelfs geen rijbroek! En vandaag de dag woon ik in een leuk huis met stallen en buitenbak, geef ik les en bemiddel. Gewoon door mijn droom te blijven volgen en te bijven ontwikkelen. Moraal vh verhaal..niet opgeven.


Kijk met jou ben ik het zeker eens, en ja, er mag best wel eens anders naar het rabo plan gekeken worden, maarja, wanneer is het dan uiteindelijk wel goed?

paarden schenken de vleugels die ons ontbreken

Vloorlena DML, PSG met winst op naar het inter I :-)

_Pien_

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Aldeboarn Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:20

ojee helemaal vergeten, LOTJE GEFELICITEERD!! :D

paarden schenken de vleugels die ons ontbreken

Vloorlena DML, PSG met winst op naar het inter I :-)

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:26

De Rabobank zo allereerst al eens kunnen beginnen door de titel "Talent van het jaar" niet twee keer achtereenvolgens aan dezelfde persoon te geven. Eenmaal meegedaan in de competitie? Mag je daarna niet meer meedoen. Talent is al gespot, dus daarna ruimbaan maken voor de rest die staat te dringen om een plaatsje aan de top te veroveren.

En *zucht* niet steeds kindertjes van bekende ruiters in het plan te stoppen... Echt zo'n fiasco het hele plan...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie