zweep gebruiken, meteen vals ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

zweep gebruiken, meteen vals ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 21:13

ik zit nu nog steeds bij raya en ricky en ik rij op ze en gebruik mijn zweepje, niet hard maar de boer is bang voor paarden en zegt meteen:

" HEY!!! geen zweep gebruiken, jij! daarvan worden ze erg vals van! dat wil ik hier niet hebben! Boos! "

ik heb geen zin om telkens gezeik aan te horen daar. eerst een vrouw en dan de boer, lekker zooitje daar Scheve mond

wat kan ik hier tegen doen Verward

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=


Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:19

Misschien is het een optie om ze eens aan te spreken en uit te leggen wat de functie van de zweep is bij het berijden van een paard, tenslotte is het een hulpmidden en geen vals-maker zoals zij het noemen. Vertel wat het nut ervan is en dat een paard niet zomaar vals wordt. Tenslotte worden mensen ook niet vals als je kind met een zweepje in de hand op de rug van de vader door de kamer hobbelt. Om een paard vals te maken moet er iets meer gebeuren dan dat. Praat er met ze over en zeg dat je er geen kwade bedoelingen mee hebt maar dat het slechts een hulpmiddel is. Succes !

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:24

Als hij de eigenaar is van de paarden moet je helaas zijnopdracht volgen hij heeft dat recht namelijk.

Op zich moet een paard goed te rijden zijn zonder zweep is hij dat niet dan moet je het in je rijden zien op te lossen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:21

Net wat Prisca zegt: als hij de eigenaar is, moet je je aanpassen aan zijn wensen.
Als jij jouw paarden bij hem hebt staan, heeft hij niets te vertellen. Als hij echt zo oliedom is en geen verstand van paarden heeft, zo ik er eens hard aan denken om een andere stalling te zoeken....

Toos paardloos


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:54

Prisca heeft op zich gelijk met dat het zijn paarden zijn en je naar zijn regels en ideeen moet handelen maar je zou hem eerst wel uit kunnen leggen waarom je een zweepje gebruikt en dat ze er niet vals van worden. Vind je dit moeilijk uit te leggen misschien kan je dan op zoek gaan naar wat achtergrond informatie over het zweepgebruik om zo je standpunt bweter te verdedigen. Lukt het dan nog niet dan moet je doen wat de eigenaar zegt en proberen de paarden netjes zonder een zweep te rijden wat op zich ook geen slechte oefening is.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:59

Wat je moet doen? Zweep weg! Het is zijn paard, hij heeft er dus over te beslissen. Gaat het écht niet zonder zweep, dan kun je eens met hem gaan praten.
Maar waarom heb je die zweep?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 15:01

Ligt eraan hoe de zweep gebruikt wordt.
Wordt hij gebruikt als strafmiddel of als hulpmiddel.
In het eerste geval weg ermee, de zweep wordt zo een verlengstuk ven de frustraties van de ruiter.
In het 2e geval, uitleggen aan de boer/eigenaar/vrouw waarom je die zweep bij je hebt en waarvor je hem gebruikt.

Succes, Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 21:19

Nathalie schreef:
Wat je moet doen? Zweep weg! Het is zijn paard, hij heeft er dus over te beslissen. Gaat het écht niet zonder zweep, dan kun je eens met hem gaan praten.
Maar waarom heb je die zweep?



hahaha, zijn paard? no way! nathalie stalt ze daar en woont er vlakbij.
waar staat het eigenlijk dat het ZIJN paard is? hoe komen jullie er op Verward

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:10

FjordenFreak schreef:
hahaha, zijn paard? no way! nathalie stalt ze daar en woont er vlakbij.
waar staat het eigenlijk dat het ZIJN paard is? hoe komen jullie er op Verward

ik moet eerlijk zeggen...toen ik dit topic las dacht ik ook dat het de pony's van de boer waren. het staat nergens. maar er staat ook nergens dat ze van haar zijn. en omdat de enige andere persoon die word genoemt de boer is ga je er automatisch vanuit...jij zal het niet zo goed begrijpen want je weet dat ze niet van de boer zijn. Maar ja....k hoop dat je het een beetje snapt.
mzzls!

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:43

Het is jou paard dus hij heeft niks over te zeggen vind ik!!!
Ik zou gewoon met zweep gaan rijden, en als hij er weer over begint,zou ik het uit gaan leggen!!!
heel veel suc6 ermee

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 21:47

geartsje17 schreef:
Het is jou paard dus hij heeft niks over te zeggen vind ik!!!
Ik zou gewoon met zweep gaan rijden, en als hij er weer over begint,zou ik het uit gaan leggen!!!
heel veel suc6 ermee


en als ik dan weg moet? dan heb ik niks meer... Scheve mond

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:31

Ik zou hem uitleggen dat het jouw paard is en dat jij op jouw manier je paard rijdt. Is hij het daar niet mee eens dan is het wel een beetje zijn probleem. Probeer het uit te leggen en neem eventueel iemand mee (bv instructrice / ouders) die mischien meer overtuigingskracht heeft of waarvan de boer het eerder aan zal nemen. Hij moet wel begrip hebben voor het feit dat het niet zijn paard is en dat jij de zeggenschap hebt over hoe jij het paard rijdt. Vertel er gewoon bij dat je het prettig vind om met je paard(en) bij hem op stal te staan en dat je niet voor dit meningsverschil de stal wilt verlaten. Succes !!! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JorineV en 136 bezoekers